Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ"— Sunum transkripti:

1 ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
PSİKOLOG NESLİHAN AKÇER ETKİLİ İLETİŞİM

2 İletişim Nedir? > İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin her türlü yolla bir başkasına aktarılmasıdır.

3 İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar.
Söylediği/söylemediği, yaptığı/yapmadığı her şeyin bir anlamı vardır.

4 İletişimin Amacı: Konuşmak ve dinlemekten önemlisi bu sürecin amacı; “anlaşılmaktır”. Genel anlamda iletişimin amacı, insanların temel bazı gereksinimlerini gidermektir.

5 İletişimin Öğeleri Nelerdir?
Gönderici, Mesaj, Kanal, Alıcı. Eğer mesaj doğru oluşturulmuş, doğru yolla iletilmiş ve doğru yorumlanmışsa alıcı ve göndericinin mesajı aynı olacaktır.İletişimin olup olmadığı bu iki kişi arasındaki geri bildirimle anlaşılır.

6 İletişimin Öğeleri Nelerdir?
Bireyler, duygularını, düşüncelerini, gereksinimlerini sözlü (konuşarak) veya sözsüz (davranışlar, mimikler, jestler) olmak üzere iki temel yolla iletmeye çalışır.

7 İLETİŞİMDE; BEDEN DİLİ %60 SES TONU %30 SÖZLER %10 ETKİLİDİR.

8 Sözsüz İletişim, 9 UNSUR Yüz ifadesi Göz teması Ses tonu
Fiziksel temas Görünüş(kıyafet,saç) Vücut/duruş Yakınlık Fiziksel mimikler,el ve ayak hareketleri Başın konumu.

9 Beden Duruşu İlişkide olduğu kişiyi doğrudan karşısına alan ve dik bir beden duruşuna sahip bir kişi, mesajında güvenli bir özellik katmış olacaktır.

10 Benim beden dilimi okuyabilir misiniz?

11 Bizim beden dilimizi okuyabilir misiniz?

12 Etkili iletişim için; Uygun dil seçmek, Açık ve doğru mesaj vermek,
Saygı duymak, güven vermek, Göz teması sağlamak, Beden diline dikkat etmek, İki yönlü iletişim kurmak, Geri bildirimde bulunmak, Dinlemeyi öğrenmek, Empati kurmak.

13

14 İletişimde 6 Soru Dinliyor musunuz ? Anlıyor musunuz ?
Anladığınızı test ediyor musunuz ? İleti dakikliğiniz nasıl ? Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? Yeterince açık mısınız ?

15 Dinleme; Dinleme bir sanattır, gerçek dinleme konuşmaktan daha zordur, gayret ve disiplin gerektirir.

16 TELEFOOOOOOOON!!!!!

17 TELEFON KONUŞMALARI ÖZENLE, DİKKATLE, İNCELİKLE Yapılmalıdır.

18 “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır
“Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için; bilinçli bir çaba ve yeni beceriler öğrenmek gereklidir.” Doğan Cüceloğlu

19 Etkin Dinleme; Dinleyenin konuşanı anlaması ve anlıkta olsa konuşanın gerçeklerinin dünyasına girerek karşıdan gelen iletiye sözlü tepki verme becerisidir. -Empati -Kendi sözcükleriyle ifade etme Etkin dinlemede, dinleyen, konuşanın söylediklerini açarak geri verir ve böylece konuşan, dinleyenin ne anladığını öğrenir.

20 Sözlü İletişimde Öneriler
Tanımlayıcı olun, yargılayıcı olmayın, Problem merkezli olun, Kolaylaştırıcı olun, Esnek olun dogmatik olmayın, Alçak gönüllü olun kibirli olmayın, Anladıklarınızı başka sözcüklerle yeniden anlatın. Karşınızdakinin duygularını paylaşın, donuk olmayın.

21

22 İletişimde “Ben Dili” / “Ben İletilerini” Kullanmak
Davranışa yöneliktir. Alıcıya mesajı veren ile ilgili bilgi söyler. Benlik saygısına olumlu katkısı vardır. Gönderende yardım isteği doğurur. Atılgan insanlar yaratır.

23 Sen iletileri genellikle “sen” diye başlar ve;
İnsanlara kendilerini suçlu hissettirir. Suçlama, aşağılama, eleştiri gibi algılanabilir. Karşınızdaki kişiye saygınız olmadığını iletebilir. Çoğunlukla tepkisel ve öç alıcı davranışlara neden olur. Benlik saygısına zarar verebilir. Değişmeye açık olmanın tersine direnmeye neden olabilir. Kişiyi duygusal anlamda kırabilir.

24

25 İletişim Neden Bu Kadar Zor?

26 İletişimde Engeller Kişilik farklılıkları Eğitim farklılıkları
Dil farklılıkları Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları Fiziksel görünüm İhtiyaçlar

27 İletişim Engelleri Çözüm Üretici Olarak Kullanılanlar:
Emretme, yönetme Uyarma, tehdit etme Öğüt verme, fikir verme Mantık yoluyla inandırma Araştırma, sorgulama

28 İletişim Engelleri Yargılayıcı olarak kullanılanlar:
Eleştirme, suçlama Ad takma, gülünç duruma düşürme Tahlil etme teşhis, tanı koyma

29 Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar:
İletişim Engelleri Sorunu hafifletmek, geçiştirmek için kullanılanlar: Övme, görüşüne katılma Güven verme, teselli etme Konuyu değiştirme, işi alaya vurma

30 İletişim Engelleri İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

31 ... Etkili iletişim ve beden dili için

32 İletişimi Kolaylaştıracak Bazı Özellikler:
İlk Dakikalar: İletişimin en önemli belirleyicisidir. Kişilerin beden dili, kullanılan kelimeler, aksesuarlar, yaş, meslek grubu, cinsiyet, kültürel faktörler, bulunulan ortam, belirleyici özelliklerdir. Bütün bu faktörler iletişimin bir iki dakikalık bölümünde algılayıcı tarafından değerlendirilir ve karşısındaki kişiye bir etiket yapıştırır.

33 İletişim salt bilgi alışverişi değildir, bilginin yanında duygular ve düşünceler de aktarılmaktadır.
İletişim kişilerin karşılıklı katılımlarıyla yapılır, bireylerin birinin aktif diğerinin pasif olmasıyla kurulmaz. 4. İletişim bir bütündür, iletişimi kelimeler, jestler, mimikler gibi birbirinden soyutlayarak değerlendirmek yanlıştır.

34 İletişim Neden Önemlidir?

35 Etkili İletişim Bize Neler Kazandırır?
Yanlış anlamaların yol açtığı stresten kurtuluruz, Başkalarını istismar etmeden ya da suçlamadan kendi haklarımızı koruyabiliriz, Bize yönelik tepki ve eleştirilere gerektiği gibi yanıt verebilir başkalarına yapıcı eleştiriler getirebiliriz,

36

37 Karşımızdaki kişi ile onu kırmadan ve incitmeden tartışabiliriz,
Fikir ve önerilerimize daha kolay destek bulabiliriz, Çevremizdeki insanları daha etkin olmaya esinlendirebiliriz.

38 Başarısız insan yoktur ! Kaynaklarını kullanmayan
insanlar vardır 38 38

39 TEŞEKKÜRLER


"ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları