Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KENTİÇİ RAYLI SİSTEMLERDE BİR MODEL. Banliyö İşletmeciliği Ortalama Yol Uzunluğu30-80 KmİZBAN 79,5 Km ile Banliyö İşletmeciliğini max. Sınırda yapmaktadır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KENTİÇİ RAYLI SİSTEMLERDE BİR MODEL. Banliyö İşletmeciliği Ortalama Yol Uzunluğu30-80 KmİZBAN 79,5 Km ile Banliyö İşletmeciliğini max. Sınırda yapmaktadır."— Sunum transkripti:

1 KENTİÇİ RAYLI SİSTEMLERDE BİR MODEL

2 Banliyö İşletmeciliği Ortalama Yol Uzunluğu30-80 KmİZBAN 79,5 Km ile Banliyö İşletmeciliğini max. Sınırda yapmaktadır. Ortalama İstasyon Aralığı3,2-8 Km Maksimum Hız130 Km/hİZBAN’da bu hız max. 120 Km/h olarak belirlenmiştir. Ortalama Ticari Hız50-60 Km /hİZBAN 55 Km/h yapmaktadır. Minimum sefer aralığı30-60 dkİzban, Metro Standartlarında toplu taşım yaptığı için Menemen-Cumaovası Pik saatlerde 10 dk. diğer saatlerde 12 dk., Menemen – Aliağa arasında ise 24 dk.da bir sefer yapmaktadır. Kısaca İzban, Elektrikli ve sinyalli banliyö işletmeciliği yapmaktadır. Bu tür işletmecilikte uluslar arası standartlar şöyledir.

3 Ulaşım sistemlerinin yatırım ve işletme maliyetlerinin karşılaştırması Banliyö Grafik 1

4 HATTIN YENİLEME ÖNCESİ GÖRÜNTÜLERİ

5

6

7 100 YILDIR EL DEĞMEMİŞ YOLLAR YENİLENİYOR DEMİRYOLUNUN YENİLEME ÖNCESİ VE SONRASI

8

9

10 Film Viyadük Geçiş

11 ALSANCAK Ulucak Balatcık K. Çiğli B.Çiğli Şemikler KARŞIYAKA Turan Bayraklı BASMANE Halkapınar MENEMEN ALİAĞA BUCA Gaziemir Şirinyer AYDIN Seydiköy  Çok sayıda hemzemin geçit (istasyon sayısının 2 katından fazla 66 ad.) Bundan dolayı yüksek hız ve kapasiteye ulaşamama. MEVCUT DEMİRYOLU SİSTEMİNDEKİ SORUNLAR (Metro standardında bir taşımacılıkta hemzemin geçit kabul edilemez. Oysa özellikle Çiğli-Gaziemir arasında çok sayıda hemzemin geçit vardı. Bunların alt ve üst geçitler şeklinde dönüştürülebilmesi tek başına TCDD’nin yetkisini aşan bir durumdu. )

12 KEMER KARAYOLU ALT GEÇİDİ ESKİ HALİ

13 VİDEO 2

14

15 Film Başlangıç

16 İşletme Biletli Yolcu Sayısı Not:Aktarma ve Pasolu geçişler bu rakamların dışındadır.

17 Ulaşım türü 1999 yılı 2004 yılı 2015 yılı HEDEF Karayolu (Otobüs) % 99 (ESHOT+İZULAŞ) % 85 (ESHOT+İZULAŞ) % 55 Denizyolu % 0,5 (TDİ) % 4,9 (İZDENİZ) % 5 Demiryolu % 0,5 (TCDD) % 10 (İZMİR METRO) % 0,1 (TCDD) % 40 (İZBAN + İZMİR METRO) ULAŞIMDA BÜTÜNLEŞME 2013 İzmir Günlük Yolcu Sayısı Brüt 1.5 Milyon =İZBAN +İZMİR METRO=400.000 Yolcu

