Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ETKİLİ SUNUŞ TEKNİKLERİ
2
AMAÇ Her katılımcı, Etkili bir sunuş (konuşma) planı
hazırlayıp, bu plan doğrultusunda 15 dakikalık konuşma yapabilecektir.
3
ETKİLİ SUNUŞ Dinleyici Konu Amaç Bilgi Toplama Örgütleme
Destek Öğeleri Giriş-Sonuç Sunma
4
DİNLEYİCİ Dinleyicilerin analizi Dinleyicilerin tutumu
5
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Kibirli davranmayın Karşı tavır takınmaktan kaçının
6
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Gerçek ilgi gösterin Arkadaşça davranın
7
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Ortak özelliklerinizi vurgulayın Yaş Tecrübe Zevk
8
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Açık kalpli davranın
9
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Konu hakkında uzman olduğunuzu gösterin
10
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Dinleyicilerin saygı gösterdikleri Kişilerden örnek verin
11
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Söylediklerinizi çürüten el, kol, yüz hareketlerinden kaçının
12
DİNLEYİCİ TUTUMUNU DEĞİŞTİRMEK İÇİN
Guruba ve konuya uygun gülmece türlerinden yararlanın
13
KONU Seçimi Sınırlama Başlık
14
KONU SEÇİMİ Konuya ilgi duyuyor muyum?
Konu dinleyiciler için uygun mu? Konu saptanan süre içinde kapsanabilir mi?
15
KONUŞMANIN AMACI Dinleyicilerimde ne gibi tepkilerin
doğmasını bekliyorum?
16
DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç)
AMAÇLAR GENEL AMAÇ Bilgi vermek İkna etmek Eğlendirmek DİNLEYİCİLERİN TEPKİSİ (Özel Amaç) Belli bir konuyu öğrenme İnançlarda, tutumlarda değişme Neşelenme, hoş vakit geçirme
17
ÖZEL AMAÇ Konuşmacının dinleyicilerde meydana gelmesini beklediği tepkilerin ifadesi
18
AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu : İletişim kuramazsınız Genel amaç : Bilgi vermek
Özel amaç : Dinleyicilerin, insanların sürekli olarak sözlü ve sözsüz iletişimde bulunduklarını kavramaları
19
AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu : Kasabadan Teknik Üniversiteye
Genel amaç : Eğlendirmek Özel amaç : Dinleyicilerin, kasabada yaşayan bir gencin mühendis olmak için bulunduğu girişimleri dinleyerek hoş vakit geçirmeleri
20
AMAÇ ÖRNEKLERİ Konu : Sanayileşme mi çevre mi? Genel amaç : İkna etmek
Özel amaç : Dinleyicilerin, sanayi atıklarına karşı alınması gereken önlemlere inanmaları
21
BİLGİ KAYNAKLARI Kendi tecrübeleriniz Meslektaşlarınızın ve
arkadaşlarınızın tecrübeleri Yayınlar
22
KONUŞMAYI ÖRGÜTLEME KALIPLARI
Zaman Coğrafya Neden-Sonuç Problem-Çözüm Tez/Antitez-Sentez Tümdengelim Tümevarım Konu
23
SONUÇ-NEDEN -Çocuklar -Ana - babalar -Toplum 2. -Ana - babanın
eğitimsizliği -Ana – babanın çocukluk döneminde dayakla cezalandırılması SONUÇ NEDEN
24
NEDEN – SONUÇ KALIBI Hatalı nedenlerin ve Tek bir nedenin
FARKINDA OLUN
25
PROBLEM - ÇÖZÜM Dünyanın içine düştüğü enerji problemi
Olası çözüm yolları Güneş enerjisi en etkili ve uzun ömürlü çözüm
26
TÜMDENGELİM Sunulan ilke, çeşitli durumlara
uygulanarak, genelden özele indirgenir
27
Önyargı yaratıcılık için bir engeldir.
TÜMDENGELİM İlke : Yaratıcılığa engel olan nedenler, Okul yönetiminde yeniliklerin uygulanmasını köstekler. Önyargı yaratıcılık için bir engeldir. O halde, ön yargı, okul yönetiminde yeniliklerin uygulanmasını köstekler
28
Makine kullanım hatası
TÜMEVARIM Olay No İşe giriş tarihi Kaza nedenleri 1 2 3 . 9 1995 Makine kullanım hatası 1995 Yılında işe alınan işçilerin teknik eğitimleri yetersizdir
29
KONU KALIBI İşçilerin Eğitim Durumu İlköğretim Lise Yüksekokul
Üniversite
30
Söze Dayanmayan İletişim
Konuşmacının davranışlarıyla ilgili öğeler a. Vücudun üst kısmı (baş, yüz) (1) Olumlu etkileri (2) Olumsuz etkileri b. Vücudun orta kısmı (kollar, eller, gövde) c. Vücudun alt kısmı (kalça, bacaklar, ayaklar) 2. Konuşmacının davranışlarıyla ilgili olmayan öğeler a. Nesneler b. Mesafe (1) Kişiler (2) Eşyalar c. Zaman
31
DESTEK ÖĞELERİ Sözel Görsel
32
SÖZEL DESTEK ÖĞELERİ GÜLMECE
Açıklığa Kavuşturmak Tanımlar Örnekler Karşılaştırmalar Kanıtlamak İstatistik Uzman beyanları
33
Büyük Orta Küçük %27 %40 İşletmelerin Cirolarına Göre Ölçekleri %47
34
Teknik Resim Dersi Öğrenci Başarısı
36
GÖRSEL DESTEK ÖĞELERİ Konuyla ilgili
Dinleyicilerin görebileceği büyüklükte Zamansız kullanma Basit Dinleyici ve malzeme arasında engel
37
GÖRSEL ARAÇLAR Tepegöz – Yansı Dia (Slayt) Film Yazı Tahtası
38
YANSI HAZIRLAMA REHBERİ
Her yansıda bir kavram Her yansıda en çok sözcük Dikey yansı düzenlemekten kaçın Her satırda en çok 6-8 sözcük Her yansıda en çok 8-10 satır Vurgu için harf büyüklüğünde değişiklik
39
İki ana nokta/karşıtları
MESAJ FORMATLARI İki ana nokta/karşıtları Üç ana nokta BAŞLIK OLUMLU OLUMSUZ BAŞLIK 1. 2. 3. BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta Dört ana başlık Altı ana nokta BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta 4. Ana Nokta BAŞLIK 1. Ana Nokta 2. Ana Nokta 3. Ana Nokta 4. Ana Nokta 5. Ana Nokta 6. Ana Nokta
40
TEK FİKİR YADA ALINTI DEMİNG’E GÖRE
DEMİNG’E GÖRE KALİTE: DEMİNG’E GÖRE KALİTE: KALİTE: DEMİNG’E GÖRE KALİTE: DEMİNG
41
ÇERÇEVE KULLANMANIN ÜSTÜNLÜKLERİ
Işığın sızmasını engeller Yansıyı saklamak kolaylaşır Çerçeve üzerine not-soru yazılabilir Kapanma ve bindirmeden yaralanma olanağı yaratır
42
GİRİŞ Dikkat çekme Amaç İstekli Kılma Gözden geçirme Geçiş
43
SONUÇ Sonuç özeti Tekrar istekli kılma Kapanış
44
GELİŞTİRMEDE Geçişler Ara özeti
45
KONUŞMAYI SUNMA Ezberleyerek sunma Yazılı nottan okuyarak
Doğaçtan (Hazırlıksız) Hazırlıklı
46
SAHNE KORKUSU Dilde Seste Beden Hareketlerinde
47
SAHNE KORKUSUNU GİDERMEK İÇİN
Uygun tutum Hazırlanma Ezberden kaçınma Dikkati dinleyici üzerinde toplama Rahatlama Enerjiyi tüketme
48
GÖZ TEMASI Dikkatleri toplar Güvenirliği artırır
Sözsüz geri bildirimden yararlanma olanağı sağlar
49
BEDENSEL HAREKET VE SÖZLÜ İLETİŞİM
Kelimelerin yerine geçme Sözcüklere açıklık kazandırma, pekiştirme Konuşmacıyı ve dinleyiciyi rahatlatma
50
GELENEKSEL JESTLER Gösterme Verme – alma Reddetme Yumruk Uyarı Ayırma
51
SESİN KULLANILMASI İşitilebilirlik Akıcılık Hoşa giderlik Anlamlılık
Bükümlülük
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.