Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

RAFT Doug Buehl cited in: Teaching Reading in the Content Areas: If Not Me Then Who BillMeyer & Martin, 1998.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "RAFT Doug Buehl cited in: Teaching Reading in the Content Areas: If Not Me Then Who BillMeyer & Martin, 1998."— Sunum transkripti:

1 RAFT Doug Buehl cited in: Teaching Reading in the Content Areas: If Not Me Then Who BillMeyer & Martin, 1998

2 Yönergeler: ________________ hakkında bildiklerinizi göstermek için çizelgeyi tamamlayın. Mümkün olduğunca çok yazın. Description Stratejinin Tanımı Onu Geliştirirken İzlenen Adımlar Faydalı olduğu Alanlar Ders Programında Kullanılacağı Yer Tomlinson - 02

3 R A F T Görevleri Nedir? Role Audience Format Topic Rol İzleyici Format Konu Nasıl kullanabilirim? Örnekler...

4 Yazarın, konuşmacının, sanatçının, tarihçinin vs. ROLÜ Yazarlar, okul arkadaşları, öğrenciler,vatandaşlar, karakterlerden vs. oluşan bir İZLEYİCİ Yazılı, sözlü, çizili, oynanan vs. bir FORMAT oluşturmak KONU çalışılarak oluşturulan daha derin bir içerik

5 RAFT RAFT aşağıdaki kelimelerin İngilizcelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Rol. Yazarın rolü nedir?: muhabir, gözlemci, tanık? İzleyici. Bu yazıyı kim okuyacak?: öğretmen, diğer öğrenciler, bir veli, topluluktaki insanlar, bir editör? F ormat. Bu yazıyı sunmak için en iyi yöntem nedir?: mektup, makale, rapor, şiir? Konu. Bu yazının konusu kim ya da ne?: meşhur bir matematikçi, tarih öncesi mağara adamı, özel bir olaya verilen tepki?

6 R.A.F.T. Rol İzleyici Format Konu

7 RAFT şudur … … ders programının ötesinde yazmayı teşvik eden bağlayıcı, yüksek seviyeli bir stratejidir. … öğrencilerin … –… bir rol üstlenmesini –… izleyicilerini göz önünde bulundurmasını, –… seçtikleri bakış açısından bir konu incelemesini ve –… belli bir format ta yazmasını teşvik eden bir yöntemdir. Yukarıdakilerin tamamı öğrencilere seçme sansı vererek, onların ilgi alanlarına ve öğrenme profillerine hitap ederek ve hazır bulunuşluk seviyelerine uyum sağlayarak motive edici etkenler olarak işe yarayabilir.

8 RAFTler... Çok çeşitli şekillerde farklılaştırılabilirler: hazır bulunuşluk seviyesi, öğrenme pofili ve/veya öğrencinin ilgisi. Öğrenciler tarafından yaratılabilirler ya da o seçenek için boş bir sıra eklenebilir. Bir üniteye başlarken giriş “kancası” olarak kullanılabilir. RAFT tablosunda bir sütunu sabit tutarken diğer sütunları değişken yapabilir.

9 RAFT: ROLİZLEYİCİFORMATKONU

10 Örnek RAFT Tabloları RolİzleyiciFormatKonu Noktalı virgül Orta OkulGünlükKeşke Nereye Ait Olduğumu Anlayabilseydin. N.Y. TimesKamuOp Ed pieceDilimiz Kim Olduğumuzu Nasıl Tanımlar Huck FinnTom SawyerBir ağaç budağına saklanmış bir not Bilmen Gereken Bir Kaç Şey Yağmur DamlasıGelecek DamlacıklarTavsiye SütunuDöngülerin Güzelliği AkciğerSahibiKullanıcı KılavuzuÜrünün Ömrünü Uzatmak Yağmur OrmanıJohn Q. CitizenÖrenek bir “Fidye” Notu Çok Geç Olmadan MuhabirKamuÖlüm İlanıHitler Öldü Martin Luther King2010 TV İzleyicisiKonuşmaTekrar Görülen Rüya Thomas JeffersonVirginia Eyaletinin Mevcut Sakinleri Tam Sayfa Gazete İlanı Şu Anda Seninle Konuşabilseydim Eğer KesirlerTam SayılarDilekçeAilenin Bir Parçası Sayılmak Bir Kelime ProblemiSınıfınızdaki Öğrenciler Yönergeler SetiBeni Tanımanın Yolu Dil Sanat Fen Tarih Matematik Format based on the work of Doug Buehl cited in Teaching Reading in the Content Areas: If Not Me Then Who?, Billmeyer and Martin, 1998

11 RolİzleyiciFormatKonu Zencefilli Kurabiye Adam SınıfımızSözlü CevapAsla Tilkiyi Dinlememeliydim SquantoDiğer KızılderililerResimli YazıAcemi Göçmenlere Yardım Edebilirim Müzik Grubu ÜyesiDiğer Müzik Grubu Üyeleri Demo KasetŞimdi Nasıl Gittiğine Bak Olumlu SayılarOlumsuz SayılarRandevu İlanıZıtlar Birbirini Çeker Rasyonel Sayılarİrrasyonel SayılarŞarkıSonsuza kadar gitmek zorunda mısın? OndalıklarKesirlerŞiirBeni Anlamıyor musun? PerimeterAreaDiary EntryHow your shape affects me MonetVan GoghMektupKeşke süjenin üzerine daha fazla ışık vurdursaydın. Joan of ArcKendisiMonologYeniden konuşmak, yeniden konuşmak, yenden konuşmak, işte asıl mesele bu. AğaçÇarpık KentleşmeBaş MakaleYaşamım Kurtarılmaya Değer ThoreauKendi Zamanının HalkıEditöre MektupNeden Göle Taşındım Genç KromozomDeneyimli KromozomÇocuk KitabıMitozda Bizden Ne Ortaya Çıkar? Birinci Sınıf ÖğrencisiAna Okulu ÖğrencisiReklamBirinci Sınıfın En İyi Yanı Ne? Örnek RAFT Tabloları

12 Örnek RAFT Tabloları, devam RolİzleyiciFormatKonu Hal (Henry V, Part 1) KendisiGünlükArkadaşım Falstaff-geçmiş, şimdi, gelecek MıknatısBirinci Sınıf Öğrencisi Mektupİşte Beni Çeken Şey Burada… ŞeffaflıkSlayt GösterisiKişisel İlanSunumuna Çeki Düzen Ver LBJViet Nam GazisiÖzür MektubuBunu nasıl yapabildim… BilgisayarBeşinci Sınıf Öğrencisi Akış ŞemasıVerileri EXCEL kullanarak grafiğe aktarmak P DalgalarıS DalgalarıSevgili John Mektubu Neden birbirimizi görmeği bırakmak zorundayız? Karbon AtomuHidrojen AtomuKişisel İlanAtomu arayan atom Bir Denklemdeki Değişken Asıl SayılarSirk ReklamıBu Denge Oyunundaki Değerim Nedir? Dönüş TuşuOrtaokul ÖğrencileriKaptan Kirk’ün Mürettebatına Bülteni Bir başka paragrafa ışınlanırken ŞefMüzik GrubuPandomimBu tarz müziğin nasıl çalındığı Temel Çarpma Olgusu Temel Bölme OlgusuAile Toplantısına Davetiye İşte akrabalık ilişkilerimiz bu şekilde

13 4 üncü Sınıf Mat. RAFT Ödevi: Bir Bütünün Parçaları Çalışmalarının sonucunda öğrenciler –Şunları bilmeli Kesir, parça, bütün, ondalık ve yüzde kavramlarının tanımları –Şunları kavramalı Bir bütünün parçaları farklı şekillerde gösterilebilir. Kesirler bir bütünün parçalarını temsil eder (Grup A). Eşdeğerli kesirler eşittir ancak farklı sayılarla gösterilirler (Grup B). Kesirler ve ondalık sayılar birbirleriyle ilişkilidir ve bir bütünün parçalarını gösterirler (Grup C). Kesirler, ondalık sayılar ve yüzdeler bir bütünün parçalarını göstermenin farklı şekilleridir. (Grup D). –Şunları yapabilmeli Kesirleri bir bütünün parçaları olarak açıklayabilmeli. Eşdeğerli kesirleri bulabilmeli. Kesirleri ondalık sayılara dönüştürebilmeli. Ondalık sayıları yüzde ile ifade edebilmeli.

14 Öncesi  Bu matematik ünitesine başlarken öğrencilerimin kesirlerle ilgili becerilerini ölçmek için bir ön-değerlendirme yaptım ve bu ön-değerlendirme verilerini öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine göz önünde bulundurarak onları gruplandırmak için kullandım. Ünite ilerledikçe öğrencilerin grup ödevleri ilerleme seviyelerine göre ayarlanabilir.  RAFT ödevinden önceki derste öğrenciler Tek ve Çiftlerin Arasında’ yı okudular ve tüm sınıf tek ve çift sayıların arasındaki ilişkiyi ve bu konuyla ilgili soruları tartıştı. Sayılar iletişim kurabilseydi ne olurdu? Sonra öğrenciler hazır bulunuşluklarına göre ayrıldıkları gruplarda çalıştılar.  A Grubu Eğlenceli Kesir’i okudu ve kesirlerin bir bütünün parçalarını nasıl temsil ettiğini tartıştı.  B Grubu eşdeğer kesirleri bulmak için kesir çubuklarıyla çalıştı. Aynı zamanda hem çarpma hem de bölme işlemlerini kullanarak eşdeğerleri bulmak için matematik formülleri kullandılar..  C Grubu önceden belirlenmiş bir dizi kesiri önce ondalık sayıya sonra da yüzdeye çevirdi ve sonra yaptıkları işlemleri tartıştılar.  Bu RAFT için öğrencilere belirli görevler verildi. Grup A’daki öğrenciler 1. sıradaki göreve, Grup B’deki öğrenciler 2. sıradaki göreve, Grup C’deki öğrenciler 3. sıradaki göreve, Grup D’deki öğrenciler 4. sıradaki göreve verildi. 4 üncü Sınıf Mat. RAFT Ödevi: Bir Bütünün Parçaları

15 Yönergeler Grup A: Amacınız kesirlerin bir bütünün parçaları olduğunu anlatmaktır.  Eğlenceli Kesir’e benzeyen bir çocuk kitabı yazacaksınız ve hem metin hem de illüstrasyonlar kullanacaksınız. Beyin fırtınası yaparak fikirlerinizi bir araya getirin.Aynı kesri tekrar tekrar kullanmayın. Unutmayın, her kesir parçası olduğu bütünle konuşacak. Grup olarak hazırladığınız kitabı diğer gruplarla paylaşmanız istenecek.  Malzemeler: kağıt, kalem, mum boya, renkli kalemler Grup B: Amacınız eşdeğer kesirlerin eşit olduğunu ve farklı pay ve paydalarla da ifade edilebileceğini anlatmaktır.  Bir davetiye yazmanız gerekiyor, siz bir kesirsiniz ve size eşdeğer bir yada daha fazla kesri bir baloya davet ediyorsunuz. Beyin fırtınası yaparak fikirlerinizi bir araya getirin ve kesirlere karar verin. Yaratıcı olmaya gayret edin, balonun yeri ve zamanını da göz önünde bulundurarak mümkün olduğunca çok eşdeğer kesir bulmaya çalışın. Yeni fikirlere ihtiyacınız olursa kesir takımını kullanın. Maskenin davet ettiğiniz eşdeğer kesri temsil edeceği için ona uygun boyanmış olmalıdır ve hiçbir maske bir diğerinin aynısı olmamalıdır. Sonra neden bazı kesirleri davet edip diğerlerini etmediğinizi açıklayan bir mektup yazın. Grup olarak hazırladığınız ürünü diğer gruplarla paylaşmanız istenecek.  Malzemeler: davetiye şablonu, maske, kağıt, kalem, mum boya, renkli kalemler, kesir takımı. 4 üncü Sınıf Mat. RAFT Ödevi: Bir Bütünün Parçaları

16 Yönergeler Grup C: Amacınız, kesirlerin ve ondalık sayıların ilişkili olduğunu ve bir bütünün parçalarını temsil ettiklerini anlatmaktır. Her kesir ondalık sayı olarak da ifade edilebilir.  Çabucak birkaç kesri ondalığa çevirin. Hesap makinesi ya da beyaz tahta kullanabilirsiniz. Kesrinizi seçin ve kendinizin kesir olduğunu ve ondalık sayınızı tarif ettiğinizi unutmadan “Aranıyor” posterinizi doldurun. İllüstrasyonunuz kesrini göstermeli ancak yazınızla ondalık sayınızı anlatmalısınız. Bunları diğer gruplarla paylaşmanız istenecek.  Malzemeler: hesap makinesi, beyaz tahta ve markörler, “aranıyor “ posteri şablonu, kalem, mum boya, renkli kalemler Grup D: Amacınız, kesirlerin ondalık sayı ve yüzde olarak da ifade edilebileceklerini anlatmaktır.  Birkaç kesri önce ondalığa sonra da yüzdeye çevirerek başlayın. Hesap makinesi ya da beyaz tahta kullanabilirsiniz. Kesrinizi seçin, ve kağıt adamınızı yaptığınız çevrimlerin görsel bir temsilcisi gibi giydirin. Sonra, defter kağıdına değişen gardıropla ilgili kısa bir öykü yazın. Yaptığınız çalışmaları diğer gruplarla paylaşmanız istenecek.  Malzemeler: hesap makinesi, beyaz tahta ve markörler, kağıt adam şablonları, defter kağıdı, kalem, mum boya, renkli kalemler Developed by Michelle Krolikowski, 4 th grade teacher, New Castle Elementary School, Virginia Beach, VA

17 RolİzleyiciFormatKonu KesirlerTam SayılarÇocuk KitabıBenim bir parçamı ister misin? Eşdeğer Kesirler Davetiye/MaskeMaskeli Baloya Davet KesirOndalıkAranıyor PosteriTakma İsim– gizli kimliğini ortaya çıkart. Kesir, Ondalık, Yüzde YüzdeKağıt İnsanlarGiyin-gardırobunu değiştir, formunu değiştir. 4 üncü Sınıf Mat. RAFT Ödevi: Bir Bütünün Parçaları

18 Kuvvet  Yönergeler: Bu ödevde bana “kuvvet” konusunda neler bildiğinizi anlatacak ve göstereceksiniz. Referans olarak her türlü gerçek hayat deneyimi, not, laboratuar kağıdı ya da kitap kullanabilirsiniz.  Bir görev seçin: İlk işiniz hangi RAFT görevini seçeceğinize karar vermek olacak. Şemayı okurken sıraları takip ederek okuyun. (Soldan sağa) 1.İlk rol sütununa bakın. Rol sizin rolünü bezendiğiniz kişidir. İlginizi çeken bir rol seçin. 2.Bu role uygun olan bir izleyici seçin. Sizin yazdığınız yazı ya da hazırladığınız çalışma kime yönelik ise o izleyicidir. 3.Format sütunu size konudan anladıklarınızı hangi yöntemle ifade etmeniz gerektiğini söyler. 4.Format ödevinizi sunacağınız formdur. Beyin fırtınası: Görevinizi seçtikten sonra sizinle aynı görevi seçmiş olan diğer öğrencilerle buluşacaksınız. 5-7 dakikalık bir beyin fırtınası yaparak, fikirlerinizi paylaşın. Bu fikirler sizin ödevinizi tamamlamanıza yardım edecek.  Yazı: Beyin fırtınası zamanından sonra her biriniz kendi başınıza bu ödevle ilgili cevabınızı yazı, resim ya da illüstrasyonlarla anlatacaksınız. Taslak kopyanızı bitirdikten sonra bir başka arkadaşınızla eşleşerek yaptığınız çalışmayı gözden geçirebilirsiniz. Daha sonra, başka görevler seçmiş olan diğer öğrencilerle de çalışmanızı paylaşmak için fırsatınız olacak.  Koşullar: 1.Yazınızda “kuvvet” konusu ile ilgili kuvvet, elastik, germe, sıkıştırma, hareket ve Newton gibi ilgili terimleri kullanmayı ihmal etmeyin. 2.Tüm cümleler tam olmalıdır. 3.Herkes kendi RAFT çalışmasıyla ilgilenmelidir. Arkadaşlarınızla beyin fırtınası yapabilirsiniz ancak her öğrenci ödevini kendi başına tamamlamalıdır.

19 Kuvvet RolİzleyiciFormatKonu Elastik HalatBir panayır ya da lunaparkta sıraya girmiş kimse Resimli Taslak, çizgi roman, ya da alt yazılı çizim. Acaba insanlara hiç bitmeyecekmiş gibi gelen bir zıplama nasıl gerçekleştirebilirim? Altıncı Sınıf Öğrencisi İkinci Sınıf ÖğrencisiFen BülteniSize etrafınızda olan bütün kuvvetleri tanıtayım. ErgenVeliler ve ÖğretmenlerGünlükKuvveti anladıysanız, benim hayatımı anlarsınız. AtletSeyirciler ya da Taraftarlar TV spor muhabiri ile röportaj Bilmiyor olabilirsiniz ama tüm sporlar kuvvetle ilgilidir. Ayakkabı FirmasıTüketiciler ya da Müşteriler ReklamAşırı Kuvvet: Spor ayakkabılarınızdaki Büyü. City View Community School 6. sınıf öğretmeni Byron Adams tarafından geliştirilmiştir, Minneapolis, MN.

20 RAFT Planlama Kağıdı Bilgi Kavrama Beceri Nasıl Farklılaştırılacak: Kademelendirme? (Bakınız Dengeleyici) Profil? (Formatı Farklılaştır) İlgi? (Öğrenmede seçenekleri eşdeğer tut) Diğer? RolİzleyiciFormatKonu

21 RAFT Çalışmaları RolİzleyiciFormatKonu Zencefilli Kurabiye Adam SınıfımızSözlü CevapAsla Tilkiyi Dinlememeliydim SquantoDiğer KızılderililerResimli YazıAcemi Göçmenlere Yardım Edebilirim Müzik Grubu ÜyesiDiğer Müzik Grubu Üyeleri Demo KasetŞimdi Nasıl Gittiğine Bak MonetVan GoghMektupKeşke süjenin üzerine daha fazla ışık vurdursaydın. Su BuharıSuAşk Mektubuİçimi ısıtıyorsun. PilUcu Açık KabloGazete MakalesiAdam şok edici bir deneyim yaşadı. Temel Çarpma OlgusuTemel Bölme Olgusu Aile Toplantısına Davetiye İşte akrabalık ilişkilerimiz bu şekilde

22 RAFT Planlama Kağıdı Bilgi Kavrama Beceri Nasıl Farklılaştırılacak: Kademelendirme? (Bakınız Dengeleyici) Profil? (Formatı Farklılaştır) İlgi? (Öğrenmede seçenekleri eşdeğer tut) Diğer? RolİzleyiciFormatKonu

23 Kesir Tam Sayı Aile Toplantısı için davetiye İşte akrabalık ilişkilerimiz bu şekilde Eşdeğer Kesir Delikanlılar- Adamlar Model Bütün pizzalar eşit yaratılmıştır. Kesirler & Karışık Sayılar Orta okul öğrencileri İkna edici mektup Biz olmadan yaşayamazsınız Bileşik Kesirler Karışık Sayılar Sirk Reklamı Denge oyunundaki değerim nedir? 2 kişilik yemek 4 kişilik aile Tarif Senin, benim & bizim Karışık Sayılar Çıkan Yeniden toplama ile Çıkarılan Şarkı Onu benden alamazsın. Rol İzleyici Format Konu RAFT ÇALIŞMALARI

