Sunuyu indir
1
Yeni Medya’nın özellikleri
İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi İlkbahar İstanbul
2
Bu derste işlenecek konular
Giriş “Yeni Medya” kavramı İnternet ve Mobil İletişim Siberalan Yeni Medya’nın Özellikleri Yeni Medya tarihi Yeni Medya altyapısı Net haberciliği Küreselleşme ve Yeni Medya Sektörü
3
İletişimin teknolojik evrimi
BASILI GÖRSEL-İŞİTSEL SANAL 1850 1900 1950 2000 2050 ? Bu noktada sanal iletişimdeki cihaz yoğunluğunun, zaman mekandan bağımsızlık isteği ve mobil telefonlara eklenen ajanda, radyo ve fotograf makinesi gibi fonkisyonlar sayesinde bilgisayar formundan mobil telefon formuna doğru kaymaya başladığın bu bağlamda asıl incelenmesi gereken cihaz ve teknolojilerin bunlar olduğuna işaret etmek lazım! DAĞITILABİLİR İLETİLEBİLİR ETKİLEŞİMLİ
4
İletişimin teknolojik evrimi
BASILI GÖRSEL-İŞİTSEL SANAL BİOGENETİK 1850 1900 1950 2000 2050 Bu noktada sanal iletişimdeki cihaz yoğunluğunun, zaman mekandan bağımsızlık isteği ve mobil telefonlara eklenen ajanda, radyo ve fotograf makinesi gibi fonkisyonlar sayesinde bilgisayar formundan mobil telefon formuna doğru kaymaya başladığın bu bağlamda asıl incelenmesi gereken cihaz ve teknolojilerin bunlar olduğuna işaret etmek lazım! DAĞITILABİLİR İLETİLEBİLİR ETKİLEŞİMLİ TÜMLEŞİK
5
Yeni Medya Unsurları Etkileşimli Kişisel Yüksek Mobilite
Yüksek Görsel işitsellik Yüksek iletim hızı
6
Basılı Medya (Basın) Dün ve öncesinin gündemi Yorum ve analizler
Yazı/Fotograf tabanlı içerik Hava Durumu,Fal, Magazin, TV Rehberi, Çizgi Roman,röportajlar Avantaj Kalıcı Zengin içerik İzlemesi kolay Mobilitesi olan Dezavantajları Güncel değil Kısıtlı etkileşim Düşük iletim hızı Sınırlı görsellik/işitsellik yok Kişisel değil
7
İşitsel Medya (Radyo) Anlık haber ve gündem Yorum ve analizler
Ses tabanlı içerik Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun Avantaj Günceli yakalayan Yüksek iletim hızı Mobilitesi yüksek Dezavantajları Kalıcı değil! Kısıtlı etkileşim! Görsellik yok Kişisel değil!
8
Görsel Medya (TV) Anlık haber ve gündem Yorum ve analizler
Ses-Görüntü tabanlı içerik Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun,Sinema, vd. Avantaj Günceli yakalayan Yüksek görsel işitsellik Yüksek iletim hızı Dezavantajları Kalıcı değil! Kısıtlı etkileşim! Kısıtlı mobilite Kişisel değil!
9
Yeni Medya (İnternet-Mobil)
Anlık haber ve gündem Yorum ve analizler Yazı, Fotograf, Ses ve Görüntü tabanlı içerik Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun, Sinema, vd. Avantaj Kalıcı Yüksek görsel işitsellik Yüksek iletim hızı Yüksek etkileşim Yüksek mobilite Kişisel Dezavantajları Yaygın değil Kullanımı beceriye dayalı
10
Yeni Medya Haberciliği- haberturk.com
Hızlı haber, “perde arkası” analiz!
11
Yeni Medya Haberciliği- hurriyetim.com
Zengin içerik, gazete ile sinerji!
12
Yeni Medya Haberciliği- milliyet.com
Zengin içerik, gazete ile sinerji, etkili görsellik!
13
Yeni Medya Haberciliği- radikal.com
Zengin içerik, gazete ile sinerji, etkin okur etkileşimi!
14
Yeni Medya Haberciliği- medyatava.net
Hızlı doğrulama ve haber servis etme!
15
Yeni Medya Haberciliği- superpoligon.com
Hızlı haber servis etme, yoğun okur etkileşimi!
16
Yeni Medya Haberciliği- Gazetem.net
Güçlü kalemlerden zengin yorum ve analizler!
17
Yeni Medya Haberciliği- ntvmsnbc.com
Zengin ve internet plaftomuna uygun içerik ve görsellik!
18
Yeni Medya Haberciliği- bbc.co.uk
Çok zengin içerik, radyo ve tv ile sinerji, etkin okur etkileşimi, izle/dinle olanağı!
19
Yeni Medya Haberciliği- cnn.com
Çok zengin içerik, radyo ve tv ile sinerji, izle/dinle olanağı, etkin site tasarımı!
20
Yeni Medya Haberciliği- 7777 shubuo
Mobil habercilik;Çok hızlı haber servisi, kişisel haber olanağı !
21
Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv
Derin, araştırmacı habercilik !
22
Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv
Zengin görsellik ve işitselliğe dayalı tasarım!
23
Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv
Okur katkılı etkileşim !
24
Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv
Mobil habercilik !
25
Yeni Medya Haberciliğinin Geleceği e-kağıt
26
Yeni Medya Haberciliğinin geleceği
27
Küreselleşme ve yeni medya sektörü
Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı İnsanın dünyada serbest dolaşımı Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı Küresel kurumların oluşumu AB NAFTA ASEAN APEC Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu
28
Küreselleşme ve yeni medya sektörü
Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı İnsanın dünyada serbest dolaşımı Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı Küresel kurumların oluşumu AB NAFTA ASEAN APEC Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu
29
Siberalan-Serbest dolaşım
Sınırları aşan Çok sesliliğe olanak tanıyan Katılımcılığa olanak tanıyan
30
Siberalan-Kontrol Bilginin kontrolü ?? Mal hareketlerinin kontrolü
Sermayenin kontrolü İnsanın kontrölü ?
31
Küresel Medya yapıları
32
Küresel Yeni Medya yapıları
33
Yeni Medyaların Küresel Sorunları
Yerelleşme Küresel ve Yerel Düzenleme eksikliği Heterojen yeni medya altyapıları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.