Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Değişimi Yaşıyoruz Dün dünle gitti cancağızım,
Ne kadar söz varsa düne ait, Şimdi yeni şeyler söylenmek lazım. (Mevlana) İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular şimdi aynı sular değildir. (Heraclitus ) 1
2
Bugün için, okullarda verilen eğitimin,
Eğitimde Paradigma Değişikliği Bugün için, okullarda verilen eğitimin, içerik olarak, ’lu ve ‘40’lı yıllardan, veya 1960’lı ve ‘70’li yıllardan, ya da ‘80’li yıllardan daha kötü olduğunu söyleyebilir miyiz? Hayır söyleyemeyiz. Hatta eğitim programlarımızın gelişmiş ülkelerdekilerden daha zayıf olduğunu da söylemek mümkün değildir. 2
3
Eğitimde Değişen Paradıgmalar
Peki neden herkes eğitim sisteminden şikayet ediyor? Neden “Eğitim Şart” lafı dillere pelesenk oluyor? Neden, iş dünyası, okullardan yakınıyor? Neden, veliler okullardan çok memnun değiller? Neden, mezunlar yeterince girişimci, yaratıcı ve üretken yetiştirilmediklerinden dert yanıyorlar ? Biz eğitimciler de zaman zaman eğitim sisteminden dert yanmıyor muyuz. ? Neden ? 3
4
Eğitimde Paradigma Değişikliği
Sorun; yaptığını doğru şekilde yapmakta değil, doğru olanı yapmamaktadır . Eğitimde “bugünün doğrularını”, dolayısıyla bugünün yapılması gerekenleri yapmak gerekmektedir. Eğitim sistemindeki temel sorun, sistemin başlangıçta amaçlanan görevleri yerine getirmemesi değil, yeni gereksinimleri karşılayacak yapı ve işleyişin oluşturulamamasıdır. 4
5
Eğitimde Paradigma Değişikliği
Biz eğitimciler kendimize düşen görevi hakkıyla ve doğru şekilde yaptığımızdan emin gözüküyoruz. Bu doğrudur. Ancak sorun yapılanın doğru şekilde yapılması değil, doğru olanın yapılmasıdır. Artık bugün daha önceden yapılanları yapmak en iyi şekilde de yapılsa sorunları çözmekte yetersiz kalmaktadır. Şimdiye kadar yapılanın bugün doğru olup olmadığının sorgulanması ve bugün için doğru olanın ne olduğunun belirlenmesi en eğitimsel sorunumuzdur. 5
6
21. Yüzyılda okulların iki temel işlevi
Çocukları bir üst eğitime hazırlamak, Çocukları hayata hazırlamak.
7
Değişimin Öncüsü Okullar
Günümüzde eğitim örgütlerini derinden etkileyen beş temel değişime alanından bahsetmek mümkündür. Bunlar bilgi patlaması hızlı ürün eskimesi iş gücü yapısının değişmesi kişisel ve toplumsal sorunlara ilginin artması işin giderek uluslar arası nitelik kazanması. Bu değişme alanları, örgütlerin hızla diğer kültürlere, çevreye uyum gösterebilecek öğrenen örgütler ve açık sistemler örgütlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Okullar bu değişime sadece ayak mı uyduracak, yoksa bu değişimin öncüsü mü olacak. 7
8
OKULLARIMIZ ve EĞİTİM SİSİTEMİMİZ BU DEĞİŞİME HAZIR MI
9
HİÇ BİR SİSTEM, O SİSTEMİ İŞLETECEK İNSAN UNSURUNUN KALİTESİNDEN DAHA ÜST DÜZEYDE BİR KALİTE ORTAYA KOYAMAZ. 9
10
Haşlanmış Kurbağa… Kurbağayı çok kaynamış bir kaba atarsanız ani refleks gösterir ve kendini kabın dışına atar. Ancak normal ısıdaki bir suya koyar altını hafif ateşte ısıtmaya başladığınızda yavaş yavaş kaynar (hatta bundan zevk almaya başlar) ve haşlanır gider. 10
11
Dönüşümün gerekli olduğuna, Bir şeylerin değişeceğine,
Eğitim yöneticileri olarak bizler; Değişimin var olduğuna, Dönüşümün gerekli olduğuna, Bir şeylerin değişeceğine, Okulun çocuklarımız için olduğuna, Bu inancımızı tutarlı şekilde ifade etmeye, Öğretmenleri cesaretlendirerek vizyon geliştirmeye, Herşeye rağmen başarılı olabileceğimize, hazırsak taşlar yerinden oynuyor demektir. Taşlar yerinden oynadığında değişim başlamıştır. 11
12
YA DEĞİŞECEĞİZ YA DA YOK OLACAĞIZ!
Charles Darwin 12 12
13
NEREDEN BAŞLAMALI ? 13
14
Nereden Başlamalı ? Genç ve düşlerim sonsuzken, dünyayı değiştirmek isterdim. Yaşlanıp akıllanınca, dünyanın değişmeyeceğini anladım. Ben de düşlerimi biraz kısıtlayarak sadece içinde bulunduğum toplumu değiştirmeye karar verdim. Ama, o da değişeceğe benzemiyordu. İyice yaşlandığımda, artık son bir gayretle, sadece ailemi, kendime en yakın olanları değiştirmeyi denedim. Ne yazık ki bu da mümkün olmadı. 14
15
Nereden Başlamalı ? Şimdi ömrümün sonunda fark ettim ki, önce yalnız kendimi değiştirseydim, onlara örnek olarak ailemi de değiştirebilirdim. Alacağım cesaret ve ilhamla, yakın ve uzak çevremi daha ileri götürebilirdim. Kim bilir, belki dünyayı bile değiştirebilirdim!!! 15
16
“DEĞİŞMEYEN kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.”
Henry Ford
17
SİZE ÜÇ SEÇENEK; Sadece Size Gösterilenlere Bakabilirsiniz
Belki Geleceği De Görmeye Çalışabilirsiniz Ya Da Geleceği Şekillendirmeye Çalışırsınız
18
BİZ NE YAPALIM? Değişimi Yönetmek Değişimi Yaşamak Ölümü Beklemek
19
DEĞİŞEN VE GELİŞEN DÜNYAMIZDA EĞİTİMİN AMACI
Öğrenmeyi Öğretmek, Yeniden Öğrenmeyi Öğretmek, İnsan Gücünü, Verimli Ve Yaratıcı Kılmaktır.
20
Bilgi 50 yıl önce okulda öğretilenlerin
%75’i kullanılırken, şimdi %2’lerde 20
21
İnsanlık Dünyadaki tüm böcekler kaybolsa yaşam 50 yılda sona erer.
Dünyadaki tüm insan varlığı ortadan kalksa, 50 yılda tüm yaşam biçimleri yeniden canlanır. Jonas Salk
22
ÖZGÜVENİ OLAN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.