Sunuyu indir
1
Maria Montessori
2
Maria Montessori Eğitim sisteminde devrim yapan İtalyan doktor.
3
Geleneksel Eğitim Anlayışı
Geleneksel Eğitim çocuğun öğrenmesini beklemeden ezberlemesini yeterli görür. Bu nedenle, düşünülmeden defalarca tekrar yapılması eğitimin şartlarından sayılır.
4
Çocukların kendi kendilerine bilgi elde edebileceklerine, onlarda keşfetme isteği ve becerisi olduğuna kesinlikle inanılmazdı. Eğitim görmenin anlamı öğretmenin, bir parça bilgiyi çocuğa belletmesi demekti.
5
6 Ocak 1907, Casa Dei Bambini’nin açılışı.
Eğitimde Devrim San Lorenzo’daki Çocukların Yuvası ‘nın (Casa Dei Bambini ) açılışı dünyanın geleneksel eğitim anlayışına duyduğu güveni kökten sarsacaktı. Çünkü, bu çocuklar, o güne kadar kendilerinden beklenmeyen becerilere sahip oldular ve yetişkinlerin çocuklar hakkındaki fikirlerini tümden değiştirdiler. 6 Ocak 1907, Casa Dei Bambini’nin açılışı.
6
Binlerce yıllık eğitim anlayışı sarsılmaya başlamıştı.
7
Bu devrimin mimarı Maria Montessori’ydi.
8
Maria Montessori’nin Yaşamı
Maria Montessori, 31.Ağustos.1870’de, İtalya’daki Chiaravalle kasabasında doğdu. Çağının kızlar için uygun gördüğü geleceklerin ötesinde bir gelecek düşünüyordu kendisi için. O mühendis olmak istiyordu.
9
Maria kız arkadaşlarının aksine matematikle ilgileniyordu ve bir kız için sıra dışı olan bu ilgi onun erkek çocuklarının gittiği bir ortaokula gitmesini gerektirdi. Diğer okullarda olduğu gibi burada da ezberlemek ve öğretmen sorduğunda soruya hemen cevap vermek bilmenin bir göstergesi sayılıyordu. Maria yılmadı, fakat, bu tekdüzelik onun kendi eğitim yöntemini şekillendirmesinde önemli bir etken oldu.
10
Tıp Eğitimi Maria eğitiminin devamı için eşi görülmemiş bir karar aldı. O doktor olmaya karar vermişti. İtalya’da hiçbir kadın o güne kadar tıp eğitimi almamıştı ve tıp okulları bayan öğrencilere uygun okullar değildi. Maria Montessori tüm zorluklarına rağmen okulunu yüksek bir dereceyle bitirdi ve İtalya’nın İlk Kadın Doktoru unvanını almaya hak kazandı.
11
Çocuğa Saygı Duymak Maria Montessori çocuğu kimsenin görmediği gibi gördü. Ona göre gelişme öğretilemezdi, bizim görevimiz ancak ve ancak çocuğun önündeki engelleri kaldırmak olabilirdi. Her şeyden önce çocuğu gelişim yolunda takip edebilmeyi öğrenmeliydik.
12
Ve çocuğa özgürlüğünü geri vermeliydik.
13
Montessori çocuğun etkinliğini arttırırken öğretmenin sınıftaki görevine farklı bir
anlam veriyordu. Öğretmen artık sınıftaki kayıtsız şartsız uyulması gereken tek-söz-sahibi (otorite) değil bir rehberdi. Eğitim öğretmekten öğrenmeye doğru önemli bir adım atmış oldu.
14
Maria Montessori Montessori Yöntemi’ni yetişkinlere anlatırken çocukların uğraşlarını hep çalışma ya da iş kelimesini kullanarak ifade etti. Bunun sebebi yetişkinlerin çocukların uğraşlarını ciddiyetsiz görmeleriydi. Oysa çocuk için oyun çok ciddi bir işti.
15
Montessori Yöntemi çocuğun
doğasıyla uyum içinde işleyen bir yöntemdi. Çocuk çalışmasını kendi yönetebiliyordu, böylece her şeyden önce kendisinin nasıl öğrendiğini keşfediyordu.
16
En önemlisi kendini özgürce ifade edebiliyor ve böylece
kişiliğini oluşturma fırsatı buluyordu.
17
Oysa unutmamalıyız ki eğitim almak çocuklar için çoğunlukla memnuniyet verici bir deneyim değildi. Çocuklar hayatı tanımaya çalıştıkları bu dönemde eğitim adı altında oldukça sevimsiz tecrübeler ediniyorlardı.
18
Çağdaşlarının çok ötesinde
düşüncelere sahip olan Montessori şöyle yazmıştır Hayatın en önemli dönemi üniversite çalışmaları değil, doğumdan altı yaşa kadar olan süredir. Çünkü bu, bir çocuğun gelecekte olacağı yetişkini inşa ettiği dönemdir. Sadece zeka değil, insanın bütün mümkün becerileri bu dönemde oluşur. Hiçbir yaşta çocuk, zekice bir yardıma, bu dönemde olduğu kadar ihtiyaç duymaz. Dr. Maria Montessori
19
Maria Montessori eğitim yöntemini dünya barışına hizmet edebilecek çocuklar yetiştirecek şekilde tasarlamıştır. Onun kendine has öngörüsü bugün sorunun ilerleyişine baktığımızda eşsizdir.
20
Maria Montessori Nobel Barış Ödülüne üç kere aday gösterilmiştir.
21
Çocuklar tarih boyunca
sömürüye her zaman açık olmuştur, çünkü çocukların kendilerini koruması mümkün değildir. İşte bu nedenledir ki Maria Montessori’nin yaptıkları çocuklar ve insanlık için çok önemlidir.
22
çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar.
Eğer insanlık için çare ve kurtuluş varsa, sadece çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar. Dr. Maria Montessori
23
çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar.
Eğer insanlık için çare ve kurtuluş varsa, sadece çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar. Dr. Maria Montessori Sihirli Bahçe Montessori Okulu, Maria Montessori’nin ismini çocuklar adına mutluluk ve sorumluluk bilinciyle taşımaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.