Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
2
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
3
OTİZM NEDİR? Otizm, doğuştan gelen, beynin ve sinir sisteminin farklı yapısından ya da işleyişinden kaynaklandığı kabul edilen nörolojik bir bozukluktur. Başkalarıyla etkileşimde bulunmayı engelleyen ve kişinin kendi iç dünyasıyla baş başa kalmasına yol açan otizm, genellikle 3 yaştan önce ortaya çıkarak, bireylerin sosyal iletişim, etkileşim ve davranışlarını olumsuz olarak etkilemektedir.
4
Tüm dünyada son yıllarda şeker, kanser ve AIDS dahil olmak üzere bir çok hastalıktan daha fazla sayıda otizm teşhisi alınmaktadır. Ülkemizde yaklaşık otizmli birey olduğu varsayılırken, 0-14 yaş grubunda civarında otizmli çocuk olduğu öne sürülebilir. Bir annenin doğum sonrası çocuğunun (tüm özür grupları dahil olmak üzere) özürlü olma oranı %2dir; Otistik olması oranı ise %0.5′tir. Bir otistik çocuktan sonra, ikinci çocukta otizmin ortaya çıkması riski %3 dür. Otizm erkek çocuklarda kız çocuklarından 4 kat daha fazla görünmektedir Her çocuktaki otistik belirtiler ve bunların seviyesi farklılık gösterebilir, bu nedenle otizmin seviyelerini kategorize etmek güçtür.
5
OTİZMİN BELİRTİLERİ Otistiklerde, etkilenme dereceleri değişse de, aşağıdaki ortak belirtiler görülür; Sosyal ilişkilerde güçlük Konuşma güçlüğü Sessiz iletişimde zorlanma Oyun oynama ve hayal gücünü kullanmada zorlanma Değişikliklere karşı tepki ve direnç gösterme
6
OTİZMİN TİPİK ÖZELLİKLERİ
Başkalarına karşı ilgisizdir. Göz temasından kaçınır. Başkaları ile kendiliğinden iletişim kurmaz. İsteklerini bir yetişkinin ellerini kullanarak belirtir. Diğer çocuklarla oynamaz. Sürekli bir konu üzerinde konuşur. Sebepsiz şekilde ağlar, güler ve sebepsiz davranışlarda bulunur. Anlamsız sözleri üst üste tekrarlar. Nesneleri tutup sürekli döndürmekten hoşlanır. Değişikliklerden hoşlanmaz. Yaratıcılık gerektiren oyunları oynayamaz. Bazıları yaratıcılık gerektirmeyen bazı işleri oldukça hızlı ve iyi yapar.
8
EĞİTİM Otizmli bireylerin eğitimlerinin nitelik ve nicelik olarak yetersiz kalması, hayat standartlarını önemli ölçüde etkilemektedir. Eğitim herkesin temel vatandaşlık hakkı olarak Anayasa ile güvence altına alınmıştır. “Eğitimde eşitlik” ilkesi gereğince, otizmli bireylerin de diğer akranlarıyla eğitime eşit oranda ve şartlarda katılması ve yaş gruplarına uygun müfredat ve program eksikliklerinin giderilmesi gerekmektedir.
9
Projenin/Etkinliğin Alanı:
Otizm tanılı çocuklara yönelik duyarlılığa ve spor yapabilme olanaklarına katkı
10
Projenin/Etkinliğin Hedef Kitlesi:
Beykoz belediyesi sınırları dâhilinde yaşayan otizm tanılı çocuklar.
11
Projenin/Etkinliğin Amacı:
Otizmli bireylerin toplumun önemli bir parçası olduğunu kavrayıp, onların gelişimlerine ve topluma uyum sağlamalarına katkıda bulunmak, yaşamlarına spor yoluyla sosyal alanda olumlu etkilerde bulunmakla birlikte fizyolojik açıdan da gelişim göstermelerine imkân sağlayacak etkinlikler düzenlemek ve yaşam boyu spor alışkanlığını kazandırabilmek.
12
Projenin/Etkinliğin Konusu:
Otizm tanılı çocuklara, yine otizmli çocuklar için özel olarak düzenlenmiş programlarla, uzman eğitmenler denetiminde spor yapma olanağı sunmak.
13
Projeye/Etkinliğe Katkı Sağlayan Kurum veya Kuruluşlar:
Beykoz Belediyesi, Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu.
14
Projede/Etkinlikte Kullanılan Materyal, Araç ve Gereçler: Top (basketbol, voleybol, tenis topu, sağlık topu) , kuka, branşa yönlendirici resimler, görsel hazırlıklar, minder. Projenin/Etkinliğin Süresi: 7 ay
15
Fatih DERVENT Proje Danışmanı:
Projeyi/Etkinliği Uygulayan Öğretmen Adayı İsimleri: (7) Çiğdem Korkut, Mine Akyurddaş, Aysun Bozkurt, Özlem Akkuş, Neslihan Güler, Burçin Alyagut, Başak Özer
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.