Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AVİCENNA HASTANE İŞLETME PLATFORMU
AviCenna Hastane Bilgi Yönetim Sistemi, Java programlama dili ile geliştirilmiş, J2EE standartlarına uygun, hem tek hem çok katmanlı olarak isleyebilen teknik altyapıya sahip bir uygulama olup, işletim sistemi, veri tabanı ve uygulama sunucusundan bağımsız olarak isleyebilir. AviCenna kullanan hastanelerde, hastanenin sahip olduğu tüm üniteler, servisler, odalar, yataklar, ameliyathaneler kıvrımlı bir şekilde tanımlanır ve tüm medikal ve mali işlemler bu kategorizasyon yapısına uygun olarak yapılandırılır.
2
Gelişmiş kullanıcı asılama ve yetkilendirme mekanizması sayesinde kullanıcıların ve kullanıcı gruplarının sistemdeki her bir modüle, ekrana ve ekranlar içerisindeki tüm bileşenlere erişim hakları ayarlanır. Sistemdeki her kayıt öncelik ve gizlilik koduna sahiptir. Bilgilere erişim, gizlilik seviyesine göre kısıtlanır. İşlemlerin önceliğini AviCenna yönetir.
3
Birden fazla şubeye sahip hastanelerin her şubesi ayrı ayrı tanımlanarak dağınık ve merkezi yapıda
işletim olanağı sağlanır. Çoklu şubeli hastanelerde ise verilerin konsolidasyonuna imkan verir. AviCenna HBYS, uluslararası HL7 standardı ile hastane içerisindeki diğer yazılım ve donanımlarla haberleşir. Tıp alanında uluslararası kabul görmüş standartları (ICD-10, SNOMED, ATC, GMDN, vb.) destekler.
4
Hastanın hastaneye kabulünden taburcu olmasına kadar yürütülen süreçlerin tamamı AviCenna sistemi
tarafından otomasyon altına alınır. AviCenna Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kapsamında yer alan medikal, finansal ve yönetimsel modüller ile kurum içindeki tüm süreçlerin takip edilebilmesi sağlanmakta ve personelin omuzlarındaki yük hafifletilerek kolay isletilebilir, takip edilebilir, verimli ve karlı bir organizasyon için alt yapı sağlanmaktadır.
5
Hastane kaynaklarının daha verimli kullanılabildiği, hizmet kayıplarının en aza indirgendiği, karlılığın arttırılarak hastanenin mali acıdan geliştirilmesini sağlayan medikal, finansal ve yönetimsel modüllerin aynı firma tarafından üretildiği ve tam entegre çalışarak bir çözüm olmaktadır. AviCenna Sunucu işletim sistemi platformunda Windows, Linux, Unix desteğine sahiptir.
6
Donanım platformunda ise Itanium, Xeon ve RISC mimarideki işlemciler ile uyumlu çalışabilmektedir. Ayrıca çok dilli yapı (multilanguage) ve farklı para (multicurrency) birimleri desteği bulunmaktadır. Ülkemizde tedavi hizmeti sunan kamu, üniversite ve özel sektör bağlantısı bulunan her turlu kurum ve kurulusun ihtiyaçları doğrultusunda modüler ve parametrik bir yapıyla tasarlanan AviCenna, müşteri isteklerine göre kolayca düzenlenebilmektedir. Mevzuat değişiklikleri veya yeni uygulamalar en kısa surede mevcut sisteme entegre edilmektedir.
7
PROGRAMIN KULLANILMASI VE MODULLER
1. Programa Nasıl Girilir? Kullanıcılar AviCenna uygulaması başlayabilmek için masa üstünde tanımlanan AviCenna kısa yoluna çift tıklamalıdırlar. Karsımıza gelen ekranda öncelikle Kullanıcı Adı ve Şifresi tanımlanması gerekmektedir. Sisteme bağlanabilmek için kullanıcıların bir kullanıcı adı ve şifreye sahip olması gerekir. Kullanıcı adı ve şifreniz sistem sorumlusu tarafından iletilecektir.
