Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlaydin Alptekin Değiştirilmiş 10 yıl önce
2
* Çevreye uyum * Kendine özgülük * Sadelik * Kimlik (ekol-akd) * Düzen
3
3. Eklenti Resmi
4
PROFESYONEL YAŞAMDA KİŞİSEL İMAJ
5
Kim olursak olalım, İşimiz ne olursa olsun,. Yaşamak için
Kim olursak olalım, İşimiz ne olursa olsun, Yaşamak için = İletişim kurmak Daha iyi yaşam için = Daha iyi iletişim Daha kaliteli bir yaşam için = Daha sağlıklı iletişim,ilişki Niçin İletişim kurarız? Bilgi vermek için, Karşımızdakinin düşünce veya davranışını değiştirmek için, İkna etmek, İş yaptırmak,eyleme geçirmek için, Eğlendirmek, Motive etmek,sevindirmek Karşımızdakilere duygularımızı ifade etmek için (nefr-kızg-hayranlık)
6
İmaj: en önemli iletişim aracıdır.
Sağlıklı iletişim,ilişki kurmak için; kendimizi iyi ifade etmeliyiz ! İmaj: en önemli iletişim aracıdır. İmaj; insanın ambalajıdır. Ses, söz, beden dili, alışkanlıklar ve davranışlarla oluşur. İmaj ; görgü-nezaket kuralları-sosyetik davranışlar,saygı Bir insanın kişisel imajlarının sayısı, kendisini tanıyan insanların sayısı kadardır.
7
İmaj; İmaj: Bir iletişim aracıdır: Kim olduğumuzu, ne yaptığımızı,
yaptığımız işin ne kadar ehli olduğumuzu Anlatmamıza yarayan bir reklam panosudur. Sahtekarlık, oyun, hile ve yalan değildir, Yeteneğin ve bilginin yerine de geçmez. İmaj: İnsanlar üzerinde bıraktığımız izlenim ve onların Bizi algılayış biçimleridir.
8
Profesyonel iş yaşamında kendinizi; Doğru ve etkili sunmanız için: Neyi, nerede, ne zaman yapmak? Nasıl hareket etmek? Nasıl giyinmek, Sözlü ve sözsüz nasıl İletişim kurmak gerekir ?
9
Genç ve tecrübesiz olmanız, Farklı bölge ve kültürlerden gelmeniz; Size anlayışlı davranılmasını sağlamayacak ! Size tecrübelilerden farklı davranılmayacak, Bunları bildiğiniz varsayılacak !
10
İmaj Çeşitleri: *Kendimi Nasıl Görüyorum ? (öz imaj)
*Başkaları Beni Nasıl Görüyor? (algılanan imaj) *Ben Kendimi Nasıl Görmek İstiyorum? (ideal imaj) Kendimi nasıl görmek , Başkalarına nasıl göstermek istiyorum?
11
KENDİMİ NASIL GÖRÜYORUM ?
Nasıl Görünüyorum, Nasıl Konuşuyorum, Nasıl Davranıyorum Şimdi Neredeyim?
12
Başkalarının Kafasındaki Ben: (Benim Karşıya Yansıyan İmajım) kendimizi nasıl görüyorsak, karşımızdakiler de öyle görüyor sanırız. Gerçeklerle algılar aynı değildir. Güneş -- Gerçekler – Algı ? (fkr) Kendimizi görsel ve sözel olarak nasıl ifade etmeliyiz? Bizi nasıl algılamalılar ? Kendimizi nasıl yansıtmalıyız ? İmaj çalışmaları ; yansıyan bu halimizin daha düzgün ve profesyonel olmasına yönelik çalışmalardır.
13
Arzu Edilen İmaj: Olmasını istediğimiz İmajımızdır
Arzu Edilen İmaj: Olmasını istediğimiz İmajımızdır. İdeal,güzel, değerli yönlerimizin sunulma sanatı. Günümüzde, İmaj çok önemli bir etkiye/güce sahip. Kişiler ve kurumlar: kişisel-kurumsal imaj yaratmak için çok ciddi destek alıyorlar. Hülya avşar kendi adıyla dergi, tarkan parfüm .. Eskiden kurum/marka imajı varken şimdi herkes marka imajı oluşturmaya çalışıyor.
14
PARFÜM KOKU ÇİÇEKSİ ETKİLEYİCİ AROMA ÇILGIN KİŞİLİK ASİL MİSK MEYVELİ AMBER GİZEM SADE ŞIK AŞK DUYGU TUTKU
15
Nerede, Ne Yapmak İstiyorum?
Nasıl Görünmek İstiyorum, Nasıl Konuşmak İstiyorum, Nasıl Davranmak İstiyorum?
16
Kişisel imaj Nasıl Oluşur ?
17
İMAJ UNSURLARI 1- İlk İzlenim/Dış Görünüm 2- Sözlü İletişim-Konuşma ve Ses Kullanımı 3- Sözsüz İletişim-Beden Dili,Mekan ve Zaman Kullanımı-Giysiler-Renkler 4- Yazma,Sunum,Dinleme gibi Diğer İletişim Özellikleri 5- Karizma,Özgüven,Özsaygı gibi Karakter Özellikleri 6- Birikim,Potansiyel,Kişisel Gelişim,Deneyim gibi Yeterlilikler 7- Davranış ve Tavırlar
18
İLK İZLENİM İş ve sosyal yaşamda, yeni tanıştığımız kişiler üzerinde, çok kısa sürede olumlu ya da olumsuz izlenimler bırakırız. İlk izlenim 30 saniye ile 4 dakika içinde oluşur. İlk İzlenim; % 55 görüntü ve beden dili % 38 konuşma ve ses tonu % 7 si ise söylediklerimizdir. Kanım ısınmadı-elektrik almadım-fkr. Yarışma programlarında 2 dk.
19
Konuşma ve kelimelerin gücünü kullanma sanatı.
SÖZLÜ İLETİŞİM Konuşma ve kelimelerin gücünü kullanma sanatı. Seçtiğimiz sözcükler%7 ve Ses tonumuz % 35 önemli. *Kısa ve öz ifadeler kullanın *açık,anlaşılabilir cümleler kurun *söylediklerinizi göz teması ve beden dilinizle destekleyin. *Olumsuz ifadeler kullanmayın, yapıcı bir konuşma tarzı içinde olun. *İstediklerinizi canlı biçimde dile getirin *Konuşma hızınız takip edilebilir olsun *Argo konuşmayın * İçten olun. *Hep siz konuşmayın. *Ses perdenizi ortama göre ayarlayın. *konuşmanızı ilginç kılmak için; uygun anılar ve espriler kullanın *Asalak kelimeler ‘’eee”, “şeyy”, “yani” yok.
20
Konuşmada Sık Rastlanan Kusurlar;
Çok sertlik (Öfke ve sinirlilik yaratır) Cılızlık (Sesçe yoksulluğu yansıtır) Çekingenlik (Çok yavaşlığı doğurur) Bağırmak (İlgiyi sürdürmez) Ses perdesinin yüksekliği (Rahatsız eder)
21
KONUŞMA TARZIMIZ BİZİ ELE VERİYOR !
Konuşmamızın içeriği ve biçiminin nasıl olması/olmaması gerektiği üzerine öneriler: Karşımızdakinin konuşmasını nasıl okumalıyız ? ARGO, GEÇMİŞİMİZİN GÖSTERGESİ BÖBÜRLENME, KOMPLEKS – KİBİR - SAMİMİYETSİZLİK UNVAN KULLANMA, SAYGI ve ALAY OLARAK DA ALGILANABİLİR KENDİNİ ELEŞTİRME, ALÇAK GÖNÜLLLÜK - GÜVENSİZLİK ABARTI, OLUMLU – OLUMSUZ HIZLI KONUŞMA, SABIRSIZ – HEYECAN - KORKU YAVAŞ KONUŞMA, HEYECAN - HATADAN KORKMA , HASTA - YALAN SÖYLEME KESİK KESİK HEYECAN - KAFA KARIŞIKLIĞI
22
TİZ SES. KORKU – SİNİR PES SES. YORGUNLUK – ÜZÜNTÜ MIRILDANMAK
TİZ SES KORKU – SİNİR PES SES YORGUNLUK – ÜZÜNTÜ MIRILDANMAK GÜVENSİZLİK - EMİN OLMAMA SIK SIK TEKRAR, KONUNUN ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞU SORULMADAN BİLGİ, ÖVÜNMEK – ETKİLEMEK - KANDIRMAK MEŞHUR İSİML KUL AŞAĞILIK KOMP - AİT OLMA DEDİKODU DİKKAT ÇEKMEK – MUTSUZLUK - KENDİNE GÜVENSİZLİK NEFES NEFESE HEYECAN - STRES - SEKSÜALİTE (İLETİŞİM HARİKASI SESLİ)
23
SÖZSÜZ İLETİŞİM BEDEN DİLİ
İletişimin : % 55 görüntü ve beden dili SÖZSÜZ İLETİŞİM NELERDEN OLUŞUR ? Görüntü, Mekan ve zaman kullanımı, Renkler,giysiler, Çevre ve aksesuarların kullanımı
24
Gerek yok her sözü laf ile beyana; Bir bakış Bin söz eder anlayana
Gerek yok her sözü laf ile beyana; Bir bakış Bin söz eder anlayana ! Bir bakış baktın kalbimi yaktın, Bakışın çağırır beni uzaktan
25
SÖZSÜZ İLETİŞİM İNSANLARIN; Beden dili Görüntü Mekan Kullanımı Zaman Kullanımı Renkler Giysiler Aksesuarları kullanımlarıdır.
26
İnsanlar Sözsüz iletişimle; Hiç konuşmadan, birbirleri hakkında fikir sahibi olabilirler: *ekonomik durumları * Kültür ve eğitim düzeyi *Ruh hali- beden dili insanın tüm duygularını ortaya koyar *Statüleri *Güvenilirlikleri *yapı özellikleri (sempatik-soğuk-mesafeli-sinirli-sakin) örnekler >>>
27
KEMAL DERVİŞ Öz Türkçe,Tebessüm,Etkili ses,Dinleyen,Uzlaşmacı uslup, Pozitif Beden Dili CLİNTON Duruşu Gülümsemesi,Tokalaşması,Halka yakınlığı FATİH TERİM Beden dilinden kararlılık ve azmi görebiliriz DENİZ BAYKAL sert uslubu ve olumsuz yüz ifadesi BARIŞ MANÇO Beden dili,Aksesuarları,Kelimeleri
28
SÖZSÜZ İLETİŞİM TÜRLERİ TOKALAŞMA YÜZ İFADELERİ GÖZ TEMASI BEDENİN DURUŞU EL HAREKETLERİ BEDENSEL TEMAS FİZİKSEL MESAFE İnsanların beden dillerini bu suretle okuyabiliriz ! KEMAL DERVİŞ - CLİNTON - FATİH TERİM DENİZ BAYKAL - BARIŞ MANÇO
29
BAŞ VE YÜZÜN KULLANIMI BAŞ SALLAMA -
BAŞ VE YÜZÜN KULLANIMI BAŞ SALLAMA Aşağı onay – Yukarı ret BAŞIN AŞAĞI DOĞRU EĞİK – Göz teması yoksa utanma, düşünme hali –suçluluk duygusu BAŞIN YUKARI DOĞRU DİK - Kendine güven - Üstünlük KAŞLAR YUKARI Şaşkınlık-Olumsuzluk KAŞLARIN ÇATILMASI – Kızgın - Sinirli GÖZ TEMASI KURMAK Ciddiye almak,dinlediğimizi belli etme GÖZ TEMASI KURMAMAK – Utangaç-Suçluluk-Ciddiye Almama
31
GÖZLÜKLERİN ÜZERİNDEN BAKMAK – Büyüklük taslama- Aşağılama
BURUN KIRIŞTIRMA – Beğenmeme –Karar verememe DUDAKLAR ARALIK Şaşırma - Flört DUDAKLAR KAPALI İnanmama – Şüphe - Kapalılık DUDAKLARI ŞİŞİRME (MNK) - Kızgınlık – Karşı Çıkma - Seksapel
32
EL VE KOLLARIN KULLANIMI ELLER KENETLİ Olumsuz – İletişime kapalı ELLER ÖNDE BİRLEŞİK Mahcup – Kendine Güvenli ELLER ARKADA BİRLEŞİK Meydan okuma – Kendine güven ELLER YÜZDE – Endişe Şüphe İŞARET PARMAĞI YUKARI DOĞRU Tehdit AVUCUN AŞAĞI BAKMASI Baskı kurma - Otorite KOLLAR GÖĞÜSTE ÇAPRAZ KAPALI İletişime kapalı-Kızgınlık-Üşüme KOLLAR YANDA, ELLER BELDE Meydan okuma ,Saldırı
33
ELLE BURUNA DOKUNMA- Görüşleri paylaşmama,Yalan GÖZÜN ELLE OVUŞTURULMASI -Yalan söyleme PARMAKLAR AĞIZDA - Panik - Korku ELLERİN BİRBİRİNE SÜRTÜLMESİ - Keyif alma, ELLER ÇENEDE -Sıkıntı ELLERİN SAÇTA DOLAŞMASI -ıkıntı - Flört ELLER BAŞIN ARKASINDA- Güven-Üstünlük-Otorite ELLER CEPTE - Güçlü - Korkusuz TEK EL CEPTE,VÜCUT DİK - Güven-Üstünlük ELİN YUMRUK - Sinirli-Kavgaya hazır KAFAYI KAŞIMAK-Düşünme-Tereddüt-Karar verememe (Cristian-Woman)
34
TOKALAŞMA Bir insanın kişiliğini en çok yansıtan beden dili hareketi :
kullandığı el sıkma şeklidir.
35
eşitlik ve güven hissi yaratan el sıkma
(uygulama) iki tarafda, ellerini aynı hizada getirirler ve aynı güç derecesinde sıkarlar. süresi 2-3 saniyedir
36
Özel Duyguları Yansıtan El Sıkma Şekilleri
Bu el sıkmalarda; diğer el ve kollar da kullanılabilir
37
BACAKLAR VE OTURMA BİÇİMLERİ
En çok rastlanan biçim, Bu oturuş biçimine eklenen mimikler ve bakışlar oturuş biçiminin yorumlanmasına yardımcı olmaktadır.
38
Memnuniyetsiz oturuş biçimi
Olumsuz Sinirli Keyifli-peşin satan Tedirgin-ürkek
39
DİNLEME Günlük yaşamımızdaki iletişim sürecinin: % 45 Dinleme % 30 Konuşma % 16 Okuma % 9 Yazma İnsanlar,2 kulak,2 göz fakat 1 dille yaratılmıştır Bu onların konuştuklarından 2 kat dinleyip,bakmaları içindir.
40
İşitme ile dinleme aynı şey değildir
İşitme ile dinleme aynı şey değildir ! İşitme fizyolojik, Dinleme ise psikolojiktir, Etkili dinleme olmadan etkili iletişim olmaz. Sağlıklı bir iletişimin özelliği: dinlemenin karşılıklı olarak gerçekleşmesidir.
41
Aktif Bir Dinleyici Olmak İçin Neler Yapmalıyız ?
Sabırlı olun, Tarafsız,önyargısız dinleyin, Konuşan kişinin beden diline dikkat edin, Araya girmeden sonuna kadar dinleyin. Önemli noktaları not alın, Empati yapın, Konuşmacıyı açıkça görüp duyabileceğiniz bir yere oturun, Dikkatinizi dağıtmayın, Karşı taraf konuşurken, ona vereceğiniz cevabı düşünmeyin, onu dinleyin,değerlendirme ve yargıyı sona bırakın.
42
DIŞ GÖRÜNÜŞ GÜZEL BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, SESSİZ BİR TAVSİYE MEKTUBUDUR.
NASIL GÖRÜNÜYORSANIZ, ÖYLE BİLİNİRSİNİZ.
43
GÖRÜNTÜMÜZ: Gelirimize, Mevkimize-pozisyon-yaptığımız işe Yaşımıza, Maksadımıza, Mevsime, Modaya, Mekana, Zevkimize uygun, temiz ve düzenli olmalı. Çalıştığımız kurum, Yaptığımız iş, Pozisyonumuz ve hedeflerimiz Tutarlılık göstermelidir.
44
Çevrendekilere saygının ifadesidir. 3 SEKTÖR
GİYİM : Kendine, İşine, Çevrendekilere saygının ifadesidir. 3 SEKTÖR Geleneksel /tutucu sektörler Hizmet sektörü Yaratıcı sektörler
45
Geleneksel-Tutucu Sektörler: Bankacılık-Sigortacılık -Hukuk – Kamu kuruluşları Bu sektörde olanların işlerindeki ciddiyetlerini,görüntüleriyle de desteklemeleri gerekir. Görüntüleri; bana güvenebilirsiniz, ben ciddi ve işini bilen biriyim demelidir. Hem hanım, hem beyler için klasik stil Renkler:koyu renk ve tonları- lacivert/siyah/gri Erkekler :ceketli takımlar- mavi beyaz gömlek,düz kravatlar Bayanlar:ceketli takımlar,etek ceket, triko takımlar
46
Hizmet sektörü : Turizm-Otelcilik, Sağlık Hizmetleri, Eğitim, Halkla İlişkiler,Teknoloji,Bilim Birinci gruba benzer. renkler çoğalabilir. Daha modern giyinebilirler. Yaratıcı Sektör: Reklamcılık,Moda,Dekoratörlük,Mimarlık, Müzik,Sanat Kolları, Sinema,Yazarlık
47
Kadınlar İçin Çekirdek Gardrop
2 siyah-lacivert/gri tonlarında, pantolon-ceket 2 siyah/lacivert etek-ceket takım 2 kumaş pantolon- 2 kumaş etek 1 adet tek ceket 5 gömlek Mavi, beyaz, toz pembe,siyah, lacivert, gri, bordo,bej 1 bej pardösü 1 siyah /deve tüyü palto 2 çift orta topuklu, altı kösele ayakkabı. Siyah, kahve ,taba. Yaz için bej / taba burnu kapalı arkası açık olabilir.)
48
Erkekler İçin Çekirdek Gardrop
3 tk yünlü lacivert,gri ve ince çizgili takım elbise. 1 lacivert blazer (tek ceket) 3 kumaş (yün veya gabardin) tek pantolon. (açık - koyu gri, haki yeşil veya koyu bej) 1 bej pardösü,1 siyah/lacivert/ koyu gri palto 5 beyaz, mavi tonları, boyuna ince çizgili gömlek. Beyaz, yarım kollu, bisiklet yakalı, pamuklu atletler. 2 çift ayakkabı. 1 siyah loafer 1 siyah bağcıklı İlave ayakkabılar taba ya da kahverengi olabilir. 1 siyah kemer. İlave kemer taba/kahverengi olabilir.
49
ÇALIŞANLARIN GİYİMİNDE UYGUN BULUNMAYANLAR KADIN+ERKEK EŞOFMAN – TIŞORT – SANDALET – DÖVME - SPOR AYAKKABI YAKASIZ GÖMLEK - KOT PANTOLON - BASKILI YAZILI TİŞÖRT KADINLAR İÇİN TRANSPARAN KIYAFET - BAŞ ÖRTÜSÜ - HIZMA – HALHAL BÜYÜK TOKA - DAR BLUZLAR - DERİ PANTOLON ERKEKLER İÇİN KÜPE - ÇORAPSIZ AYAKKABI – KOLYE - KÜNYE UZUN SAÇ - KRAVATSIZ TK ELBİSE
50
AKSESUARLAR Saç Gözlük Kravat Gömlek Mendil Çorap Ayakkabı Makyaj
51
SAÇLAR Erkekler için: Kısa ve düzgün kesilmiş,enseyi geçmemeli, Favoriler kısa, Her gün sakal traşı, bıyıksız Kadınlar için: Sade,abartısız,taranmış,fönlenmiş,boyalı, saç renginde kemik/metal toka.
52
GÖZLÜK: Yüz şekli ile uyumlu,sade,açık renk camlı Güneş gözlükleri sade,abartısız, metal veya kemik
53
KRAVAT: Ruhun aynasıdır, düz,küçük puantiyeli, temalı kravat olmaz
KRAVAT: Ruhun aynasıdır, düz,küçük puantiyeli, temalı kravat olmaz. Kravat boyu; kemer tokası üstünde olmalıdır. Gömleğin üst düğmesi daima kapalı.
54
ÇORAP: Erkekler için: Giyim renkleri belden aşağı doğru koyulaşmalıdır
ÇORAP: Erkekler için: Giyim renkleri belden aşağı doğru koyulaşmalıdır. Ayakkabı siyahsa, çorap da siyah olmalıdır. Kahve ve taba renkler için kahverengi çoraplar kullanılmalıdır. Beyaz çorap kesinlikle yok ! Kadınlar için: Siyah,lacivert,füme,ten rengi çoraplar iş için uygun, (dantel,file,desenli,çizgili ve canlı renkler ?) Yaz aylarında dahi ince ten rengi çorap giyilmeli. Çantada yedek çorap olmalı !
55
MAKYAJ: Profesyonellik, mutlaka bakımlı olmayı gerektirir
MAKYAJ: Profesyonellik, mutlaka bakımlı olmayı gerektirir. İşe daima makyajlı gidilmelidir. Abartılı,parlak,simli makyaj yerine sade,hafif bir makyaj yapılmalıdır. Ruj,allık ve rimelle yüze canlılık verilmelidir.
56
RENKLERİN DİLİ Renkler hayatımızın parçası Renk seçimi çoğu zaman karakterimizi yansıtır, Seçtiğimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri vardır. Beden dilinin anlaşılmasına etkileri büyüktür. Renk tercihleri: iletişim içinde bulunulan kişiyi etkileyebileceği gibi rengi kullanan kişinin ruh haline dair ipuçları da vermektedir.
57
KAHVERENGİ. Rahat, teklifsiz, resmi olmayan
KAHVERENGİ Rahat, teklifsiz, resmi olmayan Fiziksel gevşeme ve huzurun rengi Fiziksel gevşeme ve huzurun rengi KIRMIZI Profesyonel toplantılarda giyilmemeli. Yakınlaştırıcı,sıcak,canlı,heye Heyecanı-coşkuyu artırır, canlandırır zamanı unutturur İştah açar Duyguları harekete geçirir Fiziksel ve ruhsal tahrik ve saldırganl. SİYAH Yakınlaştırıcı, soğuk, ağır, sıkı, sıkıcı, ciddi, boğucu Sakinleştirir, muhalefet rengidir. Kadınlarda dişilik duygularını öne çıkarır. Güç, tutku, hırs Konsantrasyon sağlar
58
YEŞİL Rahatlatıcı, dinlendirici, doğayı temsil eder, Olumlu etki yaratır, enerjiyi dengeler, Üretkenlik ve verimlilik, yaratıcılığı artırır Mantık ve denge, tutarlılık ve kuralcılığı ifade Güven ve rahatlık verir, şefkat duygularını artırır Dostluk, inanç, umut ve barış duygularını artırır MAVİ Ciddi, otorite, inandırıcılık, güven Tansiyonu düşürür, sakinleştirir. Verimlilik, huzur, uyum ve iç denge İlham ve sezgileri artırır. Uzaktan fark edilir SARI Yakınlaştırıcı, canlı, davetkar Neşe, dinamizm, özgürlük, Değişim Motivasyonu, morali artırır Yaşam sevinci ve gücü İyimserlik ve özgüven Dikkat çekici Geçicilik
59
BEYAZ Uzlaştırıcı, rahat, temiz, saflık,güven Yaratıcılığı ortaya çıkarır. Geliştirici Her bünyeye uygundur. Süreklilik, kararlılık, istikrar MOR Uzaklaştırıcı, Garipsenen Sıcak, arzulayıcı, Gizemli ideallerin rengi Duygusal iniş ve çıkış Aşırısı depresyon ve karamsarlık
60
İMAJ KIRICILAR ?
61
ERKEKLER İÇİN İMAJ KIRICILAR KİRLİ SAKAL-BAKIMSIZ DİŞLER-TIRNAKLAR-AGIZ KOKUSU KİRLİ DAĞINIK SAÇLAR- YIRTIK SÖKÜK ELBİSELER TER KOKUSU - AĞIR PARFÜM DEO KOKUSU- KISA ÇORAP BEYAZ ÇORAP- YÜZÜKLER –KOLYE - KÜNYE ĞÖĞÜS KILLARININ GÖRÜNMESİ - DAR GİYSİLER BOYASIZ BAKIMSIZ AYAKKABILAR - KEMERDE TAKILI CHZ İŞ GİYSİLERİ İLE SPOR AYAKKABI- POSTAL
62
KADINLAR İÇİN İMAJ KIRICILAR DAĞINIK-ABARTILI SAÇLAR
KADINLAR İÇİN İMAJ KIRICILAR DAĞINIK-ABARTILI SAÇLAR ABARTILI MAKYAJ - UZUN -OJESİZ TIRNAKLAR BAKIMSIZ DİŞLER - AĞIZ KOKUSU TER KOKUSU -AĞIR PARFÜM DEO KAÇIK ÇORAP ABARTILI DEKOLTE ELBİSELER -KOLYE KÜPE HIZMA HALHAL DEKOLTE ŞEFFAF ELBİSE AŞIRI YÜKSEK TOPUKLU, BOYASIZ AYAKKABI
63
STATÜ VE SEMBOLLER İNSANLAR İŞ VE SOSYAL YAŞAMLARINDA. POZİSYONLARINI
STATÜ VE SEMBOLLER İNSANLAR İŞ VE SOSYAL YAŞAMLARINDA POZİSYONLARINI YAŞAM ŞEKİLLERİNİ STATÜLERİNİ GÖRÜNTÜ, GİYSİLERİ ve EŞYALARLA İFADE EDERLER
64
STATÜ VE SEMBOLLER ERKEKLER KADINLAR
LÜKS OTO-MAKAM ARABASI MAKAM ARABASI SPOR SALON - STK ÜYELİK SPOR SALON - STK ÜYELİK SON MODEL CEP TLF ANTİKA MERAKI YAT – YAZLIK - MAVİ YOLCULUK KÜLTÜR TUR.YURTDIŞI GEZİLERİ DERGİ - GZT ÜYELİĞİ MARKA ELBİSE - ÇANTA
65
İyi Bir Kişisel İmaj Size Neler Sağlayabilir
İyi Bir Kişisel İmaj Size Neler Sağlayabilir ? *Etkili bir imaja sahip olmak düşüncesi; özgüveninizi sağlar. *İyi görünmek ; kendinizi daha iyi hissetmenizi ve mutlu olmanızı sağlar *Kendinizi en etkili şekilde sunmanızı, iş görüşme ve anlaşmalarında hak ettiğinizi almanızı sağlayabilir. *Yeteneklerinizle hak ettiğiniz şeyleri, görünümünüzle kaybetmenizi önleyebilir *İnsanlar üzerinde güçlü bir etki yaratmanızı sağlayabilir, *İş hayatında gelirinizin ve yaşam kalitenizin artmasına katkıda bulunabilir. *İçinde bulunduğunuz gruba,topluma uyum sağlamanızı kolaylaştır *İnsanların sizi sevmelerini,saymalarını ve güven duymalarını kolaylaştırabilir
66
Profesyonel İmaj Oluşturmada. Dikkat
Profesyonel İmaj Oluşturmada Dikkat ! Tanıştırma-tanışma ve tokalaşma İş adabını öğrenin Karşılama ve uğurlama Kartvizitler İş yeri kuralları Ofis düzeni İş toplantıları Telefon-cep telefonu-faks- yazışmalar – e- posta Sunum ve konferans konuşmaları, Sosyal yaşam etiketleri Yemek davetleri,kokteyller, İş yemekleri – sofra adabı
67
DOĞRU İMAJ PRESTİJ ve GÜCÜN ANAHTARIDIR
68
TEŞEKKÜRLER
69
NİTELİKLİ İNSAN. Münir Arıkan HER ŞEYİN BİR ADABI VAR
NİTELİKLİ İNSAN Münir Arıkan HER ŞEYİN BİR ADABI VAR Şenay Duru Özaltın ETKİLİ İNSAN OLMAK John C Maxwell HARİKA İNSANLAR Lillian Glass DOST KAZANMAK VE Dale Carniage PROFESY. YAŞAMDA KİŞİSEL İMAJ Özlem Çakır
70
KURUMSAL İMAJ. KURUMUN DIŞ GÖRÜNÜMÜNÜN ÖZÜ. Kurum Gerçekte nasıl
KURUMSAL İMAJ KURUMUN DIŞ GÖRÜNÜMÜNÜN ÖZÜ Kurum Gerçekte nasıl ? Müşterilerin Çalışanların Ortakların Kamuoyunun gözünde, rakiplerden farklı yanları ne ?
71
KURUMSAL İMAJ NASIL OLUŞUR. İç ve Dış Müşterilerin
KURUMSAL İMAJ NASIL OLUŞUR ? İç ve Dış Müşterilerin Kurum hakkındaki algılamaları Bilgileri İzlenimleri Duyguları Düşünceleri Deneyim ve inançları bunların etkileşimleri
72
KURUMSAL İMAJI OLUŞTURAN UNSURLAR İşletmenin dışa açılan yüzü çalışanlardır. Çalışanların imajı; hedeflenen kurum imajı ile örtüşmeli İhtiyaç ve beklentileri karşılanmalı, Eğitime önem verilmeli. Ürünler Verilen Hizmetler Bağlı şirketler,iştirakler Bayiler,şubeler,satış noktaları Reklam tanıtım faaliyetleri Logo/yazışmalar Broşür ambalaj Sosyal kültürel etkinlikler Sponsorluklar Fiziksel dış görünüm Mal varlıkları,fabrika ,tesisler Kullandığı teknoloji
73
ÇALIŞANLAR İÇİN KURUMSAL İMAJ Çalışanlar için bir tercih sebebidir
ÇALIŞANLAR İÇİN KURUMSAL İMAJ Çalışanlar için bir tercih sebebidir. (Kur.imajı iyi bir firmada düşük ücret tercih) Nerede Çalışıyorsun ? (aidiyet duygusu-yüz ifadesi)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.