Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIhsan Dal Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2012
2
MÜHENDİSLİK ve ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ TANITIM SUNUMU
2012
3
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
MÜHENDİSLİK NEDİR ? Mühendislik; genel anlamda maddeyi ekonomik olarak ele alıp, fiziksel olaylara dayalı biçimde, matematiksel modellerden yararlanarak insanlığa yararlı hizmet sunmaktır. 2012
4
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendislik; eğitim, deneyim ve uygulama ile edinilen matematik ve fen bilimleri bilgisinin, doğal güç ve kaynakların insanlık ve toplum yararına ve sürdürülebilirlik gözetilerek kullanılması için yöntemler ve çözümler geliştirme uğraşıdır. 2012
5
MÜHENDİS KİMDİR? HANGİ ÖZELLİKLERE SAHİPTİR ?
2012
6
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis, pratik ve ekonomik değeri olan etkin aygıt, tesis, makineler ve yapıları tasarlamak ve işletmek üzere bilimsel, teknik ve diğer ilgili bilgi ve becerileri kazanıp kullanan ve geliştirmesi gereken bireydir. 2012
7
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis, öncelikle iyi bir matematikçidir. “Matematikten hakkıyla yararlanmayı iyi bilir” de diyebiliriz. Matematik bilmeyen, bilmediğini ise nerede bulacağının bilincinde olmayan kişinin nitelikli bir mühendis olmasını bekleyemeyiz. 2012
8
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis, fizik bilimleri alanlarında yetkinliklere sahiptir. Fiziğin temel yaklaşımlarına hakimdir. Benzeri alanlarda kendisi için yeni olan bir konuya nasıl yaklaşacağını bilir. 2012
9
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis; matematiksel modeller kullanır. Ama bunların (bu plan, proje ve hesaplamaların) sadece gerçeğin bir modelini olduğunu da iyi bilir. Dikkate alınmamış (sistemi etkileyecek veya etkilemeyecek) unsurların farkındadır. 2012
10
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis, kendi alanına giren sorunlar için çözümler üretir. Bu çözümlerin her zaman hata payı veya başarı oranı gibi olasılıklar içerdiğini, “yüzde 100” gibi kavramın gerçek yaşam çözümlerinde olmadığını, bunun sadece modellere özgü olduğunu bilir. 2012
11
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis; becerileri ve yetkinlikleri olan, akıllı, sorumlu ve ahlâklı olmayı hedefleyen, kendisini sürekli geliştiren bir insandır. Ama ‘tek kişilik bando’ değildir. Mühendis, takım çalışmasının değerini ve önemini bilir. 2012
12
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis; yanlışların doğrular, başarısızlıkların başarılar kadar olağan olabileceğini bilir; bunların her birinden dersler çıkarır. Mühendis, hataları kaynağında düzeltme ve önlemenin anlamını bildiği gibi problem çözme yaklaşımında ‘bilimsel yöntemi’ kullanır. 2012
13
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Mühendis için problem çözme performansının yükseltilmesi önemlidir. Bu amaçla kendini geliştirmeye özel önem verir. Başkalarının deneyimlerini, çözüm öykülerini araştırır, inceler. Mühendis, eğitimin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu iyi bilir. 2012
14
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
= + 2 + 1 = 3 Mühendis; karşılaştırabilen, soyutlayıp genelleyerek modelleyebilen insandır. 2012
15
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
2012
16
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Elektrik-Elektronik Mühendislerini en genel anlamda elektrikli ve/veya elektronik cihazların tasarımını ve geliştirmesini gerçekleştiren kişiler olarak tanımlayabiliriz. 19. yüzyılın sonlarında telgraf ve güç kaynaklarıyla başlayan elektrik elektronik yolculuğu neredeyse bir asır içerisinde telgrafın yok olup gidişine, buna karşın binlerce yeni cihazın ve teknolojinin ortaya çıkışına tanık olmuştur. 2012
17
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Bugün tüm mühendislik disiplinleri içerisinde en geniş yelpazeye sahip olan bir dal haline gelmiştir. 2012
18
Elektrik-Elektronik Müh. Dalları
Güç Sistemleri Elektrik Makinaları ve Güç Elektroniği Kontrol Mühendisliği Telekomünikasyon Elektromanyetik Alanlar, Antenler ve Mikrodalga Tekniği İşaret İşleme Robotik Bilgisayar Donanımı Biyomedikal Mühendislik Mikroelektronik 2012
19
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Söz edilen başlıklara ek olarak mühendislik ekonomisi, sayısal analiz, mekanik, termodinamik ve malzeme bilgisi gibi bir takım diğer temel bilgiler de öğretilmektedir. 2012
20
EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRESİNCE MÜHENDİSİN KAZANACAĞI DONANIM
2012
21
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Sabırlı olmak, Sorunlar karşısında paniğe kapılmamak, İkna kabiliyetine sahip olmak, Yeni fikirlere açık olmak, Yenilikçi (inovatif) olmak, Planlı ve bütçeli olmak 2012
22
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Kararlı olmak ve risk alabilmek, İsteklerle olasılıklar arasındaki farkı iyi bilmek, Elindeki kaynakları etkili ve verimli kullanabilmek, Eğitimi sırasında edindiği bilgileri kullanmaya özen göstermek, Disiplinli takım çalışmasına yatkın olmak 2012
23
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Deneysel çalışmaların önemini ve değerini bilmek, Verileri analiz edebilmek, Mesleki ve kişisel dürüstlüğe sahip olmak; meslek etiğine uygun davranmak, Problem çözme performansına sahip olmak, 2012
24
e-mail : eem@karatekin.edu.tr 2012
Başarısızlıklardan ve başarılardan ders almayı bilmek, Sistemleri ve sorunları mümkün olduğunca yalına indirgeyip modelleyebilmek, Bilimsel yönteme (yaklaşıma) sahip olmak… 2012
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.