Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kalite Kavramı
2
MÜŞTERİ TALEBİ BOL ÇEŞİT DEĞİŞİK MARKALAR FARKLI İHTİYAÇLAR FARKLI ÖZELLİKLER FARKLI FİYAT
3
DEĞİŞİM İHTİYACI MÜŞTERİ TALEBİ REKABET KÜRESELLEŞME
JAPONLARIN BAŞARISI
4
Kalite, kullanıma uygunluktur. (Joseph Juran)
Kalite, bir ürünün gerekliliklere uygunluk derecesidir.(P. Crosby) Kalite, ürünün sevkiyatından sonra toplumda sebep olduğu en az zarardır. (G. Taguchi) Talebe uygun ve düşük maliyette istenen standartlık ve güvenilirlik derecesi (Deming) Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. (ISO 8402)
5
Kalite ile İlgili Yanlış Düşünceler:
Kalite fazla harcama gerektirir. Kalite sistemi pahalı bir iştir. Kalite sadece mamuller için geçerlidir. Kalite sadece kalite biriminin sorumluluğundadır.
6
Kalitenin Amaçları Kalite, bir önlemdir.
Kalite, müşterinin tatminidir. Kalite, verimliliktir. Kalite, esnekliktir. Kalite, yatırımdır. Kalite, programa uymaktır. Kalite, etkili olmaktır.
7
Kalite’nin Boyutları Performans Uygunluk Güvenilirlik Dayanıklılık
Hizmet görürlük Estetik İtibar Diğer etkenler
8
Kalite Kavramının Tarihsel Gelişimi
Kalite ile ilgili ilk kayıtlar M.Ö yılına kadar uzanır. Ünlü Hammurabi Kanunları’nın 229. maddesinde şu ifadeler yer alır; “Eğer bir inşaat ustası bir adama ev yapar ve yapılan ev yeterince sağlam olmayıp ev sahibinin üstüne çökerek ölümüne sebep olursa o inşaat ustasının başı uçurulur.”
10
Kalitenin Tarihsel Gelişimi
11
Kalitenin Bileşenleri
Tasarım Kalitesi Organizasyon tarafından istenen tasarım özellikleri ve standartlara denir. Uygunluk Kalitesi Müşteri tarafından istenilen özellik ve standartlara denir. Kullanım Kalitesi Mal ve hizmetin müşteri tarafından kullanılmasıyla ortaya çıkan kalitedir.
12
Kalite ile İlgli Kavramlar
Kalite Kontrol: Hedeflenen kalite düzeyine ulaşmak ve ulaşılan kalite düzeylerinin devamlılığını sağlamak amacıyla kalite ile ilgili denetim çalışmalarıdır.
13
Kalite Çemberleri İşletmede kalite ile ilgili hataların, sorunların belirlenerek çözümü amacıyla kurulan, işletme personelinden oluşan çalışma gruplarıdır.
14
Kalite Güvencesi Mal ve hizmetlerin kalite standartlarına göre üretilmesi sonucunda müşteri beklentilerinin karşılanarak müşteri güveninin sağlaması için yapılan düzenli çalışmalardır.
15
Toplam Kalite Yönetimi
Kalite kavramının geldiği en son noktayı gösteren bir yönetim modelidir. TKY, bir ürünün kalitesinin insan odaklı yaklaşım, çalışanların katılımı, üst yönetimin liderliği, rekabet odaklı sürekli iyileştirme çalışmalarıyla sağlanabileceğini öngören bir yönetim modelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.