Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanFurkan Dede Değiştirilmiş 10 yıl önce
2
İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan 2013- TURING- İstanbul
3
Çalışmaya yön veren yaklaşımlar... İstanbul ekonomisine turizm katkısının arttırılması amacıyla, İstanbul içinde yeni turizm cazibe merkezleri oluşturulması yönünde düzenlenmiş bu çalışma, şu yaklaşımlar çerçevesinde yürütülmektedir: A. 2014 yılından itibaren yeni ağların devreye girmesi ile İstanbul şehir içi ulaşımı değişmektedir. 1.Marmaray. 2.Yenikapı-Hacıosman metrosu. 3.Marmaray ile AyrılıkÇeşme istasyonu arasında kurulacak bağlantıdan ötürü daha verimli kullanılmaya başlanacak olan Kartal-Kadıköy metrosu. 4.Turistik deniz güzergahlarında rol alacak olan yeni vapurlar.
4
İstanbul: Kuş misali! B. İstanbul’a ulaşım her geçen gün kolaylaşmaktadır. Her ne kadar havaalanı yetersizliği 2016-2019 yılları arasında yaşanacak da olsa, yeni havaalanının devreye girmesiyle, bu konu sorun olmaktan çıkacaktır. C. İstanbul’a gelen ziyaretçi sayılarındaki artış son yıllarda belirgin bir eğilim niteliği kazanmıştır, dolayısıyla devam edecektir. D. Gelen ziyaretçilerin İstanbul’da kalış süreleri de artmakta, bu artışta her geçen yıl uzama gözlenmektedir.
5
Yeni "yolcu"lara Yeni "han"lar! E. Konaklama tesis yatırımlarının, tarihi yarımada ile Beyoğlu-Beşiktaş ekseni dışına yayılması, gelişimin klasik konaklama bölgelerinin sınırlarını zorlamaya başladığını işaret etmektedir. F. 2008 ekonomik küresel krizinden sonra, şehir turizminde “Süreklilik” sağlanması için, stratejik yaklaşımlarda profil tercihinin, “en geniş halk tabakaları” ile “daha da çeşitlendirilmiş ülkeler” bütünü lehinde yapılması gereği zorunlu gözükmektedir.
6
Roma'da Romalılar gibi olmak! G. Yerli ve yabancı İstanbul ziyaretçilerinin, yeni dönemde şehir turizmi anlayışı; yaşam kültürünün, yani ziyaret edilen şehrin yaşam tarzının (life-style) kendileri tarafından da kolayca ve hızla algılanabilmesi ve yaşanabilmesi / deneyimlenmesi yönündedir. Çünkü bilhassa “kültür turistleri”, tarih ve doğanın en iyi görüntülerine sanal ortamda kolayca ulaşmakta ve orada zaten istedikleri kadar meraklarını gidermektedirler. Onların artık “İstanbul” dendiğinde istedikleri en önemli şeyler: “İstanbullunun yaşamına tanık olmak” ulaşım imkanı varsa "merkezden uzak daha ucuz konaklama harcaması" yapabilmek, “turistik" olarak "görülüp tüketilmemiş yerleri" görmektir.
7
SONUÇ İstanbul için yeni cazibe merkezleri oluşturulması ve bunun da alt yapısının hazırlanması gerekmektedir. İstanbul için yirmi veya otuz milyon ziyaretçi düşünülüyorsa, bir yandan klasik cazibe merkezlerinin imkanları geliştirilirken, -çünkü buralar da talep görmeye devam edecektir- diğer yandan, sanal dünyanın tetiklediği “İstanbul yaşamını” arayan kültürel ziyaretçilere, İstanbul, çeşitlendirilerek tanıtılmalıdır.
8
Örnek: "Osmanlı Patikası- Zeytinburnu" -Henüz tamamlanmamış ama bir cazibe merkezi örneği olarak hazırladığımız, surların hemen dışında yer alan Zeytinburnu ilçesi sınırları içinde, "1453 Gezi Parkı Alanı ile Merkez Efendi Mahallesi’nin Bir Kısmı” hakkındaki içerik, bu yaklaşımlarla yürütülen çeşitlendirme projesinin bütünü hakkında belki bir fikir verebilir-
9
Patikanın Durakları 1.Topkapı Kültür Parkı, 2.Takkeci İbrahim Ağa Camii 3.1453 Panorama Müzesi 4.Merkez Efendi Külliyesi 5.Merkez Efendi Kabristanı 6.Merkez Efendi Köftecisi 7.Merkez Efendi Hamamı 8.Yenikapı Mevlevihanesi 9.Doğal Gıda ve Elişi Ürünleri Kapalı Pazar Yeri
10
Topkapı Kültür Parkı... 350 dönüm, yarısı yeşil alan...
11
Takkeci İbrahim Ağa Camii Çinileri, Rüstem Paşa Camii ile yarışan...
12
Merkez Efendi Külliyesi
13
Merkez Efendi Camii ve Kabristanı
14
Tarihi Merkez Efendi Köftecisi
15
Merkez Efendi Hamamı
16
Yenikapı Mevlevihanesi
17
Organik-Doğal Gıda ve Elişi Ürünleri Kapalı Pazar Yeri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.