Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010"— Sunum transkripti:

1 1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010
2011/2012 FALL Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM 1 Microsoft Excel 2010 R. Kansoy

2 İşlenecek Konular 1 BÖLÜM 1 Temel Pencere Bileşenleri
2 Backstage Görünümünü Tanıma 3 Şerit ile Çalışma 4 Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Özelleştirme 5 Klavye Kısa Yolları ve Tuş İpuçları 6 Durum Çubuğu ile Çalışma 7 Yardım Alma 2

3 1. Temel Pencere Bileşenleri
BÖLÜM 1 1. Temel Pencere Bileşenleri 3

4 1. Temel Pencere Bileşenleri
BÖLÜM 1 1. Temel Pencere Bileşenleri Microsoft Office 2010 programlarında birçok özellik ortaktır. Burada öğrenilecek olan birçok özellik, Word, Powerpoint ve Acces gibi diğer office programları için de geçerlidir. Pencerenin üst kısmındaki çubuğa “Başlık Çubuğu” adı verilir. Başlık çubuğunun sol tarafında ise “Hızlı Erişim Araç Çubuğu” yer alıyor. Başlık çubuğunun altındakine ise “Şerit” denir. Şerit bir dizi sekmeden oluşur. Bu sekmeler birçok denetim içerir. Pencerenin alt kısmındaki çubuğa ise “Durum Çubuğu” denir. Çalışma kitabında yapılan işlemlere bağlı olarak durum çubuğunda çeşitli açıklamalar görüntülenir. Ayrıca çalışma alanını yakınlaştırma veya uzaklaştırma kaydırma çubuğu da burada yer alır. 4

5 2. Backstage Görünümünü Tanıma
BÖLÜM 1 2. Backstage Görünümünü Tanıma Excel 2010’da Dosya menüsü tıklandığında çalışma alanı ortadan kalkar ve Backstage görünümüne geçilmiş olur. Dosya menüsü temel döküman işlemlerinin yapılmasını sağlayan seçenekleri içerir; Yeni döküman açma Kaydetme Var olam dökümanı açma, Son açılan dökümanlara ulaşma Dökümanı kapama, Excel seçeneklerini belirleme Excel’i kapatma vb. 5

6 3. Şerit ile Çalışma 1 BÖLÜM
Şerit , komutların kategorize edildiği sekmelerden oluşur. Seçilen komuta göre yeni sekmeler eklenir ve yeni komutlar ortaya çıkar. Sekme başlıkları o gurupta ne tür komutların yer aldığını anlatır. Sekmelerin içinde de komutlar gruplandırılmıştır. Aynı konuyla ilgili komutlar çerçeve içerisine alınarak belirtilmiştir. Bu çerçevelerin bazılarının sağ alt köşesinde bulunan çapraz ok simgesi tıklandığında daha ayrıntılı işlem yapılmasını sağlayan bir iletişim kutusu veya görev bölmesi açılır. Şeridin sağ üst tarafındaki Şeridi Simge Durumuna Küçült düğmesine tıklanıldığında, sadece sekme adları görüntülenir. 6

7 4. Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Özelleştirme
BÖLÜM 1 4. Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Özelleştirme Hızlı Erişim Araç Çubuğu başlık çubuğunun sol tarafında yer alır. Kaydet, Geri Al, Yinele ve Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Özelleştir komutlarının yer aldığı araç çubuğudur. Hızlı Erişim Araç Çubuğunun sağındaki, Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Özelleştir düğmesini tıklayarak, Hızlı Erişim Araç Çubuğuna yeni düğmeler eklenebilir veya çıkarılabilir. Hızlı Erişim Araç Çubuğunun solundaki Hızlı Erişim Araç Çubuğunu Özelleştir düğmesine tıklanılıp seçeneklerden Şeridin Altında göster komutu seçilirse Hızlı Erişim Araç Çubuğu şeridin altına taşınır. 7

8 5. Klavye Kısa Yolları ve Tuş İpuçları
BÖLÜM 1 5. Klavye Kısa Yolları ve Tuş İpuçları Ctrl+C Kopyalama Ctrl+V Yapıştırma KLAVYE KISAYOLLARI Ctrl+S Kaydetme Ctrl+P Yazdır Ctrl+O Dosya Açma Ctrl+N Yeni Dosya Açma 8

9 6. Durum Çubuğu ile Çalışma
BÖLÜM 1 6. Durum Çubuğu ile Çalışma Excel penceresinin en alt satırı durum çubuğudur. Durum Çubuğu o anki durumunuzla ilgili bilgileri görüntüler. Durum Çubuğunda yer almasını istediğiniz bilgileri belirlemek için durum çubuğunda fare sağ tuşuna tıklayın. Sol tarafında işareti olan seçenekler durum çubuğunda görüntülenecek özellikleri gösterir. Görüntülenmesini istediğiniz seçeneği tıklayıp sol tarafına işaretini ekleyin. Görüntülenmesini istemediğiniz seçeneği tıklayıp sol tarafından işaretini kaldırın. 9

10 BÖLÜM 1 7. Yardım Alma Excel 2010 programı ile ilgili yardım almak için F1 fonksiyon tuşunu veya şeridin sağ üst köşesinde bulunan yardım simgesine tıklanır. İnternete bağlı bir bilgisayarda çalışılıyorsa yardıma ihtiyaç duyulduğunda Office Online’ın sunduğu kaynaklardan arama yapılabilir. İnternete bağlı değil iseniz Microsoft Office’in bilgisayarınıza kurduğu yardım dosyalarında arama yapabilirsiniz. Belirli bir terim veya konu ile ilgili bilgi aramak için, arama kutusuna terimi yazıp ara düğmesine basılır. Yardım penceresinin üst tarafındaki içindekiler tablosunu göster düğmesini tıklayarak pencerenin solundaki bir bölmede içindekiler tablosunu görüntülenebilir. 10

11 Teşekkürler! Sorularınız Lütfen..? 1 Microsoft Excel 2010 BÖLÜM SONU
Microsoft Excel 2010 Sorularınız Lütfen..? BÖLÜM SONU 1 Teşekkürler! R. KANSOY


"1 BDEM 203 – Yönetim Bilgi Sistemleri BÖLÜM Microsoft Excel 2010" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları