Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yetginhoca1@gmail.com http://www.yetginhoca.com/ yetginhoca.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yetginhoca1@gmail.com http://www.yetginhoca.com/ yetginhoca."— Sunum transkripti:

1 yetginhoca

2 Toplantıların verimli olabilmesi
yetginhoca

3 - COĞRAFYA DERSİ yetginhoca

4 Varlığını sürdüren İki eğitim anlayışı YENİ ESKİ yetginhoca

5 . İyi diye değer biçilenler geliştirilir.
ESKİ (ezberci) EĞİTİM ANLAYIŞI: İyi diye değer biçilenler geliştirilir. .”zeki” (matematiksel ve sözeller) “adam olacaklarla“ ilgilenilir. .Anlayan-Anlamayan vardır. .Öğrenen –Öğrenemeyen vardır. .Bilgi mutlak ve değişmezdir yetginhoca

6 ESKİ ANLAYIŞ Büyük ölçüde bilgi aktarmayı düşünür. yetginhoca

7 Bilgiyi ezberletir. Kullanma becerisi kazandırmaz
*Bilgiyi ezberletir. *Kullanma becerisi kazandırmaz . *Kullanma becerisi, bilgi yapılandırılabilirse gelişir. yetginhoca

8 Kesinlikle ezberden kaçınılmalı, bilgi, kavram ve becerilerin ezberletilmeden öğretilmesine çalışılmalıdır. yetginhoca

9 yetginhoca

10 Barometre kullanarak Newyork’un en büyük binasının yüksekliğini nasıl ölçersiniz. ?
Tepesine çıkarım ipe barometreyi bağlarım aşağıya sarkıtır, ipi ölçerim. 2.Sınavda Aynı soruyu sormaya karar verirler. yetginhoca

11 TOPLUMDA DEĞİŞİM TALEBİ MEVCUTTUR.
Bu fotoğraflar 1969 yılı Temmuz ayında çekildi. yetginhoca

12 KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İLKÖĞRETİM OKULU BAŞÖĞRETMEN GÖZLEMEVİ
yetginhoca

13 2- Kullanmadan eskitmek.
Teknoloji iki şekilde eskitilir. 1- Kullanarak eskitmek. 2- Kullanmadan eskitmek. yetginhoca

14 yetginhoca

15 Herşey öğrenci için (kimin doğrusu)
EN ÜST YETKİLİ ÖĞRENCİ BİRİM YONETİCİLERİ YARDIMCI PERSONEL MÜFETTİŞLER GENEL MÜDÜR SİVİL ÖRGÜTLER FİZİKİ KOŞULLAR ŞEFLER İl-İlçe MÜDÜRLERİ yetginhoca

16 Dünyada Talep Edilen Beceriler
21.y.y. Becerileri Yüksek seviyeli düşünebilme Karmaşık iletişim becerisi Yüzdelik Değişim Rutin el becerisi Rutin zihinsel beceri Effects of mass introduction of computers in the workplace on demand for skills. Figure displays trend for each of five types of tasks. Expert thinking: solving problems for which there are no rule-based solutions, e.g. research, forming and testing hypotheses, medical diagnosis and diagnostic in general (resolving discrepancies). Complex communication: interacting with humans to acquire information, to explain it, or to persuade others of its implications for action, e.g. persuading, selling, legal writing, managing others. Routine cognitive tasks: mental tasks that are well described by logical rules, e.g. maintaining expense reports, record keeping, repetitive customer service, bank teller. Routine manual tasks: physical tasks that can be well described using rules, e.g. counting and packaging pills, repetitive assembly. Non-routine manual tasks: physical tasks that cannot be well described as following a set of “If-Then-Do rules” – instead, they require optical recognition and fine muscle control, e.g. janitorial services, truck driving. Each trend reflects changes in the numbers of people employed in occupations emphasizing that task. Importance of each task in US economy is set to 0 in 1969, value in each subsequent year represents percentile change in importance of each type of task in economy. Rules-based tasks (routine tasks) where computers can substitute for humans, have decline. Rutin Olmayan el becerisi 1969 1974 1979 1984 1989 1994 1998 yetginhoca Source: Autor, Levy, and Murnane (2003) “The Skill Content of Recent Technological Change: An Empirical Exploration,” Quarterly Journal of Economics. 16

17 PISA 2006 FEN BİLİMLERİ YETERLİLİK DÜZEYİ
6. Düzey (707,8 puan ve üstü) 5. Düzey (633,1- 707,8) 4. Düzey (558,5-633,1) 3. Düzey (483,8-558,5) 2. Düzey (409,1-483,8) 1. Düzey (334,5-409,1) yetginhoca

18 ISTE NETS-A Standart ve Performans Göstergeleri
ISTE - International Society for Technology in Education - Eğitimde Uluslararası Teknoloji Topluluğu) NETS-A (National Educational Technology Standarts For Administrators – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları)  NETS*S - öğrenciler için NETS*A - yöneticiler için NETS*T - öğretmenler için  yetginhoca

19 2- 21. Y.Y.PROBLEME DEĞİL ÇÖZÜME ODAKLI İNSAN İSTİYOR
> Durum 1: NASA uzaya astronot gönderdiğinde tükenmez kalemlerin yer çekimi olmayan ortamda çalışmadığını fark etti (yerçekimi olmadığı için mürekkep kağıdın üzerine akmıyordu). Çözüm 1: Bu problemin çözümü NASA'ya ilave 12 milyon dolara mal oldu. Öyle bir tükenmez kalem ürettiler ki bu kalem yerçekimsiz ortamda, yukarı yönde, suyun altında ve sıfırın altında 300 C 'ye kadar olan sıcaklıklarda bile yazı yazmaya olanak sağlıyordu Çözüm 2: Proje sorumlusu heyecan içinde bu sonucu açıklarken; İşçilerden birisi, Kurşun kalem de aynı özelliklere sahip. Dedi. yetginhoca

20 BU RESİM DE NELER GÖRÜYORUZ ?
yetginhoca Picasso

21 Bu resimde neler görüyoruz?
yetginhoca Meninas

22 Piramitlerin yüksekliğini ilk kez kim ve nasıl ölçtü ?
MİLETLİ (Söke) THALES yetginhoca

23 Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir
Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir. Yeterki zaman ve imkan tanınsın. TAM ÖĞRENME ODELİ yetginhoca

24 TAM ÖĞRENME MODELİ Duyuşsal Bilişsel Prsikomotor, Öğrenme Öğrenme
Bilgi Kavram Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Duyuşsal Öğrenme Sevgi, Saygı Üzüntü, Sevinç, Her türlü duygular Prsikomotor, Kinestetik Öğrenme Her Türlü Bedensel Ve fiziksel hareketler NETSA,PISA yetginhoca

25 İnsanın geçmişi ne kadar yılsa o kadar yıl sonra insanlarda yalnızca matematiksel ve sözel zekanın olmadığı,bunlarla birlikte toplam sekiz ayrı zeka alanının olduğu anlaşıldı. (Gardner) yetginhoca

26 Hıfzı YETGİN ÇOKLU ZEKA yetginhoca

27 *-“Aslında Herkes Bir Einstein Olabilir”,
“yeryüzündeki bütün dilleri öğrenebilir”, “90 bin kitabı ezberleyebilir.” T. Buzan yetginhoca

28 Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor
Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor. Yabancı dil öğrene... yetginhoca

29 Rita Dunn :İnsanların her özellikleri farklı olduğu gibi öğrenme stilleride farklıdır.
İnsanlar öğrenme stilleri farklıdır. Sesli-sessiz Gece-gündüz, Bol ışık-loş ışık Renklerin etkisi Beslenirken, Hareket halinde veya yatarak vb. yetginhoca

30 Öğrenci dostu bir sınıf
yetginhoca

31 ÖĞRENME STİLLERİ yetginhoca

32 1- G Ö R S E L L ER Görerek daha iyi öğrenirler.

33 2- İŞİTSELLER yetginhoca

34 3- DOKUNSAL DUYUSALLAR yetginhoca

35 İNŞAACI (YAPILANDIRMACI) EĞİTİM
21. Yüzyılda okumamış [cahil] olarak okuyup yazamayanları değil öğrenemeyen, öğrenmeyen ve yeniden öğrenmeyenleri adlandıracağız.” yetginhoca

36 VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir.
SINIRSIZ SAYIDA EĞİTİMCİ VE BİLİM İNSANININ KATKISI OLDUĞUNU İNKAR ETMEDEN YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN KURUCULARI OLARAK J.PİAGET- Biyolog VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir. yetginhoca

37 Jean PİAGET Çocuk, dünyanın pasif alıcısı değil, bilgiyi kazanmada aktif role sahiptir. Bilişsel gelişim biyolojik ilkelere dayalı olarak açıklanmıştır. Bilişsel Gelişimi etkileyen faktörler: Olgunlaşma, Yaşantı, Uyum, Örgütleme, Dengelemedir. Öğrenme çocuğun kendi başına gerçekleştirdiği bir süreçtir. İç etkenler öğrenmede önemlidir. yetginhoca

38 yetginhoca

39 yetginhoca

40 VYGOTSKY Bilişsel Gelişim; Çevreden kaynaklanan bilgilerin “İçselleştirilmesi” sonucunda olur. Doğal çevre (Yakınsak Gelişim Alanı) öğrenmeyi etkiler. yetginhoca

41 YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN TEMEL TAŞLARI yetginhoca

42 ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ANLAMA İLE YAKINDAN İLGİLİDİR. ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM. (ALGILAMA VE ANLAMA ÜZERİNDE DURMAK YARARLI OLABİLİR ) yetginhoca

43 yetginhoca

44 İnsan davranışlarının hemen hemen tamamına yakını sonradan kazanılır.
yetginhoca

45 Anlama becerisinin gelişmesini sağlayan en önemli faktör.
Okuma alışkanlığının kazanılmasıdır. Okuma alışkanlığını kazanmış çocuğun önünde engel kalmaz. yetginhoca

46 Toplumsal paradigma değişmeleri,
DEĞİŞİM DİNAMİKLERİNİN ETKİSİ Toplumsal paradigma değişmeleri, Paradoks: Yaygın kanaatlere aykırı düşünce yetginhoca

47 Atatürk’ün çizdiği vizyon ve belirlediği ilkeler, Türk toplumunun ihtiyaç ve beklentileri, Ülkemizin stratejik konumundan kaynaklanan zorunluluklar ve bunun üstesinden gelebilecek misyona sahip bireyler yetiştirme ihtiyacı, Bunun için: yetginhoca

48 Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı
İyi birey, insan, vatandaş yetiştirmek. Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı yetginhoca

49 YAŞADIĞIMIZ COĞRAFYANIN ÖNEMİ,
yetginhoca

50 Dünya ilk kez tek kutuplu.
BU DURUM NELERE YOL AÇTI. yetginhoca

51 Dünya 1.ve 2.savaştan çok farklı bir savaş (imajlar savaşı) yaşıyor.
yetginhoca

52 yetginhoca

53 “Gelin bu destanları sinema perdesine aktarın” önerisinde bulundu.
TDK Başkanı'ndan senarist ve yönetmenlere teklif:  ANKARA(ANKA) - Türk Dil Kurumu Başkanı (TDK) Şükrü Haluk Akalın, Türk dünyasına ait destanlarda “Yüzüklerin Efendisi” gibi filmlere konu olabilecek malzeme bulunduğunu belirterek, senarist ve yönetmenlere: “Gelin bu destanları sinema perdesine aktarın” önerisinde bulundu. yetginhoca

54 Baskın medeniyetin hedefinde dolar kazanmak vardır.
yetginhoca

55 Memetik mühendisliği Mem: Sosyal kalıtım
yetginhoca

56 Diyanet İşleri Başkanlığı 1380 adet hurafe tespit etti.
yetginhoca

57 TEMEL GÖREV; yetginhoca

58 Dünyayı ve Hayatı kavramaktır.
yetginhoca

59 bilgiyi data (malûmat) seviyesinde alırsak beynimizi kiraya verir,
Hayatı kavrarken bilgiyi data (malûmat) seviyesinde alırsak beynimizi kiraya verir, söyleneni yaparız. O ZAMAN DA ; yetginhoca

60 Şucu veya bucu olmayan cevap seni ikna etmez.
Küresel eğitim mi, ulusal eğitim mi ? Şucu veya bucu olmayan cevap seni ikna etmez. yetginhoca

61 yetginhoca

62 Baskın lineer düşünce yerine, karşılıklı nedensellik ilkesi öne çıkarılmalıdır.
yetginhoca

63 Cola reklamı yetginhoca

64 50-55 30 seviyesindeki çocuğu 50 seviyesine çıkarmak mı, Yoksa 50 seviyesindeki çocuğu 55 seviyesine çıkarmak mı Başarı sayılmalıdır? yetginhoca

65 Osmanlının batı ile ilişkisi Çeşme savaşına kadar üstünlük komplexi ile geçmiştir Çeşme savaşından sonra,yahu ne oluyor. Neden sürekli yenilen biziz .Demeye başlamışız ve cevabını bulmuşuz. - Onların ki gibi okullarımız yok. Demişiz. Peşinden ciheti askeriyeyi, ciheti mülkiyeyi ve daha sonra da Darülmuallimini açmışız. İşte batılılaşma davamız da,sevdamızda böylece başlamıştır. yetginhoca

66 TAKLAMAKAN ÇÖLÜ Çölde bir adam her gün sağ eline bir avuç toprak alıp sol elinin içinden yere doğru akıtmaktadır. Bir başkası gelir , ne yapıyorsun ? Diye sorar . - Adam çölü değiştiriyorum. Der . yetginhoca

67 Her çalışmada hepsini kullanacak mıyız ?
Programlarının önerdiği ölçme ve değerlendirme enstrümanları kullanılmalıdır. Her çalışmada hepsini kullanacak mıyız ? (Her çalışmada uygun olan birisini kullanabiliriz.) yetginhoca

68 ZİHİN HARİTALARI İLE ÇALIŞIN
Zihin haritalama, beyne yol gösteren anahtar kelimelerle birlikte ilişkiler ve kavramları bir arada sunan, bilgiyi temsil eden ve sınıflandıran tekniklerden biridir. yetginhoca

69 yetginhoca

70 Kavram Haritaları ile Çalışın
Kavramlar, eşyaları, olayları, insanları ve düşünceleri benzerliklerine göre gruplandırdığımızda gruplara verdiğimiz adlardır. Kavramlar somut eşya, olaylar veya varlıklar değil, onları belirli gruplar altında topladığımızda ulaştığımız soyut düşünce birimleridir. yetginhoca

71 DOĞAL SİSTEMLER DOĞAL ÇEVRE
Hava Küre Su Küre Taş Küre Canlı Küre DOĞAL SİSTEMLER ‘yi inceler Klimatoloji Hidrografya Jeomorfoloji Biyocoğrafya DOĞAL ÇEVRE yetginhoca

72 EĞİTİM NEDİR ? yetginhoca

73 Okul yetginhoca

74 “-Çocuk:Baba ayağım kaşınıyor. -Baba :Kaşı oğlum.
1.sınıfa giden “-Çocuk:Baba ayağım kaşınıyor. -Baba :Kaşı oğlum. -Çocuk:Kaşınıyor ya, niye kaşıyayım”. Diye espri yapabilirken 3.sınıfta hallediyoruz.Gülmez, konuşmaz hale getiriyoruz. yetginhoca

75 EĞİTİM AMAÇLARININ TESPİTİ;
* Her ülkenin yetiştirmek istediği insan tipi farklılık gösterir. *A.B.D- Ç.H.C.- Afganistan’ı düşünelim eğitim programlarında amaçların dizilişi; TÜRK MİLLİ EĞİTİMİN AMAÇLARI HERKES ÖĞRETİM KADEMESİNİN AMAÇLARI Uzun Vade DERSLERİN GENEL AMAÇLARI Orta Vade DERSLERİN ÖZEL AMAÇLARI Kısa Vade yetginhoca

76 HERKES BU AMAÇLAR DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞMAK ZORUNDADIR
yetginhoca

77 Hıfzı YETGİN yetginhoca

78 FORMAT OLUŞTURURSANIZ İNSANLAR BU FORMATA UYAR
yetginhoca

79 Formatlamak demek makineleştirmek anlamını taşımaz
yetginhoca

80 Keşfetme hazzı yaşatılmalıdır.
Hıfzı YETGİN Derslere başlamadan önce öğrencilerle kısa süreli bir ısındırma çalışması yapılmalıdır. Keşfetme hazzı yaşatılmalıdır. yetginhoca

81 Temel yeni aldığı ayakkabısını bir hafta giymemiş Neden?
İki dakika süre!!   Temel yeni aldığı ayakkabısını bir hafta giymemiş Neden? yetginhoca

82 Satıcı bir hafta kadar ayağınızı sıkabilir dediği için.
yetginhoca

83 Resimi iyice incele ve cevap vermeye çalış.
“Yukarıda gösterilen anaokulu servisi olan otobüs hangi yöne doğru hareket ediyor? Resimi iyice incele ve cevap vermeye çalış. (cevabın "sağ" yada "sol" olabilir).  Cevabını vermeden önce iyice düşün. yetginhoca

84 yetginhoca

85 Logar kapakları eskiden kare şeklinde iken şimdi daire şeklinde yapılıyor neden ?
Bir kenarı kırılsa bile aşağıya göçmez yetginhoca

86 yetginhoca

87 2. Sadece bir tek kibritiniz var, içinde bir gaz lambası, bir gaz sobası ve birde mum bulunan karanlık ve soğuk bir odaya girdiniz... Önce hangisini yakarsınız? yetginhoca

88 ÖNYARGIDAN UZAKLAŞMAK GEREK
yetginhoca

89 yetginhoca

90 . İnatçıdır diyenler el kaldırsın.
yetginhoca

91 Sanat estetiğinden geçmeyen insanın eksiksiz olması mümkün değildir.
İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özellik belki de sanat estetiğine sahip olabilme özelliğidir. Sanat estetiğinden geçmeyen insanın eksiksiz olması mümkün değildir. yetginhoca

92 * Yönlendir * Açıkla * Yetki ver * Yönet *Heyecanlandır *Motive et
Hıfzı YETGİN ÖZELLİKLERİNİ GÖZÖNÜNE AL * Yönlendir * Açıkla * Yetki ver * Yönet *Heyecanlandır *Motive et İSTEKLİ İSTEKSİZ POTANSİYELİ ÇOK POTANSİYELİ AZ yetginhoca

93 İÇ VE DIŞ DÜNYA ARASINDAKİ FARK ARTTIKÇA … ARTAR.
yetginhoca

94 Toplumsal düzey … olma durumudur.
Küçük Çocuk Yetişkin TOPLUMSALLAŞMA Toplumsal düzey … olma durumudur. yetginhoca

95 Bir ignliiz üvnsertsinede ypalın arşaıtramya gröe,
ÇOK İLNİGÇ Bir ignliiz üvnsertsinede ypalın arşaıtramya gröe, kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş. Öenlmi oaln brinci ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyış. Ardakai hfralerin srısaı krıaşık oslada ouknyourumş. Çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil btüün oalark oykuorumuşz. yetginhoca

96 TEŞEKKÜR EDİYORUM yetginhoca


"Yetginhoca1@gmail.com http://www.yetginhoca.com/ yetginhoca." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları