Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MEKKE ZİYARET YERLERİ 03.04.2017 MEKKE ZİYARET MEKANLARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MEKKE ZİYARET YERLERİ 03.04.2017 MEKKE ZİYARET MEKANLARI."— Sunum transkripti:

1 MEKKE ZİYARET YERLERİ MEKKE ZİYARET MEKANLARI

2 MEKKE ZİYARET YERLERİ MEKKE ZİYARET MEKANLARI

3 MEKKE-İ MÜKERREME MEKKE ZİYARET MEKANLARI

4 MEKKE-İ MÜKERREME MEKKE ZİYARET MEKANLARI

5 MEKKE-İ MÜKERREME MEKKE ZİYARET MEKANLARI

6 MEKKE MEKKE ZİYARET MEKANLARI

7 MEKKE-İ MÜKERREME MEKKE ZİYARET MEKANLARI

8 KA’BE (1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

9 KA’BE(2) Müslümanların kıblesi olan Ka’be yeryüzünde yapılan ilk ibadethanedir. Müslümanlar namazlarını oraya dönerek kılarlar. Hac ve Umrede tavaflarını onun etrafında yaparlar. Ka’be’yi Allah’ın emriyle Hz.İbrahim ile oğlu Hz.İsmail(a.s) yapmıştır. إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ Ali İmran 96 وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَن لَّا تُشْرِكْ بِي شَيْئاً وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُود…El-Hac 26 وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ Bakara 128 MEKKE ZİYARET MEKANLARI

10 MEKKE ZİYARET YERLERİ İbrahim (a.s) yaklaşık dört bin yıl önce Sümer şehirlerinden Ur sitesinde dünyaya geldi.Peygamberlikle görevlendirilince halkı imana davet etti.O zaman güneş ve yıldızlara tapan Babil Hükümdarı Nemrut İbrahim’i (a.s) ateşe attırdı.Allah’ın inayetiyle Ateş İbrahim’i (a.s)yakmadı. قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِن كُنتُمْ فَاعِلِينَ قلنا يَا نَارُ كُونِي بَرْداً وَسَلَاماً عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَأَرَادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ İbrahim (a.s) inananları oradan Alarak Filistin’e göçtü.Oradanda karısı Hacer ve kucaktaki oğlu İsmail’i Allah’ın işaretiyle bu günkü Ka’be’nin bulunduğu yere getirdi. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

11 KA’BE-3 İbrahim (a.s) ara ara karısı ve oğlunu ziyarete geliyordu.İsmail (a.s) otuz yaş civarına gelmişti.Babası ziyaretlerine geldi.Ancak Yüce Allah’tan Ka’beyi inşa etme emri almıştı.Durumu oğluna anlattı Birlikte Ka’beyi inşa etmeye başladılar. Hz.İsmail taş getiriyor babasıda taşları yerine koyuyordu.Duvarlar biraz yükselince tavafın başlangıç yerinin belli olması için Hz.İsmail’den taş getirmesini istedi.O’da Ebu Kubeys Dağından şimdiki Hacerü’l-Esved’i getirdi. Duvarlar biraz yükselince taşları yerine koymak güçleşti ve bunun üzerine İsmail (a.s) babasının üzerine çıkıp Ka’be’nin duvarlarını örmeye devam etmesi için bir taş getirdi.İbrahim (a.s) üzerine çıkıp iskele olarak kullandığı bu taşa Makam-ı İbrahilm adı verildi. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

12 KA’BE-4 Ka’be’nin inşaatı devam ederken Hz.İbrahim ve Hz.İsmail dua ettiler: وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا بَلَدًا ءَامِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ ءَامَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ قَالَ وَمَنْ كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِيلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَى عَذَابِ النَّارِ وَبِئْسَ الْمَصِير 127. وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيم 128رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ وَأَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَا إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ 129.رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ ءَايَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكيمِ MEKKE ZİYARET MEKANLARI

13 KA’BE-5 Ka’be’nin yapımı bittikten sonra Yüce Allah Hz.İbrahim’e insanları hacca çağırmasını emretti: وَأَذِّن فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالاً وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ ثُمَّ لْيَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ (Tefesehüm-kirleri) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

14 KA’BE-6 Hz.İbrahim rivayet edildiği üzere Ebu Kubeys dağına çıkıp “Ey insanlar Rabbimiz bir beyt (ibadethane)bina etti ve üzerinize haccı ve o beyti ziyaret etmeyi farz kıldı.Rabbinizin bu çağrısına icabet ediniz” diye hac çağrısını yaptı ve ruhlar aleminden bu çağrıya icabet edenler “Lebbeyk” diyerek cevap verdiler. KA’BE;duvarlarının eni 11,boyu 12,yüksekliği de 13 metre olan taştan yapılmış bir binadır.Ka’be’ye dört köşe olduğu için bu ad verilmiştir.Ka’be’ye Allah’ın evi anlamında “Beytullah”denilmektedir. Evin Allah’a nisbet edilmesi o mekanın şerefi ve Allah katındaki kıymetine işaret etmektedir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

15 KA’BE-7 Ka’be’nin Allah ve insanlar katındaki kıymetinden esinlenerek Arap yarımadasında sahte Ka’be’ler inşa edilmiş ve insanların yönünün Ka’be’den çevirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Ebrehe Yemende büyük bir ma’bed inşa ettirdi ve insanları oraya yönlendirmeye çalıştı.İnsanların Allah’ın evinden başka yöne dönmediğini görünce Ka’be’yi yıkmaya karar verdi.Bunun için fillerden oluşan ordusuyla Mekke’ye geldi.Allah bu orduyu helak etti ve beşeri bir savunmaya sahip olmayan evini korudu. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

16 أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيــلِ
KA’BE-8 أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيــلِ أَلَمْ يَجْعَـــلْ كَيْـــــدَهُمْ فِــــي تَضْلِيــــــلٍ وَأَرْسَــــلَ عَلَيْـــــهِـــمْ طَيْـــراً أَبَابِيــــلَ تَرْمِيهـــــِم بِحِجَــــــارَةٍ مِّــــن سِجِّيــــلٍ فَــــجَعَـــــلَهُــــمْ كَـــعَصْــــفٍ مَّأْكُــــولٍ كَعَصْفٍ مَّأْكُولٍ:كاوراق زرع ماكول MEKKE ZİYARET MEKANLARI

17 KA’BE-9 Yüce Allah Ka’be’yi korumasız zannederek yıkmak isteyenleri perişan etti.Ordunun önündeki fil Ka’be’ye yaklaşınca çöktü.Geri çevirilince kalkıp yürüyor Ka’be tarafına çevirilince yere çöküyordu.Hayvan Ka’be’yi yıkmamak için direniyor adeta başlarına geleceği haber veriyordu.İşte bu esnada Ebabil kuşları ağızları ve ayaklarında taşıdıkları kızgın taşları ordunun üzerine bıraktı.İsabet alan askerler helak oldu ve diğerleri kaçtı.Ebrehe yaralı olarak memleketine döndü ve orada öldü. Ebrehenin ordusuna Mekke’yi gösteren klavuz,ordunun indiği yerde ölmüş ,fili çeken iki kişi kör ve kötürüm olarak Mekke’de dilenmişlerdir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

18 HACER-İ ESVED(1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

19 HACER-İ ESVED(2) Hacer-i Esved,Ka’be inşa edilirken tavafın başlangıç yerini göstermek üzere Hz. İbrahim tarafından şimdiki bulunduğu yere konulan siyah bir taştır.Hacer-i Esved siyah taş anlamındadır.Rivayete göre Hz. İsmail bu taşı Ka’be yakınında bulunan Ebu Kubeys dağından getirmiştir. Peygamber(s.a.v) efendimizden rivayet edilen bir hadiste şöyle buyurulmaktadır “Hacer-i Esved kıyamet günü kendisine verilen iki göz ve konuşan dil ile gelecek ve onu hakkıyla selamlayanlar için şahitlik edecektir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

20 HACER-İ ESVED(3) Tavafın boşlangıç noktası olan bu mubarek taşın;tavafa başlarken ve tüm şavtlarda hizasına gelince istilam edilmesi sünnettir.Mümkünse Hacer-i Esved öpülür,kalabalık nedeniyle yaklaşılamazsa selamlanır. Peygamberimiz (s.a) de bu mubarek taşı öpmüştür.Hacer-i Esved’in saygı ile öpülmesi veya selamlanması Ka’be’nin sahibi olan Yüce Allah’a saygı ve ta’zim manasını ifade eder.Nasılki bayrağı saygı ile selamlamak bir kumaş parçasına saygı göstermenin ötesinde,o bayrağın mensup olduğu millete ve devlete saygı anlamını ifade ettiği gibi.Bir eve misafir olarak gelen kimse nasılki ev sahibine selam verir ve onunla tokalaşırsa Allah’ın evi olan Ka’be’ye gelenler de Hacer-i Esved’i selamlamak suretiyle Kabe’nin sahibi olan Allah’a tazim göstermiş ve saygılarını unmuş olurlar. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

21 HACER-İ ESVED(4) (صحيح لغيره) عن عبد الله بن عبيد بن عمير رضي الله عنه أنه سمع أباه يقول لابن عمر رضي الله عنهما ما لي لا أراك تستلم إلا هذين الركنين الحجر الأسود والركن اليماني فقال ابن عمر إن أفعل فقد سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول إن استلامهما يحط الخطايا ورواه ابن حبان في صحيحه مختصرا أن النبي صلى الله عليه وسلم قال مسح الحجر والركن اليماني يحط الخطايا حطا MEKKE ZİYARET MEKANLARI

22 HACER-İ ESVED(5) فقد روى الحاكم وصححه أن النبي -صلى الله عليه وسلم- قبل الحجر الأسود وبكى طويلا، ورآه عمر فبكى لما بكى، وقال "يا عمر هنا نسكب العبرات" وثبت أن عمر -رضي الله عنه- قال وهو يقبله: والله إني لأعلم أنك حجر لا تضر ولا تنفع، ولولا أني رأيت رسول الله -صلى الله عليه وسلم- يقبلك ما قبلتك". رواه البخاري ومسلم. عن ابن عباس -رضي الله عنهما- قال: "نزل الحجر الأسود من الجنة، وهو أشد بياضًا من اللبن، فسودته خطايا بني آدم" رواه الترمذي MEKKE ZİYARET MEKANLARI

23 HACER-İ ESVED(5) وقد نشر في "الأهرام" الصادر في يوم الجمعة بتاريخ 8/10/1982م بقلم محمد عبده الحجاجي مدير إدارة بالمكتبة المركزية بجامعة القاهرة أن الحجر الأسود من السماء وسقوط الأحجار من السماء ظاهرة كونية معروفة ومؤكدة، وقد قام العالم البريطاني "ريتشار ديبرتون" برحلة إلى الحجاز متخفيًا في زي مغربي، مدعيًا أنه مسلم وكان يجيد اللغة العربية، واندس بين الحجاج واستطاع أن يحصل على قطعة من الحجر، وحملها معه إلى لندن، وبدأت تجاربه عليها في المعامل الجيولوجية، فتأكد أنه ليس حجرًا أرضيًا، بل هو من السماء، وسجل هذا في كتاب له بعنوان "الحج إلى مكة والمدينة" الذي صدر بالإنجليزي في لندن سنة 1856م. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

24 HACER-İ ESVED(6) هناك حجر واحد فقط على وجه الأرض يطفو فوق الماء ، إنه " الحجر الأسود " الموجود في الركن الجنوبي الشرقي من الكعبة المشرفة في الحرم الشريف في مكة المكرمة ، قال جلال السيوطي : يقال إنه لما اشترى المطيع لله الحجر الأسود من أبي طاهر القرمطي جاء عبد الله بن عُكيم المحدث وقال : إن لنا في حجرنا آيتين : إنه يطفو على الماء ، ولا يحمو بالنار ، فأتى بحجر مضمخ بالطيب مغشي بالديباج ليوهموه بذلك ، فوضعوه في الماء فغرق ، ثم جعلوه في النار فكاد أن يتشقق ، ثم أتي بحجر آخر ففعل به ما فعل بما قبله فوقع له ما وقع له ، ثم أتي بالحجر الأسود فوضع في الماء فطفا ، ووضع في النار فلم يحم ، فقال عبد الله : هذا حجرنا ، فعند ذلك عجب أبو طاهر القرمطي وقال : من أين لكم ؟ فقال عبد الله : ورد عن رسول الله صلى الله عليه وسلم : " الحجر الأسود يمين الله في أرضه يأتي يوم القيامة له لسان يشهد لمن قبَّله بحق أو باطل لا يغرق في الماء ولا يحمى بالنار ... MEKKE ZİYARET MEKANLARI

