Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
2011 SONUÇLARI Can Çağdaş TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
2
Türkiye Temsili, Kamuoyu
Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
3
İtibar Radarındaki 371 Şirket
A Bank Aroma Bosch Danone Fantom Hotiç Koç Migros Piyale Sony Ericsson Toprak A101 Arten İnsaat Botaş De Facto Fenerbahçe A.Ş. Hp Koç Allianz Milangaz Polo Soyak Torunlar Abdi İbrahim Arzum Boyner Demirören Fırat Pen HSBC Komili Mini Cooper Praktiker Sprite Toshiba Acarlar Asus BP Denizbank Fi Yapı Htc Kongaz Mitsubishi Profilo SSK Toyota Acer Aşçıoğlu Bravo Yapı Desa Fiat Hyundai Konya Şeker Mobil Gaz PTT Subaru TTnet Acıbadem Atasun Bugatti Dia Filiz ING Koton Mogaz Puma Superonline Tukaş Adese Audi Burbery Diesel Finansbank Iphone Kozda Giyim Mopaş Quicksilver Sütaş Turkcell Adidas Avea Burger King Dimes Flo İçim Kuveyt Türk Mudo Real Şekerbank Tüpraş Adil Işık AvivaSA Cappy Dinar Ford İgdaş KVK Mustang Red Bull Şişecam Türk Telekom Adopen Aydınlar Carrefour Doğan Freşa İhlas Lacoste Nestle Reis Şok Ukra inşaat Ağaoğlu Ayedaş Casper Doğan Holding Fruko İnci LCW Network Renault Şölen Uludağ Ak Sigorta Aygaz Ceren İnşaat Doğuş Galatasaray A.Ş. İnova Lescon Nike Rey Grup T.E.B Ulusoy Akbank Aygün İnşaat Cevahir Holding Doğuş Holding Gama İpekyol Levi`s Nissan Rodi Tadım Ülker Akça Aytaç Ceylan İnşaat Dörtler Garanti İpragaz LG Nokia Saba Tamek Vakıfbank Aker Bank Asya Citröen Dumankaya Garanti Bankası İstikbal Lider Nural Sabah Tansaş Vakko Akfa Banvit Coca-Cola Eczacıbaşı Genpa İş Bankası Likitgaz Opel Sabancı Tariş Varyap Akfen Bedaş Cola Turka Efes Pilsen Gima İtimat Limak Grubu Opet Sahra Grup Taş Yapı Vatan Bilgisayar Aksa Beğendik Colins Ege Market Gimsa Kadıoğlu Loft Orkide Samgaz Tat Versage Aksu Beko Collezione Ege Seramik Google Kale Kilit Lotto Oyak Bank Samsung TAV Vestel Alarko Belca Converse Ekici Greens Karaca LTB Öncü Sanko TCDD Vodafone Albaraka Türk Bellona Coşkun Elektrolüks Groseri Kastamonu Entegre Makro Özdilek Sarar TEB Volkswagen Algida Benetton Çağdaş Enerjisa Grundig Kelebek Man Özyeğin Saray Tedaş Yapı Kredi Allianz Beymen Çağrı Enka Gucci Keskinoğlu Mango P&G Saypa Tek Yasar Holding Altınyıldız Beypazarı Çalık Eras İnşaat Gür İş Kınaş Marka Grup Panasonic Schweppes Tekfen Yatırım Finans Altus Bifa Çamlıca Erdemir Güral Kia Marlboro Panda Scoda Teknosa Yedigün Anadolu Finans Bim Çayırova Eren Holding Halk Kibar Mavi Paşabahçe Sek Tekzen Yıldız Holding Anadolu Hayat Bimeks Çaykur Ergo Halk Bankası Kibaroğlu Medaş Pepsi Sharp Telefunken YKM Apple Biri Çeçen İnşaat Erikli Hamidiye Kiğılı Media Markt Petkim Shell Telpa Yörsan Aras Kargo Biryağ Çetinkaya Erkut Hatemoğlu Kiler Mercedes Petrol Ofisi Show Tv Tepe İnşaat Zara Arçelik Bizim Çolakoğlu Eti Hayat Kim Merinos Peugeot Sırma THY Ziraat Bankası Ardemir Blackberry Çukurova Exper Hayat Kimya Kinetix Mescioğlu Philip Morriss Siemens Tikveşli Zorlu Ariston BMC Daikon Fakir Hekimoğlu Kipa Metro Philips Sinpaş Tofaş Armağan BMW Damat Henkel Kiptaş Meysu Pınar Somyak Kömür TOKİ Armani Borusan Damla Fanta Honda Knorr Microsoft Pierre Cardin Sony Tommy Hilfiger Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
4
Türkiye Genel Sonuçları
5
Ülkemizin En İtibarlı Şirketleri
% Türkiye’deki en itibarlı 3 şirket sorusunda ilk söylenen şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
6
12 Sektörün En İtibarlı Şirketleri
Türkiye’deki 12 sektörün en itibarlı şirketleri Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
7
Şirketler Hakkında Bilgi Alınan Haber Kaynakları
% Şirketler hakkında bilgi aldığınız haber kaynakları nelerdir? Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
8
İtibar Endeks Puanları
Türkiye Geneli İtibar Puanları % Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 46,3 77,4 81,6 82,4 84,2 96,1 98,2 99,5 İtibar Endeks Puanları 78,3 Türkiye’de en itibarlı şirketlerin itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
9
Türkiye Geneli Algı Parametreleri Dağılımı
Köklü, sağlam bir kurum olması / Liderlik özellikleri taşıması ya da sektöründe lider konumda olması Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması Finansal ve ticari kapasitesinin yüksek olması Yeniliklere, teknoloji ve tasarıma önem vermesi Müşteri memnuniyetine önem vermesi Hızla büyüyen, atılımlar yapan bir şirket olması Türkiye ekonomisine katkıda bulunması Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması Dürüst ve şeffaf olması Toplumun gelişmesi için çalışması Ürün ve hizmetlerini adilce fiyatlandırması Saygı duyduğum bir şirket olması Performans Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi Çalışmak ya da çocuğumun çalışmasını isteyeceğim bir şirket olması Yatırım yapmayı isteyeceğim bir şirket olması Önem Türkiye geneli algı parametrelerinin dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011
10
Türkiye Geneli Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 2055, 2011
11
1 Elektronik Sektörü
12
Elektronik Sektörü – İtibar Radarındaki 27 Şirket
ACER BEKO FANTOM PANASONIC TEKNOSA APPLE BOSCH GRUNDIG PHILIPS TOSHIBA ARÇELİK CASPER HP PROFILO VESTEL ARISTON ELEKTROLUKS HTC SAMSUNG ARZUM EXPER LG SIEMENS ASUS FAKİR NOKIA SONY Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011
13
Elektronik Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 49,0 88,5 93,1 93,3 94,0 97,5 99,1 99,9 İtibar Endeks Puanı 85,2 Türkiye’de Elektronik sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011
14
Elektronik Sektörü Algı Parametreleri Dağılımı
Finansal ve ticari kapasitesinin yüksek olması Liderlik özellikleri taşıması ya da sektöründe lider konumda olması Köklü, sağlam bir kurum olması Yeniliklere, teknoloji ve tasarıma önem vermesi Dürüst ve şeffaf olması Müşteri memnuniyetine önem vermesi Hızla büyüyen, atılımlar yapan şirket olması Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması Türkiye ekonomisine katkıda bulunması Ürün ve hizmetlerini adilce fiyatlandırması Saygı duyduğum bir şirket olması Toplumun gelişmesi için çalışması Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi Performans Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması Çalışmak ya da çocuğumun çalışmasını isteyeceğim bir şirket olması Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi Yatırım yapmayı isteyeceğim bir şirket olması Önem Türkiye’de Elektronik sektöründe algı parametrelerinin dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011
15
Elektronik Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Elektronik sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 650, 2011
16
2 Gıda Sektörü
17
Gıda Sektörü – İtibar Radarındaki 37 Şirket
AKFA COŞKUN İÇİM ORKİDE TARİŞ AYTAÇ ÇAYIROVA İTİMAT PINAR TAT BANVİT ÇAYKUR KESKİNOĞLU PİYALE TUKAŞ BİFA DİMES KİPA SEK ÜLKER BİM EKİCİ KNORR SÜTAŞ YÖRSAN BİRYAĞ ETİ KOMİLİ ŞÖLEN BURGER KING FİLİZ MİGROS TADIM CARREFOUR HALK NESTLE TAMEK Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 716, 2011
18
Gıda Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 46,4 92,6 97,3 97,1 97,8 98,6 99,6 100,0 İtibar Endeks Puanı 87,4 Türkiye’de Gıda Sektörü’nde itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 716, 2011
19
Gıda Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Gıda sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 716, 2011
20
3 Otomotiv Sektörü
21
Otomotiv Sektörü – İtibar Radarındaki 25 Şirket
AUDI DOĞUŞ KIA MUSTANG SCODA BMC FIAT MAN NISSAN SUBARU BMW FORD MERCEDES OPEL TOFAŞ BUGATTI HONDA MINI COOPER PEUGEOT TOYOTA CİTRÖEN HYUNDAI MITSUBISHI RENAULT VOLKSWAGEN Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011
22
İtibar Endeks Puanları
Otomotiv Sektörü İtibar Puanları % Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 20,3 38,5 40,2 40,3 40,5 97,2 99,1 99,7 İtibar Endeks Puanları 54,8 Türkiye’de Otomotiv sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011
23
Otomotiv Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Otomotiv sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 727, 2011
24
4 Bankacılık ve Sigorta Sektörü
25
Bankacılık ve Sigorta Sektörü – İtibar Radarındaki 24 Şirket
A BANK ANADOLU HAYAT FİNANSBANK İŞ BANKASI VAKIFBANK AK SİGORTA AVIVASA GARANTİ BANKASI KOÇ ALLIANZ YAPI KREDİ AKBANK BANK ASYA HALK BANKASI KUVEYT TÜRK YATIRIM FİNANS ALBARAKA TÜRK DENİZBANK HSBC ŞEKERBANK ZİRAAT BANKASI ANADOLU FİNANS ERGO ING BANK TEB Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 718, 2011
26
İtibar Endeks Puanları
Bankacılık ve Sigorta Sektörü İtibar Puanları % Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 34,7 70,1 74,1 75,0 79,6 94,1 97,3 100,0 İtibar Endeks Puanları 72,5 Türkiye’de Bankacılık ve Sigorta sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 718, 2011
27
Bankacılık ve Sigorta Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Bankacılık ve Sigorta sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 718, 2011
28
5 Tekstil ve Konfeksiyon
29
Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü – İtibar Radarındaki 48 Şirket
ADIDAS COLLEZIONE İPEKYOL LTB QUICKSILVER ADİL IŞIK CONVERSE KARACA MANGO RODI AKER ÇETİNKAYA KİĞILI MAVİ SARAR ALTINYILDIZ DAMAT KINETIX MUDO TOMMY HILFIGER ARMAĞAN DE FACTO KOTON NETWORK VAKKO ARMANI DIESEL LACOSTE NIKE VERSACE BENETTON FLO LCW ÖZDİLEK YKM BEYMEN GUCCI LESCON PIERRE CARDIN ZARA BURBERY HATEMOĞLU LEVİ`S POLO COLINS İNCİ LOFT PUMA Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 704, 2011
30
Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 42,0 86,3 90,8 91,8 97,5 98,8 99,9 İtibar Endeks Puanı 82,9 Türkiye’de Tekstil ve Konfeksiyon sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 704, 2011
31
Tekstil ve Konfeksiyon Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Tekstil ve Konfeksiyon sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 704, 2011
32
6 İnşaat
33
İnşaat Sektörü – İtibar Radarındaki 23 Şirket
AĞAOĞLU DUMANKAYA GAMA MESCİOĞLU TOKİ AKFEN ENKA KADIOĞLU SİNPAŞ UKRA İNŞAAT AYGÜN İNŞAAT ERAS İNŞAAT KINAŞ SOYAK VARYAP BRAVO YAPI ERKUT KİPTAŞ TAŞ YAPI ÇEÇEN İNŞAAT Fİ YAPI LİDER TEPE İNŞAAT Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 621, 2011
34
İnşaat Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 7,1 16,5 17,3 17,4 17,9 93,8 96,9 99,7 İtibar Endeks Puanı 42,6 Türkiye’de İnşaat sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 621, 2011
35
İnşaat Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de İnşaat sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 621, 2011
36
7 Perakende
37
Perakende Sektörü – İtibar Radarındaki 33 Şirket
GİMSA MAKRO ŞAYPA ADESE ÇAĞRI GREENS MEDIA MARKT ŞOK BEĞENDİK DIASA GROSERİ METRO TANSAŞ BİM DÖRTLER KİBAROĞLU MİGROS TEKZEN BİZİM EGE MARKET KİLER MOPAŞ ÜLKER BOYNER GENPA KİM PRAKTİKER CARREFOUR GİMA KİPA REAL Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 668, 2011
38
Perakende Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 42,1 86,2 94,2 94,9 95,7 98,1 99,6 100,0 İtibar Endeks Puanı 84,5 Türkiye’de Perakende sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 668, 2011
39
Perakende Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Perakende sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 668, 2011
40
8 Alkolsüz İçecek
41
Alkolsüz İçecek Sektörü – İtibar Radarındaki 31 Şirket
AROMA DANONE HAYAT SCHWEPPES ULUDAĞ BEYPAZARI DİMES İÇİM SEK ÜLKER CAPPY ERİKLİ MEYSU SIRMA YEDİGÜN COCA-COLA FANTA NESTLE SPRITE COLA TURKA FREŞA PEPSI SÜTAŞ ÇAMLICA FRUKO PINAR TAMEK DAMLA HAMİDİYE REDBULL TİKVEŞLİ Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 680, 2011
42
Alkolsüz İçecek Sektörü İtibar Puanı
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 40,0 86,8 93,7 94,8 97,2 96,1 98,2 99,7 İtibar Endeks Puanı 84,1 Türkiye’de Alkolsüz İçecek sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 680, 2011
43
Alkolsüz İçecek Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Alkolsüz İçecek sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 680, 2011
44
9 Enerji
45
Enerji Sektörü – İtibar Radarındaki 29 Şirket
AKSA ÇALIK KONGAZ OPET SHELL AYEDAŞ ÇUKUROVA LİKİTGAZ PETKİM TEDAŞ AYGAZ DEMİRÖREN MEDAŞ PETROL OFİSİ TEK BEDAŞ ENERJİSA MİLANGAZ REY GRUP TÜPRAŞ BOTAŞ İGDAŞ MOBİLGAZ SAHRA GRUP ZORLU BP İPRAGAZ MOGAZ SAMGAZ Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
46
Enerji Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 28,3 65,8 72 72,4 78,5 90,6 93,7 99,7 İtibar Endeks Puanı 69,3 Türkiye’de Enerji sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
47
Enerji Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Enerji sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
48
10 GSM-Telekom
49
GSM-Telekom Sektörü – İtibar Radarındaki 14 Şirket
AVEA IPHONE SAMSUNG TELPA TÜRK TELEKOM BİRİ KVK SONY ERICSSON TTNET VODAFONE BLACKBERRY NOKIA SUPERONLINE TURKCELL Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
50
GSM-Telekom Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 42,3 82,0 87,5 88,4 91,8 95,2 97,2 99,4 İtibar Endeks Puanı 80,8 Türkiye’de GSM-Telekom sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 628, 2011
51
GSM-Telekom Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de GSM-Telekom sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 628, 2011
52
11 Beyaz Eşya
53
Beyaz Eşya Sektörü – İtibar Radarındaki 20 Şirket
ARÇELİK BOSCH İHLAS SABA SONY ARISTON DAIKIN LG SAMSUNG TELEFUNKEN ARZUM ELEKTROLUKS PHILIPS SHARP TOSHIBA BEKO FAKİR PROFILO SIEMENS VESTEL Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 617, 2011
54
Beyaz Eşya Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 49,5 85,5 90,7 91,1 92,5 99,3 99,8 100,0 İtibar Endeks Puanı 84,2 Türkiye’de Beyaz Eşya sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 617, 2011
55
Beyaz Eşya Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
Türkiye’de Beyaz Eşya sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 617, 2011
56
12 Holding
57
Holding Sektörü – İtibar Radarındaki 18 Şirket
AĞAOĞLU DOĞAN KİBAR SABANCI YILDIZ ALARKO DOĞUŞ KOÇ TEKFEN ZORLU ÇALIK ECZACIBAŞI NURAL ÜLKER ÇUKUROVA EREN ÖZYEĞİN YAŞAR Araştırma kapsamında söylenen tüm şirketler Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
58
Holding Sektörü İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 31,6 62,4 66,3 67,4 69,1 95,3 98,1 99,9 İtibar Endeks Puanı 68,1 SEKTÖR 58 HOLDİNG Holding sektörünün endeks değeri 68,1’dir. İlk üç kademe çok yüksek oranlardan oluşurken ilişki kurma noktasında kırılma oluşmaktadır. Türkiye’de Holding sektöründe itibar parametrelerinin puanları Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
59
Holding Sektörü Algı Parametreleri Önem-Performans İlişkisi
SLAYT 59 HOLDİNG Bu sektörde de beklentiler ile performans arasındaki farklar düşüktür. Türkiye’de Holding sektöründe algı parametreleri Önem-performans dağılımı Türkiye İtibar Endeksi, Baz 603, 2011
60
13 Sonuçlar
61
Sektörlerin İtibar Endeks Değerleri
İTİBAR PUANI Gıda 87,4 Elektronik 85,2 Perakende 84,5 Beyaz Eşya 84,2 Alkolsüz İçeçek 84,1 Tekstil ve Konfeksiyon 82,9 GSM-Telekom 80,8 12 Sektör Ortalaması 78,3 Bankacılık ve Sigorta 72,5 Enerji 69,3 Holdingler 68,1 Otomotiv 54,8 İnşaat 42,6 Sektörler bazında itibar puanları Türkiye İtibar Endeksi, 2011
62
Sektörlerin Algı Yönetiminde Eriştikleri
Ortalama Performans ile Önem Arasındaki Fark ALGI FAKTÖRÜ PERFORMANS EKSİKLİĞİ Liderlik özellikleri taşıması yada sektöründe lider konumda olması -0,6 Köklü, sağlam bir kurum olması Hızla büyüyen, atılımlar yapan şirket olması Finansal durumu ve ticari kapasitesinin yüksek olması -0,7 Yeniliklere, teknoloji ve tasarıma önem vermesi Yatırım yapmayı isteyeceğim bir şirket olması Saygı duyduğum bir şirket olması Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının olması -0,8 Türkiye ekonomisine katkıda bulunması Çalışmak ya da çocuğumun çalışmasını isteyeceğim bir şirket olması Ortalama Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi -0,9 Toplumun gelişmesi için çalışması Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi -1 Müşteri memnuniyetine önem vermesi Dürüst ve şeffaf olması -1,1 Ürün ve hizmetlerini adilce fiyatlandırması Algı parametrelerinin performans-önem farkları Türkiye İtibar Endeksi, 2011
63
14 Şirket Örneği
64
X Şirketi İtibar Puanları
% Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 39,6 71,6 75,1 75,9 83,5 88,0 95,9 100,0 İtibar Endeks Puanı 73,2 Türkiye’deki şirketlerden rastgele seçilen bir tanesinin itibar puanları Türkiye İtibar Endeksi, 2011
65
X Şirketinin Yer Aldığı Y Sektöründeki Konumu
Türkiye’de rastgele seçilen sektörlerden birinde X şirketinin konumu Türkiye İtibar Endeksi, 2011
66
İtibar Endeks Puanı = 73,2 (Sektörün Üstünde)
X Şirketi İtibar Puanları - Kıyaslama Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 39,6 71,6 75,1 75,9 83,5 88,0 95,9 100,0 X Şirketi İtibar Endeks Puanı = 73,2 (Sektörün Üstünde) Türkiye’deki X şirketinin itibar piramidinin kendi sektörüyle kıyaslaması Türkiye İtibar Endeksi, 2011
67
X Şirketi– Y Sektörü Algı Parametreleri Kıyaslama
-1,17 -1,09 Türkiye’de X şirketinin ve Y sektörünün algı parametreleri Önem-performans arasındaki fark kıyaslama Türkiye İtibar Endeksi, 2011
68
X Şirketi– Y Sektörü Algı Parametreleri Dağılım
Türkiye’de Holding sektöründe algı parametrelerinin dağılımı İtibar Endeksi, Baz 603, 2012
69
TEŞEKKÜR EDERİZ SLAYT 69, FİNAL KONUŞMASI Değerli konuklar
Sunumumu bitirirken bu endeksin oluşmasında katma değer üreten herkese, tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Diğer yandan bu çalışmanın her yıl yapılmasını hedefliyoruz. Gelecek yıl hem yeni oluşacak endeks değerlerini, hem de bu yıl ile mukayesesini göreceğiz ve bu böyle devam ederek daha da değerli bir çalışma haline gelecek. Ve en önemlisi bir süre sonra bu rakamsal veriyi üniversitemiz ile paylaşarak bu araştırmanın öğretim görevlilerimiz ve öğrencilerimiz için bir laboratuar haline dönüşmesine imkan sağlayacağız. Değerli rektörümüz Prof. Nazım Ekren ITUCU içinde bir İTİBAR ARAŞTIRMALARI MERKEZİ kurulmakta olduğunu müjdeledi. Bu mükemmel haber ülkemizde itibar yönetimi adına yapılmış en büyük hizmet olacak, Türk gençleri akademik ortamda itibar eğitimi alacaklardır. Sayın rektörüme ve tüm mesai arkadaşlarına, ve çalışmalarımızda bizden emeklerini esirgemeyen tüm gizli kahramanlara huzurunuzda bir kez daha teşekkür ederiz. Şimdi değerli basın mensuplarının sormak istedikleri sorularına geçelim ve cevaplayalım.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.