Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAysen Ayda Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Hafta 9: Yaşanabilir Kentler için Ulaşım Politikaları
Kentsel Ulaşım Politikaları Hafta 9: Yaşanabilir Kentler için Ulaşım Politikaları Doç. Dr. Darçın Akın Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
2
İstanbul Kayseri, Ekim 2010 Kayseri, Ekim 2010 Kayseri, Ekim 2010
3
Multimodal Entegrasyon
Kayseri, Ekim 2010 Kayseri, Ekim 2010 China, Hangzhou is the world’s largest bike-share program. Münih, Vuchic, Transp. For Livable cities, 1999
4
Ulaşım ve Kent Ulaşımın kent üzerindeki etkilerinin ortaya çıkması ve bu etkilerin anlaşılması uzun zaman aldı. Trafik sıkışıklığının çözümü için ek kapasite yaratımı bir yöntem olarak görüldü. Trafik sıkışıklığına çözüm olarak görülen kapasite arttırımının ve yeni yol yapımının kentin daha da yayılmasına yol açtığı gözlemlendi. Bu durumda, kapasite arttırımı ancak aşırı negatif etkilerin oluşmaması durumunda tercih edilebilir.
6
Ulaşım ve Kent Ulaşım ve otopark sistemine yönelik parçacıl çözümler veya bireysel talepler ve bunların neden olduğu kentsel gelişimler, planlamanın III ve IV. seviyede gerçekleşmesine, I ve II. seviyede bir planlamanın hiçbir zaman başarılamamasına neden olmaktadır. Bireylerin kendi faydalarını en yüksek kılma çabaları her zaman sosyal açıdan en iyi çözümü mümkün kılmamaktadır.
7
Yaşanabilir şehir
8
Ulaşım sisteminin amaçları
9
Temel terim ve kavramlar
10
Kentsel yolculuk maliyetleri
11
Ulaşım Politikaları
12
Oto kullanım destekleri
13
Oto kullanım destekleri
14
TT kullanım destekleri
15
Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri
16
Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri
17
Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri
18
Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri
19
Türler Arası Dengenin Sağlanabilmesinin Yolları
20
Multimodal Sistem Her tür ayrı planlanmalı ve tasarlanmalı
Daha sonra birbirleriyle entegre edilmeli Cadde ve yol sistemi Toplu taşıma sistemi Entegre Sistem
21
Ulaşım ve Kent formu Şehre nüfuz eden otoyol ve çevre yolların kentin yayılması üzerindeki etkisi çok yüksek MİA’yı çevreleyen çevre yolu inşaası, kentin mevcut yapısını olumsuz etkileyerek, kent merkezine otomobille erişimi de kolaylaştırıyor Metropoliten alanı içine alan çevre yollarının başlangıçta yapılaşmış çevre üzerindeki etkileri daha düşük
26
Artan Erişilebilirliğin Etkisi
27
Karayolu ve kent ilişkisi
Kent merkezine çeperlerden radyal olarak ulaşan ana yolların 3 önemli zararlı etkisi var:
28
Otomobile aşırı dayalı ulaşım
29
Karayolu vs. Toplu Taşıma Kent ilişkisi
TOPLU TAŞIMA
30
Karayolu planlaması ile eş zamanlı olarak toplu taşıma hatları için de geçki boyunca 8-m’lik araziler başlangıçta rezerv edilmeli Böylece trafik sıkışıklığına maruz kalmayan (ROW B-A) türü toplu taşıma işletmeciliği mümkün olabilecektir
31
Otomobile en optimal rolü bulmak
Kent merkezinde ve yoğun aktivite merkezlerinde otomobil kullanımını azaltmak Güvenilir ve konforlu bir TT sistemi geliştirmek Otomobil yolculuklarını ve araç-km’yi azaltmak Araç kullanımının fiyatlandırılması (hareket ve park halinde iken) Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ile azaltılması Otomobil kullanım talebinin planlama ve tasarım yoluyla azaltılması
32
Araç kullanımının fiyatlandırılması
Otoyol ve köprü kullanım fiyatlandırması Otopark fiyatlandırması Araç-kullanımı vergilendirmesi Akaryakıt vergilendirmesi Ortak araç kullanımı için düşük ya da ücretsiz otoyol, köprü ve otopark kullanımı Otomobil vergilendirmesi Otomobil sahipliliğinin kısıtlanması: Konutta ya da civarında Otopark bulunması zorunluluğu
33
Araç kullanımının fiyatlandırılması
34
Araç kullanımının fiyatlandırılması
35
Araç kullanımının fiyatlandırılması
36
Araç kullanımının fiyatlandırılması
The Stockholm congestion tax, also found referred to as the Stockholm congestion charge, is a congestion pricing system implemented as a tax levied on most vehicles entering and exiting central Stockholm, Sweden.[1] The congestion tax was implemented on a permanent basis on August 1, 2007,[2][3] after a seven-month trial period between January 3, 2006 and July 31, 2006.[4] The primary purpose of the congestion tax is to reduce traffic congestion and improve the environmental situation in central Stockholm.[4] The funds collected will be used for new road constructions in and around Stockholm.[5] A referendum was held in September 2006 a couple months after the end of the trial period. In the referendum the residents of Stockholm municipality voted yes and in 14 other municipalities voted no to implement it permanently. On October 1, 2006, the leaders of the winning parties in the 2006 general election, declared they would implement the Stockholm congestion tax permanently.[5] The parliament approved this on June 20, 2007,[6] and the congestion tax came into effect on August 1, 2007
37
Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ve planlama ve tasarım yoluyla azaltılması
Tek-çift plaka uygulaması Otopark arzının kısıtlanması Trafik sakinleştirmesi Meskun mahallerde hızın düşürülmesi Meskun mahallerde trafik hacminin azaltılması Transit trafiğin caydırılması Sinyalizasyon Zoraki yönlendirme Vb.
38
Trafiğin Sakinleştirilmesi
39
Trafiğin Sakinleştirilmesi
40
Trafiğin Sakinleştirilmesi
41
Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ve planlama ve tasarım yoluyla azaltılması
Otomobilin girişinin yasaklanması Yaya bölgeleri Trafik hücreleri Yoğun kent merkezlerinde Tarihi kent merkezlerinde Yolculuk talebinin bastırılması veya kontrolü-TDM-Travel demand management Dar caddeler, geniş kaldırım tasarımları Yol kenarı otoparkların kısıtlanması ve parklanmanın denetimi
42
Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ve planlama ve tasarım yoluyla azaltılması
Geleneksel Yerleşim Tasarımı-Traditional Neighbourhood Development TT odaklı yerleşim-TOD Karma arazi kullanımı Konut-işyeri-ticaret
43
Gelecekte Kent-Ulaşım İlişkisi
KENT-OTOMOBİL ÇATIŞMASININ ÖNÜNE GEÇİLMELİ. MOTORSUZ ULAŞIM ARAÇLARI DA ULAŞIM SİSTEMİNİN BİR PARÇASI OLARAK PLANLANMALI. ORTA ve BÜYÜK ÖLÇEKLİ KENTLERDE TAŞIMA KAPASİTESİ YÜKSEK TOPLU TAŞIMA SİSTEMLERİ, ULAŞIM SİSTEMİNİN OMURGASINI OLUŞTURMALI…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.