25 HACER-İ ESVED(7) أما طوله فقد رآه محمد بن نافع الخزاعي يوم اقتلعه القرامطة في القرن الرابع الهجري ورأى السواد في رأسه فقط وسائره أبيض وطوله قدر ذراع ، وأول من طوق الحجر الأسود بالفضة عبد الله بن الزبير صوناً له وتتابع من بعده الخلفاء والأغنياء وكان آخر من أهداه إطاراً قبل الدولة السعودية السلطان محمد رشاد خان سنة 1331هـ وكان من الفضة الخالصة ، وقد أصلح الملك عبد العزيز آل سعود من هذا الطوق ثم في عام 1375هـ بدل الملك سعود يرحمه الله الإطار السابق بآخر من الفضة الخالصة MEKKE ZİYARET MEKANLARI

26 MAKAM-I İBRAHİM(1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

27 MAKAM-I İBRAHİM(2) Hz.İbrahim’in Kabe’yi inşa ederken üzerine çıkıp iskele olarak kullandığı taşa “üzerinde durduğu taş” anlamında Makam-ı İbrahim adı verilmiştir. Kabe’nin kapısının bulunduğu tarafta ve Kabe’ye 6-7 metre uzakta bulunan taş bu gün cam muhafaza içinde bulunmaktadır.Taşın üzerindeki ayak izi gayet açık bir şekilde görülmektedir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

28 MAKAM-I İBRAHİM(3) Allah(c.c) Makam-ı İbrahim’i namazgah edinmeyi emretmiştir. وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ (Bakara,125) Bunun için Peygamber (s.a) Kabe’yi ziyaret ettiğinde tavaf yapar ve Makam-ı İbrahim’de namaz kılardı. Peygamber(s.a) şöyle buyurmuştur:Kim Makam-ı İbrahim’in arkasında iki rekat namaz kılarsa geçmiş ve gelecek günahları bağışlanır.” MEKKE ZİYARET MEKANLARI

29 HATİM(1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

30 HATİM(2) Hatim,Kabe’nin kuzey-batı tarafındaki duvarın karşısında,(altın oluğun bulunduğu duvar)yerden bir metre yükseklikteki duvarla çevrili yerdir. Hz.İbrahim’in yaptığı Kabe binasında hatim denilen yer Kabe’ye dahil idi.Hz.Muhammed (s.a)’in peygamber oluşundan beş yıl önce Kureyş Kabilesi tarafından Ka’be tamir edilmişti.Bu tamir esnasında inşaat malzemesi yetmediği için Kabe’nin duvarı biraz içeri çekilmiş ve bu kısım duvarın dışında bırakılmıştır.Hatim’in iç kısmı Kabe’den sayılır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

31 HATİM(3) Hz.Aişe (r.a) diyor ki,Kabe’nin içine girmeyi ve orada namaz kılmayı arzu ederdim.Rasulullah (s.a) bir gün elimden tutup beni Hatim’in içine soktu ve buyurdu ki:Ka’be’ye girmek istediğinde Hatim’e gir,orada namaz kıl.Zira Hatim,Beytullah’ ın bir parçasıdır. (Ezraki,Ahbaru mekke 293) Hatimin içinde namaz kılarken Kabe’ye dönülür. Ka’be’nin Hatim’e bakan duvarının üzerinde altın oluk vardır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

32 KABE ÖRTÜSÜ-KİSVE(1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

33 KABE ÖRTÜSÜ-KİSVE(2) Kabe’nin ilk defa Hz. İsmail tarafından kumaşla örtüldüğü rivayet edilir. Yine Yemen hükümdarlarından Es’ad Ebu Kerib Kabe’yi kumaşla örtmüştür.Rivayet edildiğine göre adı geçen hükümdar,bir seyahat esnasında uğradığı Mekke’de birkaç gün kalmıştı.Bu esnada bir gece rüyasında Kabe’ye kumaş giydirdiğini görmüş ve ertesi gün Kabe’ye kumaş giydirerek rüyasını gerçekleştirmiştir.Bu olay İslamiyetten dokuzyüz yıl önce gerçekleşmiştir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

34 KABE ÖRTÜSÜ-KİSVE(3) Ka’be, Peygamberimiz tarafındanda kumaşla örtülmüştür. Peygamberimiz ve halifeler devrinde örtü yılda bir kez yenilenirdi.Bu durum günümüze kadar devam etmiştir. Günümüzde Mekke’de kisve fabrikası diye bir kuruluş bulunmakta,her yıl Kabe için kisve üretmekte ve Kabe’nin kisvesi her yıl Kurban bayramında törenle değiştirilmektedir.Hacı ve umreciler dilerlerse burayı ve hemen yanıbaşında bulunan Kabe müzesini randevu alarak ziyaret edebilmektedirler. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

35 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

36 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

37 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

38 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

39 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

40 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

41 MEKKE ZİYARET MEKANLARI

42 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

43 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

44 MESCİD-İ HARAM MEKKE ZİYARET MEKANLARI

45 MESCİD-İ HARAM-2 Mescid-i Haram,Kabe’yi çevreleyen camidir.Mescid-i Harama,Harem-i Şerif de denilmektedir.Yeryüzünde ilk önce yapılan mescid budur.Ondan sonra Mescid-i Aksa gelmektedir.Bu adın verilmesinin sebebi,buraya saygı ve hürmet göstermenin gerekli olmasıdır.Çünkü Allah (c.c) oraya evim demiş ve haram kılmıştır.Yani ilahi korunma altında olan mukaddes mekan kılmıştır. Mescid-i Haram’da namaz kılmak çok faziletli ve sevaptır.Peygamberimiz(s.a.v) şöyle buyurmuştur: “Mescidimde kılınan bir namaz,Mescid- Haram hariç, başka mescitlerde kılınan bin namazdan daha faziletlidir.Mescid-i Haramda kılınan bir namaz ise,diğer mescitlerde kılınan yüz bin namazdan daha faziletlidir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

46 MESCİD-İ HARAM-3 Peygamberimiz diğer bir hadiste de şöyle buyuruyor :”Allah teala,Beytullah’a her gün yüz yirmi rahmet gönderir. Bunun: Altmışı tavaf edenlere,kırkı orada namaz kılanlara,yirmisi de Kabe’ye bakanlara verilir. Bu nedenle Mekke ve Medine’de vakit boşa geçirilmemeli,Mescid-i Haram ve Mescid-i Nebi’de namaz kılınarak bu müjdeden nasipkar olunmalıdır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

47 MESCİD-İ HARAM-4 أن رسول الله (ص) قال حين خرج من مكة وقف علي الحزورة و استقبل الكعبة وقال : و الله اني لاعلم أنك احب بلد الله الىَ و انك احب ارض الله الي الله –عز وجل- وانك خير بقعة علي وجه الارض و احبها الي الله ولو لا اهلك اخرجوني ما خرجت الحزورة: الرابية الصغيرة في اللغة, وهي سوق مكة وقد دخلت في المسجد لما زيد فيه و قال رسول الله (ص) دحيت الارض من مــكة فمدها الله – تعالـــي- من تحتهـــا فسميت ام القري MEKKE ZİYARET MEKANLARI

48 MESCİD-İ HARAM-5 وان حول الكعبة قبر ثلاثمائة نبي وما بين الركن اليماني والركن الاسود قبر سبعين نبيا كلهم قتلهم الجوع و القمل * القمل Bit وقبر اسماعيل وامه هاجر (ص)في الحجر تحت الميزاب و قبر نوح و هود وشعيب و صالح (ص) فيما بين الزمزم و المقام وما علي وجه الارض بلدة وفد اليها جميع الانبياء و الملائكة و المرسلين اجمعين و صالح عباد الله من اهل السموات والارض و الجن الا مكة MEKKE ZİYARET MEKANLARI

49 MESCİD-İ HARAM-6 وما علي وجه الارض بلدة يستجاب فيها الدعاء في خمسة عشر موضعا إلا مكة 1- أولها جوف الكعبة الدعاء فيه مستجاب و الدعاء عند الحجر الأسود مستجاب و الدعاء عند الركن اليماني مستجاب و الدعاء عند الحجر مستجـاب و الدعاء خلف المقام مستجاب والدعاء في الملتزم مستجاب و الدعاء عند باب بئر زمزم مستجاب والدعاء عند الصفا مستجاب والدعاء عند المروة مستجاب و الدعاء بين الصفا و المروة مستجاب MEKKE ZİYARET MEKANLARI

50 ZEMZEM KUYUSU MEKKE ZİYARET MEKANLARI

51 ZEMZEM KUYUSU MEKKE ZİYARET MEKANLARI

52 ZEMZEM KUYUSU MEKKE ZİYARET MEKANLARI

53 ZEMZEM KUYUSU MEKKE ZİYARET MEKANLARI

54 ZEMZEM(1) İbrahim (a.s) karısı Hacer ile henüz kucakta olan oğlu İsmail’i bu günkü zemzem kuyusunun yukarısında bulunan bir ağacın yanına bırakmıştı.O zaman Mekke şehri daha kurulmamıştı.Ne insan,ne ev ve ne de su vardı.Böyle olmasına rağmen Hz.İbrahim’in karısı ve kucakta olan oğlunu böyle bir yere bırakmasının elbette birtakım ilahi sır ve hikmetleri vardı.Şöyle ki: Bu kuru topraklardan hayat kaynağı bir su(Zemzem) fışkıracaktır. Yeryüzünün ilk ibadethanesi kutsal Kabe burada inşa edilecek ve dünyanın dört bir yanından mü’minlerin akın ettiği manevi cazibe merkezi olacaktır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

55 ZEMZEM(2) Allan’ın en sevgili kulu ,son ve en büyük peygamber Hz.Muhammed burada dünyaya gelecek. Cihanı aydınlatacak olan İslam güneşi bu topraklardan doğacaktır. İbrahim (a.s) karısı ve oğluna bir dağırcık hurma ve bir kırba su bıraktı. Onları bırakıp geri dönerken Hz.Hacer Hz.İbrahim’in arkasından seslenerek :”Bizi bu ıssız yerde bırakıp nereye gidiyorsun?Yoksa bunu sana Allah mı emretti” dedi. İbrahim (a.s):”Evet Allah emretti” diye cevap verince Hz.Hacer:”Öyleyse Allah bize yeter ,o bizi zay etmez” diyerek büyük tevekkül gösterdi. Allah’a güven ve teslimiyetin en üstün örneğini verdi.Oğlunu ağacın gölgesine koydu ve kırbayı ağacın dalına astı. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

56 ZEMZEM(3) Hz.Hacer’in bir süre sonra yanındaki hurma ve su tükendi.Oğluna süt veremez hale geldi. Açlıktan ve susuzluktan kıvranan yavrusunun haline dayanamadı ve su aramak için biraz ötedeki Safa Tepesine çıktı.Su bulmak veya bir ses işitmek için etrafına bakındı.Ancak ne su vardı,ne de bir kimse.Sonra safa tepesinden indi,hızlı hızlı yürüyerek vadiyi gezip Merve Tepesinin üzerine çıktı.Belki bir insan görürüm diye Safa ile Merve arasında tam yedi kere gidip geldi.”İşte hacıların ,Safa ile Merve arasında sa’y etmelerinin dayanağı,Hz.Hacer’in bu sa’yidir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

57 ZEMZEM(4) Hz.Hacer son kez Merve tepesine çıkınca baktı ki şimdiki zemzem kuyusunun bulunduğu yerde bir melek(Cebaril a.s) ayağının ökçesiyle yeri eşiyor.Eşilen bu yerden su kaynamaya başladı.Hz.Hacer sudan kana kana içti.Su boşa akmasın diye etrafını havuz gibi çevirdi.Bol aktığı için bu suya zemzem denilmiştir.Peygamber efendimiz şöyle buyurmuştur: “Allah, İsmail’in annesi Hacer’e rahmet etsin.Eğer o,zemzemi kendi haline bıraksaydı, süphesiz zemzem akan bir pınar olurdu. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

58 ZEMZEM(5) Hz.Hacer Allah’a hakkıyla teslim olmuştu. Allah’ ta onu ve oğlunu zay etmedi. Kuru Mekke topraklarından kıyamete kadar akacak zemzemi lutfetti. Zemzem suyu hem içilir , hemde abdest alınır ve gusül yapılır.Fakat temizlikte kullanılması mekruhtur. Peygamber(s.a) “Zemzem hangi maksatla içilirse o maksat içindir”buyurmuştur. Zemzem içilirken “Allahım senden faydalı ilim,bol rızık,her türlü dert ve hastalık için şifa dilerim” diye dua edilir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

59 ZEMZEM HADİSLERİ وعن ابن عباس رضي الله عنه أن النبي صلى الله عليه وسلم, قال:خير ماء على وجه الأرض ماء زمزم، فيه طعام من الطعم, وشفاء من السقم وعن ابن عباس رضي الله عنهما قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ماء زمزم لما شرب له إن شربته تستشفي شفاك الله وإن شربته لشبعك أشبعك الله وإن شربته لقطع ظمئك قطعه الله وهي هزمة جبرائيل عليه السلام وسقيا الله إسماعيل عليه السلام التضلع من ماء زمزم آية ما بين أهل الإيمان التضلع: ان يشرب و يرتوي عن طيب نفس (hoşlanarak ve kana kana içmek) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

60 ZEMZEM قال الحسن بن عيسى: رأيت ابن المبارك دخل زمزم فاستقى دلوا واستقبل البيت ثم قال: اللهم إن عبد الله بن المؤمل حدثني عن أبي الزبير عن جابر أن النبي قال « ماء زمزم لما شرب له » : اللهم ( أني أشربه لعطش يوم القيامة فشرب( (1) الفضل بن خيرون أو غيره أن الخطيب البغدادي ذكر أنه لما حج شرب من ماء زمزم ثلاث شربات وسأل الله ثلاث حاجات أخذ بالحديث « ماء زمزم لما شرب له » فالحاجة الأولى : أن يحدث بتاريخ بغداد الثانية: أن يملي الحديث بجامع المنصور، الثالثة: أن يدفن عند بشر الحافي، فقضى الله له ذلك (2) (1-2)هكذا حج الصالحون,67 MEKKE ZİYARET MEKANLARI

61 ZEMZEM وفي ترجمة الشيخ يحيى بن أحمد الأنصاري القرطبي أنه شرب ماء زمزم لحفظ القرآن، فتيسر عليه حفظه : في اقرب مدة. هكذا حج الصالحون68, MEKKE ZİYARET MEKANLARI

62 ARAFAT(1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

63 ARAFAT(2) Arafat,Mekke’ye yaklaşık 25 km mesafede bulunan kutsal bir yerdir.Haccın rükunlarından biri olan Vakfe burada yapı lır.Peygamberimiz (s.a.v) “Hac Arafat’tır”buyurarak Arafat vakfesinin önemini belirtmiştir. “Hac arafattır” demek,hakikati bilmek,tanımak,anlamak ve kavramaktır.Diğer bir ifadeyle arif olmaktır;marufa, marifete, Marifetullah’a ermektir.Dirilişi,mahşeri,mahkeme-i kübra öncesi bekleyişi,ölmeden önce ölmeyi,hesaba çekilmeden önce muhasebe yapmayı bilmektir. Arafat,insanlığın atası Hz.Adem ile Hz.Havva’nın yeryüzüne indikten sonra birbirleriyle buluştukları yer olarak bilinir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

64 ARAFAT(3) Arafat,Peygamberimiz (s.a.v)’in Yüce Allah’tan ümmetinin bağışlanmasını istediği ve onların bağışlanacağına dair ilahi müjdeyi aldığı mekandır. Arafat,bağışlaması bol,merhameti sonsuz olan Yüce Rabbimizin;hac farizasını yapmak üzere dünyanın dört bucağından gelip vakfe yapan mü’minlerle iftihar ederek meleklere”Ey meleklerim! Şahit olun,ben onları bağışladım”buyurduğu ve ilahi rahmetin tecelli ettiği mekandır. Peygamberimiz (s.a) 632 yılında ashabı ile birlikte ifa ettiği hacda, yüzbini aşkın müslümanın huzurunda ,tarihi veda hutbesini bu kutsal yerde irad buyurmuş ve ashabına veda etmiştir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

65 ARAFAT(4) Arafat’ın kuzey kesiminde Cebel-i Rahme denilen bir tepe vardır.Peygamberimiz (s.a) Arafat vakfesini bu tepenin yakınında yapmıştır. Arafatta yapılan Vakfe,duruş,duruşma ve durulaşmadır. Arafat vakfesi,insanın kıyamet günü Allah’ın huzurunda bekleyişini hatırlatır. Vakfe, Arafat meydanında heyecanla,korku ve ümit arası bir bekleyiştir. Bu, mü’minin, Rabbinin huzurunda imanla,sebatla ve umutla gerçekleştirdiği bilinçli bir duruştur. Vakfe,insanların hesaba çekilmeden önce nefisleriyle hesaplaşmasıdır. Peygamber (s.a) şöyle buyurmuştur: MEKKE ZİYARET MEKANLARI

66 ARAFAT(5) Allah’ın Arafe gününden başka kullarını cehennemden daha fazla azad ettiği bir gün yoktur.Allah o gün yaklaşır ve meleklere “Şu toza –toprağa karışmış kullarıma bir bakın ! Bunlar ne istediler”diyerek Arafattaki hacılarla övünür” Müslim,Hac,436 Vakfe esnasında İslam’ın kemale erdiğini bildiren ayet-i kerime de burada inmiştir: Cenab-ı Allah şöyle buyurmuştur :Bu gün size dininizi kemale erdirdim.Üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak islam’ı beğendim”.Maide,3 MEKKE ZİYARET MEKANLARI

67 ARAFAT(6) Hz.Ebu Bekir (r.a)bu ayetin inmesinden Peygamber(s.a)’in vefatının yaklaştığını anladı.Nitekim Peygamberimiz bundan 81 gün sonra vefat etti. Arafatta müslümanlar tüm dünyevi makam ve rütbelerinden sıyrılarak tek renk elbise-ihram-giyerler ,dua ve yakarışlar ile topluca Allah’a yönelirler ve mahşeri yaşarlar.Dünyaya ait her şeyi arkalarında bırakıp beyaz bir kefenle ahirete göçeceklerini düşünür ve mahşerde toplanacakları hesap gününü gözlerinin önüne getirmiş olurlar.Bu düşünce insanın ruhunun yücelmesine ve imanının kuvvetlenmesine vesile olur. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

68 ARAFAT HADİSLERİ ,الترهيب/المجلدالثاني/حديث رقم (11548(
ما من يوم أكثر من أن يعتق الله فيه عبدا من النار من يوم عرفة) رواه مسلم في الصحيح قال النبي صلى الله عليه وسلم: ( إن الله يباهي بأهل عرفات أهل السماء) رواه أحمد وعن عائشة رضي الله عنها أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال ما من يوم أكثر من أن يعتق الله فيه عبيداً من النار من يوم عرفة وإنه ليدنو يتجلى ثم يباهي بهم فيقول ما أراد هؤلاء , رواه مسلم ,وزاد رزين في جامعه فيه :اشهدواملائكتي أني قد غفرت لهم ,الترهيب/المجلدالثاني/حديث رقم (11548( MEKKE ZİYARET MEKANLARI

69 ARAFAT HADİSLERİ وروى ابن المبارك عن سفيان الثوري عن الزبير بن عدي عن أنس قال وقف النبي صلى الله عليه وسلم بعرفات وقد كادت الشمس أن تؤوب فقال يا بلال أنصت لي الناس فقام بلال فقال أنصتوا لرسول الله صلى الله عليه وسلم فأنصت الناس فقال معشر الناس أتاني جبرائيل عليه السلام آنفا فأقرأني من ربي السلام وقال إن الله عز وجل غفر لاهل عرفات وأهل المشعر وضمن عنهم التبعات فقام عمر بن الخطاب رضي الله عنه فقال يا رسول الله هذا لنا خاصة قال هذا لكم ولمن أتى من بعدكم إلى يوم القيامة فقال عمر بن الخطاب رضي الله عنه كثر خير الله وطاب MEKKE ZİYARET MEKANLARI

70 MİNA(1) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

71 MİNA(2) Mina,Müzdelife ile Mekke arasında ve harem sınırları içinde bulunan bir bölgedir.Şeytan taşlama yerleri buradadır.Hacla ilgili kurbanlar da genellikle burada kesilmektedir. Hz.İbrahim’in,Allah’ın emrini yerine getirmek üzere oğlu İsmal’i kurban etmek istemesi,onun yerine Allah tarafından bir koç gönderilerek, insanın kurban edilmekten kurtulması olayı burada meydana gelmiştir.Bu hadise Kur’an’da şöyle anlatılmaktadır: MEKKE ZİYARET MEKANLARI

72 MİNA(3) رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ 101.فَبَشَّرْنَاهُ بِغُلَامٍ حَلِيمٍ 102.فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ 103.فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِينِ 104.وَنَادَيْنَاهُ أَنْ يَا إِبْرَاهِيمُ 105.قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ 106.إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْبَلَاء الْمُبِينُ وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ 108.وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ MEKKE ZİYARET MEKANLARI

73 MİNA(4) Şeytan sırayla Hz.Hacer’e,Hz.İsmail’e ve Hz.İbrahim’in karşısına çıktı,onları bu yoldan saptırmaya çalıştı.Görülen rüyanın gerçek değil bir evham olduğunu kabul ettirmeye çalıştı.Ancak üçüde şeytanın aldatmacasına kanmadı ve Allah’a teslimiyetlerini bozmadılar. Şeytan Hz.İbrahi’im önüne çıkıp onu Allah’ın emrini yerine getirmekten vaz geçirmeye çalışınca bu günkü Büyük Şeytan’ın yanında şeytana yedi taş attı.Orta Şeytan’da tekrar önüne çıkınca yedi taş attı. Küçük Şeytan’ın olduğu yerde takrar karşısına çıkınca yedi taş daha attı ve şeytan oradan uzaklaştı. İşte Mina’da şeytan taşlama bize Hz.İbrahim’den kaldı.Şeytana taş atmakla ona uymayacağımızı,her türlü şeytani düşünce ve davranıştan uzak kalacağımızı göstermiş oluyoruz. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

74 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

75 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

76 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

77 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

78 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

79 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

80 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

81 CEMERAT MEKKE ZİYARET MEKANLARI

82 MİNA(5) İbrahim (a.s)Allah’ın emri üzere oğlu İsmail’i kurban etmek istedi ancak Yüce Allah bir koç gönderdi.İbrahim (a.s) o koçu kurban etti.Bu olaydan maksat bir insanın kurban edilmesi değil,en zor şartlarda Allah’ın emrine itaatın derecesini ölçmekti.Gerçekten İbrahim ve İsmail (a.s) Allah tarafından çok zor bir imtihandan geçirilmiş,baba-oğul itaat,sabır ve teslimiyetin emsalsiz örneğini göstererek bu imtihandan başarı ile çıkmıştır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

83 MİNA(6) Mina’da İslam tarihinde de önemli olaylar cereyan etmiştir.Hac ve umre esnasında Mina ziyareti yapılırken konunun bu yanına da temas etmek faydalı olacaktır. Birinci Akabe Biatı:Nübüvvetin 11. yılında Medine halkından altı kişi müslüman oldu.Bu altı kişi kavimlerinde İslam’ı tebliğ edeceklerine dair Peygamberimize söz verdiler.Ertesi yıl içlerinde ilk altı kişiden beşinin bulunduğu on iki kişi gelip Mina’da Peygamberimize biat ettiler.Bu biatın ardından Peygamber(s.a) Mus’ab b. Umeyr’i İslam’ı tebliğ etmek üzere Medine’ye gönderdi.Mus’ab b. Umeyr’in çalışmalarının meyvesi olarak İslam tarihinin önemli dönüm noktalırından biri olan ikince Ababe Biatı gerçekleşti MEKKE ZİYARET MEKANLARI

84 MİNA(7) İkinci Akabe Biatı:
Nübüvvetin 13.yılı,Miladi 622 yılında Medine’den hac yapmak üzere yetmiş küsür müslüman geldi.Mekke’ye ulaştıklarında Peygamber (s.a) ile gizli temasa geçtiler ve teşrik günlerinin ortasında Akabe (Büyük Şeytanın bulunduğu)denilen yerde geceleyin buluşmaya karar verdiler. Yetmiş küsür sahabi (aralarında iki bayan da vardı) Peygamber (s.a) aşağıdaki hususular üzere biat ettiler: 1-Rahatlık veya yorgunlukta işitmek ve itaat etmek 2-Bolluk ve darlıkta infakta bulunmak MEKKE ZİYARET MEKANLARI

85 MİNA(8) 3-İyiliği emrekmek ,kötülükten men etmek
4-Allah için kıyam etmek,bu kıyamda yericilerin yermesine aldırış etmemek. 5-Medine’ye geldiğinde Peygambere yardımcı olmak, kendilerini,eşlerini ve çocuklarını koruduklarından Peygam ber(s.a)’i korumaları,bu işlerinin karşılığının cennet olacağı,Biat bitip dağılmak üzereyken şeytan veya şeytanın hizbinden biri toplantılarını öğrendi . Kureyş’e anında haber iletemeyeceğini bildiği için yüksek bir yere çıkıp avazının çıktığı kadarıyla “Muhammed ve adamları sizinle savaşmak üzere toplandılar”diye bağırdı. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

86 MÜZDELİFE MEKKE ZİYARET MEKANLARI

87 MÜZDELİFE Mekke'de, Arafat ile Mina arasında bulunan ve Hac'da Arafat'tan sonra vakfe yapılan yer. Müzdelife kelimesi, "yaklaşmak, yakınlaşmak" anlamındaki Arapca "zelefe" kökünden türetilmiş olup, "yaklaşılan, yakınlaşılan yer" anlamında, iftial babından ism-i mekân kalıbındadır. Ayrıca burası, "toplanma, bir araya gelme" anlamında cem adıyla da anılmaktadır. Burasının bu adlarla adlandırılması değişik şekillerde yorumlanmıştır. Hz. Adem (a.s.), Hz. Havva ile burada buluşmuş ve birbirine yaklaşmışlardı. Katade'den yapılan bir rivayette ise, akşam ile yatsı namazının bir arada kılınmasından dolayı Cem' adı verildiği söylenmektedir (İbn Hacer el-Askalânî, Fethu'l-Bâri, Mısır 1959, IV, 270) MEKKE ZİYARET MEKANLARI

88 MÜZDELİFE Yine, insanların burada toplanarak vakfe ile Allah Teâlâ'ya yaklaştıkları Hac esnasında insanların bir araya gelip toplanmaları yahut Mina'ya yaklaşmış olmaları veya buranın Allah Teâlâ'ya yaklaşılan bir yer olarak telakki edilmesi vb. sebeblerden dolayı bu adı almıştır (a.g.e., aynı yer). Bakara Sûresinin yüz doksan sekizinci ayetine istinaden buraya, Meş'aru'l-Haram da denilmektedir (Muhammed İbn Kudame, el-Muğnî, Mısır (t.y.), III, 421). MEKKE ZİYARET MEKANLARI

89 MÜZDELİFE Müzdelife, Mina ile Arafat arasında Mina'ya üç mil mesafede bir yerde bulunmaktadır. Burası, Arafat'tan Müzdelife'ye doğru gidilirken Arafat'ın iki geçidinden geçtikten sonra Muhassır vadisine kadar olan kısmın adıdır (Ebu İshak el-Harbî, Taberî, Tefsîr, Mısır 1968, II, 287; Kitâbu'l-Menâsik, Riyad 1969, 508). Arafât'ta vakfe, güneş battıktan sonra biter. Bunun peşinden, Müzdelife'ye gelinir. Akşam ile yatsı namazı, yatsı vaktinden sonra burada ikisi bir arada kılınır. İki namaz için tek bir ezan ve iki kamet getirilir. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

90 MÜZDELİFE Müzdelife'de vakfe, Haccın vciplerindendir. Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulmaktadır: "Arafat'tan geri döndüğünüz zaman Meşâr-ı Haram'da Allah'ı zikredin; O sizi hidayete erdirdiği gibi O'nu zikredin" (el-Bakara, 2/198). Meş'aru'l-Haram, Arafât dönüşünde Akşam ile yatsının bir arada kılındığı ve vakfenin yapıldığı yerdir. Burası, iki Müzdelife dağı arasında kalan yer olup, Arafât geçidinden başlar ve Muhassır'da son bulur. Arafât geçidi buna dahil değildir (Taberî, aynı yer). MEKKE ZİYARET MEKANLARI

91 PEYGAMBERİMİZİN DOĞOUĞU EV
MEKKE ZİYARET MEKANLARI

92 PEYGAMBERİMİZİN DOĞOUĞU EV(1)
Pegamberimizin doğumundan bahsederken do ğumundan önceki dünyanın haline işaret etmek lazım. İnsanlık kötü bir gidişattaydı.Allah’ın birliği inancını,gönüllere şefkat ve merhamet duygularını yerleştirecek,toplumda hak ve adaleti tesis edecek bir kurtarıcıyı sabırsızlıkla bekliyordu. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

93 PEYGAMBERİMİZİN DOĞOUĞU EV(2)
İşte böyle bir ortamda insanlık hidayete susamışken Peygamber (s.a) yukarda resmin bulunduğu mekanda dünyaya teşrif etti.20 Nisan 571 .Rabiu-l-evvel ayının 12.Pazartesi gecesi tanyeri ağarırken dünyaya geldi. Peygamber (s.a)’in doğduğu ev,Mekke’nin doğusunda Safa tepesi yakınlarında ,genişletme çalışmaları neticesinde harem sahası içerisinde bulunmaktadır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

94 NUR DAĞI MEKKE ZİYARET MEKANLARI

95 NUR DAĞI Peygamber (s.a) kırk yaşına yaklaşınca yanına azığını alır Ramazan ayında Nur dağındaki mağaraya çekilir,burada günlerce kalır,tefekkür ederdi.Azığı tükenince eve döner azığını alır ve tekrar mağaraya dönerdi.Böylece Allah(c.c) elçisini ruhen risalet görevine hazırlıyordu.Yolda giderken ağaç ve taşların “Ey Allah’ın Rasülü sana selam olsun” dediklerini işitiyordu. 610 yılının Ramazan ayında bir Pazartesi gecesi bütün varlığıyla Allah’a yönelmişken Cebrail (a.s) ilk vahyi getirdi. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

96 CENNETÜ’L-MUALLA MEKKE ZİYARET MEKANLARI

97 CENNETÜ’L-MUALLA MEKKE ZİYARET MEKANLARI

98 CENNETÜ’L-MUALLA Harem’i Şerif’in yaklaşık iki kilometre kuzeyinde olan bir mezarlıktır. Peygamberimizin dedesi Abdulmuttalib, amcası Ebu Talib ve Eşi Hz.Hatice’nin mezarları oradadır. Cennetü’l-Mualla kabristanında pek çok islam büyüğünün kabri vardır.Hacca veya umreye giden müslümanlar bu kabristanı ziyaret etmeli ve orada medfun bulunanlara dua etmelidir ve ibret almalıdır. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

99 CİN MESCİDİ MEKKE ZİYARET MEKANLARI

100 CİN MESCİDİ Hz.Muhammed hem insanların hem de cinlerin peygambiridir.Cinlerinde insanlar gibi iman edenleriyle iman etmeyip kafir olanları da vardır.Peygamber efendimiz Tafi’ten dönüşte Batn-ı Nahle denilen yerde sabah namazını kılarken cinlerden 7 kişilik bir grup oraya gelmiş,Kur’an’ı dinlemiş ve Allah’ın kelamı olduğuna iman etmişlerdir.Döndükten sonra durumu kavimlerine anlatmışlardır. Peygamberimizin namaz kıldırdığı ve cinlerin kur’an’ı dinleyip iman ettikleri bu mekanda küçük bir mescit bulunmakta ve adına Cin Mescidi denmektedir. Hac ve umreye giden müslümanlar bu mescidi ziyaret etmekte ve o tarihi hadiseyi yaşamaya çalışmaktadırlar. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

101 SEVR DAĞI MEKKE ZİYARET MEKANLARI

102 SEVR DAĞI Sevr dağı, Mekke'nin güney tarafında ve 5 km. uzaklıktadır. Sevr, bir çok tepeden oluşan bir dağdır. Bu dağda pek çok irili ufaklı mağara vardır. Bu mağaralar dağın değişik yerlerine dağılmıştır. Hz. Peygamber (s.a.s)'in Hicret sırasında Hz. Ebu Bekir (r.a) ile birlikte sığındıkları mağaranın bazı özellikleri vardır. Öncelikle gizlenmeye elverişli olup, kayadan yontularak yapılmış bir mağarayı andırır. Ön ve arkasında delikleri vardır. Bunlar mağaranın alt kısmındadır. Bu sebeple mağaraya ancak sürünerek veya eğilerek girmek mümkündür. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

103 SEVR DAĞI Mağaranın çevresinde, dışarıda dolaşan kimsenin içeriyi görebileceği başka delikler yoktur. Mağara içinde bulunanlar, dışarıda dolaşanların ayaklarını görebilir, fakat dışarıda olanlar mağara içindekileri göremezler. Görebilmeleri için eğilip, başlarını ayaklarının hizasına getirmeleri gerekir. Öte yandan Hicret esnasında Sevr mağarasında gizlenmenin bir başka avantajı daha vardı. Hemen dağın eteğinde Âmir b. Füheyre'nin koyunları otlattığı ve geceleri sütünü Hz. Peygamber ile Hz. Ebu Bekir'e ikram edeceği bir otlak vardı. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

104 SEVR DAĞI Mekke’de ,müşriklerin müslümanlara yaptıkları baskı ve zulüm artınca Peygamber(s.a) müs lümanların Medine’ye göç etmelerine izin verdi Müşrikler ,Peygamber (s.a)’e suikast planı yap mışlardı.Cebrail(a.s) bu planı Peygamber (s.a)’e haber verdi. Peygamber (s.a)Allah’ın inayetiyle suikasttan kur tulunca Hz.Ebu Bekir’in evine gitti MEKKE ZİYARET MEKANLARI

105 SEVR DAĞI Hz.Ali’yi(r.a) yatağına yatırdı.
Yol hazırlıklarını tamamladıktan sonra gecleyin bir buçuk saat uzaklıktaki Sevr Dağına vardılar. Sevr Dağında üç gün kaldılar. Mağarada kaldıkları süre içinde Ebu Bekir’in (r.a) oğlu Abdullah Mekke’den haberler getiriyor,Amir b. Füheyra ise koyunları mağara etrafında otlatarak geceleri süt içmelerine imkan sağlıyordu. MEKKE ZİYARET MEKANLARI

106 SEVR DAĞI يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا مَا لَكُمْ اِذَا ق۪يلَ لَكُمُ انْفِرُوا ف۪ي سَب۪يلِ اللّٰهِ اثَّاقَلْتُمْ اِلَى الْاَرْضِۜ اَرَض۪يتُمْ بِالْحَيٰوةِ الدُّنْيَا مِنَ الْاٰخِرَةِۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيٰوةِ الدُّنْيَا فِي الْاٰخِرَةِ اِلَّا قَل۪يلٌ (28) اِلَّا تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَاباً اَل۪يماً وَيَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ وَلَاتَضُرُّوهُ شَيْـٔاًۜ وَاللّٰهُ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ قَد۪يرٌ ﴿٣٩﴾ اِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّٰهُ اِذْ اَخْرَجَهُ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ اِذْ هُمَا فِي الْغَارِ اِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِه۪ لَا تَحْزَنْ اِنَّ اللّٰهَ مَعَنَاۚ فَاَنْزَلَ اللّٰهُ سَك۪ينَتَهُ عَلَيْهِ وَاَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا السُّفْلٰىۜ وَكَلِمَةُ اللّٰهِ هِيَ الْعُلْيَاۜ وَاللّٰهُ عَز۪يزٌ حَك۪يمٌ﴿٤٠﴾ MEKKE ZİYARET MEKANLARI

107 SEVR DAĞI Hz. Ebu Bekir’in (r.a) kızı Esma mağaraya azık taşıyordu.Azığı bağlamaya bağ bulama mayınca bel bağını ikiye yarıp yarısını beline bağladığı ve yarısıyla da azığı bağladığı için Zatı’n-Nitakeyn lakabını aldı. Sonunda, dördüncü günün sabahı, Âmir ile kılavuzluk yapması için kiralanan Abdullah b. Ureykıt, beraberlerinde iki deve ile mağaraya geldiler Böylece dört kişiden oluşan küçük kervan Medine'ye doğru yola koyuldu . MEKKE ZİYARET MEKANLARI

108 MEKKE ZİYARET MEKANKARI
HACIYA VE UMRECİYE HİZMET ŞEREFTİR SABIRLA DİNLDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER MEKKE ZİYARET MEKANLARI

109 MEKKE ZİYARET YERLERİ HAZIRLAYAN: ENVER GÜNENÇ UMRE HİMETLERİ
DAİRE BAŞKAN 2013 MEKKE ZİYARET MEKANLARI


"MEKKE ZİYARET YERLERİ 03.04.2017 MEKKE ZİYARET MEKANLARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları