Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eşgüdümleme ve Kontrol
2
Eşgüdümleme (Koordinasyon)
İnsanların çabalarını birleştirmek, zaman olarak ayarlamak, ortaklaşa amaca ulaşmak için faaliyetlerin birbiri ardı sıra gelmeleri ve birbirini tamamlamaları çabalarıdır. Timing
3
Eşgüdümleme (II) Örgütün birimleri birbirinin ne yaptıklarından haberdar olmazlarsa, işletme kararsız ve kendi kendine rakip bir duruma gelir.
4
Eşgüdümleme (III) Fayol’a göre;
“Bir işletmede çalışanlar arasında uyum sağlamak, maddi ve toplumsal organizmaya, rolünü güvenli ve iktisadi bir tarzda başarabilmesi amacıyla gerekli olan her fonksiyondan uygun oranlarda vermektir.”
5
Eşgüdümleme (IV) Kooridasyon;
En önemliyi daha az önemliye göre üste tutmak, Her faaliyetin hakkını vermek, Araçları amaca, Geliri gidere, Satışları üretime veya üretimi satışlara göre düzenlemektedir.
6
Eşgüdümleme (V) İşbirliği Karmaşıklık Yöneticinin ayırdığı zaman
Zorunluluk
7
Eşgüdümleme İlkeleri İlgili sorumlu kişiler arasında dolaysız görüşme ile eşgüdüm sağlanmalıdır. Planlama yapılırken ve politikalar kararlaştırılırken daha başlangıçta eşgüdümleme sağlanmalıdır. Bir sorun ile ilgili bütün etkenlerin karşılıklı olarak birbirleri üzerine olan etkileri göz önüne alınarak eşgüdümleme gerçekleştirilmelidir. Eşgüdümleme süreklilik arz eden bir işlem olarak düşünülmelidir.
8
Etkin Bir Eşgüdüm Sağlamak
İyi ve basit bir örgüt yapısı kurulması, Plan ve programların uyumlaştırılması, Paylaşılan bir vizyon oluşturulması, İyi düzenlenmiş iletişim yöntemleri ve araçlarından faydalanılması, Gönüllü koordinasyonun özendirilmesi, Gözetim yoluyla eşgüdüm sağlanması ile mümkündür.
9
Eşgüdümleme Çeşitleri
Dikey Eşgüdümleme Yatay Eşgüdümleme Merkezi Koordinasyon
10
Eşgüdümleme Yöntemleri
Yetki Komiteler Amaçlar, politikalar ve kaideler İletişim (Haberleşme ve bilgi sistemleri) Ödül sistemi
11
Eşgüdümlemenin Yararları
Yeni fikirlerin yayılmasına ortam hazırlar. Sorunların herkes tarafından anlaşılmasına yol açar ve anlaşma seviyesi artar. Gereksiz tekrarlar önlenir. Mevcut politika gerçek yönüyle anlaşılır. İşlerin düzenli bir şekilde yapılmasını kolaylaştırır. Planlar daha iyi uygulanır.
12
Kontrol (Denetim) Yönetim sürecinin başarısı, denetimin başarısıyla doğru orantılıdır. Olaylar planlar ile karşılaştırılır, Olaylar planlardan ayrıldı ise gerekli düzenlemeler yapılır. Arzulanan başarı düzeyi ile gerçekleşen başarı düzeyini belirlemek ve sapmalar varsa düzeltme çabalarıdır.
13
Kontrolde Geleneksel Yaklaşım
Standart ve amaçların belirlenmesi, Performansın ölçülmesi, Analiz ve karşılaştırma, Düzeltici tavır alma.
14
Kontrolde Davranışsal Yaklaşım
Sadece denetim değil, moral, prestij, çalışana önem verme de önemlidir. İnsanlar iyi yöneltilmişse, kontrol azalmaktadır. Çalışma şartları iyiyse, kontrol azalmaktadır. Personel seçimi önemlidir.
15
Etkin Bir Denetimin İlkeleri
Hangi amaçlarla kim tarafından yapıldığının açık olmalı, Örgütün yapısına uygun olmalı, Geleceğe yön vermeli, Bütün örgütü kapsamalı, Denetlenenlere geribildirim sağlamalı, Biçimsel olmalı, Esnek olmalı, Kritik noktalar belirlenmeli, Tarafsız olmalı, Ekonomik olmalıdır.
16
Denetim Türleri Ön Denetimler Süreç Denetimleri Son Denetimler
17
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.