Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
5
Sıralı resimlerin konusu hakkında
Öğrenciler tahminde bulunurlar.
7
Birkaç öğrenciden konunun paylaşımcı olarak anlatılması istenir.
Paylaşımcı anlatım yapılırken paragraflara göre bir anlatım öğretmen tarafından organize edilir. Böylece metnin paragrafları ile ilgili bir algının oluşması kolaylaştırılır.
8
Resimler numaralandırılarak paragraflarına ayrılır.
1 1 1 Kendi içinde bir bütünlük oluşturan cümlelerin paragraf olacağı anımsatılır. Resimler numaralandırılarak paragraflarına ayrılır. 2 3 3 4 4 5
9
Öğrencilerden defter sayfalarının 5-6 cm geriye katlamaları istenir.
Böylelikle paragraflar daha belirgin bir hale gelerek, satır sonuna sığmayan sözcük sayısı da artmış olacak.
10
Öğrencilerden paragraf boşluklarına dikkat ederek metni kendi cümleleri ile yazmaları istenir.
11
Siyah beyaz olan bu çalışma, yazma işlemini çabucak tamamlayan öğrenciler için boyama fırsatı tanıyacak.
12
Tamamlanan yazılar ebeveynlere anlatılmak üzere evlere gönderilir.
Ebeveynlerin yazının altına görüş bildiren bir cümle yazarak imzalamaları istenir.
13
Metnin yazarı ile ilgili hazırlanmış olan bilgi notu defterlerine yapıştırılır.
14
Alphonse Daudet’in yaşadığı yılların hangi yüzyıl olduğu çalışması yapılarak sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. Bilgi notu okunarak yazarla ilgili sonuç cümleleri defterlerine yazdırılır.
15
Itır bitkisi ile ilgili hazırlanmış olan bilgi notu defterlerine yapıştırılır.
Bilgi okunarak yorumlanır. “Itır süs bitkisi olarak da kullanılır.” Sonuç cümlesi defterlerine yazdırılır.
16
Sebep- sonuç cümleleriyle özgürlüğün bir sınırı olması gerektiği algısı vurgulanmaya çalışılır.
Bu etkinlik, “Özgürlüğün sınırını aşanlar, toplumda düzensizliğe neden olurlar.” sonuç cümlesiyle tamamlanır.
17
Bloom’un Taksonomisine Göre Bilişsel
Alanda Soru Sorma
18
Bloom’un bilişsel alanda soru düzeyleri:
Bigi Basamağı Kavrama Basamağı Uygulama Basamağı Analiz Basamağı Sentez Basamağı Değerlendirme Basamağı
19
Hikayenin Konusu, Hikayenin Ana Duygusu, Hikayenin Yan Fikirleri Ve Hikayenin Ana Fikri çalışmaları Yapılır. AB Avrupa Birliği Etkinlik çalışması Konusunda sonuç cümleleri defterlerine yazdırılır.
20
Bu Çalışmadan Neler Öğrendim?
Etkinliğinin sözlü çalışması yapıldıktan sonra her öğrencinin öğrendiklerini kendi cümleleri ile defterlerine yazmaları istenir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.