Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI 23-27 Eylül 2013
2
Karabük Üniversitesi Merkez Kütüphanesi, Üniversitemizin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacıyla, 02 Ocak 2009 tarihinde Mühendislik Fakültesi binasındaTeknik Eğitim Fakültesi Kütüphanesi koleksiyonu temel alınarak açılmıştır yılında İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi binasına taşınmış ve halen aynı yerde hizmet vermektedir.
3
08 Mart 2013 tarihinde, yapımı hayırsever iş adamı Kamil GÜLEÇ tarafından üstlenen Merkez Kütüphanemizin temel atma töreni gerçekleştirilmiştir.Proje tamamlandığında Üniversitemiz 3 katlı ve 2500 m2 alana sahip modern bir Bilgi Merkezine kavuşacaktır.
4
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANE VERİLERİ
YIL KİTAP SAYISI E- KÜTÜPHANE ÖĞRENCİ SAYISI ÖDÜNÇ VER. KİTAP SAYISI 2009 15567 25612 6829 4371 2010 24355 53268 10031 6543 2011 34483 15008 12263 2012 39715 21872 14491
5
MİSYONUMUZ: Üniversitemizin eğitim – öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacı ile her türlü basılı ve elektronik bilgi kaynağını sağlamak, belirli bir sistem dahilinde düzenlemek, en hızlı ve en kolay biçimde kullanıcıların hizmetine sunmaktır. VİZYONUMUZ: Sürekli olarak bilgi kaynaklarının güncellenmesi, yenilenmesi, koleksiyonun geliştirilmesi ve kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden en etkin şekilde yararlanabilmelerini sağlamak. Kütüphane hizmetlerinin dünya standartlarına ulaşmasını sağlamak.
6
Eğitim-Öğretim Dönemi dışında (Yaz Tatili)
ÇALIŞMA SAATLERİ Kütüphane Çalışma Saatleri Eğitim Dönemi Hafta Sonu Eğitim-Öğretim Dönemi dışında (Yaz Tatili) ŞUBE KÜTÜPHANELER Safranbolu Meslek Yüksek Okulu Kütüphanesi Eskipazar Meslek Yüksek Okulu Kütüphanesi
7
KÜTÜPHANE WEB SAYFASI Kütüphanemiz hakkında tüm bilgileri bulacağınız,katalog tarama yapabileceğiniz, online işlemler (uzatma, yayın istek, danışma soruları) için kullanabileceğiniz, elektronik kaynaklardan yararlanabileceğiniz, duyurularımızdan ve etkinliklerden haberdar olacağınız alanımızdır. Kullanıcılarımızla iyi iletişim kurabilmemiz için sürekli güncellenmektedir.
8
Online Hizmetler Katalog Tarama http://193.140.9.26/yordam.htm
Elektronik Kaynaklar KÜTÜPHANE HİZMETLERİ ÖDÜNÇ VERME HİZMETİ DANIŞMA HİZMETİ ELEKTRONİK KAYNAKLAR KABLOSUZ İNTERNET KÜTÜPHANELER ARASI ÖDÜNÇ VERME (ILL) ISSN/ISBN OKUR KULLANICI EĞİTİMLERİ
9
Bölümler BÖLÜMLER KÜTÜPHANE BİLGİSAYAR SALONU OKUMA SALONU Ödünç Verme
Reserve Danışma Referans BİLGİSAYAR SALONU OKUMA SALONU Süreli Yayınlar Daire Başkanlığı
10
Ödünç Verme Bölümü Ödünç Verme Hizmeti
a) Kütüphaneye üye olan akademik ve idari personel ile emekli akademik personel 1 ay süre ile 5 kitap alabilirler. b) Öğrenciler 15 gün süre ile 3 kitap alabilirler. c) Ödünç alınan kitap başkası tarafından ayırtılmamışsa kitabı kütüphaneye getirerek aynı sürelerle iki defa uzatabilir. d) Ödünç alma işlemleri için, üyeler mutlaka kimlik kartlarını göstermek zorundadır. e) Üzerinde süresi geçmiş kitap bulunanlara ödünç kitap verilmez. f) Ödünç alınan kitapların iadesi geciktirildiğinde; geciktirilen her gün için makbuz karşılığı gecikme ücreti alınır ve buradan sağlanan paralar kütüphane koleksiyonu ve hizmetlerinin geliştirilmesinde kullanılır. g) Kullanıcılar tarafından çok kullanılan kitaplar kullanıcının isteği veya kütüphane yönetiminin kararıyla ayırtılmış kitaplar bölümüne konulur. Bu kitaplar iki saat süreyle kütüphane içerisinde ödünç verilir. Başka bir kullanıcı tarafından istenmezse süre iki saat daha uzatılabilir. Geciktirilen her saat için belirtilen gecikme cezası uygulanır.
11
KATALOG TARAMA, KİTAP SÜRESİ UZATMA, AYIRTMA
Kullanıcılarımız, KATALOG TARAMA, KİTAP SÜRESİ UZATMA, AYIRTMA, ESER İSTEK işlemlerini; adresinden, Oturum açarak gerçekleştirebilirler.
12
Reserve, Danışma ve Referans Bölümü
RESERVE BÖLÜMÜ Öğretim üyelerinin, öğrencilerinin faydalanması için ayırttığı ders materyallerinin, çok sık kullanılan ve tek kopyası olan koleksiyonun hizmete sunulduğu bölümdür. Bu bölümdeki basılı materyaller, iki saatliğine sadece kütüphane içinde yaralanmak üzere ödünç verilmektedir. DANIŞMA BÖLÜMÜ Okur/kullanıcılara,çalışmalarında yardımcı olunmakta ve gerektiğinde birlikte kaynak taraması yaparak araştırmacının bilgiye erişimi, çeşitli içerik ve düzeyde eğitim-tanıtım faaliyetleri ile kütüphane kaynaklarının tanıtımı ve etkin kullanımının artırılması, sağlanmaktadır. Kütüphaneye gelen okur/kullanıcının, soru ve sorunlara ilişkin birimlere yönlendirilmesi yapılmaktadır. Kullanıcılarda kütüphane bilincinin oluşturulmasında, çağdaş teknik ve yaklaşımlarla eğitim hizmeti verilmektedir. REFERANS BÖLÜMÜ Ansiklopediler, sözlükler, kılavuzlar, rehberler, el kitapları, atlaslar ve basılı katalogların bulunduğu bölümdür. Bu bölümdeki kitaplardan, sadece kütüphane içinde yararlanılabilir.
13
Süreli Yayınlar Bölümü
Süreli yayınlar ödünç verilmez. a) Süreli yayınların tamamı açık raf usulü ile yerleştirilmiştir. b) Süreli yayınlar bölümünden yararlanmak isteyen okur/kullanıcılar, öncelikle Milli kütüphanenin makaleler bibliyografyasından yayın taraması yaparak ( buldukları dergi adı, yılı ve sayısının merkez kütüphanemiz online kataloğunda olup olmadığını kontrol edeceklerdir. c) Süreli yayınlardan fotokopi çektirmek isteyen okur/kullanıcılar, süreli yayınlar bölümündeki görevliye kimlik bırakmak zorundadır.
14
Tez Bölümü a) Tezler, açık raf usulü ile yerleştirilmiştir. Kütüphanemizdeki Tezler ödünç verilmemektedir.Ancak kullanıcılar ödünç verme bankosundaki görevliye kimlik bırakarak fotokopi çektirebilirler. b) Lisansüstü Tezlerin büyük bir kısmı YÖK Ulusal Tez Tarama Merkezi’nde ( PDF olarak sunulmaktadır. Bunun için YÖK Ulusal Tez Tarama Merkezi’ne üye olmak yeterlidir.
15
Kütüphanelerarası Ödünç Verme Bölümü (ILL)
a) Kütüphanelerarası ödünç alma hizmetinden sadece Karabük Üniversitesi akademik personeli yararlanabilir. Kütüphanemize gelen diğer üniversite kütüphanenlerinin ödünç kitap isteklerinde, ilgili üniversite kütüphanesinin ILL kuralları geçerlidir b) Bu hizmet, sadece üniversite kütüphanelerini kapsamaktadır. Üniversitemiz akademik personeli ve diğer üniversitelerin kullanıcıları, ödünç alma/verme hizmetinden kütüphaneleri aracılığı ile yararlanabilirler. Şahsen yapılan başvurular dikkate alınmaz c) Referans, reserve, tez, süreli yayınlar ve kitap dışı belgeler ödünç verilmez. d) Kütüphanemiz kullanıcılarının yaptığı isteklerin, künye bilgileri link olarak mail atılır. e) Kütüphanemiz tarafından yapılan isteklere ait kargo ücretleri, kütüphanemiz kullanıcıları tarafından ödenir. Diğer üniversite kütüphanelerinin istekleri kütüphanelere kargo ile gönderilir ve ücretleri hizmet alan kütüphaneler tarafından ödenir. f) Kütüphanelerarası ödünç alma/verme hizmeti merkez kütüphane tarafından yürütülür. g) Kütüphanelerarası ödünç alma/verme hizmetinde her üniversite kütüphanesine ödünç verilecek kitap sayısı 10’dur ve 30 gün süreyle ödünç verilir. Kişi başına düşen ödünç yayın sayısı 3’dür. h) Kütüphanemiz tarafından yapılan isteklerde yayının gecikmesi, yıpratılması ve kaybedilmesi durumunda sorumluluk kullanıcıya aittir. Bu durumda yayının istendiği kütüphanenin ILL kuralları geçerlidir. Diğer üniversitelerin yayın isteklerinde karşılaşılacak gecikme, yıpratma ve kaybolma gibi sorunlarda kütüphanemizin ödünç alma/verme kuralları uygulanır.
16
Geciken, Kayıp ve Yıpratılan MateryalinYaptırımları
a) Ödünç alınan kitapların iadesi geciktirildiğinde; geciktirilen her gün için makbuz karşılığı gecikme ücreti alınır ve buradan sağlanan paralar kütüphane koleksiyonu ve hizmetlerinin geliştirilmesinde kullanılır. b) Gecikme cezasının miktarı her yıl Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. c) Ödünç alınan kitapların iadesi geciktirildiğinde, her kitap için günlük belirtilen gecikme cezası uygulanır. d) İade tarihi üzerinden 1 ay geçtiği halde iade edilmeyen kitaplar için kayıp işlemi uygulanır. Kullanıcı kitabı ve gecikme cezasını kütüphaneye teslim etmedikçe yeniden kitap alamaz.
17
Kütüphane ve Dokümantasyon
TEŞEKKÜRLER. Sami YILMAZ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.