Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MARKA YÖNETİMİ HAFTA II-III. Hatırlamak İçin: Marka… Bir mal, ürün ya da hizmeti ▫Tanımlayan ▫Rakiplerinden ayırt etmeye yarayan ▫İsim, terim, işaret,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MARKA YÖNETİMİ HAFTA II-III. Hatırlamak İçin: Marka… Bir mal, ürün ya da hizmeti ▫Tanımlayan ▫Rakiplerinden ayırt etmeye yarayan ▫İsim, terim, işaret,"— Sunum transkripti:

1 MARKA YÖNETİMİ HAFTA II-III

2 Hatırlamak İçin: Marka… Bir mal, ürün ya da hizmeti ▫Tanımlayan ▫Rakiplerinden ayırt etmeye yarayan ▫İsim, terim, işaret, sembol, şekil ya da bunların kombinasyonudur.

3 Hatırlamak İçin: Marka… Markalaşmış ürün, ▫Rakiplerine göre akla daha çabuk gelir. ▫İtibarı yüksektir. ▫Daha çok arzulanandır. ▫Daha çok tercih edilendir. ▫Duygusal değeri yüksektir. ▫Sahip olmak için daha fazla para ödenendir.

4 Bir ürüne isim koymak marka olmak demek değildir.

5 Ürüne, duygu, hikaye, farklılık ve itibar yüklenmelidir.

6 Venedik

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17 La Serenissima: Venedik •118 ada, •180 kanal •400 köprü •Karnaval •Gondol •San Marco Meydanı •Rialto Köprüsü

18 Venedik, barbar işgalcilerden kaçacak bir sığınak bulmak amacı ile anakaradan Laguna'ya geçmeye zorlanan yerli halk tarafından M.S. 811 yılında kurulmuştur. 823 yılında kemikleri İskenderiye'den Venedik'e getirilen San Marco (St. Mark the Evangelist), kanatlı aslan olarak tasvir edilerek şehrin koruyucu Azizi ünvanını almıştır. 9. Yüzyıldan 13. yüzyıla kadar Venedik, hızlı bir şekilde zenginleşerek büyür. Venedikliler için Haçlı Seferleri dini olduğu kadar aynı zamanda ticari bir teşebbüs/yatırımdı. 15. Yüzyılda Venedik'in gücü doruk noktasındadır.

19 Venedik'in gerileme dönemi, sanatsal gelişme dönemi ile çakışır. İstanbul'un Türkler tarafından ele geçirilmesiyle gerileme dönemi başlar. Amerika'nın keşfi ticaret yolunun değişmesine sebep olur. Venedik, 1500'de Kıbrısı ele geçiren Türklerle bitmek bilmeyen bir savaş mücadelesine girmek zorunda kalır ve 1571'de yapılan Lepanto deniz savaşı, savaş sırasında önemli bir rol üstlenen Venedikliler sayesinde zaferle neticelenir. Fakat, 17. yüzyılda, Türklerin Giriti yirmi beş yıl kuşatmanın ardından ele geçirmesi çöküşün kanıtı olur. Huzur Dolu Cumhuriyet - La Serenissima - 1797 yılında son bulur. İşgalciler tekrar geldiğinde ve Avusturya'ya karşı üstünlük gösteren Napolyon, bir zamanların güçlü deniz cumhuriyetini ele geçirdiğinde, Onlar Meclisi anayasayı yok etmişlerdir. 1866 yılında şehir tekrar, yeni kurulmuş olan İtalya Krallığı'nının eline geçer.

20 İstanbul

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Dersaadet: İstanbul •7 Tepe •Boğaziçi •Boğaziçi köprüsü •Galata Kulesi •Ayasofya •Sultanahmet •Topkapı sarayı •Beyoğlu •Vapur

30 İstanbul, yerleşim tarihi 300 bin, kentsel tarihi yaklaşık 3 bin, başkentlik tarihi 1600 yıla kadar uzanan Avrupa ile Asya kıtalarının kesiştiği noktada bulunan bir dünya kentidir. Şehir çağlar boyunca farklı uygarlık ve kültürlere ev sahipliği yapmış, yüzyıllar boyu çeşitli din, dil ve ırktan insanların bir arada yaşadığı kozmopolit ve metropolit yapısını korumuş ve tarihsel süreçte eşsiz bir mozaik halini almıştır. Uzun zaman dilimleri boyunca her alanda merkez olmayı ve iktidarda kalmayı başaran dünyadaki ender yerleşim yerlerinden biri olan İstanbul geçmişten günümüze bir dünya başkentidir. İstanbul'un tarihi ana hatlarıyla beş büyük döneme ayrılabilir: Tarih öncesi dönem, Byzantion dönemi, Konstantinopolis dönemi, Konstantiniyye dönemi ve İstanbul dönemi.

31 İstanbul - Venedik •Türkiye’nin en marka kenti. •Yılda 400 bin göç. •Global arenada zayıf. •Konumlandırma yok •Dünya’ın en marka kentlerinden biri. •Global arenada kuvvetli •Konumlandırması ▫Aşıklar kenti ▫Romantizim ▫Nadide bir eser

32 İstanbul - Venedik •Gondollar •Murano Camı •San marco •Kanallar •Yüzen kent

33 Kent Markalaması İçin… •Kent merak edilmeli ▫İlginç özellik ▫Medyada görünürlük •İnternette yer alma •Kent misafirperverliği •Ticaret ve sanayi ▫Fuarlar ▫Az bürokrasi •Alamet-i farika ▫Öyküleme ▫Kimlik kazandırma


"MARKA YÖNETİMİ HAFTA II-III. Hatırlamak İçin: Marka… Bir mal, ürün ya da hizmeti ▫Tanımlayan ▫Rakiplerinden ayırt etmeye yarayan ▫İsim, terim, işaret," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları