Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
بسم الله الرحمن الرحيم Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
2
İyi Bir Ön Hazırlık “Pişir, demlendir ve getir”
Dersin bütün sürecini planlamak Materyalleri hazırlamak Ders kitaplarının işlevi nedir?
3
Derse etkin giriş “Niyet ettim uyutmamaya”
İlgi uyandırmak,İhtiyaç hissettirmek “Ne işe yarar” sorusuna cevap vermek Hedefleri, ilkeleri bildirmek
4
Dikkat çek ama hapsetme!
“Dikkat istenmez çekilir” Ayrıntıya girmemek Bağlantıları kurmak Tekrara düşmemek Hikâyeleri etkin kullanmak [Hikayeler basit, beklenmedik, somut, güvenilir ve duygusal veriler içermeli]
5
Kısaca söylemek gerekirse bir sunu böyle olmamalıdır.
Bilgisayar, ppt , tahta vb. materyalleri etkin ve verimli kullan. İş olsun diye değil işe yarasın diye bu materyallere başvur. Anlattıklarını destekleyecek resim, grafik , tablo içeren sunulardan faydalan. Kullanacağın sunuya her anlatacağını yazma ve başkasından aldığın sunuyu kendine mal et. Sunu hazırlamanın temel ilkesi bu sunuyu senden başkası senin gibi sunamamalıdır. Sunuda anlatacaklarını hatırlatıcı mıknatıs cümlelerin bulunması yeterlidir. Sununun yazı boyutu,satır sayısı ve rengi kolay algılanabilir olmalı ve öğrenciyi, dinleyiciyi yormamalıdır. Bir word sayfasını yansıtarak ders yapmak çok anlamlı olmayacaktır. Bir oran vermek gerekirse öğrencinin 45 dakikalık bir derste görsel materyallere yoğunlaştığı süre ortalama 15 dakikayı geçmemeli kalan en az 30 dakika hoca öğrenci iletişim halinde olmalıdır. Özellikle Kur’an dersinde bilgisayar ve projeksiyonun süre kullanımına çok katkısı olur. Kısaca söylemek gerekirse bir sunu böyle olmamalıdır.
6
Nitelikli Bilgi Kullanmak
“İlim, kaynak ve kavramla yapılır” Kavramları ve İlkeleri etkin kullanmak (Fetha- Haram) İkinci el bilgiye ihtiyatlı yaklaşmak
7
Bilgiyi Nitelikli Kullanmak
“Âyet okuyup cinayete yol açmamak; Hadis okuyup hâdise çıkarmamak” Bilgiyi yüklemek değil anlamlandırmak (Mecazı mesajıyla anlatmak – gusül ve iğne ucu) İtikadda işlevselliği, ibadette uygulamayı, siyerde örnekliği ön plana çıkarmak
8
Konu -önem dengesini gözetmek Konuların önem dengesini gözetmek
الغيبة أشد من الزنى قيل وكيف قال الرجل يزني ثم يتوب فيتوب الله عليه وإن صاحب الغيبة لا يغفرله حتى يغفر له صاحبه -Taberâni, M. Evsât-
9
وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ
Din Dilini Dikkatli Kullanmak Tehdit değil tespit Fıtri bir dili ön plana çıkarmak “Kişiye … şer olarak yeter” “On şey fıtrattandır..” وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ Nahl, 116
10
Sorun değil Çözüm Üretmek
“Öğüt, vereni de alanı da rahatlatmalı” Somut ve uygulanabilir örnekler ve çözüm önerileri sunmak Sadece “kötü sonlu örnekler” getirmemek Bir sorunu çözerken bir sürü soruna yol açmamak
11
Nebevi Örnekler عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- أَخَذَ بِيَدِهِ وَقَالَ « يَا مُعَاذُ وَاللَّهِ إِنِّى لأُحِبُّكَ وَاللَّهِ إِنِّى لأُحِبُّكَ ». فَقَالَ « أُوصِيكَ يَا مُعَاذُ لاَ تَدَعَنَّ فِى دُبُرِ كُلِّ صَلاَةٍ تَقُولُ اللَّهُمَّ أَعِنِّى عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ » (Ebu Davud) 4444 !!!
12
عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ الْحَكَمِ السُّلَمِىِّ قَالَ بَيْنَا أَنَا أُصَلِّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- إِذْ عَطَسَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ فَقُلْتُ يَرْحَمُكَ اللَّهُ. فَرَمَانِى الْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقُلْتُ وَاثُكْلَ أُمِّيَاهْ مَا شَأْنُكُمْ تَنْظُرُونَ إِلَىَّ. فَجَعَلُوا يَضْرِبُونَ بِأَيْدِيهِمْ عَلَى أَفْخَاذِهِمْ فَلَمَّا رَأَيْتُهُمْ يُصَمِّتُونَنِى لَكِنِّى سَكَتُّ فَلَمَّا صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَبِأَبِى هُوَ وَأُمِّى مَا رَأَيْتُ مُعَلِّمًا قَبْلَهُ وَلاَ بَعْدَهُ أَحْسَنَ تَعْلِيمًا مِنْهُ فَوَاللَّهِ مَا كَهَرَنِى وَلاَ ضَرَبَنِى وَلاَ شَتَمَنِى قَالَ « إِنَّ هَذِهِ الصَّلاَةَ لاَ يَصْلُحُ فِيهَا شَىْءٌ مِنْ كَلاَمِ النَّاسِ إِنَّمَا هُوَ التَّسْبِيحُ وَالتَّكْبِيرُ وَقِرَاءَةُ الْقُرْآنِ ». أَوْ كَمَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّى حَدِيثُ عَهْدٍ بِجَاهِلِيَّةٍ (Müslim)
13
Sev, Severek yap ve Sevdir “işini zillet değil zînet bil”
HEDEFİMİZ Sev, Severek yap ve Sevdir “işini zillet değil zînet bil”
14
Dini becerileri kazandıralım
ÖZET YERİNE Öğrencilerimize Temel dini kavramları, Değerleri, Dini becerileri kazandıralım
15
« اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ عِلْمٍ لاَ يَنْفَعُ وَعَمَلٍ لاَ يُرْفَعُ وَقَلْبٍ لاَ يَخْشَعُ وَقَوْلٍ لاَ يُسْمَعُ » Ahmed b. Hanbel, Müsned, 3 / 255
16
Ama ileride okumayın! İLERİ OKUMALAR İÇİN
Süleyman AKYÜREK >> Din Öğretimi, Nobel Yay. & Kavram Öğretimi Yılmaz ÖZAKPINAR >> Öğrenme – Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları TİDEF >> Etkili Din Öğretimi M. Şevki Aydın, Açık Toplumda Din Eğitimi Kemal Sayar, Koruyucu Psikoloj Ama ileride okumayın!
17
Mustafa Önder, YKK’da Dini Öğretmek
Tuğba G. Bozkaya, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri Bahar Sevim Kuzu, Din ve Ahlak Öğretiminde Oyun Örnekleri Kerim Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi N. Büşra Bahçeci, Okul Öncesi Değerler Eğitimi ve Faaliyet Örnekleri Faruk Kanger, Peygamber Ahlakını Referans Alan Karakter Eğitimi
18
Manisa Eğitim Merkezi Web Sitesi
Meyletmek İçin Manisa Eğitim Merkezi Web Sitesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.