Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak: www.Sosyal-bilgiler.Com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak: www.Sosyal-bilgiler.Com."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:

2 KURUM NEDİR? Bir grup insanın bir iş bölümü çerçevesinde, otorite ve sorumluluk hiyerarşisi altında, belirli bir ortak amacı gerçekleştirmek amacıyla oluşturdukları akılcı, planlı ve eşgüdümlü bir yapılanmadır

3 İLETİŞİM NEDİR? Duygu ve düşüncelerin kanal aracılığıyla alıcıya iletilmesidir.

4 KURUM İÇİ İLETİŞİM NEDİR?
Kurumda meydana gelen kurumla alakalı ve kurumdaki bireylerin yaptığı iletişimdir.

5 KURUM İÇİ İLETİŞİMİN ÖNEMİ
Organizasyonlarda iletişim, yönetimsel faaliyetlerin yürütülmesinde karar verme ve yönetme ihtiyacı için doğru bilgiye duyulan ihtiyaç iletişim sayesinde sağlanır. İletişim iş etkinliğini arttırılması ve kurumsal kaynakların harekete geçirilmesi için zorunludur. Organizasyonlarda yönetsel ve kurumsal etkinliklerin yerine getirilmesi kurumsal iletişim sayesinde olur.

6 Kan dolaşımının insan vücudunda oynadığı rol ve önem ne ise iletişimin örgütlerdeki rol ve önemi aynıdır. Hatta organizasyonları bir iletişim sistemi olarak ele alıp haber akışını kurumsal sistem içinde incelemekte mümkündür. Yönetici iletişim sayesinde kendisine bağlı kişilerle ilişki kurar.

7 Organizasyonlarda etkin iletişim iki nedenden dolayı önemlidir:
1.İletişim sayesinde yönetimin planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol fonksiyonunun başarıyla yerine getirilmesidir. 2. iletişim yöneticilerin koordinasyon için zamanlarının büyük bir kısmını ayırdıkları bir yönetsel aktivitedir

8 Kurumlarda iletişimin önemi yönetim tekniklerini etkin biçimde kullanmaktan anlaşılır. Organizasyonlarda iletişim departmanlar arasında yönlendirme planlama organize etme, motive ve kontrol etmekle bilgi sağlar. Etkin iletişim yönetsel ve örgütsel faaliyetlerin başarıyla yürütülmesi için zorunludur.

9 Kurumsal İletişim’de;
Kurumsal ve yönetsel tüm faaliyetlerin verimli ve etkin biçimde yerine getirilmesinin temel amacıdır. Bunun için yönetimin etkin bir kurumsal iletişim kurmak için nasıl bir iletişim sistemi kuracağı ve bu sistemde ne tür iletişim araçlarını kullanılacağını belirlemesi gerekir. Herhangi bir kurum için iletişim hayati bir öneme sahiptir.

10 KURUMSAL İLETİŞİMİN AMACI İletişim bir amaca yönelik olarak gerçekleşir. Kurumsal iletişim belirli amaçları gerçekleştirmek üzere kurulur. Kurumsal iletişimin amaçlarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz: 1.Kurumsal politika ve kararların iş görenlere duyurulması ve anlatılması, örgütün çalışma düzeni, uzun ve kısa dönemli hedefleri, ücret sistemi, ödül ve ceza sistemi, yükselme olanakları, sosyal haklar gibi konulara ilişkin bilgi vermek.

11 2.Kurumun yıllık bütçesi, gelirleri faaliyetleri ve projelerini iş görenlere ve diğer kişilere duyurulması . 3.Kurumların yeni teknoloji veya yeni yönetim anlayışlarına ilişkin iş görenlere ve sendikaya tanıtım ve bilgilendirme yapmak 4.Kurumun çeşitli bölümleri ve yöneticilerin kurumsal yayınlarına aracılığıyla tanıtılarak kurum üyelerinin kurumsal bilgilerini arttırmak.

12 5.Kurumsal bilgi düzeyi yüksek çalışanlar yoluyla kurumun dış çevrede tanıtılmasını sağlamak.
6.Kurumun faaliyet alanına ilişkin her türlü mevzuat, örgüt üyelerine duyurularak olası hataları önlemeye çalışmak.

13 önemli: Kurumsal iletişim kurumdaki tüm öğelerin kurumsal amaçlar doğrultusunda etkileşimde bulunmasını sağlayarak kurumsal bütünlüğünü gerçekleştirme gibi son derece önemli bir işlev görür.

14 KURUMSAL İLETİŞİMİN İŞLEYİŞİ
Kurumsal iletişim planlama, koordine etme, karar verme, güdüleme ve denetim işlevlerinin yerine getirilmesinde etkin rol oynar. Kurumsal iletişim iş görenlerin kurumda olan bitenleri öğrenmelerini dolayısıyla güven duygusu içinde çalışmalarının önemli araçlarından biridir. Çalışanların bilgi ihtiyaçlarını karşılar. Bu nedenle verimlilik ve etkinliğin arttırılması için kurum içi iletişimin sağlıklı bir şekilde işlemesi gerekir.

15 1.FORMEL İLETİŞİM(resmi- biçimsel) 2.İNFORMEL İLETİŞİM(resmi olmayan)
KURUMSAL İLETİŞİM İKİYE AYRILIR: 1.FORMEL İLETİŞİM(resmi- biçimsel) 2.İNFORMEL İLETİŞİM(resmi olmayan)

16 Mesajın Akım Yönü Bakımından Formel İletişim:
1.DİKEY İLETİŞİM Dikey iletişim yönetici ile astları arasında kurulan iletişimdir. Dikey iletişim kurumsal hiyerarşi içinde yukarıdan aşağıya doğru hem de aşağıdan yukarıya doğru kurulur. Yukarıdan aşağıya doğru iletişim, üst yöneticiden başlar ve aşağıya doğru en alt düzeydeki çalışana doğru iner.

17 Aşağı doğru iletişimin temel amacı astlara bilgi verme onların kurumun amaç ve politikaları doğrultusunda onları bilgilendirmedir. Yukarı doğru iletişimin temel amacı ise alt kademelere de yaşananlar konusunda, üst kademelerdekileri bilgilendirmektir. Bu tür iletişim; gelişme raporları, teklifler, açıklamalar ve kararlar için gerekli olan çeşitli bilgileri içerir.

18 A.Yukarıdan Aşağıya Doğru İletişim:
Yukarıdan aşağıya doğru iletişimin beş unsuru vardır: birinci unsur, astlara verilen iş emirleri; doğrudan emirler, eğitim toplantıları ve iş tanımları gibi yönetsel faaliyetlerdir. ikinci unsur, örgütün diğer ilişki ve görevlerini içerir. üçüncü unsuru, kurum içinde işlem ve uygulamalar için gerekli olan bilgiler oluşturur. dördüncü unsur,bireyin performansını dikkate alan geri bildirim,iletişim sistemini oluşturur. beşinci unsuru kurumsal misyonla ilgilidir,astların kurumsal hedefleri kabul etmelerini ve onlara inanmalarını ön görür.

19 Katz ve Kahn’a göre aşağıdan yukarıya doğru iletişimde;
B.Aşağıdan Yukarıya Doğru İletişim: Katz ve Kahn’a göre aşağıdan yukarıya doğru iletişimde; a.bireyin kendisi, performansı ve sorunları hakkındaki bilgiler, b. Diğer çalışanların sorunları hakkında bilgiler c. kurumsal politika ve uygulamalar hakkında bilgiler d. Yapılan işlerin nasıl yapıldığı ve nasıl yapılacağı konusundaki bilgileri aktarır

20 Bunlar genel olarak astların verdiği raporlar öneriler ve tepkilerdir.
Bunların yanında gayri resmi tartışma ve öneriler,öneri paketleri, anket ve oylamalar şikâyetlerle ilgili bilgiler aşağıda yukarıya doğru akar. Bunlar genel olarak astların verdiği raporlar öneriler ve tepkilerdir.

21 Dikey iletişimin temel problemi,
aşağı doğru iletişimde yönetici astlarına mesajı ilettiği zaman mesajın içeriğinin astlar tarafından bozulması ve onun akışının durdurulmasıdır. Aşağıdan yukarıya doğru iletişimde ise alt kademelerin mesajları ortak kademedekiler tarafından özetlenerek ve değiştirilerek, flitlenerek üst kademelere iletilir. Ayrıca orta kademe yöneticiler alt kademedekilerin mesajlarını olumsuz bir kanaate neden olur düşüncesiyle, üst kademeye ulaşmasını engelleyebilirler. Böylece dikey iletişim kısmen hatalı ve eksik kurulur.

22 Kurumlarda kontrol alanındaki ast sayısı arttıkça, iletişime ayrılan zaman daralır ve iletişim zayıflar; kişiler arası iletişimde yanlış anlamalar artar.

23 2. YATAY İLETİŞİM Yatay iletişim aynı veya benzer kademelerin rutin faaliyetleri sırasında kurdukları iletişimdir. Yatay iletişim kurumsal hiyerarşi içinde eşit statüdekiler arasında kurulan iletişimdir. Planlama ve kontrol fonksiyonu yerine getirilirken daha çok dikey iletişim kullanılırken yönlendirme ve koordinasyon fonksiyonunda yatay iletişim kurulur. Yatay iletişim genellikle iş akışı ilişkilerinde çalışma grupları arasındaki iletişimden ve farklı departmanlardaki grup üyeleri arasındaki ilişkilerden ve kurma ilişkilerden kaynaklanır.

24 Yatay iletişimin temel amacı kurumsal koordinatlar ve problem çözme için kanal sağlamaktır. Bu yolla kurumsal iletişim belli prosedürlerden uzaklaştırılarak daha yalın etkin bir iletişim bir iletişim sağlanır. Yatay iletişimin bir başka yararı ise kurum üyeleri arasında kurmay ve fonksiyonel ilişki geliştirmektedir.

25 Yatay iletişim etkin bir iletişim için kritik faktörlere sahiptir
Yatay iletişim etkin bir iletişim için kritik faktörlere sahiptir. Yatay iletişim kurum içi iletişim açısından yaygın olarak kullanılır. Yatay iletişim kurumsal faaliyetleri kontrol etmek aynı seviyedeki diğer yöneticileri ikna etmek faaliyetler ve duygular konusunda bilgi edinmek amacıyla kurulur. Yatay iletişim iş görenlerin organizasyonlarda liderlik anlayışının kontrol etmenin en önemli aracıdır.

26 Yatay iletişim destekleyici, örgütsel iletişime olumlu katkı sağlar ve kurumda koordinasyonu iyileştirir. Üst düzeyin emrine gerek kalmadan, karşılıklı olarak kendilerini ilgilendiren konularda iş birliği yapmaları yatay iletişim sayesinde olur. Yatay iletişim fonksiyonel departmanlar arasında ortaya çıkan sorunların çözümlenmesi, koordinasyonun sağlanması veya kurumsal işleyişin hızlandırılmasını sağlar.

27 Yasar ne yasar ne yasamaz video

28 DEĞERLENDİRME Yaptığımız araştırmalarda kurum içi iletişimi birçok kaynakta gördük. Bu da kurum içi iletişimin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Özellikle biz meslek hayatımızı bir kurum içinde geçireceğimiz için bizler açısından da çok önemli bir konu. Bizler yıllarca okullarda öğrenci rolündeydik ancak bir yıl içerisinde öğretmen rolünü üstlenmeye başlayacağız. Hatta ileriki yıllarda müdür yardımcısı, müdür gibi roller de bizleri bekliyor. Yaptığımız çalışmada videoları kendimiz çektik, kurguladık. Çektiğimiz videolarda kimi zaman öğretmen kimi zaman müdür olduk. bu da bizim empati kurmamızı sağladı, o duyguları hissettik. Aynı zamanda bizde konumuzun içinde rol alarak aktif öğrenme yapmış olduk.


"ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak: www.Sosyal-bilgiler.Com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları