Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kural – 15 Taç Atışı
2
Taç Atışı Taç atışı, oyunu tekrar başlatma yöntemidir.
Taç atışı, topun tamamı havadan ve yerden, Taç çizgisini geçtiği zaman, Topun taç çizgisini geçtiği yerden, Topa son dokunan oyuncunun rakibi tarafından yapılır. Taç atışından doğrudan doğruya bir gol yapılamaz.
3
Taç Atışı Yöntemi ettiği noktadan atar.
Taç atışının yapıldığı anda, atışı yapan oyuncu: Ayakta ve yüzü oyun sahasına dönük olmalıdır, Vücudunun cephesi ile oyun alanına doğru döner, Her iki ayağı veya ayaklarının bir kısmı ile taç çizgisine veya taç çizgisinin dışında yere basar, Her iki elini kullanır, Topu, başının arkasından ve üzerinden atar, Topu, oyun alanını terk ettiği noktadan atar.
4
Taç Atışı Taç atışı,topun taç çizgisini geçtiği yerden yapılır.
5
Taç Atışı Tüm rakip oyuncular, taç atışının yapıldığı noktadan en az 2 metre geride durmalıdırlar. Top oyun alanına girer girmez oyunda olur. Tacı atan, top başka bir oyuncuya dokunmadan önce topa tekrar dokunamaz. Mesafe en az 2 metre olmalıdır
6
Tacı Atan İkinci Kez Topa Dokunursa
Taç atışını yapan ikinci kez topla oynarsa: Rakip takım lehine Endirekt serbest vuruş verilir. İkinci kez elle dokunursa rakibi lehine direkt serbest vuruş verilir (kendi ceza alanı içinde dokunursa penaltı). Eğer, bir rakip oyuncu tacı atan oyuncuyu sportmence olmayan bir şekilde şaşırtır veya engellerse(Taç atışının yapılacağı noktaya 2 metreden fazla yaklaşmak dahil olmak üzere) Sportmenliğe aykırı davranışından dolayı ihtar alır ve eğer taç atışı kullanıldıysa bir E.S.V verilir.. Taç atışı kurallara uygun atılmazsa atış rakip takıma geçer.
7
Taç Atışından Doğrudan Bir Gol Atılamaz
Taç atışından top doğrudan rakip kaleye girerse hakem neye karar vermelidir? Kale vuruşu (avut). Taç atışından top doğrudan kendi kalesine girerse hakem neye karar vermelidir? Köşe vuruşu (korner). Eğer top, oyun alanına girmeden önce zemine değerse hakem neye karar vermelidir? Taç atışı tekrarlanır.
8
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.