Sunuyu indir
1
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İLETİŞİM; DUYGU, DÜŞÜNCE VEYA BİLGİLERİN AKLA GELEBİLECEK HER TÜRLÜ YOLLA BAŞKALARINA AKTARILMASIDIR. BU SÜRECİN AMACI “ANLAŞILMAKTIR”
2
DOĞRU ANLAŞILMA BAŞLANGIÇ DUYGU BOYUTU PAYLAŞIM (KİŞİYLE)
SÖZLÜ BÜTÜNLÜK SÖZSÜZ (BEDEN DİLİ)
3
BEDEN DİLİ 60 40 20 60 30 KELİMELER SES TONU BEDEN DİLİ 10
4
BEDEN DİLİ ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER OTURMA OTURMAKİÇİN BİÇİMİ
GÖZ TEMASI MİMİKLER BEDEN DURUŞU OTURMA BİÇİMİ OTURMAKİÇİN SEÇİLEN YER AYAKLARIN KULLANIMI GİYİM BAŞIN KULLANIMI MESAFE JESTLER KULLANILAN AKSESUARLAR BAKIM ve MAKYAJ
5
“ KÖTÜMSER YALNIZ TÜNELİ GÖRÜR, İYİMSER TÜNELİN SONUNDAKİ IŞIĞI GÖRÜR, GERÇEKÇİ TÜNELLE BİRLİKTE HEM IŞIĞI HEM DE GELECEK TRENİ GÖRÜR.” J. HARRİS
6
İYİ İLETİŞİM KURABİLME YOLLARI
ÇEVRENİZDEKİ İNSANLARIN HANGİ BENLİĞİ KULLANDIĞINI BULMAYI DENEYİN, PARALEL İLETİŞİM KURMAYA ÇALIŞIN, ÇAPRAZ İLETİŞİMLERİNİZİN FARKINDA OLUN, ÖRTÜLÜ İLETİŞİME KARŞI BEDEN DİLİ KULLANIN.
7
İLETİŞİM ANALİZLERİ İYİ DEĞİLİM İYİSİN İYİ DEĞİLİM İYİ DEĞİLSİN
İYİYİM İYİ DEĞİLSİN İYİYİM İYİSİN
8
SORUN KİMDE ! YÖNTEM: Etkin Dinleme ve Empati İLİŞKİ GELİŞTİRME ALANI YÖNTEM: Ben Mesajı
SORUN ONDA SORUN YOK SORUN BENDE
9
ETKİN DİNLEYİCİ ÖZELLİKLERİ
SÖYLENENLERE İLGİ GÖSTERİR. ÖNCEDEN YARGIDA BULUNMAZ. GÖZ TEMASI KURAR. İLETİŞİMİ TAKİP EDER. SIRASINI BEKLER,HEMEN ATLAMAZ.
10
YANLIŞ DİNLEME TÜRLERİ
GÖRÜNÜŞTE DİNLEME SEÇEREK DİNLEME SAPLANTILI DİNLEME SAVUNUCU DİNLEME TUZAK KURUCU DİNLEME YÜZEYSEL DİNLEME
11
İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMA İLKELERİ
SUSUN KONUŞANI RAHATLATIN DİNLEMEK İSTEDİĞİNİZİ GÖSTERİN DİKKAT DAĞITICI ÖĞELERİ UZAKLAŞTIRIN KARŞINIZDAKİ KİŞİYE EMPATİ GÖSTERİN ÖFKE VE OLUMSUZ DUYGULARINIZI KONTROL EDİN ZAMAN TANIYIN SORU SORUN YARGILAYICI OLMAYIN
12
DAVRANIŞ BİÇİMLERİ SALDIRGAN DAVRANIŞ ÇEKİNGEN DAVRANIŞ
GÜVENLİ DAVRANIŞ
13
“EĞER BİR DURUMU DEĞİŞTİRMEK İSTİYORSAK İLK ÖNCE KENDİMİZİ DEĞİŞTİRMELİYİZ. KENDİMİZİ ETKİN BİR BİÇİMDE DEĞİŞTİREBİLMEK İÇİN İSE İLK ÖNCE ALGIMIZI DEĞİŞTİRMELİYİZ.” Stephan R. Covey
14
SALDIRGAN DAVRANIŞ BİÇİMİ
KENDİNİ YÜCELTİR,BAŞKALARINI KÜÇÜK GÖRÜR. BAŞKALARI ADINA SEÇİM YAPAR. KOLAYCA TEHDİDE YÖNELİR.
15
HİZMET SUNULAN KİTLE İLE İLİŞKİLER
KABULLENME YARGILAMA BAĞIMLILIK KENDİNE YETEBİLME KARAR VERMEYE ÖZENDİRME KENDİLERİNE SÖYLETME SAYGI İLE KARŞILAMA
16
EĞİTİM OLAYINA YAKLAŞIM
AZ KONTROL ÇOK KONTROL DANIŞMANLIK ÖNERME ÖĞRETME TARTIŞMA NE YAPILACAĞINI AÇIKLAMA
17
TOPLUM KALKINMASI BİLGİ EĞİTİM İLETİŞİM
18
ÇEKİNGEN DAVRANIŞ Kendisini ortaya koyamaz
İlişkisinde kaygılı ve sıkıntılıdır. Başkalarına bağımlıdır. İstismar edilir. Kişiliğiyle çatışma içindedir. Amaçlarına ulaşamazlar.
19
GÜVENLİ DAVRANIŞ Kendini açıkça ortaya koyar. İstismara uğramaz.
İsteklerine ulaşır. İstismara uğramaz. Amacına uygun seçim yapar. Duruma uygun gerçekleri ortaya koyar. Suçlayıcı, tehdit edici değildir. Birçok konuda önderdir. Çevresindekilerden saygı görür.
20
KÖTÜMSER İNSANLARIN KARAMSARLIKLARININ SEBEBİ, KENDİ DEĞERSİZLİKLERİNE OLAN SARSILMAZ İNANÇLARIDIR…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.