Sunuyu indir
1
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
İÇERİK VE TASARIM : Hüseyin ÇELİK, Eyüp S. BAYHAN, Zeynep YAZICI ve Kalite Ekibi GÖRSEL SUNUM : REYYAN DEMİR EYLÜL 2013
2
AJANDA Büyümeyi Yönetmek için Süreç Yönetimi Neden Süreç Yönetimi?
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi? Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
3
Neden Süreç Yönetimi? Daha Düşük Maliyetle Daha Az Zamanda
Daha Kaliteli Rekabet Gücünü Artıran Standartlara Uygun (ISO 9001, AS9100) Marka Değeri Yüksek İş ve Hizmet
4
Neden Süreç Yönetimi Yaklaşımı?
Şirketinizin sonuç odaklı olmasını sağlar. Kaliteli, düşük maliyetli zamanında iş yapılır. Şirketinizin müşteri odaklı olmasını sağlar. İç ve dış müşterilerin ihtiyaçları dikkate alınır. Müşteri memnuniyetinin artırır. Gerekli yeni iş süreçleri belirlenir. Şirket faaliyetlerinin katma değeri artar. Süreçler için gerekli iş planları yapılır.
5
Neden Süreç Yönetimi Yaklaşımı?
Yetkinliği yüksek ve işinde uzman çalışanlar kazanılır. İşe alım stratejilerinin gözden geçirilip geliştirilir. Bilgi ve teknoloji kaynakları etkili ve verimli kullanılır. Uygun IT kaynak kullanımı planlanır ve uygulanır.
6
AJANDA Süreç Yönetimi Süreç Nedir? ✓ Neden Süreç Yönetimi ?
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? Süreç Nedir? Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
7
İnsan, Bilgi, Teknoloji sürecin her noktasında yer alabilir.
Süreç Nedir ? Süreç : Kaynakları kullanan ve girdilerin çıktılara dönüşümünün sağlanması için yönetilen faaliyet ya da faaliyetler grubu Karar Girdi Faaliyet Faaliyet Faaliyet Çıktı Hayır İnsan, Bilgi, Teknoloji sürecin her noktasında yer alabilir.
8
Minimum seviyede tutulmalı
Süreç Yönetimi Minimum seviyede tutulmalı Katma Değer Yaratan Faaliyetler İş Akışını Sağlayan Faaliyetler Kontrol Faaliyetleri Müşteri Karar Girdi Faaliyet Faaliyet Faaliyet Çıktı Hayır Amaçlanan çıktıyı elde etmek için yapılması gereken faaliyetler
9
AJANDA Süreç Yönetimi Süreçlerin Hiyerarşisi Nedir? ✓ ✓
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? Süreçlerin Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
10
Süreç Yönetimi Hiyerarşisi
THY TEKNİK AŞ ANA SÜREÇ S S S S S S S S S S S S S ALT SÜREÇLER F F F F F F F F F F F F F FAALİYETLER Uçak Bakım Mühendislik Eğitim Kalibrasyon İmalat
11
AJANDA Süreç Yönetimi Süreç Yönetiminin Aşamaları ✓ ✓ ✓
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? Süreç Yönetiminin Aşamaları Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
12
Süreç Yönetiminin Aşamaları
6 Aşamadan oluşur Kaynak Belirleme Analiz etme Planlama Uygulama Tasarım Sürekli İyileştirme
13
Şüreç Yönetim Aşamaları
6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.
14
Şüreç Yönetim Aşamaları
6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.
15
Şüreç Yönetim Aşamaları
6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.
16
Şüreç Yönetim Aşamaları
6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.
17
Şüreç Yönetim Aşamaları
6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.
18
Şüreç Yönetim Aşamaları
6 Aşamalı Yönetim Yaklaşımı 1 2 3 4 5 6 7 Sürecin kapsamı tanımlanmalı ve ilgili yönetim ekibi oluşturulmalıdır. Süreç ayrıntılı analiz edilerek performans kriterleri incelenmelidir. Sürecin modellenmesi ve kontrol kriterlerinin belirlenmesi sağlanmalıdır. Süreç değişikliği için gerekli İK, ekipman gibi kaynaklar belirlenmelidir. Süreç değişiklikleri yayınlanmalı ve uygulaması takip edilmelidir. Sürecin etkinliği sürekli değerlendirilmeli ve gerekli değişiklikler uygulanmalıdır.
19
AJANDA Süreç Yönetimi Süreçler Nasıl Modellenir? ✓ ✓ ✓ ✓
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
20
Süreçlerin Modellenmesi
Süreçler makro seviyede ve akış şeması olarak modellenir. Alt süreçlerdeki herbir faaliyetin ve sorumluların modellenmesi ile oluşturulan detay şemalardır. Örneğin; tesellüm süreci, müşteri memnuniyetinin ölçülmesi süreci vb. Akış Şeması Olarak Modelleme Şirketin faaliyet sahasına göre alt süreçlerin genel olarak tanımlanmasıdır. Örneğin; şirket ana süreci, uçak bakım süreci, planlama süreci vb. Makro Seviyede Modelleme 1 En üst düzey yöneticilerin liderliğinde hazırlanmalı ve süreçlerin performansı izlenmelidir. 2 Müdür ve Şef düzeyinde hazırlanarak süreçlerin performansları izlenmelidir. 2
21
Süreçlerin Modellenmesi
Süreç çiziminde kullanılan şekilller: Süreç Başlangıcı Süreç başlangıcı kenarları ince ovalleştirilmiş bir dikdörtgen ile gösterilir Süreç sonu ise kenarları kalın ovalleştirilmiş bir dikdörtgen ile gösterilir. Süreç içinde işlem bildiren bir aşama gösterilmek istenirse, bunun için dikdörtgen kullanılır ve şeklin içine gerçekleştirilen işlem yazılır. Süreç içinde başka bir süreç veya alt süreç gösterilmek istenirse kullanılır ve şeklin içine ilgili sürecin veya alt sürecin adı yazılır. Süreç Sonu Faaliyet Alt Süreç
22
Süreçlerin Modellenmesi
Süreç çiziminde kullanılan şekilller: Karar Karar ve kontrol işlemlerini ifade etmek için kullanılır. Genelde soru cümleleri barındırırlar. Bir işlem sonucunda oluşan belge ya da doküman çıktısı yandaki şekil ile gösterilir. Süreç içerisinde, başka bir sürece veya altsürece gidilmek isteniyorsa kullanılır. Belge/Döküman Süreçler arası Link
23
AJANDA Süreç Yönetimi Süreçlerle İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? Süreçlerle İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
24
Süreç Yönetimi Yaklaşımı
Süreçlerin İyileştirilmesi Süreçlerin Analiz Edilmesi Süreçlerin Tanımlanması ve Uygulanması S Tedarikçileri I Girdileri / Kaynakları P Aktiviteleri O Çıktıları C Müşterileri 2 Ara Kontrol Noktaları ve Kriterleri Sonuç Performans Göstergeleri ve Hedefleri Maliyet Zaman Kalite Maliyet Kalite
25
Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Şirket İhtiyaç ve Beklentileri
Süreç Yönetimi PERFORMANS GÖSTERGELERİ Müşteri İhtiyaç ve Beklentileri Şirket İhtiyaç ve Beklentileri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri Şirket Hedefleri Müşteri Talepleri
26
Süreç Yönetimi İş Analizi Proje Yönetimi IT Sistem Analizi
Stratejik Yönetim Hedeflerle Yönetim Risk Analizi (SMS ve ISGC Çalışmaları) İş Analizi Prosedürler(AS 9100, EASA, FAA) Proje Yönetimi IT Sistem Analizi Yalın Yönetim Etkin Kaynak Yönetimi Kaizen (İyileştirme) Re-engineering Çalışmaları Çalışan Eğitimleri İç Denetleme Adam Saat Planları
27
AJANDA Süreç Yönetimi Yöneticilerin Sürece Katkıları ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? ✓ Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? Yöneticilerin Sürece Katkıları
28
Yöneticilerin Sürece Katkıları
Süreç yönetimi yaklaşımını anlamak ve şirkette tüm çalışanlar tarafından benimsenmesini, çalışanların bu konuda eğitilmesini ve iş birliklerinin geliştirilmesini sağlamak. Süreç Yönetimi Yaklaşımını Benimsemek ve Tüm Çalışanlara Benimsetmek 1 Süreç yönetimi ile şirketin operasyonlarının etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak. Süreç Yönetiminin Uygulanmasını Sağlamak 2 3 İş analizi, risk analizi, yazılım geliştirme, yalın yönetim ve kaizen vb. gibi geliştirme / iyileştirme çalışmalarında süreç modelleri ve akış şemalarını ortak bir araç olarak kullanmak. Süreçleri iyileştirmede süreç modellerini aktif olarak kullanmak Süreçlerin önceliklendirilmesi, kritik süreçler ile hedeflerin belirlenmesi ve belirlenen hedeflerin her çeyrekte değerlendirilerek oluşan sapmalara göre iyileştirmelerin yapılmasını sağlamak. Süreç Yönetiminin Devamlılığını Sağlamak 4 5
29
Yöneticilerin Sürece Katkıları
Süreç yönetimi ile ilgili araçların geliştirilmesine katkıda bulunmak. 5 Ekibinin / Şirketin süreç yönetiminde sonuç odaklı olmasını sağlamak 5 7 Müşterilerin ihtiyaçlarını dikkate alarak gerekli yeni iş süreçlerinin belirlenmesini ve katma değer oluşturacak şekilde faaliyetlerin planlanmasını sağlamak. Şirket içinde etkili ve verimli süreç uygulamalarını şirketin diğer bölümleriyle paylaşmak. 8 Başkanlık, müdürlük ve şeflik seviyesinde bu süreç modellerinin ve akış şemalarının takip sorumlularını belirlemek ve belirli aralıklarla gözden geçirilmesini sağlamak. 9
30
Planla Uygula İzle Önle Yöneticilerimizden Beklentilerimiz
Müşteri beklentileri ve şirket hedefleri doğrultusunda süreçler belirlenmeli ve tanımlanmalı Belirlenmiş olan süreçlerin uygulanmasını sağlamalı Süreç performansını sürekli iyileştirmek için tedbir alınmasını ve gerekli düzeltici\ önleyici faaliyetlerin uygulanmasını sağlamalı Süreçleri ve ürünü /hizmeti; politikalara, hedeflere ve ürün şartlarına göre izlenmesini, ölçülmesini ve sonuçların rapor edilmesini sağlamalı Önle İzle
31
Süreç Yönetimi ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ Neden Süreç Yönetimi ?
1 2 3 4 5 6 7 Neden Süreç Yönetimi ? ✓ Süreç Nedir? Temel Unsur ve Özellikleri Nelerdir? ✓ Süreçlerin Sınıflandırması ve Hiyerarşisi Nedir? ✓ Süreç Yönetiminin Aşamaları Nelerdir? ✓ Süreçler Nasıl Modellenir? ✓ Süreçlerle Yönetim ve İyileştirme Nasıl Yapılır? ✓ Yöneticilerin Sürece Katkıları Nelerdir?
32
Teşekkür Ederim!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.