Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlknur Terim Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi
Sunum: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner KAÜ, Endüstri Mühendisliği Bölümü Website: E-posta: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
2
Bilgi Çağı nedir? Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
3
Çağlar: Tarihçe M.Ö. 100,000 Yontma Taş Devri M.Ö. 6,000 Tarım Çağı
M.S. 1, Endüstri Çağı M.S Bilgi Çağı Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
4
Bilgi Çağı Nedir Bilgi Çağını farklı kılan?
Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
5
Hammadde ve işgücünün Üretim Maliyetlerindeki Payı
Bilgi Çağı Hammadde ve işgücünün Üretim Maliyetlerindeki Payı Endüstriyel Çağ Bilişim Çağı % %2 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
6
Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değildir.
Bilgi Çağında ..... Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değildir. Ekonomik Güç Bilgidir. (Knowledge is power) Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
7
Peki. Bu insanlar için ne anlama geliyor?
Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
8
Bilgi Patlaması Son 30 yıl içinde geçmişteki 5,000 yıldan daha fazla bilgi üretildi Bilgi her 5 yılda ikiye katlanıyor Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
9
İş Yetenekleri Yeni işler daha fazla bilgiye dayanmaktadır.
Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
10
İş Yetenekleri Bilgisayar kullanabilen işçiler diğerlerine
Göre %15 daha fazla kazanmaktadır. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
11
Sonuç Uluslar ve bireylerin yaşamı artık bilişim yeteneklerine bağlı
Çoğu bilişim yetenekleri de elektronik temellidir. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
12
Bütün bunların eğitimle
ne ilgisi var? Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
13
Mevcut Anlayış Tarımsal Endüstriyel
Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
14
Tarımsal Toplumda Eğitim Anlayışı
Günde 6.5 saat Yılda 9-ay okul (yaz aylarında tarlada çalışma) Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
15
Endüstri Toplumunda Eğitim Anlayışı
Önceden belirlenen sıkı bir müfredat 45-50 dakika ders saatleri ve arada mola Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
16
Yeni Anlayış (Bilgi Toplumunda Eğitim)
Zaman sınırı olmaması Coğrafi bölge sınırı olmaması Düşük maliyetli olması Teknolojiyi Kucaklama Öğrenci odaklı Etnik dağılımlı Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
17
Uzaktan Eğitim nedir? Öğretim ve öğrenim işlemlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak (çoğunlukla internet üzerinde) gerçekleştirildiği bir ortamdır. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
18
Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak
Öğrencinin daha iyi öğrenmesi için daha fazla gayret Kalite ve değerlerini öğrenciye daha fazla kanıtlamak Eğiticiler üzerindeki bazı yükleri kaldırmak ve performansa ait anlayışı değiştirmek Bilişim teknolojisine en kısa zamanda ayak uydurmak Yeni yöntemler geliştirmek Öğrenci odaklı çözümler, ders araçları geliştirmek Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
19
Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak
KISACA YUKARIDAKİ SAYILANLARI YAPAN DİĞER KURUMLARLA SIKI REKABETE HAZIR OLACAKLAR Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
20
Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak
SANAL EĞİTİM ORTAMLARI KULLANIMI Multimedya teknolojileri kullanımı Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
21
Not verilebilen Etkinlikler Tartışma Forumları Sınavlar
BİR SANAL EĞİTİM ORTAMI NELERE SAHİPTİR? Kalite Ölçüm Araçları Anket Tarama Wiki Not verilebilen Etkinlikler Tartışma Forumları Sınavlar Adım adım Dersler Terimler Sözlüğü Proje Çalıştay Ödevler E-portfolio (Journal) Ders Araçları (SCORM) Günlükler (blog) Diğer Araçlar Her tür kaynak Sohbet (Chat) Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
22
YAKIN GELECEKTE EĞİTİMDEKİ DEĞİŞİKLİKLER NELER OLABİLİR?
Şirketler üniversitelerle sıkı bir rekabete girecek Eğitim kurumları ve teknolojik firmalar arasında önemli ortaklıklar Yeni ortama ayak uyduramayan pekçok üniversite için problem! Öğrenmenin çoğu internet ortamına kayacak Öğretmenin rolü değişecek. Yüzyüze eğitim yerine, içerik geliştirme, kaliteki dersler hazırlama, ve rehberlik önem kazanacak. Yukarıdaki alanlarda iyi yetişmiş öğretmenler şirketler tarafından istihdam edilecek Pek çok öğrenci üniversite diplomalarını internet üzerinde kaliteli eğitim verebilen kurumlardan alacak Eğitimde ücretler düşecek Öğrenciler herbir dersi farklı yerlerden alacak Eğitim kurumları kaliteli öğrenci için yarışacak Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
23
Uzaktan Eğitim Günlüğü Uzaktanegitim.blogspot.com
Örnek sanal bir kurs adresinde düzenlenmiştir. Uzaktan Eğitim Günlüğü Uzaktanegitim.blogspot.com Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
24
Social Constructivism (Sosyal Oluşumculuk)
Sosyal oluşumcular öğrenmeyi sosyal bir süreç olarak tanımlamaktadırlar. Davranış değişimi (yani öğrenme) pasif bir süreçle dış güçler tarafından gerçekleştirilemez. Anlamlı öğrenmeler, bireyler sosyal etkinliklere katıldığında gerçekleşir. Beaumie Kim (2001) Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
25
Öğrenme Piramidi %5 Ders %10 Okuma %20 İşitsel-Görsel %30
Ortalam Öğrenme Oranı Okuma İşitsel-Görsel Demo-Gösterim Tartışma Grubu Yaparak, pratik ederek Kullanma ve Diğerlerine Öğretme %5 %10 %20 %30 %50 %75 %90 National Training Laboratories Bethel, Maine Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
26
Eğitimi psikolojisi uzmanı William Glasser’e göre öğrenme:
Okuduğumuzun %10’u (sadece okuma) İşittiğimizin %20’si Gördüğümüzün %30’u İşittiğimiz ve gördüğümüzün %50’si (Multimedya) Tartıştığımızın %70’i (Forumlar) Uyguladığımızın %80’i (Aktiviteler) Başkalarına öğrettiğimizin %95’i (hatta öğretmen öğrencisinden bile öğrenebilir) Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
27
Uzaktan Eğitim Destekli Aktif Öğrenme Paradigması Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi isimli makaleye bakınız... ? ? ? Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.