8
AviCenna Programı Hastane Bilgi Yönetim Sistemi giriş Ekranı
9
2. AviCenna Standart Araç Çubuğu
2.1. Sorgu Gir: Sistemde kayıtlı verilerin kriterlerini belirlemek amacı ile ekranın boşaltılmasını sağlar, birden fazla alanda sorgu girişi yapılabilir. 2.2. Önceki Kayıt: Bulunulan satırın üstündeki ilk kayıta geçmek amacı ile kullanılır. 2.3. Sonraki Kayıt: Bulunulan satırın altındaki ilk kayıta geçmek amacı ile kullanılır. 2.4. Önceki Blok: Bir önceki bloğa geçmek amacı ile kullanılır. 2.5. Sonraki Blok: Bir sonraki bloğa geçmek amacı ile kullanılır.
10
2.6. Kayıt Ekle: Sisteme yeni bir veri kaydı eklemek amacı ile kullanılır.
2.7. Kaydet: Yeni girilen bilgilerin ya da önceden girilmiş üzerinde değişiklik yapılacak bilgilerin sisteme kaydedilmesi amacı ile kullanılır. 2.8. Kayıt Sil: Sistemde kayıtlı verilerin silinmesi amacı ile kullanılır. 2.9. Yardım Penceresi: İşlev tuşları ve hata mesajlarına erişmek amacı ile kullanılır. 2.1.0 Tuşları Göster: Hastane Yönetim Bilgi Sistemi içinde kullanılacak işlev tuşlarını görüntülemek amacı ile kullanılır. 2.1.1 Yardım: İşlev tuşları ve hata mesajlarını görüntülemek amacı ile kullanılır. 2.1.2 Formdan Çıkış: Formdan çıkmak amacı ile kullanılır.
11
3. Menüde Yer Alan Komutlar ve İşlevleri
İşlem ( Kayıt İşle <F10>, Dokum, Temizle, Çıkış) Bu seçenek altında yer alan komutlar uygulamaya yöneliktir, verilerin sisteme kaydedilmesi, bulunulan kayıta ait tüm alanlardaki bilgilerin silinmesi, ekranda görüntülenen bilgilerin yazıcıdan alınması ve ekrandan çıkılması işlemlerini içerir.
12
Sorgulama (Sorgu Gir <F7>, Sorgu Uygula <F8>, Sorgu İptal, Kayıt Sayısı)
Bu seçenek altında yer alan komutlar sistemdeki verilerin sorgulama kriterlerinin belirlenmesi, kriterlerin iptali, bu tanımlar doğrultusunda listeleme ve kayıtların sayısını görüntüleme işlemlerini içerir. -Blok (Önceki, Sonraki, Temizle) Bu seçenek altında yer alan komutlar girilen verilere ulaşım ve bloklar arası hareket kolaylığı sağlar. Alan (Önceki, Sonraki, Temizle, Kopyala) Bu seçenek altında yer alan komutlar girilen alanlara ulaşmayı sağlar.
13
Temizle komutu ile seçilen alandaki
veriler temizlenir. Kopyalama komutu ile seçilen veriyi başka bir alana kopyalar. Kayıt (Ekle<F6>, Sil<Shift+F6>, Önceki, Sonraki, Aşağı, Yukarı, Temizle, Kopyala) Bu seçenek altında yer alan komutlar veri bazında kayıt eklenmesi, silinmesi, kopyalanması işlemlerine yöneliktir. Düzen (Kes Ctrl+X, Kopyala Ctrl+C, Yapıştır Ctrl+V, Edit) Bu seçenek altında yer alan komutlar verilerin düzenlenmesini kesme, kopyalama, yapıştırma işlevlerini içerir. Edit komutu ile bilgi girişi için alan açılır.
14
Yardım (Program Kullanma Kılavuzu, Tuşlar, Liste, Hata Göster)
Bu seçenek altında yer alan komutlar, işlev tuşları ve hata mesajlarına erişim seçeneklerini içerir. 4. Kodlar (List) Tuşunun Kullanımı Bu tuş yardımı ile, sistem içinde kullanılan tüm kodlar ezberlenmek zorunda kalınmayacaktır. Ekranın sol alt köşesindeki <List> yazısı size bulunduğunuz alanlarda F9 (Liste Alma) tuşunun kullanılıp kullanılmayacağını gösterir.
15
Kodlu herhangi bir alan üzerindeyken daha önce tanımlamış olduğunuz bir kodu hatırlayamıyorsanız F9
(Liste Alma) tuşuna basabilirsiniz. Bu tuşa bastığınızda bir pencere açılacaktır. Bu pencere içinde Yukarı ve Aşağı Ok tuşları ile hareket ederek istediğiniz kodu seçebilirsiniz. Eğer burada tanımlı kodlar çok fazla ise Aşağı ve Yukarı Ok tuşları ile bulmak zor oluyorsa, Page Down tuşu ile sayfa sayfa aşağıya doğru ilerleyerek bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz.
16
Enter tuşu ile bu bilgiyi seçebilirsiniz
Enter tuşu ile bu bilgiyi seçebilirsiniz. Seçtiğiniz bilgi otomatik olarak F9 (Liste Alma) tuşunu bastığınız ekrana taşınacaktır. Bilgileri seçmekten vazgeçti iseniz Çıkış tuşunu kullanabiliriz. 5. AviCenna Programında Kullanılan Kısa yol Tuşlarından Bazıları ve Görevleri F3 Hesap kapatma veya kapalı hesabı geri açma işlemi yaparken kullanılır. F6 Menü acar. Epikriz yazarken bölümler arasında geçiş yapar. F7 Ekranı boşaltır-temizler. F8 Hizmet ekleme penceresinde acık hesabın olup olmadığına bakılır.
17
Hasta laboratuar ve kabul
ekranında testleri kaydeder. Bilgi taraması yapılacağı zaman arama işlemi bu tuşla sonlandırılır. F9 Açılabilir liste pencerelerini acar. Liste alma tuşudur. F10 Kayıt işlemini yapar. Kaydet komutunu verir. Alt+F4 Pencere kapatır. Ekrandan çıkmayı sağlar. Shift+F5 Ekranı hizmet işlenebilir duruma getirir. İmleci hizmet eklenecek yere getirir. 6. Programdan Nasıl Çıkılır? Programdan çıkmak için bulunduğumuz ekranda bulunan ÇIKIŞ seçeneğine basarız
18
Çıkış seçeneğine bastıktan sonra “programdan çıkmak istediğinizden emin misiniz” seklinde bir uyarı mesajı ile karşılaşırsınız. “Evet” derseniz HBYS programından çıkmış olursunuz. “HAYIR” derseniz durum iptal edilir ve programda kalırsınız. NOT: Programda kullanılan kodlar ve tanımlamalar sistem yetkililerince yapıldığı için biz öğrenciler için bu işlemler ders notlarımıza dahil edilmemiştir.
19
Ayrıca ders uygulamaları ve çalışma alanımızı göz önüne alarak bir hastanın hastaneye ilk
başvuruşundan çıkışına kadar olan temel dört asama (randevu, poliklinik, hasta yatış-klinik ve epikriz raporlama-çıkış sureci işlemleri) dersimizin temelini oluşturmaktadır. Belirtilen konularla ilgili işlemler ve örnekler sonraki bölümlerde anlatılmıştır.
20
RANDEVU SEKRETERLİĞİ HİZMETLERİ
Hastaneye müracaat eden hastalara muayene randevusu verilir, randevular iptal edilebilir veya tarihi değiştirilebilir. Hastaları polikliniğe çağırmak üzere AviCenna’nın entegre çalıştığı elektronik hasta çağırma ekranlarından faydalanılabilir. Randevunun direkt müracaat yerinden veya telefon ile alınabilmesi mümkündür. Polikliniklere başvuran hastaların poliklinik kabulü ve ilişki kesme işlemlerini yapmak mümkündür. Hasta muayene tarihleri iptal edilebilmekte veya kaydırma yapılabilmektedir.
21
Hastaya muayene olabilmesi için bir poliklinik randevusu vermek, randevu takvimi oluşturmak ve poliklinik muayenesini ücretlendirmek için kullanılır. Hemen muayeneye alınamayacak veya randevusu kendi adına alınmayan hastaların randevuları on kayıt üzerinde verilebilir.
22
BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.