Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kat hizmetleri yönetimi Kat Hizmetleri Bölümünde İşgücü Yönetimi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 Hafta 3 : Kat Hizmetleri Bölümünde İşgücü Yönetimi
Housekeeping Personelinde Aranması Gerekenler :Mesleğe gönüllülük.Yaptığı işin önemli ve sorumluluk gerektiren bir meslek olduğunu kabullenmek.Yaptığı işin insan sağlığı açısından risk taşıdığının farkında olmak.Konuk memnuniyetinde taşıdığı önemi bilmek.Ahlaklı ve konuk özeline saygılı olmak.Özverili olmak.Yeniliklere ve değişikliklere açık olmak NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Personel Seçiminde Başvurulacak Kaynaklar : İç kaynaklar ,dış kaynaklar İşgücü Devir Hızı Maliyeti : Her bir yeni eleman işletmeye ek maliyet yükler.Bu yüzden işe alma sürecinde planlama,doğru eleman önemlidir. İşgücü devir oranı=Ayrılan personel sayısı/Ortalama personel sayısı çarpı 100 İşgücü Devir Hızının Yükseklik Sebepleri :Kişisel nedenler.İş tatminsizliği.Kötü çalışma koşulları.Kötü lojman koşulları.İşin çalışma niteliğine uygun olmama Daha iyi iş bulma.Kötü yönetim.Düşük moral,motivasyon eksikliği.Malzeme eksikliği.Ulaşım zorlukları.Emeklilik.Sezonluk çalışma İşgücü Devir Hızını Azaltma :Eğitim.Adil ödüllendirme.Motivasyon.Terfi imkanları.Çalışma koşullarını iyileştirme.İyi iletişim sistemi kurulması.Gerekli araç gerecin sağlanması.Uygun lojman. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Oryantasyon Eğitimi Sırasında Verilen Bilgiler : Kat hizmetlerinin organizasyon yapısı, idareciler ve çalışan kişiler. Depertmanın amaçları. Pozisyon hakkında bilgi. İş performans standartları. İşe başlama, bitiş saati, molalar. Servis saatleri. Personel kullanım alanları. İşletme kuralları. Güvenlik kuralları. Ödül sistemi, disiplin sistemi. Kullanılacak formlar. Alet ve makine tanıtımı, malzeme tedariki. İzin ve sağlık konuları. Ulaşım, lojman ve diğer sosyal haklar Eğitim Programlama Aşamaları :Eğitim ihtiyacının belirlenmesi. Eğitime hazırlık. Eğitimin yürütülmesi. Personelin işi denemesine fırsat verilmesi Personelin izlenmesi Performans Değerlendirmesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları