Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Dereceli Puanlama Anahtarı
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
2
Dereceli Puanlama Anahtarı
Dereceli puanlama anahtarı öğrencilere yaptıkları çalışmaların hangi ölçütlere göre değerlendirileceğini ve performanslarının hangi düzeydeki puana denk geleceğini gösterir araçlardır. Nitko (2001), dereceli puanlama anahtarlarının kullanıldığı sınıflarda öğrenme hedeflerinin daha net olduğu belirtmektedir.
3
Dereceli puanlama anahtarlarının klasik puanlama araçlarına göre daha farklı bir yapıları vardır. -başarının belirlenmesinde daha fazla ölçüt -ölçütlerin betimsel tanımları -her bir ölçüt için öğrenci başarısını gösteren dereceler
4
Dereceli puanlama anahtarları hazırlanış amaçlarına göre farklılaşmaktadır (Kutlu, Karakaya ve Doğan, 2008): Genel Puanlama Anahtarı Göreve Özel Puanlama Anahtarı Bütünsel Puanlama Anahtarı Analitik Puanlama Anahtarı
5
Analitik ve Bütünsel Puanlama Anahtarları
Analitik ve bütünsel puanlama anahtarlarını karşılaştırdığımızda en temel farkın yapısal farklar olduğu görülür. Analitik dereceli puanlama anahtarlarında etkinlik parçalara ayrılır ve her bir parçadan alınan puanlar toplam puanı oluşturur. Bütünsel puanlama anahatarında ise etkinlik bir bütündür, parçalara ayrılmaz. Ve bireyin etkinlikteki genel performansı toplam puanını oluşturur.
6
Analitik puanlama anahtarının hazırlanması ve puanlanması uzun zaman alır. Bütünsel puanlama anahtarının ise güvenirliği analitiğe göre daha düşüktür. Öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesinde etkili değildir.
7
Nasıl geliştirilir? Dereceli puanlama anahtarının geliştirilme süreci Haladyna (1997) tarafından aşağıdaki gibi açıklanmıştır; -Anahatarın kullanım amacının belirlenmesi -Puanlanacak özelliklerin açıkça belirtilmesi -Hangi tür anahtarın kullanılacağına karar verilmesi
8
-Puanlama anahtarının genel mi yoksa göreve özel mi olacağına karar verilmesi -Taslak bir puanlama anahtarının oluşturulması -Düzeltmelerin yapılması -Deneme amacıyla uygulama yapılması -Kullanılması ve sonuçların değerlendirilmesi
9
Kaynakça Haladyna, T. M. (1997) Writing Test Items to Evaluate Higher order Thinking. Boston: Allynn & Bacon. Nitko, A. J. (2001). Educational assessment of students (3. edition). NJ: Merrill.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.