Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ferhan ERİM Numil-Aykanlar Ege Akdeniz Satış Müdürü
“Etrafımızdaki kişileri oldukları gibi değil, kendi olduğumuz gibi görürüz.” Bireysel Satış Ferhan ERİM Numil-Aykanlar Ege Akdeniz Satış Müdürü
2
Ajanda Satış Nedir? Satışta İletişimin Önemi Nedir?
Satışta Kişiler arası iletişim Nasıl Yönlendirilir? Markaların İletişimi Şimdi reklamlar Satış&Pazarlama Ortak Dili “İkna Edici Satış”
3
Atasözleri ve Deyimler
Satış Nedir? Türk Kültüründe Satış Atasözleri ve Deyimler 30 örtüşen
4
Satış Nedir? Türkçe Deyimler
satışa gelmek; Uydurma bir sebeple ortada bırakılmak. kör satıcının kör alıcısı olur, herkes dengiyle iş yapar. ağız satmak, yüksekten atarak kendini övmek. bir pula satmak bir kimseyi bir çıkar uğruna harcamak. caka satmak gösteriş yapmak, çalım satmak, haraç mezat satmak açık artırma ile satmak. kendini ağır (ağırdan) satmak nazlanmak, gönülsüz davranmak kendini satmak kendisinde olmayan iyi nitelikleri varmış gibi göstermek Müslüman mahallesinde salyangoz satmak…….
5
Satış Nedir? Türkçe Atasözleri
arpacıya borç eden ahırını tez satar. bir iş borçla sağlıklı bir biçimde yürütülemez. Atasözü yaman komşu, yaman avrat, yaman at; birinden göç, birin boşa, birin sat…
6
Satış Nedir? Satış: Herhangi bir ürünün,fikrin,hizmetin belirli eder ve koşullar altında paraya çevrilebilmesi için satıcı ile alıcı arasında yapılan anlaşmadan doğan işlemdir.
7
İletişim İletişim süreci; Bilgiyi ALMAYI. Bilgiyi DOĞRULATMAYI.
Satışta İletişimin Önemi Nedir? İletişim süreci; Bilgiyi ALMAYI. Bilgiyi DOĞRULATMAYI. Kendi bilgimizi AKTARMAYI. İçerir.
8
Dünyada ‘tekrarlanmayacak’ tek şey ilk izlenimdir.
Satışta İletişimin Önemi Nedir? Dünyada ‘tekrarlanmayacak’ tek şey ilk izlenimdir. İlk 20 saniye! Öğrenim: İlk intibah çok önemlidir.
9
Satışta iletişim Oranları
Satışta İletişimin Önemi Nedir? Satışta iletişim Oranları % 80 % 20
10
ÇİN ALFABESİNDE DİNLEMEK, SEN GÖZLER KESİNTİSİZ KULAK İLGİ KALP
Satışta İletişimin Önemi Nedir? ÇİN ALFABESİNDE DİNLEMEK, SEN GÖZLER KESİNTİSİZ İLGİ KULAK KALP İFADELERİNDEN OLUŞUR.
11
* Ne söyleyeceğimizi ve
İletişim Satışta İletişimin Önemi Nedir? * Ne söyleyeceğimizi ve * Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına bilmek, * Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, * En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, * Olayları basitçe anlatabilmek, * Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek, * Dikkati yoğunlaştırmak ve verdiğimiz mesajların alınıp alınmadığını fark edebilmek tir.
12
Etkili İletişim İçin 5 Kural
Satışta İletişimin Önemi Nedir? Etkili İletişim İçin 5 Kural SORU SORUN DİNLEYİN EMPATİ KURUN İLGİ UYANDIRIN ORTAK DİLİ KONUŞUN Jargon videosu
13
Jargon
14
Yüzyüze Açık İletişim MÜŞTERİ SATIŞÇI İhtiyaçlar İstekler Para Şartlar
Satışta İletişimin Önemi Nedir? Yüzyüze Açık İletişim MÜŞTERİ SATIŞÇI İhtiyaçlar İstekler Para Şartlar Sınırlamalar Ürünler Hizmetler Pazar Bilgisi İş Bilgisi Fikirler Öneriler
15
Huni Tekniği 1 2 3 4 Satışta İletişimin Önemi Nedir?
Cevap vermesi için motive edin 2 Rahatlatmak için açık uçlu Sorular sorun Yumuşak geçişle Yönlendirici sorular sorun 3 4 Cevaplarını özetleyin ve Kapalı uçlu sorular sorun
16
Hedef Odaklı İletişim Satışta İletişimin Önemi Nedir? NET VE SPESİFİK
OLUN ANLAŞILABİLİR SORULAR SORUN BİR ÖNCEKİ CEVAP İLE İLİŞKİLENDİRİN ORTAK DİLDE SORUN SORULARI TEK TEK SORUN BEKLENTİLERE ODAKLANIN MANTIK SIRASI KURUN
17
İletişim Kurarken KELİMELER % 7 TONLAMA,DİKSİYON % 38 BEDEN DİLİ % 55
Satışta İletişimin Önemi Nedir? İletişim Kurarken KELİMELER % 7 TONLAMA,DİKSİYON % 38 BEDEN DİLİ % 55
18
“KENDİMİZ HAKKINDA SÖZCÜKLERİN ASLA VEREMEYECEĞİ MESAJLAR VERİRİZ.”
19
İnsanlar ne dediğinize değil, ne yaptığınıza bakar.
20
Markaların İletişimi Şimdi reklamlar
21
Işıl Işıl
22
GOLD
23
Lactamil
24
Marka mesajları kişisel satışa nasıl yansıtılır?
25
80/20 Kuralı İkna edici satış Nedir?
Satışın %80’i yeteri kadar büyük bir ““NEDEN” bulmakla ilgilidir. “NASIL” satılacağı işin %20’si dir.
26
Müşteri(Parekendeci) Faydalar
Neden Satın Alırlar? Alışverişçi Değer(Özellikler) Müşteri(Parekendeci) Faydalar Müşterilerimiz bir ürünün işlerine ne katkı sağlayacağıyla ilgilidirler Ürünün kendisiyle daha az ilgilidirler.
27
Fayda – Özellik İkilemi
Özellik:Sunduğumuz ürün veya hizmete ait olan bir niteliktir. Avantaj:Özelliğin müşteriye olan faydası Fayda:Avantajın müşteri için taşıdığı değer ve kullanımdan elde ettiği yarardır.
28
Faydalar Müşterilerimizin çoğunu ilgilendiren bazı faydaları şöyle sıralayabiliriz: Daha fazla kar sağlamak Maliyetleri azaltmak Satışları artırmak Para tasarrufu sağlamak Zaman tasarrufu sağlamak
29
İkna Edici Satış İkna Edici Satış, müşteri bilgisiyle başlayan ve somut sonuç ile biten mantıksal bir süreçtir. İkna Edici Satış, hedeflerimize nasıl ulaşacağımız konusunda planlama yapmamıza yardımcı olur. İkna Edici Satış, müşterilerimize cazip gelen faydaları ele alır.
30
Özellikler konuşturur
İkna Edici Satış Özellikler konuşturur Faydalar sattırır Satış-1 ve 2 videosunu göster Ana Fikir:Burada özelliklerimi vurguladı faydalarımı?
31
Satış 1
32
Satış 2
33
İkna edici Satış Formatı Akış
IV I III Alıcı ilgilenmiyorsa ilgileniyorsa İhtiyacı belirle Durumu Özetle Gerçek ihtiyacı Bir sonraki adımı öner Kapa Faydaları güçlendir Nasıl çalıştığını anlat Fikri Kur II V Özellikler konuşturur, Faydalar sattırır.
34
ODAK “YAPACAKTIM” “YAPABİLİRDİM” BAŞARI BECERİ İSTEK “YAPILABİLİRDİ”
35
Satış ve Pazarlama Tutarlılığı
36
“Pazarlama, müşteriyi şirkete getirmek, Satış ise müşteriyi eli dolu göndermektir.”
37
Sabrınız için teşekkürler….
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.