Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDoganer Erim Değiştirilmiş 10 yıl önce
0
CV HAZIRLAMA, MÜLAKAT TEKNİKLERİ VE MOTİVASYON EĞİTİMİ
DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK
1
Kariyer hedefiniz, gelecekte çalışma yaşamınızda hangi noktada bulunmak istediğinizdir.
ÖZGÜVEN
2
ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN
BAŞARISIZ OLURSUN
3
BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN
4
Sizin için "değer" ifade eden ve önemli olan tüm kavramlar
dürüstlük özveri dostluk etkin olmak saygı millet para meslek işteki mevki sevgi sağlık dernek çevrecilik kalıcı olmak tanınmış olmak siyasi görüş başarı iyi niyet vatan din öğrenmek mutluluk aile klüp gelişim
5
Çalışma yaşamına yeni başlayanlar ;
Askerlik b. Yüksek Lisans c. Evlilik
6
YENİ BİN YILIN KARAKTERİSTİKLERİ
Yoğun teknoloji. Hızlı ulaşım ve iletişim. Bilgi toplumu, yoğun bilgi üretimi ve tüketimi. Kişi düzeyinde: Yalnızlık, dengesizlik, değersizlik, yabancılaşma, hoşgörüsüzlük, kendini beğenmişlik, şiddet, stres. Toplum düzeyinde: Yalnızlık, dengesizlik, değersizlik, yabancılaşma. Yoğun değişme ve dönüşüm ihtiyacı.
7
Başarı = bireysel özellikler + imkanlar çaba motivasyon
8
CV NEDİR? CV, CURRİCULUM ve VİTAE kelimelerinin bir araya gelmelerinden oluşmaktadır. Curriculum, Latince koşu, yarış anlamına gelir. Vitae ise;Hayat,yaşam anlamına gelmektedir. Curriculum Vitae ise “Hayat yarışı" olarak çevirebiliriz. Türkçede her ikisine karşılık “Özgeçmiş" sözcüğü kullanılmaktadır
9
Başvurduğunuz Konu ile ilgili diğer özelliklerinizin
Niteliklerinizin Becerilerinizin CV TANIM Hedeflerinizin Deneyimlerinizin Başvurduğunuz Konu ile ilgili diğer özelliklerinizin yer aldığı, açık ifadeli ve kolay anlaşılan, okuyan kişiyi etkilemeye yönelik kurallara uygun tasarlanmış bir özettir
10
İŞ VERENİN KAFASINDA Kİ Firma çalışanlarına uyum
CV’NİN AMACI NE OLMALIDIR 2 ? İŞ VERENİN KAFASINDA Kİ SORU İŞARETİ GİDERİLMELİDİR? Firma çalışanlarına uyum sağlayabilir mi? Başvuran kişi bu işi başarabilir mi Özgeçmiş hazırlarken bu 2 soruya verilecek cevap ile yöneticinin kafasında ki soru işareti giderilmelidir.
11
CV’NİZ ÖN ELEMEYİ GEÇMELİ
ÖN ELEME İÇİN İYİ BİR CV NASIL OLMALIDIR 1- Tasarımı ve sunumu ile yüzlercesi arasından fark edilmeyi sağlamalıdır 2- Sade, net, iyi düzenlenmiş ve konuyla ilgili olmalıdır 3- Deneyimleriniz, becerileriniz ve eğitiminizle ilgili önemli noktalara işaret etmelidir Ürünler fabrikalarda, CV’LER zihinlerde oluşturulur.
12
CV Hazırlamanız İçin 14 Öneri
13
14 öneri 1. Hedefe Odaklanın 2. Uzunluk
3. Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlerine Dikkat Edin 4. Sayılar Önemlidir 5. İlanda Satır Aralarına Dikkat Edin 6. Pozisyonun Size Uygun Olması Önemlidir 7. CV Bir Satış Aracıdır 14 öneri
14
14 öneri 8. CV'niz Güzel ve Temiz Görünmeli
9. Hayallerinizden ya da Bebekliğinizden Değil, Yakın Zamanda Yaptıklarınızdan Bahsedin 10. Dürüst Olun 11. Kurallara Uyun 12. Postada ve Şirket İçinde Kaybolmayın 13. Tekrarlardan Kaçının 14. Kullanırken Dikkatli Olun 14 öneri
15
Profesyonel niteliklerinizi iyi bir özgeçmişle işverene aktarmanız, iş görüşmesine davet edilmeniz için ilk ve en önemli aşamayı oluşturur
16
ÖZGEÇMİŞ HAZIRLANMASI
17
Özgeçmiş, bireyin çalışma yaşamı ile ilgili bilgilerini, düzenli bir şekilde işverene sunmaya yarayan bir araçtır. “bireye özgü belirli değerlerin bir araya getirildiği ve sergilendiği bir reklamdır.”
18
CV NEDİR, NE DEĞİLDİR ? EVET HAYIR EVET HAYIR EVET EVET HAYIR HAYIR
İş görüşmesine çağrılmak mıdır? CV’de Hayat Hikayesine yer verilebilir mi? İş kapısını Aralamak mıdır? EVET Çok İş değiştirmek ve buna CV’de Yer vermek midir? HAYIR EVET Diğer Kişilerden Farklılık yaratılmasını göstermek midir? HAYIR Hakkınızda İyi Bir İzlenim Yaratmak mıdır? EVET CV’yi el yazısı ile yazabilir mi? EVET CV’de İş Yeri Adresi Mutlaka Olmalı mıdır? HAYIR İşvereninizin sizin hakkınızda edindiği ilk izlenim midir? HAYIR İşverenin İlgisini Çekmek midir? Boy,kilo,çocuk adları,aile bilgileri vs bilgiler CV ‘de olmalı mıdır? EVET Bilgilerin uzun paragraflar ile anlatılması mıdır? EVET CV Sade ,düzgün ve konu ile alakalı olmalı mıdır? HAYIR HAYIR EVET
19
ÖZGEÇMİŞİN BÖLÜMLERİ İletişim Bilgileri Eğitim İş Deneyimi Yabancı Dil
Bilgisayar Diğer Yetkinlikler Üye olunan Dernek/Kuruluşlar Hobiler/Aktiviteler Kişisel Bilgiler Kariyer Hedefi Referanslar
20
ÖZGEÇMİŞ (CV) ÇEŞİTLERİ
21
Fonksiyonel (İşlevsel) CV
Bu format daha çok, becerilerini ve başarılarını ön plana çıkarmak isteyen kişiler tarafından tercih edilmektedir. Eğer uzun süre çalışma hayatına ara vermişseniz ya da aynı alanda çok iş değiştirmiş iseniz gene bu formatı kullanmanız yararlı olabilir Bu şekilde, okuyanın dikkatini tecrübelerinize çekmiş olursunuz.
22
ÖRNEK CV-1 FONKSİYONEL CV ÖRNEĞİ KİŞİSEL BİLGİLER KARİYER HEDEFİ
ERHAN AKIN Abdi İpekçi Cad. Başa Sok. No:12/7 Teşvikiye, Istanbul Ev: (212) , İş: (212) , Cep: (532) ÖRNEK CV-1 FONKSİYONEL CV ÖRNEĞİ VERDİĞİ EĞİTİM VE SEMİNERLER KİŞİSEL BİLGİLER Uyruğu T.C Doğum Yeri Elazığ Doğum Tarihi 01/01/1963 Askerlik Durumu 11/ /1989 Arasında yedek subay Medeni Durum Evli Satış Teknikleri Semineri AAAA—DANIŞMANLIK AŞ Pazarlama Stratejileri BBBB—DANIŞMANLIK AŞ Zaman Yönetimi CCCCC—DANIŞMANLIK AŞ Etkin Yöneticilik Semineri DDDD—DANIŞMANLIK AŞ KARİYER HEDEFİ AKADEMİK ÇALIŞMA Satış ve pazarlama alanındaki birikim ve iş geliştirme becerilerini bir e-ticaret şirketinde üst düzey yönetici konumunda değerlendirmek. Boğaziçi Üniversitesi, İşletme lisans Avusturya Erkek Lisesi İLGİ ALANLARI YABANCI DİL İngilizce: İLERİ SEVİYEDE ALMANCA: İLERİ SEVİYEDE BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint, Access, Internet Seyahat etmek, fotoğraf çekmek, tenis oynamak REFERANSLARI Ali Yavuz, BBB A.Ş. Genel Müdürü. Tel: Suna Yılmaz, CCC A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: Mustafa Cicek, AAA A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel:
23
DENEYİM VE TECRÜBELERİ
İŞ DENEYİMİ 09/1999 -: AAA A.Ş. - Pazarlama Direktörü - Yeniden yapılanmakta olan şirketin pazarlama planının yapılması - Aktif bir satış ve pazarlama çalışması ile müşteri portföyünün %300 artırılması - Reklam ve Halkla İlişkiler bölümünün kurulması 12/ /1999: BBB A.Ş. - Pazarlama Müdürü - İçecek grubundaki ürünlerden sorumlu olarak üç senelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerinin yönetilmesi Üç yeni ürünün başarı ile lansmanı, gereken promosyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi 11 kişilik satış ve pazarlama ekibinin işe alınması ve geliştirilmesi Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %220 ve ürün grubu karlılığında %11 artış sağlanması 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Yeni distribütörlerin bulunması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması Yeni distribütörlerin bulunması Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1996: CCC A.Ş. - Ürün Yöneticisi Asistanı - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerine destek Promosyon aktivitelerinin planlanması Zincir mağazalardaki promosyonların yönetimi Pazar Araştırmalarının değerlendirilmesi ve Ürün Yöneticisine sunulması DENEYİM VE TECRÜBELERİ -Tüketim malları piyasalarında Satış ve Pazarlama Yöneticiliği deneyimi, özellikle iş geliştirme konusunda başarılı iş sonuçları -Tanıtım, reklam ve promosyon kampanyaları deneyimi -Pazar Araştırma, Ürün geliştirme ve lansmanı konusunda farklı sektörlerde beş senelik bilgi ve deneyim -Farklı ülkelerden yöneticiler ile birlikte proje yönetimi becerileri -İletişime açık, ikna edici, sonuç odaklı çalışan ve analitik bakış açısına sahip yönetim tarzı.
24
Kronolojik (zaman sıralı) CV
Günümüzde en sık kullanılan CV şeklidir. Bu formatta, kişi aldığı tüm eğitimi ve iş tecrübelerini, en son iş tecrübesinden ve eğitiminden geriye doğru bir tarih sırasında yazar. Bu nedenle inceleyen kişi, genel olarak sizin geçmişine yönelik ana bilgileri kolayca anlayabilir.
25
ÖRNEK CV-2 KRONOLOJİK CV ÖRNEĞİ KİŞİSEL BİLGİLER KARİYER HEDEFİ
SERHAT EMİR Abdi İpekçi Cad. Başa Sok. No:12/7 Teşvikiye, Istanbul Ev: (212) , İş: (212) , Cep: (532) ÖRNEK CV-2 KRONOLOJİK CV ÖRNEĞİ VERDİĞİ EĞİTİM VE SEMİNERLER KİŞİSEL BİLGİLER Uyruğu T.C Doğum Yeri Elazığ Doğum Tarihi 01/01/1970 Askerlik Durumu 11/ /1995 Arasında yedek subay Medeni Durum Evli Satış Teknikleri Semineri AAAA—DANIŞMANLIK AŞ Pazarlama Stratejileri BBBB—DANIŞMANLIK AŞ Zaman Yönetimi CCCCC—DANIŞMANLIK AŞ Etkin Yöneticilik Semineri DDDD—DANIŞMANLIK AŞ KARİYER HEDEFİ AKADEMİK ÇALIŞMA Satış ve pazarlama alanındaki birikim ve iş geliştirme becerilerini bir e-ticaret şirketinde üst düzey yönetici konumunda değerlendirmek. Boğaziçi Üniversitesi, İşletme lisans Avusturya Erkek Lisesi İLGİ ALANLARI YABANCI DİL İngilizce: İLERİ SEVİYEDE ALMANCA: İLERİ SEVİYEDE BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint, Access, Internet Seyahat etmek, fotoğraf çekmek, tenis oynamak REFERANSLARI Ali Yavuz, BBB A.Ş. Genel Müdürü. Tel: Suna Yılmaz, CCC A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: Mustafa Cicek, AAA A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel:
26
İŞ DENEYİMİ 09/1999 -: AAA A.Ş. - Pazarlama Direktörü
- Yeniden yapılanmakta olan şirketin pazarlama planının yapılması - Aktif bir satış ve pazarlama çalışması ile müşteri portföyünün %300 artırılması - Reklam ve Halkla İlişkiler bölümünün kurulması 12/ /1999: BBB A.Ş. - Pazarlama Müdürü - İçecek grubundaki ürünlerden sorumlu olarak üç senelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerinin yönetilmesi Üç yeni ürünün başarı ile lansmanı, gereken promosyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi 11 kişilik satış ve pazarlama ekibinin işe alınması ve geliştirilmesi Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %220 ve ürün grubu karlılığında %11 artış sağlanması 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Yeni distribütörlerin bulunması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması Yeni distribütörlerin bulunması Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1996: CCC A.Ş. - Ürün Yöneticisi Asistanı - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerine destek Promosyon aktivitelerinin planlanması Zincir mağazalardaki promosyonların yönetimi Pazar Araştırmalarının değerlendirilmesi ve Ürün Yöneticisine sunulması
27
ÖRNEK CV-3 YENİ MEZUN BİR CV ÖRNEĞİ KİŞİSEL BİLGİLER
AHMET SAĞMAN Abdi İpekçi Cad. Başa Sok. No:12/7 Teşvikiye, Istanbul Ev: (212) , İş: (212) , Cep: (532) ÖRNEK CV-3 YENİ MEZUN BİR CV ÖRNEĞİ KİŞİSEL BİLGİLER İŞ-STAJ DENEYİMLERİ Uyruğu T.C Doğum Yeri Elazığ Doğum Tarihi 01/01/1983 Askerlik Durumu 2007 yılına kadar tecilli Medeni Durum bekar DSİ 9.Bölge Müdürlüğü- Merkez Atölye 24 iş günü Karayolları 8.Bölge Müdürlüğü ALTINOVA CİMENTO FABRİKASI Makine ve Torna Atölyesi :9 ay AKADEMİK ÇALIŞMA KARİYER HEDEFİ Fırat Üniversitesi, Makine Öğretmenliği Elazığ Gazi Meslek lisesi Uluslararası kimya şirketlerinde görev almak İLGİ ALANLARI YABANCI DİL İngilizce: orta seviyede BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint, Access, SPSS , Internet Seyahat etmek, fotoğraf çekmek, tenis oynamak REFERANSLARI Ali Yavuz, BBB A.Ş. Genel Müdürü. Tel: Suna Yılmaz, CCC A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: Mustafa Cicek, AAA A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel:
28
ÖRNEK CV-4 KİŞİSEL BİLGİLER AKADEMİK ÇALIŞMA İŞ DENEYİMİ
FETHİ AHMET GEL Hilalkent Mah.Palmiye:3 Daire:8 ELAZIĞ Cep: 0090(535) VERDİĞİ EĞİTİM VE SEMİNERLER KİŞİSEL BİLGİLER Uyruğu T.C Doğum Yeri Elazığ Doğum Tarihi 01/01/1970 Askerlik Durumu Yaptı Medeni Durum Evli Oyak Elazığ Çimento Fabrikası İthalat -İhracat İşlemler Musiad Elazığ Şub İthalat -İhracat İşlemleri,Pazarlama Civelek İnşaat Pazarlama ve Satış Teknikleri,Kurumsallaşma Elazığ Genç İşadamları Derneği İthalat İhracat İşlemleri Mis Holding İthalat-İhracat İşlemleri AKADEMİK ÇALIŞMA İŞ DENEYİMİ İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi-Lisans 2001- İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi- Yüksek Lisans devam ediyor(Tez Aşamasında) Firat Üniversitesi Mali İşler Daire Başkanlığı Ziraat Bankası A.Ş. Dış İşlemler İstanbul Bölgesi Rumeli Holding-İç Denetçi İhlas Holding-Satın Alma ve Bayii Koordinatörü İntem A.Ş.-Satış ve Pazarlama YABANCI DİL İngilizce: Orta Düzey BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint
29
MÜLAKAT REHBERİ
30
Başarıyı sınırlandıran faktörlerden birisi de “Mazeret Bulma” hastalığıdır.
1 Sağlık Mazereti 2 Zekam Yetersiz Mazereti 3 Yaş Mazereti
31
Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye
hakkı yoktur...
32
Başarı için, HEDEF BELİRLEME önemlidir.
33
Kesinlikle, niteliklerinizi tecrübenizi küçümsemeyin !
ve tecrübenizi küçümsemeyin !
34
İş Görüşmesine Gitmeden Önce
35
Firmayı Tanıyın Şirket hakkında bilgi edinmiş olduğunuzu fark eden görüşmeci, bunu olumlu puan olarak kaydedecektir.
36
Şirketin yerini öğrenin ve nasıl ulaşabileceğiniz konusunda emin olun.
Ayrıca firmanın telefonu da, herhangi bir geç kalma durumu için, yanınızda bulunmalıdır.
37
Mülakatı yapacak olan kişinin ismini ve pozisyonunu tam olarak öğrenin ve not alın.
38
İş görüşmesine çok erken gelmek, adayın heyecanlı olduğunun göstergesidir.
39
Yanınızda mutlaka bir kalem ve not alabileceğiniz bir defter bulundurun.
40
MÜLAKAT HAZIRLIĞI
41
İş görüşmesinin başında, mülakatçı havayı yumuşatmak için size sohbet niteliğinde sorular sorabilir.
Mülakat sırasında, mülakatçının yaklaşımı ne olursa olsun siz resmiyetinizi bozmayın.
42
İş görüşmeleri, GİRİŞ GELİŞME SONUÇ bölümlerinden oluşur.
43
Mülakatın giriş aşamasında, çoğunlukla mülakatçı
sizi dinlemeyi arzu eder. Profesyonel niteliklerinize ve tecrübenize yoğunlaşmayı tercih eder.
44
Gelişme aşamasında; tecrübeniz ve profesyonel
nitelikleriniz ile ilgili verdiğiniz cevaplar doğrultusunda sizden daha fazla bilgi toplamaya çalışır.
45
Sonuç aşamasında ise; firmayı ve pozisyonu detaylı olarak anlatır.
Eğer mülakat performansınız, mülakatı yapan kişi tarafından beğenilirse pozisyonun maddi imkanlarına da yer verir.
46
MÜLAKATTA BEDEN DİLİNİN ÖNEMİ
47
İLK İZLENİM
48
TOKALAŞMA
49
İÇTEN VE SAMİMİ OLUN
50
BAKIM VE SAĞLIK
51
GÖRÜŞMEYE GİDERKEN NE GİYMELİ?
52
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
53
Göz kırpma Burun kıvırma Dudak yalama Yüz buruşturma Ani kafa atımları Omuz silkme Parmaklarıyla oynama Parmakları çıtlatma Ayakları sallama, vurma, sekme Ayak bileğinden germe vb.
54
Mülakat Performansınızı Arttırmak İçin Bazı Temel Kurallar...
55
Sizinle görüşme yapan yetkili ile kendinizden emin bir ifade ile el sıkışın ve hafifçe gülümseyin.
56
İkram edilse bile, asla sigara içmeyin !
57
Size, oturulacak yer gösterilmesini bekleyin.
58
Mülakat sırasında saate bakmamaya özen gösterin.
59
Sorulara cevap verirken, göz teması kurmaya özen gösterin.
Eğer aynı anda birden fazla kişi, iş görüşmesinde bulunuyorsa hepsi ile belli aralıklarla göz teması kurmaya çalışın.
60
Dürüst olun ve sorulan sorunun cevabını bilmiyorsanız bilmiyorum demekten çekinmeyin.
61
Kariyeriniz ile ilgili bilgi saklamayın ve yanıltıcı bilgi vermekten kaçının.
62
Başvurulan işe, istekli olduğunuzu mümkün olduğu oranda gösterin.
63
Ücret, izin süreleri ve sosyal haklar hakkında, size iş teklifi yapılmadıkça soru sormayın.
64
ÇALDIĞINIZ KAPILARIN SONUNA KADAR AÇILMASI ÜMİDİYLE…
65
İnsan Kaynakları Uzmanı
TEŞEKKÜRLER DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.