Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHusnu Sozen Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK
2
Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir. İçeriğin bütüncül tek bir yazılım şeklinde tasarlanması yerine modüler şekilde tasarlanması anlayışına dayanır. Öğrenme Nesnesi nedir?
3
Nesne yönelimli yazılım yaklaşımının eğitime yansıması sonucunda ortaya çıkmıştır. Öğrenme nesnesi
4
Üst veri (metadata) her bir öğrenme nesnesinin farklı yazılımlarda kullanılabilmesi ve arama mekanizmaları tarafından bulunması için tanımlayıcı bilgilere denir. Nesnenin başlığı, geliştiricisi, oluşturulma tarihi, teknik gereksinimleri ve eğitim bağlamındaki özelliklerini içerir. Üst veri
5
Çok sayıda öğrenme nesnesini içinde barındıran, nesneleri aramayı mümkün hale getiren birer kütüphane olarak düşünülebilir. Öğrenme Nesne Ambarları
6
Dünya http://www.merlot.org http://www.merlot.org http://www.eoe.org http://www.eoe.org http://ali.apple.com/ali http://ali.apple.com/ali Türkiye http://atanesa.atauni.edu.tr http://atanesa.atauni.edu.tr http://www.ogrenmenesneleri.org http://www.ogrenmenesneleri.org Örnek Öğrenme Nesne Ambarları
7
Öğrenme materyali sunma, derslere kayıt olma, ödevler alma, sınavlara girme, bu ödev ve sınavlara ilişkin dönüt sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme, öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma gibi olanakların ağ-web üzerinden otomatik olarak gerçekleşmesini sağlayan yazılımlardır. Moodle-WebCT-LAMS Gazi-Açık Ders Sistemi Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS)
8
Öğrenci Kayıtları Sisteme Giriş Duyuru Sistemi Kurs Seçimi ve / veya Atanması Sanal Sınıf Oluşturma Derslerin Sunumu Ödev Yönetimi Sınavlar (Ölçme ve Değerlendirme İşlevleri) Raporlar Roller ve Yetkiler Platform Seçimi Sürüm Politikası Destek Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS)
9
Öğrenme nesneleri Öğrenme Yönetim Sistemleri tarafından sunulan, saklanan, kataloglanan ve raporlanan içerik parçalarıdır. Öğrenme Nesnesi - ÖYS
10
Tekrar kullanılabilir öğrenme nesneleri oluşturmak amacıyla çeşitli standartlar geliştirilmiştir: Bu amaçla IMS, AICC, IEEE/LTSC gibi grupların ürettikleri spesifikasyon ve standart teknolojilerinin birleştirilmesi doğrultusunda SCORM modeli oluşturulmuştur. Öğrenme Nesnesi Oluşturma Standartları
11
SCORM (Paylaşılabilir İçerik Nesnesi Başvuru Modeli) Bir e-öğrenme yazılımının yeniden kullanılabilir, diğer yazılımlar ile birlikte çalışabilir, ulaşılabilir ve taşınabilir olması için geliştirilen standartlardan uyarlanarak geliştirilmiş bir modeldir. SCORM
12
İçerik Kümesi modeli Çalışma Ortamı Sıralama ve Dolaşım SCORM Bölümleri 1 2 3
13
İçerik kümesi modeli; kullanıcılara sunulan bir e- öğrenme içeriği kaynaklarının; ne şekilde kümelenerek biraraya gelmesi gerektiğini belirten, sınıflandırma biçimlerini tanımlayan bölümlerdir. İçerik Modeli, İçerik Paketi, Üst-Veri, Sıralama ve Navigasyon Bilgisi İçerik Kümesi modeli
14
Çalışma ortamı, ÖYS’nin paylaşılabilir bir içerik nesnesini ne şekilde çalıştıracağını ve çalışma esnasında nasıl iletişim kuracağını tanımlamaktadır. Yükleme, API(Uygulama Programlama Arabirimi) ve veri modelinden oluşmaktadır. Çalışma Ortamı
15
Sıralama ve dolaşım bölümü, SCORM’a son sürümü ile eklenmiş bir bölümdür ve öğrenme aktivitelerinin ÖYS tarafından hangi sıra ile çalıştırılacağı ile kullanıcının içeriği izleyip izlememesine göre sıralamada ne tür değişiklikler yapılacağını tanımlamaktadır. Sıralama ve Dolaşım
16
Çakıroğlu, Ü. Ve Akkan, Y. (2009). Dünyadaki ve Türkiye’deki Bazı Önemli Öğrenme Nesnesi Ambarları, Elementary Education Online, 8(1), 1-4, Duran, N. Ve Önal, A. (2008). Öğrenme Yönetim Sistemleri için SCORM Uyumlu Başvuru Modeli Geliştirilmesi, kademik Bilişim 2008 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 30 Ocak - 01 Şubat 2008 Duran, N. Ve Önal, A. (2008). Öğrenme Yönetim Sistemleri için SCORM Uyumlu Başvuru Modeli Geliştirilmesi, kademik Bilişim 2008 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 30 Ocak - 01 Şubat 2008 Kaynakça
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.