Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Tüketim Sektörü ve Sosyal Medya
Dr. Doğan Mersin Coca-Cola Avrasya & Afrika Bölgesi İş Sistemleri Direktörü @dmersin
2
Classified - Internal use
İŞ YAŞAMI ÖZEL YAŞAM Web 2.0 teknolojileri ile birlikte sosyal networklerin yükselişe geçişi Aynı dönemde şirketlerin çalışma biçimine de bu değişiklikler yansımaya başladı. İş hayatı ve kişisel hayat iç içe geçmeye başladı. Web 2.0’da ana akım medyaya dönüşmeye başladı. İnsanların işteyken kişisel konuları, evdeyken de iş ile ilgili konuları daha fazla düşünmesi Sürekli iletişim ve bu teknolojilerin sağladığı platformlarla uzak noktalardaki kişiler ve fikirler bir araya gelmeye başladı. ESNEKLİK Classified - Internal use
4
Classified - Internal use
5
Classified - Internal use
6
Doğan Mersin
8
Sivil Toplum Örgütleri Geri Bildirim / Ortak Üretim
İş Ortakları Sivil Toplum Örgütleri Anlamlı bir ilişki Tüketici İçerik Diyalog Medya Devlet Geri Bildirim / Ortak Üretim
9
Liquid & Linked Akışkan ve Bağlantılı Hikayeler
Halkla ilişkiler, paydaş ilişkileri, basın ile ilişkiler için bağlantı noktası olarak sosyal medya kullanılıyor. Marka iletişiminde hikaye anlatımı önemli bir nokta. Eskiden tek yönlü hikayeler anlatılırken, şimdi duygusal ve rasyonel faydanın anlatıldığı hikayelere tüketiciyi de dahil etme noktasındayız. Liquid & Linked
10
Akışkan ve Bağlantılı Hikayeler Liquid & Linked
11
Gelenekselden Sosyal Şirkete
Sadece ilgili departman KİM Herkes Şirket tarafından tanımlanmış süreç Müşteri tarafından tanımlanmış süreç NE Müşterinin belirlediği çalışma saatleri Çalışma saatleri Ne Zaman Şirketin tanımladığı kanallar Müşterinin seçtiği kanallar NEREDE Şirketler ve dış dünya arasındaki duvarlar yıkılıyor. Sadece satış ve pazarlama gibi belli departmanlar dış dünya ile iletişimde değil. İşlem NEDEN Etkileşim İçeriden dışarıya NASIL Dışarıdan içeriye
12
Kurum içi Sosyal Medya Yöneticiler çalışanlarıyla buradan iletişim kuruyor. Şirket içi haberler ve duyurular buradan yayımlanıyor. Her türlü bilgi paylaşımı bu platformlardan yapılıyor. Aynı zamanda uzak lokasyonlardaki fonksiyonlar birbirleriyle buradan iletişime ve iş birliğine geçiyor. Bunun için de paylaşımı desteklemek, bol miktarda içerik oluşturmak, etiketlemek, puanlamak, sıralamak, yorum yapmak, paylaşmak gibi süreçlere olanak tanımak gerekiyor. Bu tip sosyal dokunuşları bütün iş süreçleri ile iç içe geçmesi gerekir.
13
Mobilite
14
Bulut Bilişim
15
Geçmiş değil, gerçek zamanlı veriye erişim
Büyük Veri Hacim Hız Çeşitlilik Geçmiş değil, gerçek zamanlı veriye erişim Gartner
16
1. Internal ve İş ortağı Bilgiye erişim sürecini hızlandırma İletişim maliyetlerini düşürme Konunun uzmanlarına hızlıca ulaşarak işbirliği imkanlarını arttırma 2. Müşteri Pazarlama aktivitelerinde verimliliği arttırma Tüketici memnuniyetini arttırıyor Pazarlama maliyetlerini düşürüyor. 3.
17
İş Ortağı Medya Tüketici Sivil Toplum Örgütleri Devlet Şirket
1. Internal ve İş ortağı Bilgiye erişim sürecini hızlandırma İletişim maliyetlerini düşürme Konunun uzmanlarına hızlıca ulaşarak işbirliği imkanlarını arttırma 2. Müşteri Pazarlama aktivitelerinde verimliliği arttırma Tüketici memnuniyetini arttırıyor Pazarlama maliyetlerini düşürüyor. 3. Analistler Tedarikçiler Çalışanlar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.