Sunuyu indir
1
TASARIMDAN İMALATA GİDEN SÜREÇLER Aytaç YILDIZ Kalite Yönetim Müdürü STANDART POMPA VE MAKİNA A.Ş.
2
Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
Amaç: Üretim yapan bir sanayi kuruluşunun, talep edilen ürünün tasarım parametrelerinden imalatı da dahil olmak üzere arada olması gereken temel süreçlerin değerlendirilmesi ile Üretim stratejisine genel bakış Temel tasarım spesifikasyonları İmalat resimleri Üretim proseslerinin seçimi Çeşitli kalite teminat metotlarının seçimi v.b. Konuları hakkında temel bilgi sahip olacaksınız.
3
Proses Planı Üretim Prosesleri Takım Seçimi/Dizaynı
Ürün Boyut Tasarımı Tezgah Seçimi Makine Yerleşimi Takım Seçimi/Dizaynı Fikstür ve Bağlama Aparat Tasarımı CNC ve CAM Kodları Oluşturma Boyut Kontrolü
4
Üretim Stratejisi Stok için üretim Müşteri talebine göre üretim
Müşteri talebine göre tasarım ve imalat
5
Üretim Stratejisi l Stok İçin Üretim
Belirli sektör Belirli ürün gamı Sabit satış hacmi En az stok maliyeti
6
Üretim Stratejisi l Müşteri Talebine Göre Üretim
Belirli sektör Belirli ürün gamı Belirli kompanentler ve imalat emirleri Kompanent stoku Talebe göre değişken montaj iş emirleri
7
Üretim Stratejisi l Müşteri Talebine Göre Tasarım ve İmalat
Talep edilen ürünler farklı sektörlere özel imalatlar olabilir sektöründe uzman ar-ge ve üretim; Her bir talebin farklılıkları sebebi ile ar-ge ve imalat süreçlerinin artması ve iyi koordinasyon.
8
Üretim ve Planlama Departmanlığı Ar-Ge Departmanlığı
Nihai ürün imalatını gerçekleştiren bir işletmede yer alan birimler ve Genel Organizasyon Şeması Genel Müdür Üretim ve Planlama Departmanlığı Ar-Ge Departmanlığı İmalat Mühendisliği Departmanlığı Kalite Yönetimi Departmanlığı
9
Ürün talebi Tasarım ve Ar-Ge Departmanlığı: Mühendislik hesap, Dizayn, analiz ve imalat resimleri, Üretim Departmanlığı: İmalat ve proses planlama, üretim planlama, üretime geçiş ve ambalajlama/paketleme, İmalat mühendisliği Departmanlığı: Sahadaki, imalat proseslerini belirleme, imalatı gerçekleştirebilecek özel takımları, takım tutucularını, bağlama aparatlarını, kalıpları, boyut kontrol araçları ve mastarlar v.b. Tasarlayıp, imal ve temin etme mekanizmasıdır. Kalite Departmanlığı: ürün kalite kontrol verileri, üretim ve proses verileri, hata oranlarının sayısallaştırılması ve iyileştirme verileri.
10
Ürün Tasarım spesifikasyonları
Sözleşmede belirtilen müşteri ihtiyaç ve gereksinimleri oluşturulmuş olan zeminden sonra İlk iş, beklenti nedir. Bütçe ve maliyet Termin süresi Tasarıma başlama Ürün Tasarım Parametreleri Ana Parametreler Alt Parametreler
11
Tasarım Ana Parametreleri
Giriş Parametreleri iyi belirlenmeli. Kütle Hacim Yoğunluk Hız / birim zamanda yapılacak iş miktarı Ortam İşi bitirme süreniz Proses seçimi
12
Tasarım Alt Parametreleri
Çıkış Parametreleri Unutulmamalı Ergonomi Kullanıcı Güvenliği Kullanım Kolaylığı Verim Sağlama ve Enerji Tasarrufu Ürün Estetiği
13
3D Katı Modelleme Tasarım süresini hızlandırır
Parça ve özellikle montaj hatalarını daha iyi görülür. Arşivleme ve kompanentler arası akış rahat sağlanır Simülasyon ve animasyon yapılabilir.
14
2D İmalat Resimlerinin Hazırlanması
Her mekanik tasarımcının imalat proses bilgisine (imal usullerine) hakim olmalı. Uluslar arası imalat resimleri standartlarına uygun hazırlanmalı, Antet bilgileri eksiksiz olmalı. Revizyon kaydı kesinlikle güncel olmalı. Kopyalar, birimin kontrolü dahilinde ikinci şahıslara verilmeli. Hazırlanan resimlerde, operatöre/ustaya hesap yaptırmamaya özen gösterilmeli.
15
İmalat Prosesleri İmalat Prosesleri Döküm Prosesleri
Şekillendirme prosesleri Talaş Kaldırma Prosesleri Birleştirme Prosesleri Yüzey Prosesleri
16
Talaşlı İmalat Prosesleri
Kesme Prosesleri Takım Hareketli Takım Dönme Durumu İş Parçası Dönme Durumu Aşındırma Prosesleri Taşlama Honlama Lebleme Parlatma Cilalama Geleneksel Olmayan Talaş Kaldırma Yöntemleri Kimyasal Aşındırma Elektro Kimyasal Aşındırma Elektroerozyon - Tel Erozyon Lazerle Kesme
18
Proses Planı Örneği
19
Proses Planı Örneği
20
Kalite Teminat Metotlarının Seçimi
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ISIO 16 ISO Çevre Yönetim Sistemi OHSAS İş Sağlığı ve Güvenliği
22
ISO 9001, PUKÖ Döngüsü Uygula Kontrol et Önlem al Planla
23
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ PROSES MODELİ
Katma değer sağlayan faaliyetler Kalite Yönetim Sistemi Sürekli İyileştirme Bilgi akışı MÜŞTERİ MEMNUNİYET İ MÜŞTERİ ŞARTLARI Yönetim Sorumluluğu Ölçme, Analiz, İyileştirme Kaynak Yönetimi Girdi Ürün Gerçekleştirme Çıktı Ürün
24
Eğitim ve Meslek Yaşamınızda Başarılar Dilerim
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.