Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNOFEST 2020 ROKET YARIŞMASI Öncül Tasarım Raporu (ÖTR) Sunuşu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNOFEST 2020 ROKET YARIŞMASI Öncül Tasarım Raporu (ÖTR) Sunuşu"— Sunum transkripti:

1 TEKNOFEST 2020 ROKET YARIŞMASI Öncül Tasarım Raporu (ÖTR) Sunuşu
Takım Logosu TEKNOFEST 2020 ROKET YARIŞMASI Öncül Tasarım Raporu (ÖTR) Sunuşu 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

2 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Takım Yapısı Danışman Hakan ÇOLAK Fizik Öğretmeni Proje Sorumlusu Oğuz Kaan KESME Fen Lisesi 10. Sınıf Ateşleme Furkan ÖZEK 11. Sınıf Aviyonik Sistem Ali Tarık Birsoy 11. Sınıf Kurtarma Burak ÖZEK 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

3 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Roket Genel Tasarımı 1.Motor Seçimimiz CESARONİ L990 MOTOR = CESARONİ MARKA L990 MODEL 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

4 ÖZET Takım Logosu Yarışma Roketi Hakkında Genel Bilgiler
Ölçü Yorum Boy (metre): 2,15  Çap (metre):  0,08 Roketin Kuru Ağırlığı(kg.):  7,386 Yakıt Kütlesi(kg.): 1,369  Motorun Kuru Ağırlığı(kg.): 0,867 Faydalı Yük Ağırlığı (kg.): Toplam Kalkış Ağırlığı (kg.): 13622 İtki Tipi: Katı yakıt  1.Motor Seçimimiz Marka Cesaroni İsim L990 Sınıf Blue Streak Motorun Toplam İtki Değeri (Ns) 2771,0 Tahmin Edilen Uçuş Verileri ve Analizleri Ölçü Yorum Kalkış İtki/Ağırlık Oranı: 22,17 Rampa Hızı(m/s): 32  m/s Yanma Boyunca En az Statik Denge Değeri:  1,54 En büyük ivme (g): 10,80 g 106 m/sn2  En Yüksek Hız(m/s & M): 180m/s & 0,54 M Belirlenen İrtifa(m):  1624 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

5 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Roket Genel Tasarımı 2.Motor Seçimimiz CESARONİ K820 MOTOR = CESARONİ MARKA K820 MODEL 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

6 ÖZET Takım Logosu Yarışma Roketi Hakkında Genel Bilgiler
Ölçü Yorum Boy (metre): 2,15 Çap (metre):  0,08 Roketin Kuru Ağırlığı(kg.): 5,125  Yakıt Kütlesi(kg.): 1,407 Motorun Kuru Ağırlığı(kg.): 1,352 Faydalı Yük Ağırlığı (kg.): Toplam Kalkış Ağırlığı (kg.): 11,884 İtki Tipi: Katı yakıt  2.Motor Seçimimiz Marka Cesaroni İsim K820 Sınıf Blue Streak Motorun Toplam İtki Değeri (Ns) 2383,0 Tahmin Edilen Uçuş Verileri ve Analizleri Ölçü Yorum Kalkış İtki/Ağırlık Oranı: 20,44 Rampa Hızı(m/s): 31,7  m/s Yanma Boyunca En az Statik Denge Değeri: 1,62 En büyük ivme (g): 11,31 G 111 m/sn2  En Yüksek Hız(m/s & M): 176 m/s & 0,53 M Belirlenen İrtifa(m):  1546 m 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

7 Open Rocket Genel Tasarım
Takım Logosu Open Rocket Genel Tasarım Burun konisi geometrisi “Elipsoid” olarak belirlenmiş olup koni uzunluğu 15 cm ve koni taban çapı 8,4 cm’dir. Koninin et kalınlığı 0,3 cm olup “Shoulder“ olarak nitelendirilen burun konisinin gövdeye bağlanmasını sağlayan uzantı kısmı 2,5 cm uzunluğunda ve 7,8 cm çapındadır. Bu kısmında et kalınlığı 0,2 cm’dir. Koni malzemesi karbon fiber ve Alümünyum’dur.Faydalı yük paraşütü burun konisine hazırlanan yatak içerisine yerleştirilmiştir. Kurtarma sistemi ; faydalı yükün hemen altında faydalı yük tarafından serbest bırakılan bir düzeneğe yerleştirilmiştir. Roket tasarımında kullanılan launch lag’lar için havşalı vida delikleri hazırlanmış motor gövdesinde üç adet yer belirlenmiş bu yerlerden bir tanesi CP ile CG ‘nin tam ortasına denk gelecek şekilde düzenlenmiştir. Montajı launch lag’lar verildiğinde gerçekleştirilecektir. Open Rocket uygulamasında bu yüzden gösterilmemiştir. Open Rocket uygulamasının görsel yetersizliğinden dolayı detaylı olarak gösterilememiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

8 Open Rocket Genel Tasarım
Takım Logosu Open Rocket Genel Tasarım Motora ait İtki (N) / Zaman (s) grafiğine ve simülasyon sonucuna göre elde edilen değerler soldaki tabloda özetlenmiştir. Zaman (s) İrtifa (m) Hız (m/s) Fırlatma 0,1 Rampa Tepesi 0,281 6 32 Burnout 2,912 339,883 187,28 Tepe Noktası 18,89 1624 Paraşüt Açılması 23 1581 39,28 Paraşüt Sonrası 37,3 500 13 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

9 Open Rocket Genel Tasarım
Takım Logosu Open Rocket Genel Tasarım Simülasyon kriterleri figürlerde belirtildiği gibi seçilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

10 Open Rocket Genel Tasarım
Takım Logosu Open Rocket Genel Tasarım Simülasyon sonucu aldığımız motor ignition, motor burnout, stage seperation, apogee, recovery device deployment ve ground hit verileri solda gösterilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

11 Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi
Takım Logosu Parça No Komponent Ağırlık (gram) Malzeme Adet 1 Faydalı yük 4000 Alüminyum + Fiber + Çelik 2 Burun konisi bağlantı ipi 4 İp 3 Burun konisi 324 Fiber Burun konisi uç 20 5 Ana gövde 1257 Alüminyum 6 Motor gövde 1663 7 Mapa bağlantısı 30 Dövülmüş Çelik 8 Mapa 50 9 Faydalı yük paraşütü 880 Ripstop 10 Birincil paraşüt ( Sürüklenme paraşütü ) 440 11 İkincil paraşüt 12 Ekstra yük (Stabiliteyi dengelemek için) 220 Çelik 13 Fren mekanizması 500 Pla + Çelik + Motor 14 Aviyonik sistem Alüminyum + Elektronik 15 Kanat 111 16 Bağlantı parçası 17 Altimetre Elektronik 18 Motor tutucu 78 19 Motor dayama takozu 120 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

12 Sistem Uçuş Analizi Verileri
Takım Logosu Sistem Uçuş Analizi Verileri Giriş raporunda belirtilen uçuş analizleri tabloda belirtildiği gibidir. Analiz sonuçlarına göre; rampadan çıkış hızı 32 m/s ve ulaşılan maksimum irtifa 1624 metre ‘dir. Uçuş boyunca karşılaşılan en yüksek ivme değeri 10,80 G ’dir.Uçuş boyunca sağlanan statik denge değeri 1,54 cal olup uçuş süresince ulaşılan maksimum hız değeri 180 m/s ( 0,54 Mach)’dır.Kalkış itki ve ağırlık oranı ise 21,9 olarak hesaplanmıştır. Özellik Değer Kalkış İtki / Ağırlık Oranı 21,9 Rampa Hızı ( m/s ) 32 m/s Yanma Boyunca En az Statik Denge Değeri 1,54 En büyük ivme (g) 10,80 En Yüksek Hız ( m/s & M ) 180 m/s & 0,54 M Belirlenen İrtifa ( m ) 1624 m 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

13 Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi
Takım Logosu Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi ELİPSOİD BURUN KONİSİ Malzeme Kalınlık (mm) Dış çap (mm) Uzunluk (mm) Fiber 2 80 150 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

14 Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi
Takım Logosu Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi KANATLAR Malzeme Kalınlık (cm) Çelik 0,2 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

15 Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi
Takım Logosu Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi ANA GÖVDE Malzeme Kalınlık (mm) Dış çap (mm) Uzunluk (mm) Alüminyum 2 80 950 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

16 Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi
Takım Logosu Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi 76 FREN VE AYRILMA SİSTEMİ 20 Malzeme Dış çap (mm) İç çap (mm) Uzunluk (mm) Alüminyum 80 76 30 50 20 Ayrılma anahtarı 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

17 Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi
Takım Logosu Mekanik Görünüm & Kütle Bütçesi MOTOR GÖVDE Malzeme Kalınlık (mm) Dış çap (mm) Uzunluk (mm) Alüminyum 2 100 1000 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

18 Operasyon Konsepti (CONOPS)
Takım Logosu Operasyon Konsepti (CONOPS) Motorun yüklenmesi , Oğuzkaan KESME tarafından yapılacaktır. Roket rampaya tüm ekip üyeleri tarafından taşınacaktır. Ateşleme , Furkan ÖZEK tarafından kumandayla gerçekleştirilecektir. Kurtarma ekibi Burak ÖZEK ve Ali Tarık Birsoy tarafından gerçekleştirilecektir Anlık alınan veriler Aviyonik sistemde bulunan Raspery Pi ‘de bulunan SD kart içine kaydedilecektir. Roket bulunurken , GPS sisteminden alınan konum bilgileri APM 2.6 yoluyla telemetri tarafından ana bilgisayara aktarılacaktır. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

19 Operasyon Konsepti (CONOPS)
Takım Logosu Operasyon Konsepti (CONOPS) 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

20 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Roket Alt Sistemleri 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

21 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Burun Konisi Burun konisinin geometrisi “ Elipsoid “ olarak belirlenmiştir. Boyu 15 cm çapı ise 10 cm’dir. Gövdeyle birleşmesini sağlayan shoulder kısmı ise 2,5 cm uzunluğu ve 9,6 cm çapındadır. Cam elyaftan reçine döküm yöntemiyle üretilmesi planlanan koninin üretimi için belirli sanayi şirketleriyle görüşülmüş ve alınan geri bildirimler göz önüne alınarak tasarım detaylandırılmıştır. Burun konisinin detaylı CAD tasarımının oluşturulmasını takiben tasarım ANSYS ve ABAQUS gibi analiz araçları yardımıyla aerodinamik, titreşim ve yapısal açıdan analiz edilecektir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

22 Kurtarma Sistemi Takım Logosu
Hız kesiciler açılıyor Burun konisi ayrılıyor Faydalı yük ayrılıyor ve paraşütü açılıyor 339,883 m 2,912 s (Burnout) Sürüklenme Paraşütü açılıyor İkincil paraşüt açılıyor 85 derecelik eğim göz önünde bulundurularak resmedilmiş olan bu döngüde çizimler sadece olay örgüsünü daha iyi betimlemek amacıyla kullanılmıştır. 0 m 0 s (Kalkış) 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

23 Sensörlerin Donanım Özellikleri
Takım Logosu Aviyonik Roketin uçuş verileri Waveshare 10 DOF IMU v2 sensör kullanılarak alınacaktır. Bu sensör üzerinde ihtiyaç duyulan tüm bileşenleri barındırdığı ve irtifa tespit doğruluğu yüksek olduğu için tercih edilmiştir. Rasberry Pi 3 b+ ile birlikte kullanılması planlanmıştır. Sensör MPU9250 ve BMP280 çiplerinden oluşmaktadır. MPU9250 çipi 3 eksenli jiroskop, 3 eksenli ivmeölçer ve 3 eksenli manyetometre içerir. BMP280 ise barometrik basıncı ve sıcaklığı ölçmek için kullanılacaktır. Bu sensör BMP180 ile karşılaştırıldığında daha az enerji harcamakta ve daha performanslı çalışmaktadır. Mevcut sistem StratoLogger SL100 ile karşılaştırıldığında ivme sensörünün bulunması ve Raspberry Pi ile uçuş verilerinin kaydedilmesinde zaman ve sayı kısıtlaması olmaması avantajdır. Ayrıca StratoLogger SL100 için gereken 9V gerilimi sağlayacak pil yerine daha hafif ve şarj edilebilir olan 1S Lipo (4,7 V) batarya kullanılabilecektir. Sensörlerin Donanım Özellikleri Çözünürlük Ölçüm aralığı Doğruluk Çalışma akımı İvmeölçer 16 bit ±2, ±4, ±8, ±16g 450 uA Jiroskop ±250, ±500, ±1000, ±2000°/sec 3,2 mA Manyetometre 14 bit ±4800µT 280 uA Barometrik Basınç Sensörü 16~19 bit 300~1100hPa (+9000m~-500m) 0,02hPa(0,17m) 2,8 uA 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

24 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Aviyonik Yedek uçuş bilgisayarı olarak ve faydalı yükün konumunun tespit edilmesi için 2 adet APM 2.6 kullanılması planlanmıştır. Uçuş verileri için gereken ivmeölçer, jiroskop, barometre ve manyetometre gibi sensörlerin tümünü barındırması, maliyet ve temin edilebilirlik açısından avantajlı oluşu sebebiyle yedek ticari uçuş bilgisayarı olarak APM 2.6 tercih edilmiştir. Ayrıca bünyesinde dahili GPS bulunması ve telemetri sistemleriyle uyumlu olması nedeniyle de faydalı yük için kullanılması öngörülmektedir. Kurtarma sistemleri barometrik basınç sensöründen alınacak irtifa ve ivme ölçerden alınacak veriler birlikte değerlendirilerek tetiklenecektir. Tetiklenme prosedürü yedekli olarak tasarlanmıştır. Seçilecek olan batarya ile uçuş bilgisayarının, sensörlerin ve faydalı yük konum belirleme sistemlerinin toplam çalışma süreleri test edilerek belirlenecektir. Sensörlerden gelecek veriler simule edilerek uçuş bilgisayarının maksimum irtifada ve belirlenen bir irtifada kurtarma sistemlerini tetiklemesi test edilecektir. Faydalı yük konum belirleme sisteminde kullanılacak telemetri modülünün ne kadar uzaklığa kadar ve GPS modülünün ne kadar hassasiyetle faydalı yükün konumunu verebildiği test edilecektir. 10 DOF IMU sensörü uygun bir malzeme içerisinde muhafaza edilerek çalışan bir sistemde döner kanatlı bir İHA ile yasal olarak izin verilen maksimum irtifa olan 120 metrede test edilecek ve sensörlerden alınan veriler incelenerek yazılımda gerekli iyileştirmeler yapılacaktır. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

25 Yapısal – Gövde/Gövde İçi Yapısal Destekler
Takım Logosu Yapısal – Gövde/Gövde İçi Yapısal Destekler Bilgisayar destekli ve mekanik testlerle basınç ve yüke olan dayanım test edilerek rokette gerekli görülen yerlerde değişiklik yapılacaktır. Gövde içerisindeki paraşüt, şok kordonu ve elastik iplerle gövdede bulunan çengele sabitlenerek yerleştirilecektir. Altimeter, deployment charge ve pili uygun bir silindir içerisine bir kapsül ile monte edilerek hem dış etkenlere karşı koruma altına alınacaklar hem de roket içerisinde düzgün bir şekilde çalışmaları sağlanacaktır. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

26 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Yapısal - Kanatçık Kanatçık malzemesi olarak dayanıklı olduğu için çelik seçilmiştir. Aerodinamik yapısının motor gövdesine daha uyumlu olduğunu düşündüğümüzden bu tasarım seçilmiştir. Bu tasarım su roketlerimizde test edilerek stabil uçuşlar yaptığı, gövdenin kendi ekseni etrafında dönmesini zorlaştırmaktadır. Üç kanatçık yerine gövdenin dönmesini önlemek için 4 kanatçık kullanılmıştır. 80 mm çapında Alüminyum borular alınarak bağlantı aparatları tasarlanmış , kütle analizleri yapılarak aerodinamik testlerden geçirilen malzemenin yeterli miktarda dayanıklı olduğu tespit edilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

27 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Motor Seçilen motorlar L990 ve K820’dir. İki motorun çapı aynı olduğu için roket motor kısmına ikisi de uymaktadır fakat roket tasarımı L990 göre yapılmıştır. Çünkü K820 motoru L990 motoruna göre biraz daha kısa olduğu için L990 motoruna uygun tasarımdaki motor bağlantı kısmına eklenecek bir parça ile K820’nin boy farkı kapatılabilir. Aşağıda L990 motorunun İtki (N) / Zaman(s) grafiği verilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

28 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu İkinci Motor Seçimi Aşağıda K820 motorunun İtki (N) / Zaman(s) grafiği verilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

29 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu İkinci Motor Seçimi Motor dayama takozu 7.7 cm uzatılmış ve fren mekanizmasındaki, paraşüt bağlantı sistemindeki, aviyonik sistemdeki fazla kütleler eksiltilmiştir. Motor çapları aynı olduğu için motor tutucuları ve yerleri değiştirilmemiştir. Statik marjin kıstasları simülasyon verileri iki motor içinde ayrı ayrı aşağıdaki tabloda görülmektedir. 1. Motor: (L990) 2. Motor: (K820) 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

30 Roketin Bütünleştirilmesi ve Testler
Takım Logosu Roketin Bütünleştirilmesi ve Testler 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

31 Roket Bütünleştirme Stratejisi
Takım Logosu Roket Bütünleştirme Stratejisi Masa üzerine hazırlanacak x şeklindeki dört adet ayak yerleştirilecektir. Bu ayaklardan ikisinin üzerine ana gövde diğer ikisinin üzerine de motor gövde gelecek şekilde yerleştirilecektir. Aviyonik sistemin bataryası takılarak uygun konumuna sabitlenecektir. Sürüklenme paraşütü katlanarak faydalı yük üzerindeki yatağına yerleştirilecek. Faydalı yük gövdeye yerleştirilecek. Faydalı yük paraşütü burun konisindeki yerine katlanarak yerleştirilecek. Fırlatma yayı burun konisinde kurulacak tetik testi yapılarak kabloları bağlanıp yerine monte edilecek Fren mekanizmasına ikincil paraşüt katlanarak yerleştirilecek ve ana gövde ile motor gövde birbirine bağlanacak. Yarış komitesi tarafından verilen motor cinsine göre uygun motor dayama takozu yerleştirilecek. Motor dikkatli şekilde yatağına yerleştirilecek. Motor sabitleme vidaları takılarak sistem atışa hazır hale getirilerek yarış komitesine teslim edilecektir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

32 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Testler Burun açılma testleri laboratuar ortamında gerçekleştirilmiş burun konisi Nisan ayı içerisinde entegre edilerek test edilecektir. Roketin aviyonik ve kurtarma testlerinin yapılacağı tarihler tabloda belirtilmiştir. Buradaki testlerde amaç sistemin tam zamanlı ve doğru çalıştığını teyit etmektir. Bu yüzden üzerine sensörlerin takılı olduğu aktif bir sistem, döner kanatlı yada sabit kanatlı bir İHA ile 500 metre irtifaya çıkartılarak test edilecektir. Buradan alınan verilere göre yazılımda ve sensör hassasiyetinde değişiklikler yapılacaktır. İlk etapta kurtarma ve aviyonik sistemlerin çalışma durumu ayrı ayrı test edildikten sonra bütünleşik olarak test edilecektir. Bu testlerde ayrıca burun açılma sisteminin de çalışma durumu kontrol edilecektir. Fakat bu testler ilk etapta yerde gerçekleştirilecek daha sonra belli bir irtifadan bırakılarak sistem test edilecektir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

33 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Testler Kurtarma testleri , model paraşüt ile fotoğraflarda görüldüğü gibi gerçekleştirilmiştir.Paraşüte bağlanan dinamometre ile maksimum değerler belirlenip ortalaması alınmış paraşüt takılacak sistemlerin ayrı ayrı düşüş hızları kontrol edilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

34 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Testler Dronlara yerleştirilen haberleşme sistemi Mission planner programı ile takip edilmiş, veriler alınmıştır. Anlık olarak konum ve yükseklik bilgi verileri değerlendirilmiştir. 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

35 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Takvim Takvim aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir Tarih Nisan 2020 Kanat tasarımının tasarlanması Gövde tasarımının tasarlanması Mayıs 2020 Hız kesici fren ve ayrılma sistemin tasarlanması Aviyonik sistemin tasarlanası ve kodlanması Paraşüt sistemlerinin tasarlanması Paraşüt açan mekanizmaların tasarlanması Sistemlerin birleştirilmesi 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)

36 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Takım Logosu Bütçe Bütçe aşağıdaki tabloda belirtildiği gibidir Parça No Komponent Miktar Fiyatı 1 Telemetri (433mHz) 2 Adet 1500 2 80 mm Alüminyum boru 6 m 900 3 APM 2.6 Ardu pilot 800 4 Ripstop paraşüt kumaşı 30x16 metre 1000 5 Rasberyy Pi 2 adet 6 Mapa 50 2020TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)


"TEKNOFEST 2020 ROKET YARIŞMASI Öncül Tasarım Raporu (ÖTR) Sunuşu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları