Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlbey Cavus Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol...... 2-arkadaşlarını eşyalarına karşı saygılı ol.... 3- ö ğretmen veya diğer ö ğrenciler konuşurken dinlemeyi, sınıfta sessiz ç alışmayı,..... 4-s ö z almak i ç in parmak kaldır.... 5-.......
2
Sınıfta sık g ö r ü len kusurlu davranışları d ü zeltmek i ç in izlenebilecek bazı stratejiler
3
Hafif kusurlu davranışlar:
4
Ö ncelikle Ders Konusuna Hazırlıklı Gel
5
En Az M ü dahale Prensibi Dersi Kesintiye Uğratmadan M ü dahale Et!
6
Ç eşitli Ders Materyalleri Ve Ders İşleme Yaklaşımları Kullanarak Ö ğrencilerin Sıkılmasını Ö nle
7
Uyarılarını Sessizce Yap(G ö zlerinle Konuş)
8
Olumsuzlukları Vurgulama, Olumlu Davranışı Ö v!
9
Olumlu Davranan Diğer Ö ğrencileri Ö v!
10
S Ö ZEL UYARILARI KULLANIRKEN, Ne Yapmaması Gerektiğini Değil Ne Yapması Gerektiğini S ö yle Uyarıyı Kişiliğine Değil Davranışına Yap
11
Bazen Kırık Plak Gibi Ol
12
Ceza Verilecekse, Davranışa Uygun Ceza Ver ! (Hatalı Davranışın Sonu ç larına Katlanma)
13
Ö ĞRENCİ KUSURLU DAVRANIŞINI NASIL- NEDEN S Ü RD Ü R Ü R?
14
Unutma! Pekiştirilen Davranış S ü rd ü r ü l ü r Dikkat! Uyarılarınız Kusurlu Davranışı S ü rd ü ren Bir Pekiştire ç Olabilir
15
Ö ğretmenim Biraz da Benimle İlgilen
16
Arkadaşlarım Eğlendiği S ü rece Ben de Mutluyum
17
GRUP DESTEKLİ UYUMSUZ DAVRANIŞLA BAŞ ETMEK İ Ç İN
18
Ö ğrenciyi Arkadaş İlgisinden- Onayından Yoksun Bırak **Grubun Etkisini Kullan **Can Sıkıcı, Engelleyici Hoş Olmayan **Aktivitelerden Grubu Uzak Tut
19
SINIFTA KULLANABİLECEK TİPİK PEKİŞTİRE Ç LER
20
Başarı D ü zeyi D ü ş ü k Ö ğrencilerin, K üçü k Başarılarını Ö d ü llendir!
21
Bazen K ö r, Bazen Sağır Ol! *Uygun Olmayan Davranışı G ö rmezden Gel!
22
AĞIR KUSURLU DAVRANIŞLARLA BAŞETME
23
Gerekliyse Cezalandır Ve Cezanın Ö l çü tlerini Belirle
24
CEZANIN GEREKLİ G Ö R Ü LD Ü Ğ Ü DURUMLARDA AŞAĞIDAKİLERİ G Ö Z Ö N Ü NDE BULUNDUR! 1-M ü mk ü n Olduğunca Cezaya Az Başvur 2- Ö ğrenci Ni ç in Cezalandırıldığını A ç ık Se ç ik Anlamasını Sağla 3- Ö ğrencinin Cezadan Kurtulabileceği Olumlu Pekiştire ç ler Alabileceği Se ç enekler Sağla 4-Olumlu Davranışları Pekiştirerek İstenmeyen Davranışları Cezalandırarak Zıtlıklar Oluştur 5-Fiziki Cezadan Ka ç ın 6- ALTIN KURAL !!Duyguların Yoğunken Ceza Vermekten Ka ç ın 7-İstenmeyen Davranışı M ü mk ü nse Davranış Yapıldıktan Sonra Cezalandırmaktansa Davranış Yapılırken Cezalandır!
25
PEKİŞTİREÇ KULLANMAYI GİDEREK AZALT
26
Anne Babayla İş Birliği Yap (Ev Temelli Pekiştireç Kullan) Günlük Bireysel El Kartları Kullan
27
Marka Biriktirme Yöntemini Kullan
28
PROF.DR. RAMAZAN ARI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.