Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTekinalp Uslu Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Futbol Asla Sadece Futbol Değildir Psikolog / Aile Danışmanı
Mürşit ATLIAKIN Psikolog / Aile Danışmanı
2
Mavi Portakal Danışmanlık
3
Mavi Portakal Danışmalık
Aile danışmalığı Bireysel danışmanlık Cinsel terapi Çocuk ve ergen terapisi Eğitim koçluğu Kurumsal danışmanlık Endüstriyel psikoloji uygulamaları 1-Kişiler arası iletişim becerileri 2-Stresle baş etme 3-Öfke kontrolü
4
Tedavi sürecinde gördüm ki
Psikolojik sağlığının temelinde kişinin içinde bulunduğu sosyal ortam var Çocukluklarından itibaren sağlıklı sosyal ortamlarda bulunan kişilerin ruh sağlığı yerinde ve bünyeleri de sağlam oluyor
5
Bedensel hastalıklara da psikolojik hastalıklara karşı da daha dayanıklı oluyorlar.
Çabuk hastalanmıyorlar Çabuk iyileşiyorlar Genetik riskleri geç aktifleşiyor
6
İnsan nasıl mutlu olabilir
Önce sağlık Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Sağlık “Sadece hastalıklardan ve mikroplardan korunma değil, bir bütün olarak Bedensel, Ruhsal ve Sosyal açıdan tam iyilik halidir
7
Bedensel iyilik hali Fiziksel olarak iyi olma hali
1-Hastalıklardan ve mikroplardan korunma 2-Bir şekilde hasta olursa tedavi olmak
8
Psikolojik iyilik hali
Dünya Sağlık Örgütüne göre “Psikolojik sağlığı iyi olan kişi, kapasitesini en üst düzeyde kullanır, hayatla baş edebilir, aile, iş ve sosyal hayatında aktif rol alır, katkıda bulunabilir”. 1-Ruh sağlığını korumak a-Ruh sağlığına uygun ortamlarda bulunmak b-Problemlerle baş etme becerilerini geliştirmek c-Taşıyabileceği kadar yüklenmek 2-Bir şekilde hasta olursa tedavi olmak
9
Sosyal sağlık ne demek Toplumun sosyal ortamlarının sağlıklı olması
Toplumun sosyal ortamları neler Aile, okul, iş yerleri, stk, takımlar vb insanın bütün yaşam alanları İnsan sosyal bir varlık Toplum dışında yaşayamıyoruz Sağlıklı olabilmek için sağlıklı sosyal ortamlara ihtiyacımız var
10
Sosyal sağlığımız İçinde yaşadığımız sosyal ortamların, yapılarının, yönetici-yönetilen ilişkilerinin ve işleyişin sağlıklı olması Sosyal ortamın insanın beden ve ruh sağlığını desteklemesine ihtiyacımız var
11
Sosyal ortamlarımız sağlıklı mı
Sosyal kurumun iç işleyişinde adalet var mı? O sosyal yapı içinde bir haksızlık yaşandığında düzeltilebiliyor mu? Bir düzeltme, iyileştirme sistemi varsa o yapı sağlıklı sosyal ortamdır Sosyal kurumlarımız böyle mi işliyor ?
12
Sosyal yapılarımız böyle değil
Fiziksel sağlıkla ilgili doktora gönderiyorum Ruh sağlığıyla ilgili çalışıyorum Sosyal sağlık !!! Ben ne yapabilirim ? Sağlıklı sosyal yapının nasıl işlemesi gerektiğini teorik olarak anlatmaya çalıştım Her seferinde anlaşılmadım duygusunu hissettiğim
13
Sosyal ahlak (etik) Ben bunun pratikte uygulamasını gösterebilirsem anlaşılırım diye düşündüm Futbol da uygulamaya karar verdim Takım sporu olduğu için oldukça güzel bir sosyal ortam Başarılı bir uygulama yapabilirsem sosyal sağlığın önemini anlatabilirdim Aynı zamanda bir uygulama örneği gösterebilirim Gençlere anlatmak, yetişkine anlatmaktan daha kolay
14
Önce işleyen bir sistem lazımdı
Spor kulübü Mahalle takımları projesi Mahalle çocukları Amatör antrenörler İlk sene 5 takım İkinci sene 3 takım Halı sahada haftada bir antrenman Yıl sonunda mayısta mahalle takımları turnuvası Son iki yıldır yapamadık
15
Sosyal sağlığımız için işleyiş nasıl olmalı
Sağlıklı bir sosyal yapıda belirsizlik olmaz Bir grup içinde Amaç ve hedefler açıkça belli olmalı Amaca giden süreçte kural kaide belli olmalı Haklıyı haksızda ayırmaya yarayan kuralların belli olmasına ve bütün üyelerce bilinmesine ihtiyaç var
16
Yanlışın tanımı Amaç dışı ve Kural dışı davranışların
1-Nasıl tespit edileceği belli olmalı 2-Nasıl düzeltileceği belli olmalı
17
Sporcu sorumlulukları prosedürde yazılı
Sporcu kurallara uyar Sporcu verilen görevleri yapar Sporcu haksızlık yapmaz Sporcu bir haksızlık karşısında, yapan kişiyi ikaz eder Hata yapan sporcu, uyarıldığında yanlışını düzeltir Sporcular tanık olduğu yanlışlık karşısında tarafsız kalmayarak, hep birlikte haklıdan yana olurlar
18
Sporcu sorumlulukları
Sporcular takıma, arkadaşlarına ve kulübe zarar verecek davranışlarda bulunmazlar Sporcular doğru sözlü ve dürüst davranırlar Sporcular söz verdiklerinde sözlerini tutarlar Sporcular arkadaşlarını zorlamaz, onlara baskı uygulamazlar
19
Sporcu sorumlulukları
Sporcular arkadaşlarıyla aralarındaki sevgiyi zedeleyici davranışlarda bulunmazlar. (alay etmek, ad takmak, aşağılamak, küfür etmek, kavga etmek, kötü söz söylemek, arkadaşını suçlamak ve yargılamak v.b. ) Kimin hatalı davrandığı konusunda anlaşmazlık ya da belirsizlik oluşması halinde Sporcu disiplin kurulu yetkilidir. Taraflar, kurulun aldığı karara uyarlar.
20
Susma sustukça sıra sana gelecek
Sağlıklı bir sosyal yapıda Yanlış bir davranış yapıldığında fark eden kişi, yapanı açıkça ikaz etmeli Yanlış yapan da yanlışını düzeltmeli
21
Haklıyı haksızda ayırmak
Kim haklı kim haksız ayırt etmek her zaman açık olmuyor Haklıyı haksızdan ayıracak ve kimin hatalı olduğunu belirleyecek bir sisteme ihtiyaç var Karar verecek bir merci gerekli
22
Sporcu disiplin kurulu
Nalbantoğlu sporda uygulamayı denedik Şartları uygundu Sporcu disiplin kurulu prosedüre uygun olarak Disiplin kurulu: altı aylığına seçimle gelen 3 kişiden oluştu
23
Sistemin işleyişi Kural dışı davranan şikayet ediliyor
Kurul kim haklı kim haksız karar veriyor Haksızlık yapan uyarılıyor yanlışını düzeltmesi isteniyor Düzeltmezse yaptırım uygulanıyor Suçuna göre ceza Haklı haksız belli olduktan sonra herkes haklıdan yana olmak zorunda
24
Kim uyaracak belli olmalı
Uyarıyı kimin yapacağının belirlenmesine ihtiyaç var (aksi halde birisi yapsın deniyor) Uyarıyı haksızlığa şahit olan, fark eden kişi yapmalı Haksızlığa uğrayan bazen fark etmeyebiliyor
25
İkaz eden kişi güvencede olmalı
Yanlış yapan bazen uyarılamıyor özelikle güçlüyse Uyaracak kişi çekiniyor (ben de sıkıntıya girebilirim diye) Terslenebilir, sana ne, sana mı kaldı İkaz eden kişinin koruması ikazından dolayı zarar görmesinin önlenmesine ihtiyaç var
26
Uyarı sisteminin meşrulaşması
İkaz etme şikayet sistemin bir parçası olarak normalleşmesi için hocanın desteği gerekli İkaz eden hocanın ve grubun garantisinde olmalı İkaz edene bir tepki gelmesini grubun tamamı önlemeli, ikaz eden kişiden çok uyarının haklı olup olmadığına odaklanmalı
27
Sınırlar net olmalı (yapılmayacaklar)
Yaptırım gerektiren davranışlar Haksızlık yapmak yok Bir haksızlığı görüp de söylememek, ikaz etmemek yok Uyarıldığı halde yanlışını düzeltmemek yok
28
Grubun sorumluluğu belli olmalı
Haklı haksız belli olduktan sonra 1-Haksızdan yana olmak yok 2-Tarafsız kalmak yok Haklı haksız belli olduktan sonra grubun tamamı haklıdan yana olmasına ihtiyaç var (Haksızlık yapan en sevdiği kişi olunca karşısında durmak zor olmaktadır “kimden yanasın”) Kırgınlıkları önlemek için kuralı net koymaya ihtiyaç vardır
29
Yaptırımlar uygulanmalı
Her yanlışta sistem çalışmalı Herkes için eşit uygulanmalı Sistem İlk defasında Her defasında Zamanında çalışmalı
30
Grup üyeleri Grup içinde yanlışlığın, haksızlığın yapanın yanına kar kalmadığına üyeler şahit olmalı Grupta yaşanan bir hatanın, yanlışlığın düzeltilmesine kendisinin katkı yapabildiğini görmeli
31
Herkes kendi kapısının önünü
Başkasını düzeltmek mümkün değil Herkes ancak kendi ve kendi içinde bulunduğu grubun düzelmesinde etkili olabilir Kendisi himmete muhtaç dede, nerede kaldı başkasına himmet ede
32
Çocuklar ne kazanacak Çocuklar geleceğimiz
Kendi hayatlarında sağlıklı sosyal ortamı nasıl oluşturabileceklerini öğrenirler Uygulamayla öğrenirlerse unutmazlar Faydasını görürlerse kendi hayatlarına da tatbik ederler Yetişkinlere de sosyal sağlığın önemini, uygulanabilirliğini ve etkisini göstererek anlatmak mümkün olabilir
33
Çocuklar ne kazanacak Kendi kendilerine
Seçmeyi seçilmeyi ve bunu adaletli yapmayı Kendi içlerinden seçtiklerinin kendi aleyhine karar verebileceğini, bir daha seçerken adaletli olanı tercih etmeyi Kendi içlerindeki problemleri yine kendi kendilerine çözmeyi (birisi çözsün diye beklememeyi) şikayet yok
34
Çocuklar ne kazanacak Kendi kendilerine haklıyı haksızı ayırmayı
Haksızlığı o halde bırakmayıp düzeltmeyi öğrenmek Yanlışın yanlış olarak yapanın yanına kar kalmadığını görmek takımda güvenin artmasını sağlar Adalet duygusunu geliştirir.
35
Çocuklar ne kazanacak Kendisine de haksızlık yapıldığında (haklı olduğunda) takımın arkasında olacağına inancı artar Haklıyı haksızı ayırmayı öğrenirler Haklıdan yana olmayı öğrenirler Sevdiği haksızlık yaptığında da karşısına geçerek haklıyı desteklemeyi Güçlü olmanın değil haklı olmanın önemini, gereğini ve yararını öğrenir
36
Çocuklar ne kazanacak Problemi kendi içlerinde çözmek takıma bağlılığı, ait olma hazzını hissettirir, takım ruhunu geliştirir. Herkesin içinde haksız pozisyona düştüğünde kendini kötü hisseder Yaptırımla karşılaşmakla, yanlış davrandığında hatasının bedeline katlanmak zorunda kalmayı öğrenir Haksızlık yapmaktan kaçınır
37
Her şey kendi ortamında gelişir
Ortam ne kadar elverişliyse o kadar gelişir iyi işlenmiş, mümbit toprakta iyi meyve olur Ortamı kötü olan her şey güdük ve hastalıklı olur “Eğri ağacın doğru gölgesi olmaz” Sağlıksız sosyal ortamlarda insanlar gelişemezler
38
Teşekkür Ederim
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.