Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
2
Düşüncelerin ardında Davranışlar Davranışların ardında Alışkanlıklar Alışkanlıkların ardında Karakterler gizlidir. Karakterlerin ardında ise Bütün bir ömür Mutluluğa ve mutsuzluğa adanmış bir ömür…
3
KARAKTER EĞİTİMİNDE NELER VAR?
Sevgi Saygı Empati Sorumluluk Paylaşma ve yardımlaşma Doğruluk ve dürüstlük Sorumluluk bilinci Hal tavır ve davranış güzelliği Emanet(Çevreyi ve kültürel değerlerimizi koruma)
4
6 ADIMDA KARAKTER EĞİTİMİ
Her aya bir karakterin belirlenmesi Karaktere uygun davranışların tesbiti Seçilen davranışların eğitim proğramı içinde sunumu(Hikaye ,drama,parmak oyunu,sanat etkinlikleri,şiir ,şarkı vb) Uygulanan projelerle karaktere özgü davranışların pekiştirilmesi Aile katılımları ve sosyal projeler ile benimsenen davranışların bütün yaşama mal edilmesi Eğitim boyunca oluşan ürünlerin gösterildiği ürün sergisi
5
KAREKTER EĞİTİMİ:
6
1)Öğrenci
8
2)Veli
10
3)Personel
11
4)SOSYAL SORUMLULUK
13
Öğrenci
14
Aile
15
Çocuklarının eğitimi konusunda ilgi uyandırarak ve eğitim donanımına kavuşturularak Çocuk okul-dostluk üçgenindeki geçişlerin sağlandığı.Kendi şahsi gelişimleri ve çeşitli değerlerin ve ideallerin kazanıldığı ve aile bağlarının güçlendirildiği Bir sistem
16
Öğretmen ve Personel
17
Toplum
18
Ramazan ,Yardım,Kaynaşma) yolu ve seminerler vesilesi ile Kültürel kaynaşmanın ve insani değerlerin kazandırılmaya çalışıldığı bir sistem
19
ÖĞRENCİ EĞİTİM KANALLARI
20
Sınıf müfredatı
21
Branş dersleri
22
Sosyal aktiviteler
23
Eğitim projeleri
24
KİŞİLİK EĞİTİMİ PLANLAMA
25
Sınıf Müfredatı :Tesbit edilen Kişilik hedefi çerçevesinde hazırlanan eğitim proğramı uygulanmaktadır.
26
1)Her Ay bir kişilik hedefi tespit ediliyor.
Örn dostluk ve Kardeşlik hedefinde Arkadaşının güzel özelliklerini fark etme-Paylaşım-Yardımlaşma -Birlik –beraberlik …gibi alt başlıklar hedefleniyor
27
2)Alınan kişilik hedefi Müfredatın içine çoklu zeka usulü ile yediriliyor.
28
İlk olarak ortam hazırlanarak dikkat çekiliyor
İlk olarak ortam hazırlanarak dikkat çekiliyor.(Dostluk-kardeşlik hedefinde hayvan ve insan Dostluk resimleri panoda hazır bir vaziyette bekliyor vb) Sanat etkinliği ile( görsel Zeka)geçişler sağlanıyor. Dostlarımıza hediye sürpriz hazırlanıyor.
29
Hikaye ve drama etkinliği ile (Sözel ve dilsel-Sosyal) konu anlatılıyor.
Oyun etkinliği ile İletişime yönelik sıkıntılar üzerinde duruluyor(Psikomotor-Sosyal)(Her zaman kazanmak isteği,iletişim,birlikte hareket etme,arkadaşına saygı vb
30
Müzikle dostluk şarkıları söyleniyor.(Müziksel Ritmik)
Fen ve doğada.Canlıların birbirleri ile nasıl kaynaşık ve yardım sever hareket ettikleri inceleniyor veya izleniyor.(Doğa Zekası)(Karınca kolonisi vb)
31
Dergi çalışmaları ile konu destekleniyor.(Matematiksel Zeka)
32
Ayın sonunda Ailelerden gelen ve sınıf projeleri değerlendirilerek Öğrencilerin bu kişilik hedefi kazanmasının yanı sıra Üretici olarak düşünmesi için fikir teatisi yapması hedefleniyor.(Dostluğun gelişimi için sen olsan neler yapardın Resmini çizerek anlatır mısın vb)
33
Gözlem sonuçları bireysel değerlendirme testleri, proje sonuçları eğitim süreci portfolyo dosyasına yerleştirilerek öğrenci aşamalı olarak değerlendiriliyor. Mini bir sergi hazırlanarak oluşturulan ürünlerin aile ve ziyaretçilere sunumu yapılmaktadır.
34
Aile katılımları ile hedef destekleniyor(ÖRN:Dostlarınızla çekilmiş resim gönderir misiniz?)
35
Projelerle davranışların tekrarlanarak alışkanlığa dönüşmesi sağlanıyor(örn:İyilik Avcısı projesi vb)
38
AMACI: Çevremizdeki kişilerin olumlu davranışlarını fark ederek kendimizin de pozitif düşünme yetisini geliştirmek. Öğrencilerimizin, personelimizin ve velilerimizin olumlu davranışlarını pekiştirerek alışkanlık haline dönüşmesini sağlamak.
39
KAPSAM ALANI: 4 Kategoriden oluşuyor.
1)Velilerin birbirlerinin ve kurumumuzun olumlu davranışlarını fark etmeleri 2)Öğretmenlerimizin velilerinin, velilerin öğretmenlerimizin olumlu davranışlarını fark etmeleri 3)İdareci, personel ve öğretmenin birbirlerinin iyi davranışlarını fark etmeleri 4)Öğretmenlerin ve öğrencilerin birbirlerinin olumlu davranışlarını fark etmeleri
40
Birinci ay İYİLİĞİ FARKETME
UYGULANIŞI: Birinci ay İYİLİĞİ FARKETME İkinci ay İYİLİK YAPMA Üçüncü ay GÜZEL DAVRANIŞLARINI YAPMANIN YANINDA SAKLAYARAK MÜTEVAZİ OLABİLME
41
UYGULANMASI: Birine 40 gün iyisin iyisin desen iyi olması, 40 gün kötüsün kötüsün desen kötü olması mümkündür ilkesinden yola çıkılmıştır. Proje çevremize İYİLİK AVCISI olarak bakabilmeyi amaçlamaktadır. Etkide bulunduğumuz bütün varlıkların pozitif yanlarını fark ederek ona küçük notlarla fark ettirmek ilkesine dayanmaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.