18 Sarnıç İstasyon

19

20 Pancar İstasyon Torbalı İstasyon

21 Tepeköy İstasyon

22 Cumaovası - Torbalı (Tepeköy) istasyonları arası 2. hattın yapımı, altyapı inşaat çalışmalarından görüntüler

23 Cumaovası - Torbalı (Tepeköy) istasyonları arası 2. hattın yapımı, altyapı inşaat çalışmalarından görüntüler

24 Cumaovası - Torbalı (Tepeköy) istasyonları arası 2. hattın yapılması. (30,2 km.)

25

26 • Projenin toplam maliyeti : 2,350 milyar TL. • Ankara – İzmir arası 824 km.den 624 km.ye inecek • Toplam seyahat süresi 3,5 saate inecek. • 2012 yılı içerisinde II.Etap ihalesi gerçekleştirilecek. • 2015 yılı sonunda tamamının hizmete alınması planlanıyor. • Projede yaklaşık 4.000 kişinin istihdam edilmesi bekleniyor. • Hattın taşıt işletme, zaman ve akaryakıt tasarrufundan ekonomiye sağlayacağı katkı yıllık 700 milyon TL. • Proje tamamlandığında yılda 6 milyon yolcu taşınması öngörülüyor. İZMİR – ANKARA YHT PROJESİ PROJE ÖZELLİKLERİ Uzunluk : 624 km (Ankara-İzmir) İşletme Hızı: 250 km/saat Seyahat Süresi: Ankara – İzmir yaklaşık 3 saat 30 dakika

27 Manisa Turgutlu İzmir – İstanbul YHT Hattı İzmir – Ankara YHT Hattı Çandarlı Limanı Alsancak Limanı Yeni yapılacak Hızlı Tren Hattı Mevcut Hat Yeni yapılacak Yük Hattı HALKAPINAR İSTASYON

28 Ankara – İzmir YHT hattının İzmir Işıkkent(Otogar) – Basmane bağlantısı Halkapınar Basmane Otogar(Işıkkent)

29 Halkapınar İstasyon

30

31

32 Halkapınar & Hilal İstasyonları

33 Halkapınar İstasyon

34

35 Halkapınar İstasyonu’nda deniz tarafındaki çelik köprünün genişletme kapsamında sökümü İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 21.04.2012 tarihinde sökülmesiyle başlamıştır.

36 Halkapınar İstasyon

37 Hilal İstasyon

38

39 17 Mart 2012 - 40 ROTEM SETİ KABULÜ

40 17 Mart 2012 - 40 adet ROTEM SETİ KABULÜ

41 Rotem Setleri ROTEM SETLERİ iÇ DİZAYN ROTEM SETLERİ DIŞ DİZAYN 2012 Faaliyetler 17 Mart 2012 tarihinde imzalan ve İZBAN’ın Hyundai Rotem tarafından yapımına başlanan 40 adet EMU tren setinin iç ve dış tasarımlarının belirlenmesi için düzenlediği “İzmir Trenini Seçiyor” anketinde İzmirliler, tercihlerini Körfez Yunusu’ndan yana kullandı. Yalı Çapkını ve Derin Mavi ile yarışan Körfez Yunusu, ankete katılan 19 bin 720 İzmirlinin 7 bin 180’inin oylarını almayı başardı. Derin Mavi 6 bin 976, Yalı Çapkını ise 5 bin 564 oy aldı. Fil m

42 ROTEM SETLERİNİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

43 1-Bir tren seti 3 adet vagondan oluşmakta ve 750 yolcu taşıyabilmektedir. Ayrıca 3 tren seti birleştirilerek 2.250 yolcu taşıma kapasitesine ulaşılabilmektedir. Bir setin uzunluğu 70 metre olup üçlü birleştirilmiş setlerin uzunluğu 210 metreye ulaşmaktadır. 2-Setlerimiz 2300 beygir gücünde (30 adet araba gücünde) ve 140 km/saat maksimum hızda çalışacak şekilde tasarlanmıştır. 3-Trenlerimizin hat üzerinde güvenliği ATS (otomatik tren durdurma sistemi) ve TOTMAN (ölü adam sistemi) gibi ileri teknoloji ve uzun AR-GE çalışmaları sonucu üretilmiş sistemlerle sağlanmaktadır. ATS sistemi ile hat üzerinde trenlerin hızı, belli bir hız limiti ile sınırlandırılabilmekte ve makinist istese de daha hızlı gidememektedir. TOTMAN sistemi ile makinistin başına gelebilecek bir olumsuz durumda trenin 5 saniye içerisinde otomatik olarak durdurulması, makinist yok ise trenin sürülememesi sağlanmaktadır. 5-Trenlerimiz, yolcu konforunun ön planda düşünülmesi sebebi ile makinist mahalleri dışında 6 adet yüksek ısıtma-soğutma kapasiteli klima sistemi ile donatılmıştır. Ayrıca bu klima sistemleri dışarıdan taze hava sirkülâsyonunu da sağlamaktadır. Kısa bir hesap yapılırsa 24.000 BTU standart bir klimanın 27 katına eşit bir değer ile soğutma ve ısıtma yapılmaktadır. Ayrıca saatte 1.704 metreküp taze hava sirkülâsyonu sağlanmıştır. 6-Trenlerimizde yolcularımızın inecekleri duraklar hakkında bilgilendirilmeleri ve güncel olayları takip edebilmeleri için LCD ekranlar bulunmakta ve yolcu anons sistemleri ile durulacak istasyon bilgileri otomatik olarak anons edilmektedir.

44 7-Trenlerimizin fren sistemleri, kabul edilmiş dünya standartları olan UIC ve TSI standartlarında üretilmekte olup ayrıca fren yapıldığında trenlerimiz elektrik enerjisi üreterek elektrik tüketimini düşürmektedir. Bu daha ekonomik bir yolculuk ve daha az CO 2 (Karbondioksit) salınımı demektir. 8-Tren süspansiyon sistemimiz, dünya standartları olan UIC ve TSI standartlarında en yüksek titreşim sönümlemesi yapacak şekilde tasarlanmıştır. Bu daha az gürültülü ve sarsıntısız bir seyahat demektir. 9-Engelli yolcularımızın trenlerimizde seyahat edebilmeleri için ayrılmış özel alanlar ve emniyet kemer sistemleri bulunmaktadır. 10-Trenlerimizde tüm enerji gitse dahi çalışacak acil ışıklandırma sistemi ve fosforlu yönlendirme işaretleri bulunmaktadır. 11-Trenlerimiz, yolcu emniyeti düşünülerek 14 adet yüksek çözünürlüklü ve sürekli kayıt durumunda bulunan kapalı devre kamera sistemi ile donatılmıştır. 12-Trenlerimizde tren hızından fren ve korna çalınıyor bilgisine kadar tüm verileri kayıt altına alan kara kutu sistemi bulunmaktadır. Tren pencerelerimiz, dışarıdan gelecek darbelere karşı kırılsa dahi dağılmayacak ve tehlike oluşturmayacak şekilde üretilmiştir. Pencereler, içeriden gelecek bilinçli darbelere karşı ise dünya standartları doğrultusunda kolaylıkla yerinden çıkacak şekilde üretilmiştir. 13-Yolcularımızın bagaj ve çantaları için trenlerimizde özel tasarlanmış emniyetli bölmeler yapılmıştır.


"KENTİÇİ RAYLI SİSTEMLERDE BİR MODEL. Banliyö İşletmeciliği Ortalama Yol Uzunluğu30-80 KmİZBAN 79,5 Km ile Banliyö İşletmeciliğini max. Sınırda yapmaktadır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları