Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışman
Emine ARAK
3
Sorun, herhangi bir konuda iki yada daha fazla kişinin yaşadığı anlaşmazlık halidir.
4
Bir tarafın davranışları diğerinin gereksinimlerine ters düşüyor, engelliyor ya da değerleri birbirine uyumuyorsa bu kişiler arasında ortaya çıkan sorun haline çatışma denir.
5
SORUN NORMAL Mİ?
6
• Farklı Biliş • İletişim Becerileri • Algı • Kültürel Farklılıklar • Duygu • Rol Farklılıkları • Bilinç Dışı İhtiyaçlar •Sosyal ve Fiziksel Çevre
8
ÇATIŞMA SONUCU ORTAYA ÇIKAN MUHTEMEL DURUMLAR
. ÇATIŞMA SONUCU ORTAYA ÇIKAN MUHTEMEL DURUMLAR KÜSKÜNLÜK KIRGINLIK ÖFKE KIZGINLIK ŞİDDET CİNAYET
9
SORUN ÇİFTLERİ ÖĞRETİCİ VE ÖĞRENCİ ÖĞRETİCİ VE ÖĞRETİCİ
ÖĞRENCİ İLE ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ VE KENDİSİ Yönetici Ve Öğretici AİLE VE ÖĞRENCİ AİLE VE ÖĞRETİCİ
10
?????????? Anlaşmazlık ve tartışma her zaman kötüdür.
Anlaşmazlıklardan doğan kavgalardan kaçmak zayıflık belirtisidir.
11
ÇATIŞMAYA POZİTİF BAKIŞ
12
‘Çatışma bireyin kimlik gelişimini güçlendirir’
13
‘Değişime duyulan gereksinimi açığa çıkarır’
14
‘Sosyal ilişkilerini, kişiler arası becerilerini geliştirir’
15
‘Olumsuz duygularını (kızgınlık-öfke) açığa çıkarır ve rahatlama sağlar’
16
‘Değerlerini açığa çıkarır. Adanmışlığını, ideallerini perçinler’
17
‘Ortak sorunların çözümü için motivasyon sağlar, harekete geçirir’
18
Sorun Çözme Adımları Sorunun Tanımlanması
Çözüme Yönelik Seçeneklerin Oluşturulması Karar Verme Eyleme Geçme Ve Değerlendirme
19
Sorunun mümkün olduğunca somut olması gerekir.
Sorunu Tanımlarken Sorunun mümkün olduğunca somut olması gerekir. Bu durum sadece sizin için mi sorun yoksa başkaları da bunu sorun olarak mı görüyor?
20
Seçenekler Oluşturulurken
Belirlenen her bir seçeneğin uygulanabilirlik açısından olumlu ve olumsuz yönlerini düşünün. Olumlu ve olumsuz yönlere verdiğiniz duygusal ve davranışsal tepkilerinizi belirleyin.
21
Sorun Çözme Her sorun bir öğrenme fırsatıdır
Bireysel gelişimin anahtarı
22
Çatısma çözme . stratejilerimiz
23
KAPLUMBAĞA TİLKİ AYICIK KÖPEK BALIĞI BAYKUŞ
24
Çaresizlik hissederler.
Bu tür kişiler çatışmadan kaçınmak için geri çekilirler. Çatışma yaratan sorunlardan ve kişilerden uzak dururlar. Çatışmaları çözmeye uğraşmanın boş bir çaba olduğuna inanırlar. Çaresizlik hissederler.
25
Çatışmayla yüz yüze gelmektense, fiziksel ya da psikolojik olarak geri çekilmenin daha kolay olduğuna (kabuğuna çekilmek gerektiğine) inanır. Sorunun üzerine gitmez, çatışmayı geçiştirir, erteler ya da geri çekilir.
26
Bu tür bireyler için önemli olan ilişki ve muhabbetin devamıdır.
Amaçları ve prensipleri pek önemli değildir. Bunlar başkaları tarafından kabul edilmeyi ve sevilmeyi isterler. Tatsızlık çıkmasından endişe edip sessizliği ve sanki sorun yokmuş gibi davranışlarda bulunurlar.
27
İlişkilerini sürdürebilmek için kendi amaçlarından vazgeçerler.
Bu stratejide bireyin kendi haklarından özveride bulunması söz konusudur. “Amaçlarımdan vazgeçiyorum ve istediğin şeyi yapmana izin veriyorum; yeter ki beni sev”
28
Bu tür bireyler kendi çözüm önerilerini kabul etmesi için, çatıştığı kişiyi zorlar ve karşısındaki kişi üzerinde güç kullanmayı dener. Kendi amaçları çok önemli, ilişkileri ise önemsizdir. Ne pahasına olursa olsun amaçlarına ulaşmayı isterler.
29
Her zaman kazanan taraf olmayı isterler.
Başkalarının ihtiyaçlarıyla ilgilenmezler ve başkalarının kendisini sevmesi veya kabul etmesi onlar için önemli değildir. Gözdağı vererek, güç kullanarak, çeşitli girişimlerle karşısındaki kişiyi ezmeye çalışarak kazanmaya çalışırlar.
30
Bu tür bireyler hem kendi amaçlarına hem de ilişkilerine orta derecede önem verir, kısmi uzlaşmayı tercih ederler. Kendi amaçlarının bir kısmından vazgeçerler ve çatıştıkları kişiyi de amaçlarının bir kısmından vazgeçmeye ikna ederler.
31
Geçici bir çözüm bulmak için kendi amaçlarından bir parça taviz verirler.
Ama zaman kazanıp fırsat kollamayı da ihmal etmezler.
32
Bu tür kişiler hem amaçlarına hem de ilişkilerine çok önem verirler.
Çatışmaları, çözülmesi gereken sorunlar olarak görürler ve hem kendilerinin hem de diğer kişinin amaçlarına ulaşabileceği bir çözüm ararlar.
33
Her iki tarafı da tatmin edecek çözümler arayarak ilişkiyi sürdürürler.
Bu strateji, iki bireyin de çatışmanın altında yatan çıkarlarını tanımayı ve her iki tarafın da çıkarlarını gözeten bir seçenek bulmayı içerir.
34
Haklı oldukları konuda güzel bir dille sorunla yada bireylerle yüzleşirler
35
ÇÖZÜLEMEYEN ÇATIŞMALARIN SONUÇLARI
Stres ve Bıkkınlık İletişimde Azalma ve Bozukluk Doyum ve Performansın Düşmesi Değişime Karşı Direnmenin Artması Adanmışlığın ve Bağlılığın Azalması Güvensizlik ve Şüpheciliğin Hakim Olduğu Bir Havanın Oluşması
36
Ergen Neden Çatışır ?
37
POPÜLER KÜLTÜR VE GENÇLİK
38
Ergen Ne İster
39
Ne Öğretmeli
40
Ne Yapmalı
41
Kusur arıyorsan tüm aynalar senin…
Mevlana
42
VE DEĞİŞİME GELİŞİME AÇIK OLUN
43
DİN-LE-ME-Lİ-YİZ
45
ETKİN İLETİŞİM KURALLARI
Dolaysız İfade Edin Açıkça İfade Edin Samimice İfade Edin Geciktirmeden İfade Edin Yaralamadan İfade Edin
46
!!!! ÖNEMLİ !!!!! Yapılan bir araştırmada kişilerarası iletişimde beden dilinin %55, ses tonunun, %28 ve kullanılan kelimelerin %7 oranında etkili olduğu sonucu çıkmıştır. Yapılan bir araştırmada kişilerarası iletişimde beden dilinin %55, ses tonunun, %28 ve kullanılan kelimelerin %7 oranında etkili olduğu sonucu çıkmıştır.
47
YARGILAMAYIN!
48
DEĞER VERİN!
49
TAKDİR EDİN! “Tenkid tüketir, takdir üretir”
“Tenkid bitirir, takdir yetirir” “Tenkid öldürür, takdir güldürür”
50
GÖNLÜNÜZÜ AÇIN “aynı gönlü paylaşmak, aynı dili konuşmaktan evladır.”
Mevlana
51
BENLİK SAYGISI
52
KIYASLAMA YAPMAYIN
53
taleplerini dikkate alın!
54
AİDİYET KAZANDIRIN
55
HAFİFE ALMAYIN!!!
56
ŞEFFAF OLUN!
57
SORUMLULUK VERİN?
59
BİREYSEL ÖZELLİKLERİNİ KEŞFEDİN
60
AKLINI KULLANMASINA YARDIMCI OLUN!
61
HAFİYELİK YAPMAYIN
62
SALT BAŞARIYA ODAKLANMAYIN
64
MİZAH’A YER AÇIN!
66
AKTİVİTELER PLANLAYIN
KURUM DIŞI AKTİVİTELER PLANLAYIN
67
ORTAK DİL MESAJ TEPKİ TUTUM TAVIR EYLEM FİKİR
68
D İ S P L N
69
BİBLİYOTERAPİ
70
ÖĞRENCİ GÜNDEMLİ İSTİŞARE TOPLANTILARI YAPIN!
72
DUA EDİN! Duanın gücüne inanmalıyız…
Onlar bizim öğrencimiz olmakla birlikte en önce DİN KARDEŞİMİZ…
73
TESEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.