Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAltinnur Kocak Değiştirilmiş 10 yıl önce
2
TÜİK HANE HALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ARAŞTIRMASI 2010 %64,2 e-posta gönderip almanın ardındanen fazla gerçekleştirdikleri eylem sohbet odalarına,sosyal ağlara, haber ve tartışma gruplarına mesaj göndermek %58,8 haber veya gazete okumak
3
Sosyal medya geleneksel medyadan edindiği bilgileri yorumlayıp yeniden üreten ve dağıtan bir konuma yerleşti. Guardian gazetesinde yer alan bir habere göre cnn haberlerinin %43’ü facebook, twittter, youtube ve myspace gibi sosyal ağlar üzerinden paylaşılıyor. Bazı gazeteciler sosyal ağlarda kurumlarından çok daha popülerler.
4
Sosyal medya geleneksel medyadan edindiği bilgileri yorumlayıp yeniden üreten ve dağıtan bir konuma yerleşti. Guardian gazetesinde yer alan bir habere göre cnn haberlerinin %43’ü facebook, twittter, youtube ve myspace gibi sosyal ağlar üzerinden paylaşılıyor. Bazı gazeteciler sosyal ağlarda kurumlarından çok daha popülerler.
5
Değişen Gazetecilik ve Değişmek Zorunda Kalan Gazeteciler Sosyal medya üzerinden birey gazeteciye ulaşabilir hale geldi. Ken Doctor’a göre(2010) gazetelerin gün be gün haber merkezlerini küçülttükleri bu yeni dönem yeteneğiyle ön plana çıkanhaber starlarının dönemi olacak.
6
De Rosney der ki; dönüşütürücü gücün öznesi “pronoterya”adını verdiğimizbilgiyi üreten,tüketen ve yayan yeni bir sınıftır. Gillmore “WE THE MEDİA” kitabında sosyal medyanın her birimizin sesini duyuran bir platform olarak ortaya çıktığın,bilginin kontrolünün artık ana akım medya ve hükümetlerin elinde olmadığını söyler.
7
Sosyal medya gücünün çok abartıldığını söyleyen Bernard Poulet sosyal ağlar etrafında oluşan topluluğun toplum sayılamayacağını, gazeteciliğin uzmanlık gerektirdiğini söyler. Amatörler ve blog yazarları her zaman istikrar gösteremeyebilir. Beklentileri değiştikçe yorulup, vazgeçebilirler. Haber yaymak adına toplum adına olumsuz durumlara yol açabilirler.
8
Sosyal Medya ve Geleneksel Medya
9
Defne Devrimi ve Sosyal Medyanın Dönüştürücü Rolü Defne Joy Foster’in hayatını kaybetmesinin ardından cinsiyetçi bir köşe yazısına tepki olarak Twitter’da bir kampanya başlatılmıştır.
10
İki Medya Elele Defnedevrimi adında başlatılan kampanya hiçbir araya gelmemiş sekiz bin kişinin imza toplamıştır. Ancak kampanyada hedeflerle ilgili belirsizlik vardır. Hedefin on bin imzaya ulaşmak olması ile beraber, ulaştıktan sonra ne olacağına dair bir karar yoktur. Defne devrimi ile medyanın erkek egemen söylemlerine bir karşı duruş söz konusudur. Ancak bir çözüm önerisi olmamakla beraber sadece bir tepki mevcuttur; ve bu da yeni bir tarzdır. Defne Devriminin en güçlü yönü harekete gazetecilerin sahip çıkması ve onu gündemde tutmasıdır. Hareket sosyal ve geleneksel medyanın etkileşimi sayesinde güç kazanıyor.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.