Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONAKLAMA İŞLETMELERİ YÖNETİMİ OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETİM NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETİM
Yönetimin Tanımı Yönetimin Amacı Yönetimin Özellikleri Yönetimin İşlevleri Yönetici ve Özellikleri Yönetim Kademeleri ve Özellikleri Yönetsel Beceriler Yöneticilik Rolleri Yönetim Tarihi ve Yaklaşımları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
YÖNETİM KAVRAMI YÖNETİM,
Belirli bir takım amaçlara ulaşmak için başta insanlar olmak üzere parasal kaynakları, donanımı, demirbaşları, hammaddeleri, yardımcı malzemeleri ve zamanı birbiriyle uyumlu, verimli ve etkin kullanabilecek kararlar alma ve uygulatma süreçlerinin toplamıdır. Yönetim; başka insanlar vasıtasıyla iş görme ve belirlenen hedeflere ulaşma süreçleridir.
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Yönetimin İşlevleri Otel İşletmelerinde Planlama (Planing) Otel İşletmelerinde Örgütleme (Organizing) Otel İşletmelerinde Yöneltme (Directing) Otel İşletmelerinde Koordinasyon (COordinating) Denetim (Controlling) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
YÖNETİM SÜRECİNİN ÖZELLİKLERİ
Yönetim, bir veya daha fazla amaçları gerçekleştirmeye yöneliktir. Yönetim, birtakım beşeri ve maddi kaynakları serbestçe kullanabilme yetkisini gerekli kılar. Yönetimin olması için yönetici, en azından bir astın (yönetilen insanın) olması gerekir. Yönetim, sosyal ve grupsal bir süreçtir. Yönetim, yönetici olan kimsenin astları üzerinde otorite kurmasını zorunlu kılar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
YÖNETİM SÜRECİNİN ÖZELLİKLERİ
Yönetim, yönetici ve yönetilenler arasında uyum , ahenk ve haberleşmeyi gerektirir. Amaca birlikte ulaşmanın temel koşulu budur. Yönetim, her insanın bilgi, yetenek ve tecrübesi doğrultusunda en iyi yapacağı şeyleri yapmasını ve uzmanlaşmasını gerekli kılar. Yönetimde zaman, ekonomik ve dikkatli şekilde kullanılmalı Yönetim, rasyonel bir süreçtir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
RASYONELLİK ÖLÇÜTLERİ
Yönetimin özünde eldeki kaynakları, imkanları ve zamanı en ekonomik şekilde ve en fazla faydayı sağlayacak biçimde kullanmak yatar. Rasyonellik ilkeleri: a)Verimlilik b)Etkinlik c)Karlılık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
8
Yönetici ve Özellikleri
Bir zaman dilimi içinde birtakım amaçlara ulaşmak için insan, para, hammadde, malzeme, makine, demirbaş vb. üretim araçlarını mal veya hizmet üretimi için rasyonel biçimde çalıştıran kimsedir. İşletme içi ve işletme dışı çevre koşullarını hem kendi içlerinde hem de birbirleri arasındaki koordinasyonu sağlamakla yükümlüdür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
9
YÖNETİCİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Yöneticinin Entelektüel Özellikleri Yöneticinin Karakterine İlişkin Özellikleri Yöneticinin Sosyal Özellikleri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
10
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
11
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Yöneticilik Rolleri Bireyler arası rolleri Temsil rolü Lider rolü İlişki rolü Bilgisel rolü Kontrol rolü: Dağıtma rolü Sözcülük rolü Karar verme rolü Girişim rolü Anlaşmazlık çözme rolü Kaynak dağıtma rolü Müzakerecilik rolü NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
12
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar AKINCI, Zeki. «Otel İşletmeciliği ve Yöneticiliği» OLALI, Hasan ve Meral Korzay, «Otel işletmeciliği» ŞENER, Burhan, «Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon» KOZAK, Nazmi ve diğerleri, «Otel İşletmeciliği» EREN, Erol, «Yönetim ve Organizasyon» KOÇEL, Tamer, «İşletme Yöneticiliği» Yardımcı (diğer) Kaynaklar S. Medlik, The Business of Hotels W.Gray and S.C. Liguori, Hotel and Motel Management and Operations Powers, Tom and Clayton W. Barrows, Introduction to Management in the Hospitality Industry Jones, Peter and Andrew Locwood, The Management of the Hotel Operations Otelcilik sektörü ile ilgili kurum ve kuruluşlara ait süreli yayınlar, elektronik siteler.... vb. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.