24 Oprah Rose Kumpası Efsanesi Sunum ya da haber bülteni Sana bunu söylüyorum / Dinle Baş Meridyen Ekvator Aranıyor İlanı/ Polis anonsu Bermuda Üçgeninde kaybolmuş bir adam aranıyor. Kıtasal Bölünme Mississippi Çocuk Kitabı Kendini olayların akışına bırak Güneybatı Bölgesi Doğu Bölgesi Emlak Broşürü Sizi ne harekete geçirir? Rol İzleyici Format Konu RAFT ÇALIŞMALARI

25 Dinazor GüneşDilekçe Çok üşüyorum BakteriGüneşŞarkı Oh, ne sıcaksın! Pangaea Günümüzün Dünyası Haber Bülteni Paramparça oldum Trilobit Tortul Kaya Mektup Beni kaybetme! Rol İzleyici Format Konu RAFT ÇALIŞMALARI

26 Sosyal Bilimler RAFT: Feodal Sistem BİLGİ: Feodal sınıf sistemindeki grupların isimleri ve rolleri. KAVRAMA: Feodal sistemde roller birbirine bağlıdır; bir kişinin rolü onun olaylara karşı bakış açısını şekillendirir. BECERİ: Araştırma; Olaylara farklı açılardan bakın. Araştırmayı ve bu farklı bakış açılarını arkadaşlarınızla paylaşın.

27 Feodal Piramit RAFT ROLİZLEYİCİFORMATKONU KralTebaaBildiriDudaklarımı Okuyun; Yeni Vergiler ŞövalyeToprak Ağasıİş TanımıKahramanlık. Bu sana uygun mu? LordKralSözleşmeBir Anlaşma Yapalım

28 ROLİZLEYİCİFORMATKONU KöleHayvanlarAğıtSözde Yaşamım KeşişHalk Yığınları Aydınlatıcı Elyazması Benim Söylediğimi Yap, Yaptığımı Yapma LadyUşaklarŞarkıABC, 123 Feodal Piramit RAFT

29 RAFT çalışmanızı bitirdiğinizde, araştırmanızı ve bakış açılarınızı yaklaşık 5 kişiden oluşan karışık rol gruplarında paylaşın. Konuşmalarınızda sizi yönlendirecek bir tartışma gündeminiz olacak.

30 RAFT LİSE SANAT OTOPORTRE ÇALIŞMASI ÖĞRENCİLER: BİLECEK: Oto portrenin bir tarz olarak özelliklerini Sanatsal malzemelerin doğru kullanımını Tasarımın prensiplerini Sanatsal ifadenin tanımını KAVRAYACAK: Her sanatçının kendi üslubu olduğunu Bireysel üslupların kişinin kültürünü, zamanını ve kişisel deneyimlerini yansıttığını. Malzemelerin kullanımı ile üslubun ilişkili olduğunu. YAPABİLECEK: Bir sanatçının kişisel üslubunu ve malzeme kullanımını çözümleyebilecek. Bir sanatçının kişisel üslubunu ve malzeme kullanımını taklit ederek bir eser yaratabilecek.

31 RAFT Oto portre ROLİZLEYİCİFORMATKONU Norman RockwellHalk KitleleriİllüstrasyonGördüğünü alırsın! Van GoghKendiYağlı Boya TabloKendimi burada bulabilir miyim? Andy WarholSomeone you want to know the true you FotoğrafŞimdi beni görüyorsun, şimdi görmüyorsun. RuebenKendiYağlı Boya TabloProps make the person GoyaOkulKara KalemKenarda, ama merkezi


"RAFT Doug Buehl cited in: Teaching Reading in the Content Areas: If Not Me Then Who BillMeyer & Martin, 1998." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları