Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSertac Yuksel Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007
2
Araştırmanın amacı •Teknoloji Omnibus Araştırması, Türkiye’nin kentsel alanında yaşayan ve bireysel teknoloji ürünleri kullanan tüketicilerin teknoloji kullanım alışkanlıkları, belli teknolojik ürün markalarını tanıma düzeyleri, marka tercihleri ve yakın gelecekte ürün satın alma eğilimlerinin anlaşılması ve ölçülmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.
3
Metodoloji •Araştırmanın yöntemi: –Kantitatif araştırma, yüz yüze anket tekniği •Örneklem: –15 – 55 yaşları arasında, –Cep telefonu, bilgisayar, internet veya MP3 çalar gibi bireysel teknoloji ürünlerinden en az birini kullanan 1.338 birey ile araştırma kapsamında görüşülmüştür. •Kapsam: –Araştırma 16 il’de (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa, Samsun, Trabzon) bireysel teknoloji tüketicileriyle gerçekleştirilmiştir. •Saha tarihi: Mart 2007
4
Cep telefonu sahipliği Baz: 1.338 Görüşülen teknoloji kullanıcılarının hemen hepsinde cep telefonu vardır.
5
Teknoloji kullanıcıları tarafından hatırlanan ilk 3 cep telefonu markası oranları Nokia Sony Ericsson Motorola Nokia ilk sırada söylenen cep telefonu markaları içinde açık farkla başta gelmektedir.
6
Bilgisayar sahibi olanların evlerinde kullandıkları bilgisayar türü Baz: 771 Evinde bilgisayar olanların yaklaşık beşte birinde taşınabilir bilgisayar vardır.
7
Bilgisayar sahibi olanların bilgisayarlarını ne zaman satın aldıkları Baz: 771 En son bilgisayar satın alma sürelerinin dağılımına bakıldığında son bir yıl içinde bilgisayar satın alanlar en yüksek grubu oluşturmaktadır Ancak gruplar arasında çok belirgin bir farklılık görülmemektedir.
8
Hatırlanan ilk 3 masa üstü bilgisayar markası Casper HP Exper Görüşülenlerin ilk olarak belirttikleri masa üstü bilgisayar markaları içinde Casper belirgin olarak öne çıkan marka olmuştur. İkinci sırada HP, üçüncü sırada ise Exper en sık belirtilen markalardır. Baz: 1.338
9
Teknoloji tüketicilerinin internet kullanma oranı Baz: 771 Teknoloji tüketicilerinin yaklaşık üçte biri internet kullanmazken, bilgisayarı olanların sadece %16 sı internet kullanmadığını belirtmiştir Baz: 1.338
10
Hane halkının internet kullanma alışkanlığı Baz: 566 Evden internete bağlanan hanelerin çoğunda(%85) internet kullanan kişi sayısı birden fazladır. Yaklaşık üçte birinde ise tüm hane üyeleri internete bağlanmaktadır
11
İnternet kullanım amaçları İnternet en çok bilgi edinme araştırma ve yazışma/haberleşme amaçlı kullanılmaktadır.
12
Tüketicilerin ihtiyaç duyduklarında teknoloji ürünlerini nerelerden satın aldıkları Baz: 1738 Teknoloji tüketicilerinin zincir mağazalardan ve ilgili marka bayiliklerinden alışveriş yapma alışkanlıkları daha yüksektir.
13
1 yıl içinde alınması düşünülen teknoloji ürünleri Önümüzdeki 1 yıl içinde alınması düşünülen teknoloji ürünleri içinde cep telefonu ilk sırada gelmektedir.
14
1 yıl içinde alınması düşünülen cep telefonu markaları Önümüzdeki 1 yıl içinde alınması düşünülen cep telefonu markaları içinde Nokia başta gelmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.