Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bölüm 6 Arz kararları nasıl alınır?
David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie and Damian Ward
2
Değişik firma biçimleri
Tek Satıcı Kârdan ve zarardan sorumlu olan bireylerden oluşur Ortaklık İki veya daha fazla kişiye aittir. Sorumluluk sınırlıdır. Şirket Mülkiyet hisse sahiplerine aittir. Üretim ve ticaret için yasal izne ve hakka sahiptir. Sınırlı sorumluluk sözkonusudur. Kamuya açık şirketlerin hisseleri borsalarda alınıp satılabilir. See Section 6-1 in the main text.
3
Birkaç Anahtar Kavram Gelirler Maliyetler Kâr
Belirli zaman diliminde şirketin sattığı ürün ve hizmetlerden kazanılan miktar Maliyetler Ürün ve hizmetleri üretirken harcanan miktar Kâr Gelirin maliyeti aşan kısmı See Section 6-2 in the main text.
4
Şirketin bilançosu Varlıklar Yükümlülükler Bilanço
Şirketin sahip olduğu tüm değerler Yükümlülükler Şirketin ödemekle yükümlü olduğu tüm borçlar Bilanço Belirli bir zamanda şirketin varlıklarının ve yükümlülüklerinin listelendiği kayıt. See Section 6-2 in the main text.
5
Uluslararası Snark Şirketi Bilançosu 31 Aralık 2004
VARLIKLAR YÜKÜMLÜLÜKLER Nakit 40 Borçlar 90 Alacaklar 70 Mortgage 150 Stoklar 100 Banka kredisi 60 Fabrika binası 330 Toplam Yükümlülükler 300 Net Değer 240 Toplam 540
6
Maliyetler ve İktisatçı
Muhasebe (faaliyet) Maliyetleri Belirli dönem zarfında şirket tarafından yapılan harcamalar Fırsat Maliyeti Kaynakları (emek ve sermaye) en iyi alternatif alanlarda kullanmamış olmakla feda edilmiş olan parasal değer İktisadi açıdan üretim maliyetleri yalnızca muhasebe maliyetlerinden ibaret değildir. İktisatçılar maliyeti, fırsat maliyeti ile ölçerler. Piyasanın insanların karar alma süreçlerini nasıl yönlendirdiğini anlamak için bir fırsat maliyeti muhasebe maliyetinden daha açıklayıcıdır. See Section 6-2 in the main text.
7
Üretim kararının alınması
Firmalar bütün üretim düzeylerinde maliyetlerini minimize ederek kârlarını maksimize etmeye çalışırlar. Kârlarının maksimize olduğu miktar kadar üretim yaparlar. Marjinal maliyet (MC) üretim 1 birim arttığında toplam maliyette ortaya çıkan artıştır. Marjinal gelir (MR) üretim 1 birim arttığında toplam gelirde ortaya çıkan artıştır. See Sections 6-5 in the main text.
8
Kârın maksimize olduğu nokta
MR > MC iken, üretimin artması kârı arttırır. Üretim miktarı Q1 E MC, MR MC MR MR < MC, üretimin azaltılması kârı arttırır. Dolayısıyla en kârlı üretim noktası, MR = MC olduğu Q1 noktasıdır. See Section 6-3 in the main text, and Figure 6-3. Firma, bu noktada değişken maliyetlerini karşılayabiliyorsa, üretim yapar, yoksa yapmaz
9
Maliyetler, Gelirler ve Üretim Miktarı
Toplam maliyet Marjinal maliyet fiyat Toplam Gelir Marjinal gelir 10 - 1 25 15 21 2 36 11 20 40 19 3 44 8 57 17 4 51 7 18 72 5 59 85 13 6 69 16 96 81 12 105 9
10
Şirketler kâr maksimizasyonu ilkesine göre mi hareket ederler?
Büyük şirketler sahipleri tarafından idare edilmezler Mülkiyet ve idare değişik kişilerin ellerinde bulunur İdareciler farklı amaçlar gözetebilirler örneğin ölçek, büyüme Ancak kârını maksimize etmeyen şirketler diğerleri tarafından satın alınmaya karşı korunmasız kalırlar Ya da idarecilere kârı maksimize edebilmeleri için teşvikler verilebilir. See Section 6-3 in the main text.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.