Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HASTA HAKLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HASTA HAKLARI."— Sunum transkripti:

1 HASTA HAKLARI

2 HASTA HAKLARI NEDİR. Tanımı: Sağlık hizmetlerinden faydalanma ihtiyacı bulunan fertlerin, sırf insan olmaları nedeni ile sahip oldukları, TC. Anayasası, Milletlerarası anlaşmalar ve kanunlar ile teminat altına alınmış hakları ifade eder. HASTA HAKLARI 1.Hizmetten genel olarak faydalanma 2.Eşitlik içinde hizmete ulaşma

3 3. Bilgilendirme 4. Kuruluşu seçme ve değiştirme 5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme 6. Bilgi İsteme 7. Mahremiyet 8. Rıza ve İzin 9. Reddetme ve Durdurma 10. Güvenlik 11. Dini vecibelerini yerine getirebilme 12. Saygınlık görme 13. Rahatlık Hakkı vardır...

4 Hasta Hakları Birimleri ilk süreçte Pilot olarak seçilen hastanelerde oluşturuldu.
Başarı ile devam eden Hasta Hakları Uygulamaları bugün tüm devlet hastanelerinde devam etmektedir. Hastanemizde hasta hakları birimi oluşturulmuştur ve çalışmalarımız devam etmektedir.

5 HASTA SORUMLULUKLARI Tanımı : Hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir. Hastalar üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmeleri hususunda ne kadar gayretli olursa kaliteli, eksiksiz, gerekli ve verimli bir sağlık hizmeti almaları yönünde Sağlık Çalışanlarına yardım etmiş olurlar. Ayrıca hem sağlıklı oldukları süreçlerde hem de tedavi ile ilgili süreçte tavsiyelere, önerilere uygun olarak kendilerini korumaları ve bakımlarını sağlamaları son derece önemli ve yararlıdır.

6 Başlıca Hasta Sorumlulukları:
Genel Sorumluluklar : Kişiler kendi sağlığına dikkat etmeli ve verilen tavsiyelere uymalıdır. Kişi uygunsa kan verebilir, organ bağışlayabilir. Basit durumlarda kişi bakımını kendi yapmalı. 2. Sosyal Güvenlik Durumu: Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanın da bildirmelidir. Sağlık karnesinin vizesini zamanında yaptırmalıdır.

7 3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme:
Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri, kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri eksiksiz vermelidir. 4. Hastane Kurallarına Uyma: Hasta; başvurduğu hastanenin kural ve uygulamalarına uymak zorundadır. Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır. 5. Tedavisi ile İlgili Önerileri Dikkate Alma sorumluluğu vardır. Hasta tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır. Hasta uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

8 HASTA HAKLARI BİRİMLERİ
Hasta Hakları Birimleri Bakanlığımızın Tüm Devlet Hastanelerinde mevcuttur. Hastaların şikayetlerini, sorunlarını ve dertlerini anlatabilecekleri, çözüm bulabilecekleri ve ÖNERİ- TEŞEKÜR amaçlı müracaat edebilecekleri birimlerdir. Birimler Polikliniklere yakın bir yerde ve hastaların rahat bulabilecekleri bir alanda hizmet vermektedirler.

9 Hasta Hakları Birimleri, hasta şikayetlerini yerinde çözerek ve şikayet dilekçesi alarak iki biçimde çözüme ulaştırma çabasındadır. Hasta Hakları konusunda eğitim almış olan Birim Sorumluları, hasta psikolojisini de göze alarak sağlık çalışanı ile hasta arasına sorunların çözümünde önemli bir rol üstlenmektedir. Yerinde çözümlenemeyen sorunlarda hasta şikayet dilekçesi ile başvuru yapabilir. Dilekçe ile yapılan başvurularda Hasta Hakları Kurulu toplanarak Hasta Hakları ihlali olup olmadığı hususu görüşülmektedir.

10 HASTA HAKLARINI İLGİLENDİREN KONULARDA BAŞVURU YAPMAK;
HİZMET KALİTESİNİN ARTTIRILMASI İÇİN ÖNERİLERDE BULUNMAK Hastanemizde sunulan sağlık hizmetinden memnuniyetinizi belirtmek istiyorsanız TEŞEKÜR için HASTA HAKLARI BİRİMLERİMİZİ Kullanabilirsiniz....

11 T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI …………. İl Sağlık Müdürlüğü
BAKANLIĞIMIZ HASTA HAKLARI UYGULAMALARI

12 HASTA HAKKI İHLALİNDE NERELERE BAŞVURABİLİRSİNİZ.
İNTERNETTEN ADRESİNE ALO 184 SABİM HATTINA HASTANELERDEKİ HASTA HAKLARI BİRİMLERİNE BAŞVURABİLİRSİNİZ.

13 OLUŞTURULAN KURUL VE BİRİMLER
BAKANLIK HASTA HAKLARI ŞUBESİ HASTANE HASTA HAKLARI KURULU HASTA HAKLARI İL KOORDİNATÖRLÜKLERİ HASTANE HASTA HAKLARI BİRİMİ

14 SAĞLIK BAKANLIĞI HASTA HAKLARI ŞUBESİ
HASTA HAKLARI İHLALLERİNİN ÖNLENMESİ, UYGULAMALARIN GELİŞTİRİLMESİ, İZLENMESİ VE ÜLKE GENELİNDE KOORDİNE EDİLMESİ AMACIYLA TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİNDE HASTA HAKLARI ŞUBESİ KURULMUŞTUR.

15 HASTA HAKLARI BİRİMLERİ
GÖREVLERİ SAĞLIK ÇALIŞANLARINI HASTA HAKLARI KONUSUNDA BİLİNÇLENDİRMEK HASTA VE YAKINLARININ BAŞVURULARINI ALMAK HASTA VE YAKINLARINI HASTA HAKLARI KONUSUNDA BİLİNÇLENDİRMEK

16 HASTA HAKLARI KURULLARI
GÖREVLERİ HASTA HAKLARI İHLALLERİNE İLİŞKİN KENDİSİNE ULAŞAN BAŞVURULARI İNCELEMEK, DEĞERLENDİRMEK VE SONUÇLANDIRMAK. HASTANEDE HASTA HAKLARI UYGULAMALARINI GELİŞTİRMEK İÇİN BAŞHEKİME ÖNERİLERDE BULUNMAK

17 Hasta sağlık çalışanı ilişkileri

18 Bir Hasta Ne İster? Sağlık Çalışanı Ne İster?
Kendine yeterli süre ayrılmasını ister. Hastasına yeterli süre ayırmak ister. Temiz ve çağdaş sağlık tesisi ister. Temiz ve çağdaş sağlık tesisinde çalışmak ister. Aralarına parasal konuların girmesini istemez. Tıbbi gelişmeleri izleyen hekim ister. Bilimsel gelişmeleri takip etmek ister. Sevgi, saygı ve şefkat görmek ister. Kendisine saygılı davranılmasını ve güvenilmesini ister. Saatlerce poliklinik sırasında beklemek istemez. Kapısında hastaların yığılmasını istemez. Bir Hasta Ne İster? Sağlık Çalışanı Ne İster?

19 Hasta Hakları Hasta- hekim ilişkisinin, tüm sağlık çalışanlarını kapsayacak şekilde etikten hukuka doğru yeniden düzenlenmesidir; Hastanın ilişki içinde olduğu yalnızca hekim değil, tüm çalışanlarıyla birlikte hastane / sağlık kurumudur.

20 “BİR HASTAYLA İLGİLENİR GÖRÜNMENİN EN İYİ YOLU, ONUNLA İLGİLENMEKTİR”

21 İlginiz için hepinize Teşekkürler...
Hatice KARAYEL MKDCH Hasta Hakları Birimi


"HASTA HAKLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları