Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Değişkenler
2
Önemli: Php öğrenmek istiyorsanız değişken kavramını çok iyi anlamalısınız. Bu konu birçok derste kısaca birkaç cümle ile anlatılıp geçilmektedir. Fakat iyi bir programcı değişkenlere hakim olan kişidir. Özellikle diziler konusuna gelince beni daha iyi anlayacaksınız. Php de her programlama dili gibi bilgisayar hafızasındaki bilgilerle çalışır. bunun sunucu makinelerde olması farketmez, durum aynıdır. En basit hali ile değişkeni bir kutu olarak düşünebiliriz. Kutu ne işe yarar içine eşyalar koymaya yarar.
3
Şimdi evinizde böyle bir kutu olduğunu düşünün
Şimdi evinizde böyle bir kutu olduğunu düşünün. içersine eşyalar koyuyorsunuz. ve üzerindeki bu ismi değiştirebiliyorsunuz. Herhalde evinizde böyle bir kutu olsa üstüne "Değişken" yazmayacaktınız. Diyelim ki içine Oyuncaklarınızı koymak istediniz bu durumda kutunun üstüne ne yazardınız. şunlardan birini seçin. Plastik ördek Oyuncak Gereksiz eşya
4
ve işte ilk php kodumuz geliyor.
Ben olsam Oyuncak yazardım. çünkü daha kısa ve içindekileri doğru temsil ediyor. Plastik ördek diyenler büyük hata yapmış oldu çünkü kutuya sadece ördek koymayacağız. Bu sebeple daha genel bir isim yazmamız gerekiyor. Gereksiz eşya yazabilirsiniz ama buradaki sorun da şu: kutuyu kapatırsanız içinde ne oldğunu hatırlamak zor olacaktır. Eğer burdaki mantığı anladıysanız Php programlama da bundan daha karışık değil. Fakat ille de kutuya "Arabam" yazmak isteyenler okumayı bırakıp bir oto tamircisinde işe girebilir. daha kısa yoldan para kazanmış olurlar ve sevdikleri işi yapmış olurlar Şimdi gelelim işin Php kısmına. Php ile değişken yaparken başına $ harfi yazmak gerekiyor (bakıyorum paryı gördünüz gözünüz açıldı, işte php böyle birşey daha öğrenmeden paranın ucunu gösteriyor). yukarıdaki örneğe uygun olarak oyuncak isimli bir değişken yazarsak. $oyuncak şeklinde yazmamız gerekiyor. ve işte ilk php kodumuz geliyor.
5
Bunu açıklarsak, oyuncak isimli değişkene Ördek koymuş olduk
Bunu açıklarsak, oyuncak isimli değişkene Ördek koymuş olduk. Yukarıdaki kutuda sadece ördek olduğunu düşünürseniz kolayca anlarsınız. üstünde Oyuncak yazan kutuya ördek koyduk. Şimdi örneğimizi biraz geliştiriyoruz Şu anda kutuya Araba koyduk. burada dikkat edeceğiniz nokta artık kutuda ördek yok. peki ördek nereye gitti diyeceksiniz. ördek öldü. uçtu. kayboldu. Yani kutuya yeni birşey koyunca eskisi kaybolur. eskisi size lazımsa kendinize başka bir kutu yapmalısınız. şöyle ki: Gördünüz mü bilgisayarda kutu üretmek çok kolay (yani değişken) Ufak ufak sizi değişken demeye alıştıralım.
6
Örnek: Diyelim ki web sitemizde birsürü çocuk üyemiz var
Örnek: Diyelim ki web sitemizde birsürü çocuk üyemiz var. ve bu üyelerin hangi tür oyuncak sevdiğini kaydettikleri bir bölüm yaptık. sonra biz bunları üye profili sayfasında göstermek istiyoruz. (Kaydet tuşuna falan kafayı taklayın. onları da kolayca öğretecem) Örneğin: Ali diye bir üyemiz var. ve Araba seviyor. profili de şöyle görünmeli üye adı: Ali Ali, Araba ile oynamayı seviyor. Alinin profiline giren herkes yukarıdaki gibi bir yazı görüyor. şimdi bu yazıyı kim hazırlayacak. tabii ki siz. Bunu yazdırmak için şöyle bir kodlama yapmış olmamız gerekiyor. Burada print komutuna kafayı takmayın. sadece tırnak içindekileri gösteriyor, kendisi görünmüyor. yani siteye girenler Print kısmını görmüyor sadece tırnak içindekini görüyor. bakalım ne var tırnak içinde. $isim ve $oyuncak diğerleri aynen ekranda görünüyor. bu ikisi ise bildiğiniz gibi hayali kutular. içinde ne varsa onu gösteriyor.
7
Bilin bakalım bu sayfaya biri girdiğinde ne görecek:
üye adı: Ayşe Ayşe, Bebek ile oynamayı seviyor.
8
Önemli: Bu ders program okuma açısından öğrenmeniz gerekli en önemli derstir. Nasıl ki okulda Alfabeyi veya sayıları öğrenmek önemliyse sizin için de program okumak o kadar önemlidir. Değişkenler içersinde bilgi depolandığını öğrendik. Birde değişkenler arasında bilgi alış-verişi yapılabilir. fakat bu konu gerçek hayattaki alışverişten biraz farklıdır. Şöyle ki: diyelim elimizde $oyuncak isimli bir değişken var. Bu değişken içine "Araba" konulmuş durumda. Şimdi biz $oyuncak kutusuna başka birşey koymak istiyoruz ama elimizdeki Araba´yı da kaybetmek istemiyoruz. Bunun için "Araba"yı , $yenikutu isimli bir değişkene aktaracağız. Şu durumda $yenikutu="Araba" yazmakla aynı şeyi yaptık denebilir. Burada dikkat etmeniz gereken konu yenikutu=oyuncak olmuyor. yani içindeki bilgi aktarılmış oluyor. Diğer bir önemli nokta ise $oyuncak isimli kutu boşalmıyor. yani bu işlem sonunda print $oyuncak şeklinde bir komut verirsek ekranımızda Araba ismini görürüz. Şimdi olayı bir adım daha ilerletelim.
9
Soru şu: Son durumda $yenikutu içinde ne var ?
cevap: Bebek Program okuma sırasında her satıra tek tek bakıyoruz. ve hiçbir zaman yukarıdakilere dikkat etmiyoruz. Az önce içine başka birşey gelmiş olabilir ama son durumda yenikutu içine ne gelmişse o mevcuttur. Diğleri kaybolup gider. Yeni kutuya iki eşya konuldu diye düşünmüyorsunuz. Yeni bir eşya konulduğunda diğeri kaybolur. Şimdi de matematiksel bir işlemle bir örnek yapalım. Soru şu: Son durumda kutu içinde kaç sayısı var ?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.