Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ"— Sunum transkripti:

1 2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Din Öğretimi Portalinde Yer Alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi/Din Eğitimi/Din, Ahlak ve Değerler Alanı İle İlgili Seçilen Kitap (PDF) ve Makalelerin Sunumu ve Müzakeresi

2 2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Mustafa Öcal Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi –İmam Hatip Okulları- Din Öğretimi Genel Müdürlüğü

3 Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği
Mustafa Öcal Türkiye’de Cumhuriyet tarihi boyunca hem din eğitimi kurumlarının bizatihi kendisi ve hem her seviyedeki din eğitiminin veriliş biçimi tartışma konusu olmuştur, olmaya da devam etmektedir. Neden? Çünkü Türkiye’de Din Eğitiminin Meşruiyet Sorunu vardır.

4 Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği
Mustafa Öcal Mustafa ÖCAL Türkiye’de din eğitimi ve öğretiminin geleceği konusundaki düşünce, tespit ve tekliflerini beş başlık altında ele almıştır. Bunlar; Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi İlk ve Orta Öğretimde Din Eğitimi İmam-Hatip Liselerinde Din Eğitimi Yüksek Din Öğretimi Kurumlarında Din Eğitimi Kur’an Kurslarında Din Eğitimi

5 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi
Milli Eğitim Bakanlığının bünyesinde bu dönem eğitimi ile ilgilenen genel müdürlüğün ismi “Temel Eğitim Genel Müdürlüğüdür.’’ Okul öncesi eğitimin, ilk üç yaş dönemine tekabül eden 0-36 aylık süresi “kreş” dönemidir aylık dönem ise anaokulu veya ana sınıfı olarak nitelendirilmektedir. Bu iki dönemde uygulanan programlar birbirinin tamamlayıcısıdır.

6 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi
Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce okul öncesi döneminin önemi şu şekilde ifade edilmektedir: “Çocukların keşfetmek ve öğrenmek için doğal bir eğilimleri vardır. Öğrenme çok erken yaşlarda başlar ve hayat boyu devam eder. Çocuklar dünyaya geldikleri ilk andan itibaren, daha okula başlamadan çok önce öğrenmek ve keşfetmek için büyük bir heves duyarlar, etkin bir şekilde çevrelerini keşfederler, iletişim kurmayı öğrenirler ve çevrelerinde gördükleri şeylere dair fikirler oluşturmaya başlarlar.” Okul öncesi eğitimin sonuna gelindiğinde psikomotor, zihinsel, sosyal, duygusal, dil ve dinî duygu ve düşünce gelişimi önemli ölçüde tamamlanmış olur. İşte çocukların bu özellikleri sebebiyle okul öncesi eğitim önem kazanmaktadır.

7 İlk ve Orta Öğretim Okullarında Din Eğitimi
Anayasanın 24. Maddesinde şu ifadelere yer verilmişti: “Din ve ahlâk eğitim ve öğretimi devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din Kültürü ve Ahlâk Öğretimi ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eğitimi ve öğretimi ancak kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanuni temsilcisinin talebine bağlıdır.” Anayasa maddesi gereği öğretim yılından itibaren ilk ve ortaöğretim kurumlarında Din Kültürü ve Ahlâk bilgisi zorunlu hale getirilmiş ve o tarihten itibaren okutula gelmiştir.

8 İlk ve Orta Öğretim Okullarında Din Eğitimi
Eğitim Öğretim yılı itibariyle ortaokul 5,6,7,8. sınıflarda Kur’an-ı Kerim Peygamber Efendimizin Hayatı Temel Dini Bilgiler

9

10 İmam-Hatip Liseleri ve Mesleki Din Eğitimi
İmam Hatip Liselerinin ilk örneği Osmanlı devleti döneminde 1913 yılında Medresetü’l-Eimme ve’l-Huteba ismiyle açılmıştı. Cumhuriyetin ilk döneminde İmam ve Hatip Mektebi adını almıştı. İmam Hatip Mekteplerinin son ikisinin 1930 yılında kapatılmasının üzerinden 21 yıl geçtikten sonra 1951 yılında İmam Hatip Okulu adıyla yeniden açıldılar. 1973 yılında Milli Eğitim Temel Kanunu ile ismi İmam Hatip Lisesine çevrilmiştir yılında ise Anadolu İHL adıyla yenileri açılmaya başlamıştır. Nihai örnekleri ise 2006 yılından itibaren açılmaya başlanan Uluslararası AİHL ve proje İHL’leridir.

11 Yüksek Öğretim Kurumlarında Din Eğitimi
Bu bölümde Mustafa ÖCAL İlahiyat Fakülteleri ve İslami İlimler Fakültelerinin Tarihsel Süreci ve fakülte sayılarındaki artışlar Fakültelerde verilen eğitim Yüksek Öğretimde verilen Din Eğitiminde görülen aksaklıklar Yüksek Öğretim kurumlarının geleceği ve tavsiyeler konularına değinmişlerdir.

12 Kur’an Kurslarında Din Eğitimi
Diyanet İşleri Başkanlığının 2015 istatistiğine göre öğretime açık Kur’an Kursunda bayan, erkek olmak üzere öğretici görev yapmıştır. Aynı yıl kız, erkek olmak üzere toplam kişi yüzünden Kur’an okumayı öğrenmiştir. Kezâ; aynı yıl kız, erkek olmak üzere öğrenci hıfza çalışmıştır.

13 Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Sonuç ve Değerlendirme
Osmanlı Devletinin son döneminde okullarda yoğun bir şekilde dinî dersler var iken Cumhuriyete geçişle birlikte sistemli bir şekilde program dışı bırakılmıştır. İmam ve Hatip Mektepleri ile İlâhiyat Fakültesine hayat hakkı tanınmamıştır. 1930’lu 1940’lı yıllarda din eğitimi ve öğretimi ile dinî hayat tam bir baskı ve kontrol altına alınmıştır.

14 Türkiye’de Din Eğitiminin Geleceği Sonuç ve Değerlendirme
Günümüzde ise Cumhuriyet döneminden bugüne kadar Din Eğitimi en rahat dönemini yaşamaktadır. İmam Hatip okulları ve Din Dersleri sayısal olarak artmış geçmişte yapılan baskı ve zorlamalarda ortadan kalkmıştır. Ancak; Sayısal verilerde bu kadar iyileşmenin yanında İmam Hatip okullarında başarının düşmesi ve rağbetin azalması ise sorgulanması gereken en önemli husustur. Bu konuda Eğitim Sistemi, eğitimci, öğrenci profili, çevresel baskılar incelenmelidir.

15 Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi –İmam Hatip Okulları-
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Bu çalışma Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından İmam Hatip Okullarının tanıtımı ve İmam Hatip okullarında okutulan dersler ve ders içerikleri konusunda bilgi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

16 Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi –İmam Hatip Okulları-
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Türkiye’de Eğitim Örgün ve Yaygın eğitim olarak iki grupta verilmektedir.

17

18

19

20

21

22

23 1- Devlet tarafından açılan resmi okullardır
2- Okullarda verilen din eğitimi ve öğretimi devletin denetim ve himayesi altında yapılmaktadır. 3- Okullar, akademik çevrenin ve sivil toplum örgütlerinin katkılarına açıktır. 4- Halk devlet bütünleşmesini sağlayan okullardır. 5- İmam hatip okulları ülkemizdeki genel eğitim sisteminin bir parçasıdır. 6- İmam hatip okullarında fen ve kültür dersleri ile İslami ilimler birlikte ve modern usullerde verilmektedir. 7- Okulların yönetici ve eğitim kadrosu üniversite mezunudur. 8- İmam hatip okullarının kendine has okul iklimi ve okul kültürü vardır.

24 TEŞEKKÜRLER BEKİR DENİZ


"2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları