Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KÜMELENME PROJELERİ (2010/8 URGE TEBLİĞİ)
2
ONAYLI UR-GE PROJELERİ
Toplam aktif URGE: 200 Toplam Onaylı URGE:418 Tekstil ve Hazırgiyimde toplam: 69 proje onaylı Hazırgiyimde aktif URGE: 12 (6’sı IHKIB) *Sayısal veriler en son Mayıs 2019 döneminde Ticaret Bakanlığı URGE Proje Kılavuzundan alınmıştır. 9/7/2019
3
2’si planlama ve 1’i duyuru aşamasında
Üretici & Tasarım Markaları 2013 – 2015 / Tamamlandı 4’ü tamamlanan 3’ü devam eden 2’si planlama ve 1’i duyuru aşamasında 10 Küme Projesi İç Giyim Markaları / 1 2015 – 2017 / Tamamlandı Tamamlanan Çorap İhracatçıları / 1 Denim K. İhracatçıları / 1 Örme K. İhracatçıları 170 firma katılımı 16,5 milyon $ rez. bütçe 66 ülkeden satınalmacı İç Giyim Markaları / 2 Devam Eden Gömlek İhracatçıları 24 yurtdışı pazarlama faaliyeti 37 teknik danışmanlık faaliyeti 31 eğitim faaliyeti Çorap Kapasite Geliştirme Planlama Aşamasında Çorap Dijital Dönüşüm Planlama Aşamasında Planlanan Denim K. İhracatçıları / 2 Duyuru & Başvuru Aşamasında
4
3 Yıllık Ortaklık= Küme Yapılanması
URGE: Uluslararası Rekabet Gücünün Artırılmasının Desteklenmesi 3 Yıllık Ortaklık= Küme Yapılanması Birlikler = Ortaklığı koordine eden ortak payda ihtiyaç fırsat çözüm hedef Dijitalleşme ? Satış ? Tanıtım ? En az 10 firma bir araya gelerek küme oluşturabilir. Kesişim kümesinin büyüklük ölçeği değerlendirilmeli ORTAK HEDEF: Verimlilik odaklı mı? Dijitalizasyon odaklı mı? Tanıtım odaklı mı? 3 yıl süresince ortak odak ? … 9/7/2019
5
Proje Bütçesi & Faaliyet Türleri
%75 + %25 Bakanlık Desteği + Küme Firması Payı İhracatçı Birliği Finansal Yönetim & Ön-Finansman 3 Yıl (+2) Proje Süresi Faaliyet Türleri Başlangıç Faaliyeti: İhtiyaç Analizi & Proje Yol Haritası Teknik Danışmanlık & Eğitim Programları (Ort. 10 faaliyet) – Max. Bütçe: USD Yurtdışı Pazarlama Faaliyetleri (max. 10 faaliyet) – faaliyet başına max USD Alım Heyetleri (max. 10 faaliyet) – faaliyet başına max USD Toplam aloke edilebilecek max bütçe: 4 milyon USD IHKIB URGE’lerinde gerçekleşen ortalama bütçe: 1 milyon USD civarıdır. Yurtdışı pazarlama birim bütçe: = USD Alım heyeti birim bütçe: = USD
6
Danışmanlık Uygulamaları
Üretimde / Öncesinde Verimlilik Maliyet Optimizasyonu Sosyal Uygunluk (denetim, yabancı işçi istihdamı, TQM, vb.) İK Yönetimi (perf. ve ücret yönetimi, çalışan bağlılığı ve motivasyon) Teknik/Kapasite Geliştirme Makine Başına Üretim Adedinde İyileşme ? Fire Oranında Düşüş ? SU İyileşme Alanları ? Tasarım & Ar-Ge Merkezi Yapılanması Pazar/Müşteri Profiline göre Koleksiyon Trend Takip ve Yorumlama Tasarım ve Trendler Tasarım & Ar-Ge Merk. Sayısı ? Her bir danışmanlık faaliyeti başlangıcında «firma yerleşkelerinde Mevcut Durum Tespiti» yapılarak firmaya özel danışmanlık yol haritası belirlenir. Endüstri 4.0 uygulamalarına destekleyici programlar Dijital Dönüşüm / Adaptasyon Enerji tasarruf oranı ? 9/7/2019
7
Faaliyet Simülasyonu: Üretimde Verimlilik Danışmanlığı
Firma Bazlı Tespit/Planlama (danışman-firma eşleşme) Desteklenen Giderler: danışmanlık Toplam (15 firma – 15 ay) $ Önden IHKIB, Faaliyet sonrası Bakanlık iade - %75 $ Küme Katkı Payları Toplamı $ Küme Firması Başına - %25 1.000 $ Firma Bazlı Hedef Performans & Uygulama Takvimi öncesinde Katkı Payı & Katılım Taahhütnamesi Programa Mutlak Uyum Aktif İK katılımı Anlık Saha Takibi Bilgi Güvenliği & Gizlilik Uygulama (min 1 yıl) Örnek Çalışma Planı Verimlilik parametreleri, ağırlık puanları ve ölçüm sistemleri hazırlama, İdeal işlem sürelerinin belirleme, pilot bant uygulaması ve işgücü planlama, Verimlilik değerlendirme ve raporlama sistemi kurgusu, İK adaptasyonuna yönelik firma içi eğitimler sonrası Faaliyet sonunda Etki Analizi Hedefe Ulaşma – Tamamlayıcı Faaliyet Planlama Projenin en başında, İhtiyaç analizinde kümenin durumuna/hedeflerine göre danışmanlık ana temaları / gerçekleştirilme dönemleri tanımlandı. Komite & Küme olarak karar verdik, Bakanlık’tan onay aldık Üretimde Verimlilik Danışmanlığı alıyoruz. Bizleri nasıl bir süreç bekliyor? En son: IHKIB tüm bu süreci kümeyle, Bakanlıkla, hizmet sağlayıcı danışman ile koordine eden – her türlü bürokratik / satınalma sürecini / raporlama / performans takibini yapan taraftadır. Küme firmaları: danışmanlık sürecini en iyi şekilde yürütmekten, ilgili personelini sürece dahil etmekten – bu faaliyetten aldığı verimi Birliğe iletmekten sorumludur. Proje Sonunda Etki Analizi 9/7/2019
8
Yurtdışı Pazarlama Uygulamaları
Firma tanıtımı: profil kartları Pazarlama stratejisi belirleme Hedef Pazar – Hedef Ürün Ön Hazırlık Çalışmaları Faaliyet bütçesi geri dönüş oranı ? B2B olumlu sonuçlanma oranı (aylık/yıllık değişim) ? İkili Görüşmeler (TTM, showroom, fuaye salonları) Fuar/Kongre Ziyaretleri, Marka ofislerinde sunum … vb. TR Roadshow İş Geliştirme Heyetleri Makine başı uygulama /belgeleme ? Yeni müşteri / Yeni Pazar oranı ? Ar-Ge enstitüleri, teknoloji & deneyimleme & üretim merkezleri, Teknik/tasarım atölye uygulamaları Vizyon Geliştirme Heyetleri Perspektifimiz: İş Geliştirme Heyetleri: B2B’leri tanışma değil; siparişe dönüştürme görüşmeleri haline gelmesi hedefiyle: Ürün – Pazar – Müşteri Eşleştirme Analizi / Planlaması Profil kartları Heyet öncesi eşleşme Pazara hazırlık seminerleri Pazara yönelik koleksiyon seçimi Heyet sonrası takip Geliştirilen yeni proje / işbirliği ? 9/7/2019
9
Faaliyet Simülasyonu: ABD’ye Ticaret Heyeti
Hedef Kitle – Metod – Hizmet Sağlayıcı Firma Ürün/Üretim Tanıtımı, piyasa araş. 6-8 ay öncesinde Desteklenen Giderler: PR Danışmanlık Maliyetleri Tercüman Maliyetleri Tanıtım Giderleri (Katalog, Reklam vb.) Organizasyon Giderleri (Salon Kirası vb.) Ulaşım, Konaklama, Transfer (max. 2’şer kişi) Firma Ön Hazırlık (Pazar uzmanı eşliğinde) Koleksiyon & satış politikası yönlendirme 3-6 ay öncesinde Hedef Perf. – Program – Bütçe Katkı Payı & Taahhütname 2-3 ay öncesinde Toplam (15 firma – 5 gün) $ Önden IHKIB, Faaliyet sonrası Bakanlık iade - %75 $ Küme Katkı Payları Toplamı $ Küme Firması Başına - %25 (2-3 ay öncesinde) ort – $ Buyer List Profili Küme Firması – Buyer Eşleşmesi 10-15 gün öncesinde Programa Mutlak Uyum Görüşme Takibi – Etki Değerlendirme/1 Heyet süresince Komite & Küme olarak karar verdik, Bakanlık’tan onay aldık ABD’ye heyet düzenliyoruz. Bizleri nasıl bir süreç bekliyor? Eşleşme: buyer tercihleri + pr danışman / her iki tarafı da tanıyan sektör yetkilisinin eşleşme önerilerine göre çıkarılır. En son: IHKIB tüm bu süreci kümeyle, Bakanlıkla, hizmet sağlayıcı danışman-turizm acenteleri-tasarım/reklam ofisleri ile, ataşeler ile, buyer ile koordine eden – her türlü bürokratik / satınalma sürecini / raporlama / performans takibini yapan taraftadır. Küme firmaları: b2b görüşmelerine en iyi şekilde hazırlanmaktan – bu görüşmelerden aldığı verimi Birliğe iletmekten sorumludur. İlave Firma Giderleri (Destek Harici): Firmadan 3. kişi katılımı SGK’lı olmayan tüm personelin giderleri Pasaport – vize süreç & masrafları Gecelik 300 $ üstü konaklama gideri Etki Değerlendirme/2 Görüşmenin Sürdürülebilir Siparişe Dönme Oranı Pazarda Devamlılık Değerlendirme 3-6 ay sonrasında 9/7/2019
10
İş ve İçerik Geliştirme
DENETİM Süreç Yönetim Şeması DÜZENLİ ETKİ TAKİBİ Küme 1 Bakanlık İnceleyici Kuruluş Ataşelikler Bürokrasi & Finans Yönetimi İŞBİRLİĞİ KURULUŞU (IHKIB) Küme 2 İş ve İçerik Geliştirme Küme 3 Küme 4 Çözüm Ortakları Organizasyon & Satınalma & İletişim Yönetimi Motivasyon Yönetimi Uluslararası Network Hizmet Sağlayıcılar (Üniversiteler, Ticari PR, Danışmanlar vb.) «Buyers» İşbirliği kuruluşu temelde 5 ana paydaş yönetimi marifeti sergiliyor 9/7/2019
11
Proje Yönetim Prensipleri
Uzun Soluklu ve Tailor-made Uygulamalı / Belgelendirilebilir Aktif İK Katılımı Hedef Pazarlara Hazırlayıcı Ölçülebilir Performans Gizlilik & Bilgi Güvenliği Örnek Çarpan Etkiler European Cluster Excellence tarafından Bronz Label (2007) Ticaret Bakanlığı Kümelenme Konferansları (3 kez) ETF (European Training Foundation) Best Practices Conference ABD/New York Etik Ticaret Forumu IHKIB URGE’leri 3. Kez iyi uygulama olarak lanse ediliyor (2016’da iç giyim – tasarımcı-firma eşleştirme, 2017’de çorap kümesi – tüm danışmanlık modelleri sunulmuştu) 2018 için seçilen örme kümesinde 7 danışmanlık faaliyeti içerisinde satış-pazarlamada yeni bir bilimsel metod olarak kullanılan neuro-science / neuro-management aktarımı beklenmekte. 9/7/2019
12
! ARTILAR ÜNLEMLER Prefinansmanı Birliğin yapıyor olması,
Proje koordinasyonunun (bürokratik süreçlerin) İşbirliği Kuruluşu’nun sekretaryası tarafından yürütülmesi, Projenin kümeye özel kurgulanması, Firmanın; sadece istediği faaliyete katılabilmesi, sadece katıldığı faaliyetler için %25’lik ödeme yapması Bireysel danışmanlık hakkı kazanması (50 bin $ + 3 yıl + %70 hibe) Ortak hedefte buluşma İşbirliğine açık olması; Firmanın rakibiyle aynı masada ihtiyaçlarını, çözümleri, fırsatları birlikte değerlendirmesi, Uzun süreli Proje takip ve katılım kabiliyetinin olması, Büyüme potansiyeli olması ve/veya yeniliğe açık olması Ortak platformda ticari faaliyete katılımda uyum (B2B) Bir firmanın urge projesine girerken değerlendirmesini beklediğimiz artılar ve ünlemler Artılar: sağlayacağınız avantajları temsil eder Ünlemler: şimdiye kadar yürüttüğümüz urge’lerde bu ünlemleri dikkate almayan firmalarımızda beklediğimiz performansı yakalayamadık. Burada işbirliği kuruluşunun emeği + kamu kaynağı kullanımı var; tüm tarafların –başta küme firmaları olmak üzere- projede beklenen performansı sergilemesi en temel kriterimizdir. Bu açıdan, proje başladıktan sonra beklenen performansı sergilemekte geri kalan firmalarımızla tekrar masaya oturup projeye devam etme durumlarını bakanlık ile tekrar değerlendiriyoruz. 9/7/2019
13
Proje başvurularıyla ilgili sorularınız için;
IHKIB AB Projeler Şubesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.