Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOzgur Toner Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Süreçte İnovasyon C. Müjdat Altay 6. Sanayi Kongresi İnovatif Şirket Paneli İstanbul, 27 Kasım 2007
2
Pazar-Müşteri İlişkisi 19701980 1990 2000 Müşterinin beklentisi Müşterinin bilgiye erişim kolaylığı - Bilgiye ulaşmak zor - Pazar ihtiyaçları yönlendiriyor - Seçenekler sunulan ürünlerle sınırlı - Rekabet az – yerel boyutta - İletişim çağı - Müşteri bilgiye daha rahat ulaşıyor - Seçenekler artıyor - Müşteri-Pazar ilişkisi şekil değiştirmeye başlıyor - Küreselleşme süreci - İnternet çağı başlıyor - Marka bilinci oluşuyor - Müşteri talepleri pazarı yönlendiriyor - Müşteri ürün/servis bilgilerine rahat ulaşıyor - Pazar ve müşteri birbirinden besleniyor - Müşteriye özgü inovatif çözümler rekabette fark yaratıyor
3
Rekabet Hedefleri Büyütüyor Küresel rekabette öne geçebilmenin tek şartı: Müşterinin dinlenmesi ve bilginin etkin yorumlanmasıdır 2007’de Erkekler Yüksek Atlama Derecesi 2,35 metre 1912’de İlk Erkekler Yüksek Atlama Derecesi 1,98 metre
4
Müşteri ne diyor? Kurum süreçlerini, Kalite, Teslimat, Maliyet kriterlerini dengeleyecek şekilde değiştirebildiği ölçüde fark yaratır. Teslimat Maliyet Kalite
5
Müşteri Süreci Çözümleri Uygulamak Servisler ve Destek Çözümleri Satış & PazarlamaÇözüm geliştirmek Şirket Süreci İlgilenme Sorgulanma Pazarlık Sipariş Üretim NakliyatTeslimatOperasyonGaranti İhtiyacın belirlenmesi Yaşam döngüsü maliyeti Bu Fark Nasıl Yaratılır? …Süreci müşterinin gözüyle ölçmekOrganizasyon içerisindeki bariyerleri yıkmak Pazara çözümleri daha etkin sunmak adına yeni metotlar üretmek… Kazan & Kazan
6
Süreçte İnovasyon’un Özü Müşteriye daha gelişmiş ürün - yüksek değerli servis sunmak Verimliliği artırmak Üretkenliği artırmak Çalışan memnuniyetini artırmak Masrafları düşürmek Kârlılığı artırmak Nortel Yalın Altı Sigma’yı seçti Rekabette fark yaratmak Pazara sunum süresini kısaltmak
7
Yaklaşımımız... Müşteri memnuniyetini ve kârlılığı artırmak için kullanılan bir disiplindir… Herkesin müşterilere ve finansal göstergelere odaklanmasını sağlamak… Süreç performansını müşterinin bakış açısıyla ölçmek… Sağlam istatistiksel analizler yaparak süreçleri geliştirip, temel finans ve müşteri göstergelerini daha da iyileştirmek…... ve bununla yönetmek! Yalın Altı Sigma:
8
Yalın Altı Sigma ve İnovasyon Çimlerde uzanıp düşünmek Prototipler yapmak, neyin çalıştığını bulmak Bir sürü deneme ve yeniden başlama Yenilikçi kişiler zamanlarının çoğunu diğer işlerde harcarlar, örneğin… Bileşenleri ve tedarikçileri seçmek Bilgi transferi İdari projeler Laboratuarları idare etmek İnovasyon yüksek risk, deneme-yanılma yaklaşımı gerektirir
9
Yalın Altı Sigma İnovasyonu Nasıl Mümkün Kılar? …İnovasyon için gerekli zamanı ve kaynakları yaratır. Yalın Altı Sigma yenilikçilerin en iyi yaptıkları şeye odaklanmalarını sağlar. Yalın Altı Sigma’nın günlük işlere ve süreçlere uygulanması…
10
İnovasyon Aktif Projeler Huni Fikirler! Geçiş Ele & Uygula Topla Fikirleri tüm kaynaklardan topla En iyi fikirleri üret Yeni Ürün listesini besle İnovasyon süreci nasıl gelişir?
11
>> …ve Nortel’in Yalın Altı Sigma deneyimi…
12
Nisan 2006 CEO ve ekibine 2 günlük Yalın Altı Sigma tanıtımı yapıldı… Oybirliğiyle bütün iş birimlerinde uygulanmasına karar verildi Uygulama alanları seçildi Müşteri memnuniyeti (Cevap verme ve teslim hızı) Pazara çıkış süresi (Gelir) Nakit yönetimi (Bekleyen satışlar ve stok) CoPQ (Düşük kalite masrafı) Mayıs 2006 İlk kara kuşak projeleri şirket dışından gelen uzman kara kuşaklarla başladı Ekim 2006 İlk uzman kara kuşaklar atandı Yalın Altı Sigma takvimi…
13
Nortel’in “6 Nokta” Planı “Yalın Altı Sigma Nortel’in 110 yıllık tarihindeki en büyük sürekli iyileştirme ve kalite girişimidir.” – Mike Zafirovsky Üstün-nitelikli yönetim, kültür ve süreçler Bilanço, kurumsal yönetim ve iş / finans göstergelerine agresif odaklanma Dünya standartlarında maliyet yapısı ve kalite seviyeleri sağlamak Bütün ana aktiviteler için %20’lik pay hedefi Karlı büyüme için yatırım yapmak Servis ve yazılım çözümlerine daha fazla yoğunlaşmak Kurumsal Büyüme
14
Her Proje bir Üst Düzey Lider tarafından sponsor ediliyor… 2006 Toplam Proje Sayısı Bütün iş birimleri ve coğrafyalarda 231 adet Yalın Altı Sigma Projesi, 2007 Ekim ayına kadar 50,8 Milyon Dolar’lık fayda sağladı – Yıl sonu itibariyle bunun 75 Milyon Dolar olması bekleniyor. MayısHaziranTemmuzAğustosEylülEkim
15
>> Nortel Netaş’ın Toplam Kalite Yolculuğu ve Yalın Altı Sigma…
16
Nortel Netaş’ın Operasyonları 40 yıldır Türkiye pazarında Müşterilerimiz: Türk Telekom, GSM Operatörleri, Lisanslı İşletmeciler, TSK ve Kurumlar 997 çalışan – Teknoloji grubunda 800’ü aşkın mühendis 1973’den beri ArGe “Küresel Yüksek Teknoloji Operasyon Merkezi” Nisan 2007’de açıldı Kalite Ödülleri Arka arkaya 3 yıl EFQM (1996-1997-1998) 1995’te Tusiad Kalder Kalite Ödülü Nortel’in Bronz ve Gümüş Kalite ödülleri 2007’de Nortel Netaş’ta Yalın Altı Sigma Projeleri Başladı
17
Nortel Netaş’ın Yalın Altı Sigma çalışmaları Yalın Altı Sigma (LSS) Uygulaması : Nortel Netaş üst yönetimine Yalın Altı Sigma tanıtımı yapıldı. Pilot proje uygulanmasına karar verildi 2 üst düzey yönetici “Şampiyon” eğitimi aldı 2 yönetici kara kuşak eğitimini yurt dışında aldı ve pilot çalışmalar başlatıldı Pilot projelerin başarısına paralel, kadroya bir uzman kara kuşak katıldı Sahiplen projeleri (Own It) başlatıldı ve başarılı sonuçlar elde edildi 2007 yılında tamamlanan 2 “Sahiplen” projesinden 150 bin dolar tasarruf sağlandı 30 adet proje devam ediyor Kasım 2007 itibariyle 18 kişi 2 haftalık Yeşil Kuşak eğitimine katılıyor Yeni Yalın Altı Sigma projeler listesi oluşturuluyor Küresel Yüksek Teknoloji Operasyon Merkezi, Nortel süreçlerini de geliştirecek Yalın Altı Sigma projelerini başlattı Süreç Yönetimi ve Kontrol Sistemi (PMCS) Uygulaması 21 KYTOM personeli PMCS için Eylül ayında eğitildi Uygulamaya geçiş Aralık ortasında tamamlanacak PMCS çıktıları Aralık ayı sonunda Nortel ile küresel ölçekte birleşecek
18
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.