Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Yrd.Doç.Dr. Adem TAŞDEMİR Ahi Evran Üniversitesi
2
Çocuklarımızda ne yazık ki
doğuştan gelen bazı fiziksel ve ruhsal bozukluklar olabileceği gibi, yaşamın diğer evelerinde geçirebileceği kaza, hastalık ve benzeri herhangi bir durum yoluyla da engeller oluşabilmektedir.
3
Üniversite gençliğinin öğrenim yaşantıları boyunca, üniversite yerleşkelerinde birçok zorlukla karşılaştığı bilinmektedir. Bireyi sosyal olgunluğa hazırlayan gençlik döneminde, karşılaşacağı sorunların en aza indirgenmesi büyük önem taşımaktadır. Birey, böylelikle biyolojik ve sosyal gelişimini en iyi şekilde tamamlayabilecektir.
4
Bu nedenle; değerli hayatlar olumsuz önyargılar
eşitlik, kişisel güvenlik ve anayasal haklar olumlu bir imaj ayrımcılığım olmaması yaşama tutunma/arzu
5
Kaynak: Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı
7
Üniversiteye giriş oranları;
2008 yılı verilerine göre; devlet üniversitelerinde 3 bin 375, vakıf üniversitelerinde 207 engelli öğrenci (%38'inin görme, %25'i fiziksel engelli)
8
Kaynak: OSYSYerlestirmeBulten2010
9
Yaşanan güçlükler
10
Yüksek öğretime yansımalar
Dersleri Takip Etme ve Ders Çalışma Sınavların Hazırlanması ve Sınavların Yapılması Bilgisayar Kullanımı Kütüphane Kullanımı Diğer Karşılaşılan Problemler
11
Ahi Evran Üniversitesinde mevcut durum
Politikalar Giriş koşulları ve mevcut programlar Karşılaşılan sorunlar ve gelecek planları Ek destek İşbirliği Engelli öğrenciler ve etkileşim için imkanlar
12
Sonuç Eğitim hakkı insan haklarının temellerinden birini oluşturmaktadır. Bu bağlamda engelli öğrencilere uygun eğitim ortamlarının sağlanması gerekir.
13
Öneriler Engelliler için destek çalışmalarına ağırlık verilmelidir.
katılımcıların tam kapsamlı temsilcileri ile deneyimlerin ve ihtiyaçların göz önünde bulundurulduğu istişare halinde çözümler geliştirilmelidir Standartlar öğretim, değerlendirme ve genel şartlar üniversite genelinde fakültelerdeki engelli öğrenciler için ayarlanmış olmalıdır. Tercih döneminde doğru bilgilendirme (Üniversite Web tasarımları, Üniversiteyi kazananlara gönderilecek erişilebilir ve bilgilendirici broşür, Oryantasyon çalışmaları)
14
materyallere erişim ve mimari erişim imkanları iyileştirilmelidir
materyallere erişim ve mimari erişim imkanları iyileştirilmelidir. Donanım eksiklikleri giderilmelidir (Braille yazıcı veya yazıcılar, kütüphanelerde tarama yapabilecek fotokopi makinesi, görme engelliler için şekil ve grafikleri kabartabilen donanımlar, amfilerde mikrofon, FM sistemleri ve ses yükselticiler, fiziksel engelliler için ulaşımlarını sağlayacak engelli erişimine uygun lift benzeri araç ve donanımlar…) Tüm ortak yapılar (öğrenci işleri, rektörlük, kütüphane, kantin, sağlık merkezi, vb) fiziksel olarak ulaşılabilir olmalıdır.
15
Teşekkür ederim.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.